Najdi forum

honorar

Se kdo na tem forumu spozna na honorarje?

Zanima me, ali izvajalec dobi kaj honorarja od skladbe, ki jo vrtijo po radiu, ali ga dobijo samo avtorji skladbe.

Hvala za kakršen koli podatek

Živjo,
izvajalec tudi dobi, ampak se mi zdi, da avtorji besedila, aranžmaja, … dobijo večji delež.
LP

hvala za odgovor, katarina
upam, da se bo oglasil še kdo!

Pravice se delijo na tri dele: izvajalske, producentske (te dobi lastnik posnetka, običajno je to založba) in avtorske (te se pa naprej delijo po tretjini na avtorja glasbe, teksta in aranžerja). Po zakonu iz l. 96 bi morali mediji (pa tudi drugi uporabniki, npr. lokali) za vsako predvajanje plačati vse pravice. Pri nas so pa stvari nepošlihtane, tako da se plačujejo samo avtorske (čeprav zakon pravi, da kao vse), druge pa sploh ne. Izvajalci ne dobijo nič, založbe nič, od avtorjev pa samo tisti, ki imajo dobre zveze na Sazasu. Ključ, po katerem bi se delilo, ni določen, pa tudi Sazas ima z vsakim radijem sklenjen svoj dil in od njih pobira različne procente. Večino cekina si zadrži zase, država pa spet ščiti lopove in ne naredi nič.
Da je taka štala pri nas na tem področju, so pa med drugim krivi tudi sami izvajalci pa avtorji, ki bi se malo bolj morali spoznati na določene stvari, tako pa noben nima pojma.

Imajo pa te zadeve ful v redu rešene v Ameriki: tle točno veš, koliko boš dobil za vsako predvajanje – če je bil tvoj komad predvajan na neki velki postaji, dobiš po 12 centov oz. 6, če je bolj lokalna postaja (tolk dobita tako izvajalec kot avtor).

ravno včeraj sem pri dnevniku slišala nekaj o tem, da naj bi Sazas RTV-ju prepovedal predvajanje muzike od ponedeljka dalje, ker kao ne plačujejo redno.
ja, stvari bi morale res biti bolj pošlihtane, sploh bi moral tudi izvajalec kaj dobiti, saj je konec koncev tudi nekaj vložil v komad, ni res?? svoj glas recimo..

No, da ne boste na pamet pametovali: obstajajo avtorske in izvajalske pravice, avtorske pravice pri nas že funkcionirajo, res pa je, da le popolno, ker je naši državi vseeno. Zakon je OK, vse je OK, le, da zakona mnogi ne izvajajo in avtorskih pravic enostavno ne plačujejo, tudi RTV in še veliko drugih radijskih postaj. Kar se SAZASA tiče je vse v redu, le član SAZASA moraš biti in prijavljati dela, če želiš svoj denar in ga potem tudi dobiš ( brez, da imaš tam veze ). Nekaj denarja jasno ostane na SAZASU sajz delom in izvedbo “pobiranja denarja” nastanejo stroški. Delež tega denarja je tudi določen z zakonom.
Z izvajalskimi pravicami je pa tako, da pri nas že obstaja služba, ki bi na tem področju delovala kot SAZAS imenuje se IPF to je združenje fonogramcev in izvajalcev vendar to isto združenje, ki je nastalo jasno po zakonu in vseh pravilah zdaj pri izvajanju ovira država oz. Urad za intelektualno lastnino. Tako je to dragi moji!

Jasno, da to povsod v svetu normalno deluje, tudi naši bivši bratje na balkanu, ki jih imamo za nazadnjaške imajo te stvari še kako urejene.

Zakon sploh ni OK!

SAZAS ni lastnik pravic za vse skladbe, ki se izvajajo na radijskih postajah. Hočejo pa imeti 3,8 – 3,9 % od bruto dohodka vsake radijske postaje.
Ne sliši se veliko, vendar od kod jim računica, da so kar sami od sebe določili ta znesek.
Prav rada bi vedela, kako potem te zneske razporedijo med avtorje?

Avtorske pravice naj bi se plačevale tistim avtorjem, katerih glasba se vrti na radijskih postajah.
Torej bi moral imeti SAZAS vsak mesec točno evidenco odvrtenih pesmi (ki je zanesljivo nima), na podlagi te evidence bi bilo razvidno kolikokrat so “zavrteli” Andreja Šifrerja, Alenko Godec, Ota Pestnerja, Simono Weiss ali Hajdi in Heleno Blagne.
Šele potem bi avtorji dobili tisto, kar jim pripada.

Verjemite mi, poznam veliko slovenskih pevcev in pevk, vendar se marsikateri samo kislo nasmihajo, ko jim kdo postavi vprašanje, koliko je že dobil od SAZASA.

Pri vsej tej SAZASOVI gonji za lahkom zaslužkom bi morali nastopiti avtorji in se oglasiti v javnost.
Pa se jim ne da!

Društvo lastnikov radijskih postaj Slovenije se že nekaj let dogovarja s SAZASom za uskladitev tarif, vendar se s SAZASom ne da nič zmenit.
Predlagali (dlrps) so evidenco in plačevanje po zavrteni glasbi, vendar so naleteli na gluha ušesa.

Saj tale prepoved ni prva. Vsaki dve leti se pojavlja. Potem se spet malo dogovarjajo – radijske postaje (kolikor mi je znano – skoraj vse) plačujejo 3,9% od neto prihodka (bruto minus davki minus stroški minus plače).

Ko SAZASu zmanjka denarja, začnejo vpiti v javnost kako so revčki, da jim nihče ne plačuje in pričakujejo da bodo na takšen način “užugali” svoje.

Po mojem mišljenju je SAZAS navadna priskledniška organizacija!!

Nataša

Nataša ~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~ V naši glavi se slabo prelevi v dobro, nesreča v srečo, revščina v bogastvo. (Edmund Spenser)

Očitno ena, ki res nima pojma kako in kaj. Seveda SAZAS razdeli denar po vrtenju,zato morajo radiji oddajati sezname zavrtenih skladb.Vsak avtor, ki ima prijavljena svoja dela dobi ob obračunu specifikacijo vrtenj, kje, koliko , katera skladba i.t.d..

Kako so prišli do tarife ? Po zakonu, ki ga ima naša država, tarifa je popolnoma primerljiva z evropskimi, svetovnimi, tarifo je potrdila država. Ja kar sami so si izmislili, jooooooooooooooooooooooooj, halo.

Tisti pevci, ki se nasmihajo pa navadno še to ne vedo, da morajo s SAZASOM podpisati pogodbo in prijavljati svoja dela (no, za pevce so izvajalske pravice, torej avtorji, ki se nasmihajo….). Ne vem od kdaj je Helenca avtorica.

Vsekakor ste natrosili preveč dezinformacij, poglejte zakon i.t.d.. Potem pa razlagajjte kako in kaj.

Lp, P

p.s. a Vam kruh šenkajo

Sorči!

Več let sem bila zaposlena na radijski postaji in NIKOLI IN NIKDAR ni SAZAS od nas zahteval seznama predvajanih skladb. Prejemali so samo denar, izdali nam niso nobenega dokumenta (npr: pogodba, račun ipd.)

Hoteli smo jim (SAZASU) pošiljati sezname predvajanih skladb (vsak računalniški program za predvajanje radijskega programa ima možnost izpisa), pa jih sploh niso zanimali.

…………..

Nataša

Nataša ~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~ V naši glavi se slabo prelevi v dobro, nesreča v srečo, revščina v bogastvo. (Edmund Spenser)

Žal ne verjamem, ker zelo dobro poznam razmere na obeh straneh.

Verjeti ali ne verjeti….

Jaz poznam situacijo s strani KOMERCIALNIH radijskih postaj. Teh je v Sloveniji kakšnih 50 (stanje izpred dveh let + – 10).

Nekomercialci imajo pri SAZASu drugačne pogoje glede plačevanja AH, kot komericalci.

In tu nastane problem:

Urediti status komercialnih in nekomercialnih radijskih postaj.

Po vsej logiki je tako: če je “organizacija” nekomercialna, to pomeni, da se financira iz proračuna (občinskega, državnega) in iz prostovoljnih prispevkov dobrotnikov.

Če je pa organizacija komercialna, potem se financira iz prodaje (blago, storitve in v radijskem primeru – prodaja oglasnega prostora oz. programskega prostora).

Malo nerodno bi bilo, da nekomercialne postaje ne bi smele predvajati reklamnih sporočil – RA in TV Slovenija sta nekomercialni organizaciji, kar pomeni, da ne bi smeli predvajati komercialnih sporočil, oz. se financirati iz prodaje!!!! V Nemčiji (npr.) je to urejeno – državni mediji (edino ti so nekomercialni) lahko predvajajo reklame, vendar so cene njihovih storitev tako strašansko visoke, da si objave ne more privoščiti vsaka firma. Poleg tega imajo z zakonom določen maksimum minut, ki so predvidene za reklamna sporočila.
Zato pa v tujini komercialci lahko dobro živijo!

In ne glede na to, da razlika med komercialno in nekomercialno postajo v Sloveniji z zakonom ni opredeljena, dela SAZAS razlike pri “obračunavanju” tarife.
Nekomercialni radiji naj bi plačevali samo nek pavšal (glede na to da se “revčki” financirajo iz občinskih proračunov – čeprav menda samo za OD – pa še prostore imajo navadno brezplačno v kakšnih kleteh ali podstrešjih občinskih stavb, pa še kakšne občinske prispevke za posodobitev opreme včasih dobijo), komercialni pa kar 4% od bruto prihodka. ALO???? Kje je pravica???? Komercialci morajo sami zaslužiti ves denar – za plače, prispevke, davke, lastne stroške, najemnine…

No, pa smo zašli iz honorarjev na problem komercialnih in nekomercialnih postaj…

Spomnim se, da je pred kakšnimi štirimi leti Društvo lastnikov komercialnih radijskih postaj podal vlogo za ustavni spor, točno zaradi nepravičnega obravnavanja.
In kolikor mi je znano, se do danes še ni nič zgodilo….

Sicer pa – mene ni več v teh krogih, bilo je lepo, uživala sem v svojem delu in …. se bodo že zmenili!

Lep dan,

Nataša

PS: a si iz Pro Plusa – komercialen medij???? (glede na nick)

Nataša ~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~ V naši glavi se slabo prelevi v dobro, nesreča v srečo, revščina v bogastvo. (Edmund Spenser)

Ne, nick nima veze, zgolj slučaj!

Sem poznavalec obeh strani, radijec in avtor.

Delno je vaša razlaga pravilna , delno.

Ampak kot rečeno meni je vse jasno, zelo zelo dobro poznam problematiko in pač vse vaše trditve ne držijo popolnoma. Aja pa še nekaj me je spet zmotilo: SAZAS ničesar ne določa sam, tudi “razlik” ne, vse mora potrditi in to tudi je Urad za intelektualno lastnino RS torej državni organ, ki deluje v skladu z zakonom.

LP, P

Urad torej dela v skladu z zakonom, ki (kolikor se spomnim) neenakopravno obravnava komercialne in nekomercialne medije.
V ustavi pa ločevanje medijev “ni predvideno”.

Zato je tudi DLKRPS sprožil ustavni spor, da bi se to dokončno uredilo, ker je zakon v nasprotju z ustavo.

Ok – Urad za intelektualno lastnino na podlagi zakona določa tarife ne samo za glasbene pravice, temveč za vse pravice avtorjev (izumi, izboljšave….) in se s tem deli na ZAMP – pravice tekstopiscev in literarne pravice, SAZAS – glasbena dela, mislim da za marsikatere pravice skrbi AAS… in sigurno jih je še kaj, vendar ne poznam vseh. S temi tremi sem imela “opravka”.

Zanimivo je to, da poleg SAZASa tudi ZAMP pristavlja lonček k predvajani glasbi.

Ma, naj se avtorske agencije zmenijo med seboj, kdo bo pobiral in koliko, ter komu bodo dobljeni denar razdelili.
Drugače bodo komercialci delali samo še za avtorske agencije in državo. Kaj bo pa njim ostalo????

Vsi delamo zaradi denarja! Če je še veselje zraven, pa toliko bolje!

Prav rada bi izvedela podatek, koliko denarja je bilo iz Slovenije nakazano npr. skupini Abba …..

Uf, kakšna debata se je razvila iz enostavnega vprašanja! :)))

Lep in sončen dan še naprej,

Nataša

Nataša ~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~ V naši glavi se slabo prelevi v dobro, nesreča v srečo, revščina v bogastvo. (Edmund Spenser)

Hja, obširna tema, ni kaj. Dobijo tudi tuji izvajalci saj ima SAZAS sklenjene pogodbe o izmenjavi z evropskimi in svetovnimi združenji za zaščito avtorskih pravic tako, da zadeva funkcionira, saj tudi kolega glasbenik dobi honorar od vrtenja v tujini.

Je pa tako, upravičeno avtorji zahtevajo del od predvajane glasbe saj , roko na srce, radio brez glasbe ne bi bil radio, kot tudi v pubih ne bi točili tako velike količne pijače, če ne bi bilo glasbe, kajne.

Lp, Plus

New Report

Close