Izbrisani in nove krivice
Saj je že nekajkrat povedala, da je državljanka Ljubljane in ima rada edino Ljubljano z ljubljančani, ostalih pa ne mara. Kaj hočemo, med nami so tudi ljudje, ki druge ljudi sovražijo, pa čeprav jih niti ne poznajo. Kar tako počez. Tako pač je in tu ni pomoči. Vsak je odgovaren sam za svoje misli in dejanja.
Enako naj pošljejo na testiranje ARGENTINSKE SLOVENCE in jim potem na podlagi rezultatov odvzamejo slovensko državljanstvo.[/quote]
Zakon o državljanstvu ima člen, ki pravi če je osebe slovenske nacionalnosti lahko avtomatsko dobi SLO državljanstvo. Vse demokratične države imajo tak člen. Zelo čudno za demokratični svet bi bilo, da oseba slovenske krvi ne bi mogla dobiti SLO državljanstva. Komu ostalim dajejo državljanstvo in pod kakšnimi pogoji ima pa vsaka država drugače.
Kateri člen je to?
Nas so na fakulteti učili nekaj drugega. Se je zakonodaja glede tega spremenila, jaz pa nisem bila obveščena?
4. člen
Po rodu pridobi državljanstvo Republike Slovenije otrok:
1. če sta ob njegovem rojstvu oče in mati državljana Republike Slovenije;
2. če je ob njegovem rojstvu eden od staršev državljan Republike Slovenije, otrok pa je rojen v Republiki Sloveniji;
3. če je ob njegovem rojstvu eden od staršev državljan Republike Slovenije, drugi pa je neznan ali je neznanega državljanstva ali je brez njega, otrok pa je rojen v tujini.
5. člen
V tujini rojeni otrok, katerega eden od staršev je ob njegovem rojstvu državljan Republike Slovenije, drugi pa je tuj državljan, pridobi po rodu državljanstvo Republike Slovenije, če je do dopolnjenega 18. leta starosti priglašen kot državljan Republike Slovenije ali če se do dopolnjenega 18. leta starosti dejansko za stalno naseli v Republiki Sloveniji z roditeljem, ki je državljan Republike Slovenije.
Zavedati se je treba, da je bil v času izbrisa predsednk vlade Peterle. Šlo je za popolnoma birokratsko potezo – izbris seznama preko 18.000 iz registra oseb kjer je navedeno stalno prebivališče (ne državljanstvo). To je bistvo: nihče nima pravice “na suho”, brez razloga ali česarkoli komu vzeti stalnega prebivališča. To ni vezano na državljanstvo. Za primerjavo: tudni npr. naši zdomci v Nemčiji imajo tam stalno prebivališče, četudi so naši državljani.
Če so ti ljudje t.i. “izbrisani” kaj zagrešili, potem imajo pravico do sojenja, ne pa enostavno odvzetja stalnega prebivališča s strani države. Če so krivi, naj bodo izgnani iz države, naj gredo v zapor. Celo morilcem sodimo, zato pa so sodišča. Država je to naredila potiho, nič se o tem ni govorilo ali opozarjalo. To ni način za npr. kaznovanje, to je kršenje osnovnih človekovih pravic. Ko te izbrišejo iz uradnih evidenc, enostavno ne obstajaš več, noben papir ti ne velja, izgubiš identiteto. Ne moreš iti npr.drugam, v drugo državo, ker tam potrebuješ dokumente – odjavo os talnega prebivališča, če hočeš, da ti uredijo novo.
Tako da so te ljudi postavili v nek vakum brez izhoda. da ne govorim, da so imeli (imajo) družine, otroke in da so to nepovratno uničena življenja.
Zdaj, ko nekateri potrebujejo volilce, so umetno ustvarili seznam z več tisoč osebami (državljani), ki prebivajo v tujini in jim je volilna komisija poslala volilne lističe. Takrat pa so nek drug seznam skrajšali. Tako enostavno je to.
Vprašati se je potrebno, ali bo kdo od nas naslednjič na spisku “nezaželenih” in mu bo državni aparat vzel stalno prebivališče ali pa kar državljanstvo – s preprostim prtiskom na gumb v računalniku…
Ne vem kje si bil ti leta 1991 ampak v Sloveniji očitno nisi bil. Vse je bilo javno, nič ni bilo skrito. Ljudem se je razdelilo državljanstvo novo nastale države. Kdor ni hotel državljanstva je moral na novo urediti status v državi.Kdor tega ni naredil, za tega se je pač smatralo, da ga ni v državi in se ga je brisalo iz evidenc bivajočih v Sloveniji oz. se ga ni preneslo iz bivših evidenc v nove. In ne mi govoriti, da ljudje niso bili seznanjeni.
Pri problemu izbrisanih ne gre za urejanje državljanstva, ampak za izbris iz registra stalnega bivališča.
Kdor ni vzel slovenskega državljanstva (in je hotel obdržat starega), ni vedel (ali bil opozorjen), da bo hkrati tudi izbrisan iz registra stalnega prebivalstva, čeprav je na tistem naslovu stalno živel.
Stalno prebivališče ali državljanstvo sta pa dva povsem različna pojma.
Pri problemu izbrisanih ne gre za urejanje državljanstva, ampak za izbris iz registra stalnega bivališča.
Kdor ni vzel slovenskega državljanstva (in je hotel obdržat starega), ni vedel (ali bil opozorjen), da bo hkrati tudi izbrisan iz registra stalnega prebivalstva, čeprav je na tistem naslovu stalno živel.
Stalno prebivališče ali državljanstvo sta pa dva povsem različna pojma.[/quote]
No potem pa si še enkrat preberi kaj sem napisal. V novi državi si si moral urediti na novo status. In ti ljudje si ga niso. Poleg državljanstva je bila tudi opcija tujec s stalnim prebivališčem v Sloveniji.
Ja, točno to se je zgodilo. In velika večina od teh 18000 ljudi je bila prepričana, da jim bo status tujca s stalnim prebivališčem podeljen avtomatično.
Sploh pa, če je bilo vse tako v redu, kot praviš ti, zakaj potem vlada predlaga ustavni zakon? Očitno misli, da je le treba nekaj urediti in s tem implicitno priznava, da je tudi nekaj bilo narobe.
Teh 18000 ni hotelo slovenskega državljanstva, dvomim pa, da so vedeli, da bodo s tem tudi izgubili stalno prebivališče, v Sloveniji, kjer so ga do tedaj imeli in kjer so tud bivali.
Pomojem bi jih država morala obravnavat kot da imajo status tujca s stalnim bivališčem v Sloveniji, ne pa jih izbrisat iz registra prebivalcev s stalnim bivališčem.
Če bi dobili domov kakšno uradno priporočeno pošto, bi država lahko trdila, da niso v Sloveniji stalno bivali – tako pa nič.
Poglej, takrat sem bil v taki službi, da sem imel pod sabo ljudi, ki so bili predvsem iz bivše juge. Njihova izobrazba je bila večino osnovno šolska, pa kljub temu so ti ljudje točno vedeli kaj morajo narediti, da bodo lahko bivali pri nas.Ko je potekel rok ki ga je država postavla so morali ti ljudje v službo prinesti potrdila o svojem statusu, da so lahko obdržali službo.
Pri vsakem zakonu, tako tudi pri temu, pride do določenih izjem, ki pa jih takrat predlagatelj ni predvidel. Že v začetku je bil predlog, da se primeri rešujejo posamezno, ker se je vsak razlikoval od drugega. Ker pa so med “izbrisanimi” tudi močni posamezniki, ki se zavedajo, da po normalni poti ne bodo mogli dobiti dovoljenja za bivanje pri nas po starem zakonu, uveljavili svojo moč in zahtevali paketno reševanje problema.To pa ne gre. Ker pa imata SD in LDS veliko volivcev iz te sredine vidita možnost pridobitve dodatnih glasov ob ugodni rešitvi za njih.Zato tudi ne pristaneta na ustavni zakon, ki bi ta problem rešil z reševanjem od primera do primera.
Ko napadate Janšo, dahoče obiti odločbo ustavnega sodišča, se spomnite kaj je levica storila ob rezultatu volilnega referenduma in odločbi ustavnega zakona.
Enga sem že vprašal če je takrat bil Sloveniji, očitno bom moral tudi tebe.Obveščeno je bilo po medijih, da kdor ne dobi domov potrdila, da se mora zglasiti na upravnih enotah da se bo ugotovilo zakaj ga ni dobil.Verjemi, tisto leto je kar nekaj ljudi bilo začudeno glede podatkov.In kdor ni hotel državljanstva si je lahko uredil status tujca z stalnim prebivališčem.probi doumeti, da takrat je nastala nova država, ki je morala urediti svoje evidence na novo.