Hamburgerji, kokice, sladke penice in drugo na Žalah
Hvala Bogu, da je samo en dan. Včasih se je pred pokopališčem pojavil kakšen osamljen kostanjar, prodajali so le sveče in rože.
Jaz bi ta cirkus prepovedala. Če je Jankoviča toliko v hlačah (očitno ga je, saj podira barake vrtičkarjem-bravo!) naj za naprej prepreči tudi to sramoto.
Nobene pietete ljudje ne poznajo več. Obup.
Meni tudi take zadeve ne gredo skupaj z dnevom spomina na umrle.
Vem pa, da vsem to ni tako čudno. sodelavka je pred mnogimi leti pripovedovala, da je možu, ki je bil iz ene srbske vasi na Kosovu, umrl oče. Nato se je rodbina čez (mislim da 30 dni) ponovno sešla na pokopališču pri grobu pokojnega in imeli tam nekakšno spominsko pojedino na pokojnega očeta. Menda je tak običaj pri njih.
Kako lahko parastos primerjaš s tem cirkusom, ki se zdaj dogaja na naših pokopališčih? Parastos se ne daje na 30 dni, ampak na 40. In potem pol leta in eno leto po smrti. In to nikakor ni skomercializirana pojedina tipa … Hamburgerji, kokice in druge neumnosti. To sploh ni pojedina.
Za parastos se pripravi kuhana pšenica in prinese vino. In je tako, da vsi, ki so prisotni na paratosu, tudi poskusijo to pšenico. Potem pa se vrže na grob. Ker tako kot pšenica raste iz zemlje, tako pokojnik potem zraste v novo, večno življenje. Enako je z vino, vsak naredi požirek, potem pa se polije grob. Kajpak so se starodavni običaji malo spremenili, zdaj pokojnikom na grob nosijo tudi kekse, bonbone in podobne neumnosti. Ampak to ni pojedina, ta hrana sem pusti na pokojnikovem grobu.
S parastosom pokažeš spoštovanje do pokojnika. In je skrajno nespoštljivo (sploh v ruralnih okoljih), da za svoje drage tega ne narediš. Tega nikakor ne moreš primerjati s prodajo hamburgerjev in kokic na pokopališču. Prvo je običaj, starodaven običaj, drugo je komercializacija in banaliziranje vsega.
Tako je zato, ker smo sami tako želeli. Štant s pivom je bil zaseden do zadnjega kotička. Plehkost? Morda samo lakota ali pa izgovor, da se izogneš poštirkani žlahti.
Vsak po svoje!
Vseeno je večerni pogled na tisoče svečk nekaj enkratno, neponovljivo lepega. Okoljevarstvenikom navkljub, ki opozarjajo pred ogromnim onesnaženjem.
Kako lahko parastos primerjaš s tem cirkusom, ki se zdaj dogaja na naših pokopališčih? Parastos se ne daje na 30 dni, ampak na 40. In potem pol leta in eno leto po smrti. In to nikakor ni skomercializirana pojedina tipa … Hamburgerji, kokice in druge neumnosti. To sploh ni pojedina.
Za parastos se pripravi kuhana pšenica in prinese vino. In je tako, da vsi, ki so prisotni na paratosu, tudi poskusijo to pšenico. Potem pa se vrže na grob. Ker tako kot pšenica raste iz zemlje, tako pokojnik potem zraste v novo, večno življenje. Enako je z vino, vsak naredi požirek, potem pa se polije grob. Kajpak so se starodavni običaji malo spremenili, zdaj pokojnikom na grob nosijo tudi kekse, bonbone in podobne neumnosti. Ampak to ni pojedina, ta hrana sem pusti na pokojnikovem grobu.
S parastosom pokažeš spoštovanje do pokojnika. In je skrajno nespoštljivo (sploh v ruralnih okoljih), da za svoje drage tega ne narediš. Tega nikakor ne moreš primerjati s prodajo hamburgerjev in kokic na pokopališču. Prvo je običaj, starodaven običaj, drugo je komercializacija in banaliziranje vsega.[/quote]
Vtikajo tudi prižgane cigarete (po možnosti Ibar) v zemljo na grobu. Da še rajni ene parkrat potegne, menda:-)
Kako lahko parastos primerjaš s tem cirkusom, ki se zdaj dogaja na naših pokopališčih? Parastos se ne daje na 30 dni, ampak na 40. In potem pol leta in eno leto po smrti. In to nikakor ni skomercializirana pojedina tipa … Hamburgerji, kokice in druge neumnosti. To sploh ni pojedina.
Za parastos se pripravi kuhana pšenica in prinese vino. In je tako, da vsi, ki so prisotni na paratosu, tudi poskusijo to pšenico. Potem pa se vrže na grob. Ker tako kot pšenica raste iz zemlje, tako pokojnik potem zraste v novo, večno življenje. Enako je z vino, vsak naredi požirek, potem pa se polije grob. Kajpak so se starodavni običaji malo spremenili, zdaj pokojnikom na grob nosijo tudi kekse, bonbone in podobne neumnosti. Ampak to ni pojedina, ta hrana sem pusti na pokojnikovem grobu.
S parastosom pokažeš spoštovanje do pokojnika. In je skrajno nespoštljivo (sploh v ruralnih okoljih), da za svoje drage tega ne narediš. Tega nikakor ne moreš primerjati s prodajo hamburgerjev in kokic na pokopališču. Prvo je običaj, starodaven običaj, drugo je komercializacija in banaliziranje vsega.[/quote]
Vtikajo tudi prižgane cigarete (po možnosti Ibar) v zemljo na grobu. Da še rajni ene parkrat potegne, menda:-)[/quote]
Ja si gledal Sod smodnika (Bure baruta), pa celi liter whiskey-ja vsipajo v zemljo, da se ga malo nažlempa.
Ne, ne, ne umre Kure. On je še živ. Umre neki drugi mafijec. Na Kuretu Pinki in Švaba ugašata cigarete. Ko leži tam ves zadrogiran. Meni sicer blazno lep prizor zaradi čudovitega pogleda na Novi Beograd. Iskala sem kraj, točno ta kraj, kjer je to posneto in mislim, da mi ga je uspelo najti. Ker tam drugače pokopališča ni.