Iskati znanje, ne neznanja
Ja, tale izgovor o iskanju neznanja se je tudi meni zmeraj zdel neumen.
Kako bi bilo, da pelješ avto k mehaniku, da ti popravi zavore, on ne naredi nič in rukneš na tehničnem, potem ti pa še reče, ko prideš uveljavljat reklamacijo, da s svojimi zahtevami samo iščeš njegovo neznanje, zakaj nisi raje iskal menjave olja in filtrov, kar on izvrstno obvlada.
Ne vem a se zezate al resno sprašujete ampak:
Poštevanka je eksaktno znanje, 3×3 ne more imet dveh rezultatov, obstaja samo en in ta je pravilni.
Pri splošnih vprašanjih, kjer morajo otroc kaj naštevat ali opisat pa učitelj brez težav postavi vprašanje, ki ga otrok ali ne razume, ali ne pozna takoj točnega odgovora itd. Tukaj pa lahko učitelj pomaga ali s podvprašanji ali drugače postavljenim vprašanjem.
Vsi ki smo hodili v šolo pa vemo, da so učitelji svojo nadpomembnost nad učenci in dijaki znali izkazat ravno s takoimenovanim “iskanjem neznanja”, pa čeprav učenec ali dijak snov razume, bi znal razložit in se je učil.
Oh no.
Kot da niste hodili v šolo?
Imeli smo oboje – take, ki so iskali znanje in take, ki so iskali neznanje. Se zelo dobro spomnim – postavil je vprašanje, ko sem začela odgovarjati, je prekinil in postavil drugo, tretje….dokler ni prišel do česa, kar nisem dobro znala. Tak mali sadistek. Geografija. Kot da je bilo včeraj…
kANDY, 24.04.2025 ob 14:22
Večkrat kje zasledim, da bi morali učitelji v šolah iskati znanje in ne neznanja.
A to pomeni, da če otrok v 3.razredu ne zna poštevanke, ga je treba spraševat seštevanje brez prehodo do 20?
Iskati znanje pomeni, da otroku omogočiš čas in okolje spraševanja, pisanja, ki mu najbolj ustreza. Da postaviš podvprašanja, da glasno prebereš tekst naloge in vprašaš, če razume.
Ja, in potem tak otrok iz šolske vate pride v delovno razmerje, kjer od njega pričakujejo rešitev točno določene naloge, on pa tega ne zmore. In kaj bo potem? Se bo pred šefom cmeril, da samo iščejo njegovo neznanje, naj mu pač dajo neko nalogo, ki bi jo znal rešit? Bo poslal mamo z advokatom v službo?
jo559, 24.04.2025 ob 17:40
Iskati znanje pomeni, da otroku omogočiš čas in okolje spraševanja, pisanja, ki mu najbolj ustreza. Da postaviš podvprašanja, da glasno prebereš tekst naloge in vprašaš, če razume.
In če ti reče, da ne razume, dajo drugo vprašanje, pa še drugo in naslednje, da končno zna povedat par stavkov, da mu lahko da tisto dvojko. Tako je zdaj to, ne pa da prfoksi iščejo neznanje, ker domačih nalog se več ne piše, mogoče trije v razredu, učijo se samo tistih par ur preden so nekaj vprašani… Ne samo da ne iščejo neznanja, celo v usta jim položijo besede, samo da dajo tisto dvojko. Če pa zna tri stavke povedat, pol je pa sploh štirica ali petica. Dajte nehat s tem iskanjem neznanja, ocene so vse v uber PRENAPIHNJENE. Dokaz za to so izredno slabi rezultati na NPZ. Če bi prfoksi iskali neznanje, bi bilo ravno obratno, butlji. Ocene bi bile zanič, v NPZ bi pa blesteli.
Razumevanje je osnova in ni še rečeno, da bo znal rešiti. Prvo je naloga učitelja, da razlaga, da bo razumel. Če tega ni, je vse učenje na pamet brez logičnih povezav. Zakaj toliko otrok danes rabi inštruktorje? To mora biti delo učiteljev v šoli. Ko razumejo, se šele lahko začnejo samostojno učiti. Drugo je učenje pesmi, poštevanke, kjer je res dudl. A tudi tu ni naloga učitelja zgolj, da pove, kaj se morajo doma naučiti.