funkcija alternatorja
Alternator je nekaj takega kot generator
Brez slednjega bi bil avtomobil popolnoma odvisen od elektrine v akumulatorju. Akumulator bi se med vožnjo samo praznil.
Alternator poleg polnjenja akumulatorja skrbi za sprotno oskrbo z elektriko za elektične sisteme kot so:
-računalniško krmiljenje ECU, ABS, ESP,…
-elektromotorji za pogon brisalcev, oken, ogledal
-radio/multimedija
-števci in potovalnj računalnik
-svetila
-krmiljenje klime
-črpalka goriva
-svečke
-injektorji
…
Vse to so podsistemi ki potrebujejo električno napajanje. Brez alternatorja bi se akumulator hitro spraznil, avto pa ne bi šel nikamor, kljub preostalemu gorivu.
Ideja alternatorja je torej, da gre za avtu lastno napajanje električne energije, ki jo lahko proizvaja med prostim tekom, vožnjo ali spustom po klancu navzdol / z zaletom v prestavi brez gasa.
Akumulator pa je hranilnik oz. rezerva energije ki jo potrebujemo oredvsem takrat, ko motor z notranjim izgorevanjem ne poganja alternatorja.
Kot zanimivost: elektromotor in generator sta v idejnem konceptu popolnoma enaka. Razlika je le v tem, da pri elektromotorju energijo dovajamo z električnim tokom skozi induktivno zanko, pri generatorju pa preko gredi doavajamo mehansko moč. Med vrtenjem se inducira električni tok, ki ga lahko koristimo za napajanje drugih reči.
Vau, tole je pa meni všeč! Mislim, če tipček takole suvereno razloži neko tehnično reč, o kateri sicer nimam pojma. Danes si pa pri meni dobil nekaj plus pik!
[/quote]
[img]
https://pics.me.me/i-happiness-noise-when-you-are-happy-38609224.png
[/img]