“garancija” za oblačila oz. reklamacija le-teh
V Hervisu sem konec septembra kupila prešit (kratek) plašč in po 3m se je pokvarila zadrga. Ima kakšen smisel, da ga grem tja reklamirat?
Gre namreč za cca. 1.5m dolgo zadrgo za katero predvidevam, da menjava ne bo ravno majhen strošek. V bistvu me še najbolj skrbi, če bi jo kdo sploh znal menjati, da bo izgled takšen kot je sedaj.
Kako je torej s tem – v kolikšnem času je možno “izdelek” reklamirat?
Reklamacija čevljev in tekstilnih izdelkov
Potrošnico je zanimalo, koliko časa po dneva nakupa je po zakonu možno uveljavljati reklamacijo za čevlje in tekstilne izdelke. Dobila je zelo različne informacije o tem (3 mesece, 6 mesecev, pa tudi dve leti), zato jo je zanimalo, kateri podatek je pravilen. Zanimalo pa jo je tudi, kakšne zahtevke lahko uveljavlja v primeru reklamacije.
V skladu z določili Zakona o varstvu potrošnikov ima potrošnik v primeru napake na (vsakem) izdelku pravico uveljavljati zahtevke zoper prodajalca. Torej pravica velja za vse izdelke: iz tekstila, za obutev, za tehnične izdelke ipd. Pomembno je samo to, da ima izdelek napako. Za napako pa se šteje :
če izdelek nima lastnosti, ki so potrebne za normalno rabo ali
če izdelek nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, ki je bila prodajalcu znana ali
če izdelek nima lastnosti, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene ali
če izdelek ne ustreza vzorcu, ki je bil podlaga za nakup.
Za nekatere izdelke je zakonodajalec predvidel tudi izdajo garancijskega lista, ki pomeni jamstvo proizvajalca, da bo izdelek določen čas delal brezhibno. Tekstilni izdelki in obutev niso na tem seznamu, zato zanje verjetno ne bomo dobili garancije in bomo svoje pravice uveljavljali le iz naslova napake.
Zahtevki, ki jih lahko potrošnik zaradi napake na izdelku uveljavlja zoper prodajalca, so naslednji :
popravilo izdelka ali
zamenjava z drugim brezhibnim izdelkom ali
vračilo dela kupnine v sorazmerju z napako, pri čemer kupec izdelek obdrži ali
vračilo kupnine ( izdelek je treba vrniti prodajalcu) – razdrtje pogodbe.
Zahtevke je možno uveljavljati za vse napake, ki se pojavijo na izdelku v roku dveh let od nakupa izdelka. Za napake, ki se pojavijo po preteku tega roka, prodajalec ne odgovarja več. O vsaki napaki moramo prodajalca tudi obvestiti, najkasneje v roku dveh mesecev po odkritju napake.
živjo!
ko smo že pri reklamacijah – pa mi povejet kaj naj naredim še jaz:
11.11.2004 sem v massu kupila usnjene škornje, katerim je po 14 dneh odpadla šnola, spredaj na nartu. sem jih nesla nazaj, v enem tednu so mi reklamacijo rešili. včeraj pa mi je ponovno padla ista šnola stran, sedaj pa nevem, ali imam po vsem tem pravico zahtevati denar nazaj oziroma si izbrati druge čevlje!
hvala in lp maja
Absolutno. Nesi nazaj in zahtevaj druge čevlje oz. denar. Če ti ne bodo hoteli zamenjat, vztrajaj, ker ti to pripada in se ne pusti trgovcem. Maja, o napaki moraš obvestiti prodajalca v roku 2 mesecev, odkar je bila (skrita)napaka odkrita, tako da lahko še definitivno uveljavljaš pravice po Zakonu o varstvu potrošnikov.
Na splošno: Ti kot potrošnik lahko za izdelke z napako uveljavljaš garancijo (na podlagi garancijskega lista) ali pa uveljavljaš svoje pravice na podlagi Zakona o varstvu potrošnikov (37., 37.a,37.b,37.c, 37.č člen). O tem kaj boš uveljavljal se sam odločiš in te prodajalec ne more prisilit v uveljavljanje garancije, če hočeš ti uveljavljat svoje pravice na podlagi Zakona o varstvu potrošnikov. Prav tako ni res, da če npr. kupiš eno stvar, da ti jo zaradi napake zamenjajo za novo (oz. ti vrnejo denar) samo v roku 8 dni po nakupu in jo moraš dat drugače na servis. V glavnem, odločaš sam kot potrošnik. Mora pa iti za skrito napako – se pravi če ti npr. že pri nakupu vidiš, da je pri čevlju odlepljen podplat in vseeno kupiš, teh pravic ne moreš uveljavljat, ker napaka ni skrita (če pa se to zgodi po nakupu pa lahko). LP
Petra, prav imaš. Ne, ne drži. Tudi v primeru raznih akcij in razprodaj imaš enake pravice kot če bi izdelek kupil po tisti redni ceni. Izjema je samo, če je npr. na izdelku označeno, da je v akciji zato, ker je blago z napako (mora biti jasno navedeno) – torej, da potrošnik ve, da kupuje blago z napako. V kolikor gre pa npr. za te posezonske razprodaje oz. razprodaje/akcije, kjer se prodaja brezhibno blago, pa imaš iste pravice kot drugače. Ni nobene razlike. Tako da to so samo te trgovske finte.
Ravno tako je morda dobro vedit glede podaljšanja garancije, saj o tem trgovci tudi modro molčijo: 483.čl.Obligacijskega zakonika:
Podaljšanje garancijskega roka
483. člen
(1) Pri manjšem popravilu se garancijski rok podaljša za toliko, kolikor časa kupec ni mogel uporabljati stvari.
(2) Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari.
(3) Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari, začne garancijski rok znova teči samo za ta del.
LP
groooza!!
Zdaj pa ne najdem računa :-((((
Dobro vem točen datum nakupa, pa vendar, mi to verjetno nič ne pomaga. Razmišljam sicer, da imajo tako duplikat računa tudi v trgovini …
A sploh lahko kaj “potegnem” iz tega?