Najdi forum

Splash Forum Starševski čvek Fiksna ali variabilna obrestna mera

Fiksna ali variabilna obrestna mera

Pozdrav, sem v postopku jemanja leasinga. Kaj mislite, ali je bolje vzet fiksno ali variabilno obrestno mero? Euribor naj bi padal naslednjo leto…nisem nek tezek spekulator, bolj ziheras in ne vem, kaj bi bilo bolj pametno…

Če si ziheraš, boš pač fiksno vzel. Al kolk si zihrraš?

Ziheras vzame fiksno obrestno mero, ker je ziher. Spekulanti vzamejo variabilno, ker ni ziher, ker je riziko, ker ne vejo, ali bo sla gor ali dol in koliko. Recimo, tisti svicarski franki so bili tipicno spekulantsko posojilo, potem so pa jokcali, da so bili ziherasi. Ne mores iti v riziko in biti ziheras, ker se to dvoje medsebojno izkljucuje.

Odvisno je tudi od višine obroka. Zdaj, če gre za dokaj majhen znesek obroka, potem se ti tudi pri višji variabilni obrestni meri ne bo toliko poznalo. Če pa gre za višji znesek obroka, potem se ti zna pri povišanju variabilne obrestne mere tudi mesečni obrok kar konkretno povečati. Dobro premisli, je pa to ene vrste špekulacija.

Karkoli kupim je fiksna obrestna mera.

Za stanovanje sem vzela fiksno. Ce na dolgi rok, vedno fiksno, na kratki pa lahko tudi kaj spekuliras in se gres loterijo.  Ampak tudi fiksna ni treba, da je cisto fiksna. Stanovanjski kredit sem zamenjala, ko so padle obrestne mere. Vzela novega pri drugi, ugodnejsi, banki, in z njim poplacala starega. Prisparala veliko denarja na dolgi rok, je pa res nekaj dela in nekaj manjsih trenutnih stroskov.

Čist premal podatkov. Prvo manjka ročnost.  Razlika je ali gre za 1 leto ali 5 let. Drugo kakšne obrestne mere so ti sploh ponudili?

Če si še tak ziheraš je velika neumnost da plačuješ obresti po visoki fiksni obrestni meri. Trenutno je euribor nad normalo, zato tudi ponujajo dokaj visoke fiksne obrestne merr.

boljse kredit z variabilno, bistven del pogodbe mora biti enostavna menjava obrestne mere…npr brez stroškov odstopa od pogodbe.

Vzela bi 20 jurjrv na 8 let, znesek obroka cca 360eur..

Ampak, če si tak ziheraš, zakaj pol lizing? Avto bo tvoj šele po 8 letih, ko odplačaš zadnji obrok. To je podobno, ne sicer, ampak v delu, če imaš škodo na bajti, pol pa uveljavljaš na zavarovalnici, mora najprej dat vinkulant soglasje. Pol vzami normalen kredit s fiksno, avto bo tvoj, lohk delaš z njim kar češ,  ti pa banki nakazuješ obroke.

Mišljeno navhipotekarca v delu, če imaš npr. škodo.

Odgovor na objavo uporabnika
Lizy, 27.12.2023 ob 17:49

Vzela bi 20 jurjrv na 8 let, znesek obroka cca 360eur..

Kredit se jemlje za stanovanja, ne za avtomobile.

Vseeno če vzameš variabilno ali fiksno obrestno mero, avto-krediti so zelo dragi, beri 6-8%, kar po 8 letih znese čez 30% kupnine.

Zraven si delaš druge nepotrebne stroške: odobritev in zavarovanje kredita, servisiranje na pooblaščenem servisu in kasko zavarovanje za 8 let.

Primerjaj to z rabljenim (ali obstoječim) avtomobilom, katerega servisiraš pri tretji osebi (ali sam) in plačuješ le osnovno zavarovanje. Da ne govorim o razliki cen med “originalnimi” in “aftermarket” rezervnimi deli. Res so nekateri starejši avtomobili lahko potratni v smislu popravil, vendar redko katera stara kanta zahteva 360 EUR vsak mesec.

Malce premisli kaj se splača, če nimaš denarja za nov avtomobil, ga raje ne kupuj. Avto ni investicija, niti premoženje, je čista finančna obveznost (liability).

 

Če jemlješ ta keš za nov avto naj te ocurijo do golega.

V tej draginji in negotovih časih da jemljete tako drage stvari potem niste normalni. Razen če je za kaj nujno življenjsko potrebnega.

Dober avto lahko dobiš tudi že za 500 ali 600 evrov. Nič ne manjka.

Odgovor na objavo uporabnika
Iskren, 27.12.2023 ob 19:06

Kredit se jemlje za stanovanja, ne za avtomobile.

Vseeno če vzameš variabilno ali fiksno obrestno mero, avto-krediti so zelo dragi, beri 6-8%, kar po 8 letih znese čez 30% kupnine.

Zraven si delaš druge nepotrebne stroške: odobritev in zavarovanje kredita, servisiranje na pooblaščenem servisu in kasko zavarovanje za 8 let.

Primerjaj to z rabljenim (ali obstoječim) avtomobilom, katerega servisiraš pri tretji osebi (ali sam) in plačuješ le osnovno zavarovanje. Da ne govorim o razliki cen med “originalnimi” in “aftermarket” rezervnimi deli. Res so nekateri starejši avtomobili lahko potratni v smislu popravil, vendar redko katera stara kanta zahteva 360 EUR vsak mesec.

Malce premisli kaj se splača, če nimaš denarja za nov avtomobil, ga raje ne kupuj. Avto ni investicija, niti premoženje, je čista finančna obveznost (liability).

 

Se popolnoma strinjam.

New Report

Close