izbira med SUVi
Pozdravljeni, iščem varianto manjšega SUVa, bencinski motor. Gledala sem Opel Mokka 1.6, Hunday Kona, Suzuki Vitara in Mitsubishi ASX. Vse v osnovni verziji pridejo cca 15.000 – 16.000.
Mazda xc3 mi je bila malo nizka in nepregledan spredaj, Peugeot 2008 tudi nizek (hočem res malo višji avto).
Ne morem se odločit, ne vem točno kaki so stroški vzdrževanja (gume, servisi…) in bi prosila za mnenja o teh avtomobilih ter o neki ekonomski izbiri. Elektronika (dodatki) mi ni toliko pomembna. vozil letno nekje 12.000 km.
b.
Sedaj rabite suv zaradi štirikolesnega pogona ali samo zaradi višjega sedenja. Če ga potrebujete zaradi višjega sedenja pomislite glede manjšega enoprostorca (rang ford b max) cene in dimenzije so podobne, le da so pri enoprostorcih cenejši rezervni deli, prav tako vzdrževanje (gume, podvozje), poleg tega je pa enoprostorec mnogo bolj uporaben kot takšen suv.
Ker delate relativno malo kilometrov na leto, se verjetno vozite večinoma po mestu in primestni promet. Zato ste pravilno izbrali bencinarja, še boljša izbira pa je bencinar hibrid; če pa imate možnost polnjenja na domači vtičnici, je še boljša izbira popolnoma električni avto. Pri vaših kilometrih se ob trenutni ceni bencina, ki pa bo verjetno vse višja, so vsi stroški lastništva bencinarja za 15.000€ v desetih letih izenačeni z električnim avtomobilom za 37.500€! Kako je to mogoče? 7.500€ vam vrne država, ker daje subvencije, torej potrebujete ‘samo’ 30.000€, kar pa sploh ni potrebno takoj odšteti, saj vam država nudi tudi ekološki kredit do 10 let po zelo nizki stopnji 1,3%, BMW pa brezobrestni leasing. Ker so stroški goriva in vzdrževanja veliko manjši pri električarju, obadva staneta povprečno v desetih letih 295€ na mesec (tu so vsi stroški lastništva: izguba vrednosti vozila, kasko zavarovanje, servis, cestnina, gume, vinjeta in pranje), s tem, da bo takrat bencinar veliko manj vreden (pod 3500€, električni pa še vedno okrog 9.000€), ker bo tehnološko zastarel; po letu 2030 nobeden v Evropi ne bo mogel registrirati novega avta, če ne bo hibridni ali električni. Po desetih letih vam električnega avtomobila niti ne bo potrebno zamenjati, saj bo baterija zdržala še najmanj toliko, motor pa je itak brez vzdrževanja in praktično neuničljiv. Električni avtomobili so običajno z višje postavljenimi sedeži, saj je pod njimi baterija. Poleg stroškovne prednosti pa imate še odsotnost smradu in hrupa, neverjetno enostavnost rokovanja in praktičnost brez primere, da o ekologiji niti ne govorimo.