grde risbice – kako reagirati?
Sin, ki hodi v 2. razred, je danes prišel domov popolnoma pretresen in mi je pokazal, kaj mu je sošolec narisal v zvezek. Narisal je seveda moški in ženski spolni organ in zgoraj napisal ime mojega sina + ime sošolke.
Meni se zdi res grozno zgodaj za take stvari in me zanima, kako naj ukrepa moj sin. Rekel je, da bo jutri pokazal učiteljici.
Kako pa vi to rešujete?
Upam, da otrok v drugem razredu ve, kaj je v zvezek narisano. Upam, draga mami, da si ga poučila, kaj se s tema dvema stvarema počne:). In upam, da za narisano vagino ter penis ne rečeš, da je to grda risbica. Lulček in lulica sta zelo pomemben faktor pri nastajanju naših sončkov!! In pri ljubezni, seksu, ljubljenju, rojevanju otrok in prav nič grdega:).
Kako bi jaz reagirala? Verjetno bi ostala mirna, mu še enkrat razložila in povedala kaj je v zvezku narisano. Bi pa sinu povedala tudi, naj ne dovoli, da drugi rišejo po njegovem zvezku, razen, če to ni zvezek, ki ga uporablja doma za risanje, čečkanje… Po šolskih zvezkih mu sošolci naj ne bi pisali.
Napisala si, da je bil pretresen. Zakaj že? Če se boš o stvari pogovarjala, boš veličino narisanega razvrednotila. Mu ne bo več tako zanimivo, ko bo enkrat razumel, da je to nekaj čisto naravnega, nekaj kar posedujemo vsi in vsakodnevno uporabljamo.:))))))
Se strinjam, da nihče nima pravice risati/pisati/čečkati/… po otrokovem zvezku!
Strinjam se tudi, da vulgarne risbe ne sodijo nikamor, tudi na zidu so mi grde, kaj šele v otrokovem zvezku.
MORDA je ta otrok, ki je to narisal, sam žrtev kakšne zlorabe???
In nikakor mi vulgarno narisana spolovila niso nekaj najlepšega kar lahko krasi zvezek. O spolovilih, spolnosti etc. se lahko pogovorimo z otrokom na bolj kulturen način.
Najprej otroku povej vse tisto, kar je rekla Lili Mili.
Nato mu pa sprintaj slikice s te strani ; naj jih pokaže sošolcu in mu pove, da bo lahko čečkal po njegovih zvezkih takrat, ko bo znal tako lepo risati, prej pa ne. Dvomim namreč, da so tiste slikice anatomsko ustrezne ali umetniško prepričljive. Stavim, da ga boš bolje zatrla kot s kakšno pridigo.
Nekateri mešate med spolnostjo kot tako in razlago v zvezi z vsem, kar se tiče spolnosti, ter med vulgariziranjem le-te. Narisati v zvezek dva spolna organa in poistovetiti ju z dvema drugošolčkoma, je slednje – in ne poučna šolska ura v zvezi z biologijo. Saj tu ni šlo za to, da bi otrok ne vedel, kaj je v zvezku narisano (vsaj predvidevam), in bi mu bilo treba razložiti, kaj je sploh sošolec narisal. Kolikor razumem, je bil otrok pretresen zaradi načina, na kakršen je ta fant izrazil svoje razmišljanje o spolnosti in zaradi tega, ker take risbe pač ne sodijo v šolski zvezek. Fant ga s svojimi risbami ni hotel poučiti o spolnosti, pač pa ga je z njo nadlegoval. ZATO JE ZADEVA SPORNA. Eno je, če sošolec nevednemu otroku razloži, kako pridejo otroci na svet, drugo pa je, če na vulgaren način izrazi svoje dojemanje spolnosti z očitnim namenom, da bi sošolca žalil, ponižal, zafrkaval… To dvoje je treba ločiti.
Vsekakor je prav,da otrok pokaže učiteljici risbo in pove, da mu ni všeč, da sošolec kraca po njegovem zvezku, sploh pa ne takih stvari. Da te nekdo na vulgaren način poistoveti s tvojim spolnim organom najbrž ni nikomur prav, pa če je še tako svobodomiselen glede spolnosti.