Najdi forum

Splash Forum Starševski čvek iz kljunaste na prečno flavto

iz kljunaste na prečno flavto

Živjo,

Otrok letos zaključi 2 razred učenja na kljunasti flavti. Sedaj mi je pa prišlo na ušesa, da se mu, če nadaljuje s prečno flavto spet šteje vse na novo-da gre v bistvu ponovno v prvi razred – kar pomeni, da smo pri učenju inštrumenta vrgli stran dve leti.

Ali morda kdo ve?

Hvala.

Res je…
Pri teoriji bo otrok naprej normalno v tretjem razredu, pri instrumentu pa v prvem…

V glasbeni šoli, ki sem jo obiskovala je bilo tako: če si menjal inštrument si bil ponovno v prvem letniku, tudi če si pred tem naredil recimo 5 letnikov na drugem inštrumentu. Pri glasbeni teoriji si napredoval v naslednji letnik, ne glede na letnik pri inštrumentu.

Tudi sama sem igrala prečno flavto, začela pa sem na kljunasti. To nikakor niso stran vržena leta! Sploh, če je otrok še majhen – prečna flavta je kar zahtevna s stališča dihanja, pihanja, kondicije. V prvem letniku se mi je pogosto vrtelo, prečna flavta je sploh za kakšno drobno dekle tudi kar težka za držat. Na kljunasti flavti se naučiš pravilne tehnike dihanja in to je zelo dobra popotnica za naprej, ne glede na katero pihalo ali trobilo se usmeriš in veliko jih je začelo na tej flavtici.

Če imate ambicije za srednjo glasbeno šolo, pa letni inštrumenta ni nikakršna ovira ali pogoj – šteje le znanje, ki se pokaže na sprejemnih izpitih.

Tako da glede letnikov se ne preveč obremenjevat, ko sem jaz hodila nas je večina imela v spričevalu napisan nek letnik, pa smo bili v resnici več let v šoli, kot je bila “številka” letnika.

Da ste vrgli stran dve leti?

Ne.Hči sigurno dobro obvlada flavto.

Zdaj se bo pa naučila še igrat na prečno.In ker že fajn obvlada blok flavto, bo na prečni še bolj lahko zanjo.

Blok flavta je osnova.

Da ti malo bolj strokovno obrazložim, če vam profesorica vašega otroka še ni uspela:

Zakaj igranje kljunaste flavte pred pričetkom igranja prečne pri nekaterih otrocih?

Blok flavta je predpriprava za večino tistih, ki so za takojšnje učenje prečne flavte še malo konstitucijsko nedorasli ( naprimer majhnorasli imajo ponavadi kar kratke prste in roke, kar je pa pri držanju flavte zelo pomembno, zelo lahko bolijo roke, če so prekratke, ko držijo pol kilograma kovine v zraku v prisiljenem položaju… je pa škoda, da se nekatere otroke potem zmede bodisi s flavtami s spremenjenimi prijemi zaklopk, ukrivljenimi glavami ali pa celo plastičnimi prečnimi flavticami.

Dostikrat so otroci, ki želijo igrati prečno flavto pri 8-ih, 9-ih letih, kolikor je prva priporočena starost, konstitucijsko še nedorasli prečni flavti s C nogo in zaprtimi zaklopkami, Ker se bodo prvo leto učili večinoma pravilnega nastavka – torej kako spraviti večino zraka brez šumov v ustnik: veliko otrok ima tudi prekratke prste, premajhen ramenski obroč, nima še toliko dihalnih sposobnosti ( prepona) – posebno pri majhnih otrocih za svojo populacijo je to dostikrat problem. SO pa seveda izjeme. Igranje prečne flavte se ni tako lahko naučiti. poslušam naprimer učence 6. razrda, pa le redkokateri ima čist zvok, brez šumečega prizvoka.

Bistvo igranje kljunaste pa je tudi, da otrok osvoji prijeme ( so v 1. in 2. oktavi identični), do 2. razreda pa ne igrajo tako ali tako višje na kljunasti kot v 2. oktavi. in da ima zagotovljeno mesto v javni glasbeni šoli….

Osebno sem imela res veliko srečo, da sem v 3. rzredu takratne osemletke lahko takoj pričela z igranjem flavte, ker sem bila telesno zrela ( tudi tehnika dihanja je zelo pomembna, da znaš fraze odigrat z enim vdihom, da zdržiš) je pa res, da sem zelo zelo hitro osvojila sem čist ton in artikulacijo, dvojni stakato že na koncu 1. razreda, nastavek s “t”, ne samo s pihanjem, igrala sem naprimer stvari za 3 razred, nasledje leto sem že tekmovala z Bachovim Badineri-jem v , ki je kar zelo zahteven, ga ponavadi pričnejo igrat v 5-6 razredu v dosti počasnejšem tempu od originanega ( originalni tempo je 120 udarcev na minuto, trilčki, glissando, ipd)…..
Pravilno igranje flavtes čistim zvokom in da ne izgleda mot matranje, da je kot petje skozi inštrument, ni tako preprosto. Mora bit pa prisoten tudi talent, se ne da vsega naučiti.

Zgoraj ti je ena z osebnimi izkušnjami lepo opisala.

Dodala bi samo nekaj – bodi pripravljena tudi na to, da bo otrok inštrument oz. glasbeno šolo popolnoma opustil.

Tako se je pač odločil naš. In če si starš moraš to pač sprejeti. Tako da ne bi o izgubljanju let.

Tudi moja hči je začela z kljunasto flavto, potem pa prestopila na Obo in razmišlja o vpisu na srednjo glasbeno šolo.
Sem pa glede tega sama v dilemi kaj to pomeni zanjo po zaključku šolanja – obvezna fakulteta? Ne vem sama sem čisto v drugih vodah ona pa je izgleda skriti talent in zaljubljena v svoj inštrument.
Če imate izkušnje v tej smeri izobraževanja bi vas prosila zanje.
hvala


Po zaključku srednje šole, oz. konzervatorija za glasbo se dijaki ponavadi vpišejo na akademijo za glasbo, kakšni pa se odpravijo na študij v tujino. So pa tudi taki, ki grejo študirat kaj drugega. Po koncu študija se lahko zaposli v orkestru (če je prosto mesto in če opravi avdicijo), ali pa poučuje na gladbeni šoli.

kot so že napisali zgoraj, tudi pri nas smo imeli tako izkušnjo. Je bila hčerka pri 8h letih telesno očitno težko kos klasični prečni flavti, meni je šlo prav na jok prvo leto, ko je bilo treba vadit in je zdržala komaj kakšne 3 minute skupaj. Pa je danes odlična flavtistka – mi jo je posebej pohvalila sestrična, ki je profesorica glasbe (ker izjemno kvalitetno pijha v samo flavto in ima odlično tehniko pihanja in diha,kar ni tako lahko doseči kot piše ena zgoraj glede napačne tehnike flavtistov v 6 razredu – sem tudi jaz posluišala včeraj dve dekleti iz 7ga in me nista navdušili, ker kar nakaj šumi zraven diha, ni čist glas). Ta sestrična je tudi rekla,d a je pri 8h letih še premlada za prečno, ker so včasih jih dajali na prečne šele pri 10h, ker je to fizično precej zahtevno.

Sem pa pri nečakinji, ki je 7 let mlajša od moje hčere, videla drug pristop glasbene šole, otroci kao že od začetka igrajo prečno flavto, ampak ta je leto ali dve plastična (mislim meni je lepše če igrajo pišuko :)) in nima lepega zvoka, potem igrajo na tako z zakrivljenim ustnikom in pri 9h presedlajo na običajno. Kako se pa pri njih “štejejo” razredi pa ne vem. Ampak, res ne vem kaj želite “profitirat” z letniki v glasbeni?? Itak jih je za inšturment 6 in ni nič narobe, če do konca osnovne šole igrajo instrument. Naša ima sedaj v devetem privat ure flavte, ljubiteljsko, da igra Beatle, pa Abbo in latino, v glasbeni pa sedaj obiskuje klavir, ampak je v enem letu naredila toliko kot otroci v 5h, ker ji je glede teorije in vsega že vse jasno… Letniki niso važni, važno je veselje do igranja in da jim to ostane za življenje. Če se hočete okrog hvalit s tem,d a ima vaš otrok tolko in tolko razredov glasbene jih raje izpišite, ker je to brez veze!

Zakaj zdaj vsi govorite o kljunasti flavti?

Pri nas smo taki flavti vedno rekli blok flavta.Tudi v šoli….


Vrgli stran dve leti?

Bo znala več, če bo pisalo 3. razred?

Naša je začela s flavto (s prečno) z osmimi leti, tudi rok ni imela dosti dolgih in je imela nekaj časa tisto glavo, ki je obrnjena. Tako niste vrgli časa proč, saj mora biti otrok dovolj star in zrel za prečno flavto.

New Report

Close