Najdi forum

Naslovnica Forum Politični čvek KAOS V ŠOLSKEM SISTEMU

KAOS V ŠOLSKEM SISTEMU

Meni je zanimivo kako imajo različne šole različno podajanje snovi, poglobljenost pri posamezni snovi. Pri nas delajo po učbeniku. Preverjanje pa so imeli en teden pred začetkom spraševanja pisnega preverjanja pa niso imeli. Vprašani so bili 3x čakajo če bodo slučajno še 4tič. No ja pisno je bilo ko so doma posadili 2 rastlin in potem so morali to prinesti v šoli in so imeli v povezav s tem tudi določena vprašanje.
[/quote]

Je res zanimiv. No, saj zaradi različnega dela v posameznik OŠ ne moreš posplošit na vse. Ne poznam v detajle pravilnika, ampak pisna ocena mora biti – in to je test in ne samo ustno. Kako bo učitelj/učiteljica vodila predmet je stvar nje same in dogovor v aktivu za posamezni predmet. Lahko ti povem, da pri nas ta projekt oz. poskus z rastlinicami delali v šoli.

Snov ni pretežka za tiste, ki imajo fotografski spomin.In zelo dobre gene.
Tvoji imajo očitno oboje.Koliko pa je takih v razredu?
Kaj pa ostali otroci, ki vsega vedno ne razumejo (fizika, matematika, kemija), potem pa se snov kopiči, kopiči in kopiči?
Potem pa tudi pri glasbi (namesto vzbujanja veselja do petja , glasbe in spoznavanja instrumentov) zahtevajo polno imen, letnic in predstavnikov?
Pozabljate, da večina otrok sedi vse dopoldne, potem pa še popoldne z nalogami in učenjem…
Predšolski otrok je vesel, gibalno aktiven in sproščen.
Po devetih letih šolanja pa dobite ven lesenega, neaktivnega, lenobnega, zasedenega in vsega naveličanega otroka.
[/quote]

Saj ravno v tem je keč, da je treba šolski sistem posodobit in ga narediti bolj praktičnega, funkcionalnega in povezovalnega, potem bodo tudi tisti, ki sprva nič ne razumejo, vsaj nekaj razumeli in vedeli za kaj se gre.

Sklepam, da gre za Štepanjca ali kakšno podobno četrt z veliko priseljenci.
Moji so tudi obiskovali ljubljansko osnovno šolo, priseljencev skoraj nič, učitelji eni zahtevni, drugi manj, kvaliteta šole povprečna, tako kot večina šol v Ljubljani, kar se je potem lepo videlo na gimnaziji, ko so imeli eni dobropodlago pri enem, drugi pri drugem predmetu…
Najstarejši je bil en izmed dveh odličnjakov v razredu, a je bil razred na splošno hudo slab. Pri srednjem in najmlajšem je bilo 50{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} razreda na odličnem in prav dobrem uspehu.

Imam dva osnovnošolca. OŠ pa res ni pretežka .

Imajo ful luštne učbenike in delovne zvezke, če česa ne razumejo lahko pobrskajo še po spletu.

Težko se jima je učiti na pamet, tudi nam se je bilo težko. Nekateri predmeti to zahtevajo in učenje na pamet mora biti, ker s tem krepijo spominske funkcije ne samo da nabirajo podatke. Včasih rabita spodbudo, včasih jima moram težiti, naj delata. Včasih sedem zraven, če vidim, da se kateri ne more spraviti in bluzi po stanovanju namesto, da bi se umiril in eno uso nekaj zbrano predeloval.

Zato je pa toliko odličnjakov.Pa nobenih ponavljalcev .Večino snovi se vsi naučijo v šoli. Pri obnavljanju snovi z miselnim vzorcem zadnjih 10 minut šolske ure.Nalog ni treba več delat, Pesmice pa se na pamet naučijo tudi spotoma v šoli.Vsako šolsko uro slovenščine, zadnjih pet minut recitirajo eno pesem.Na koncu vsi znajo vse.Dobro, ne?
Pa enkrat tedensko imajo s seboj grablje in metle.Pomagajo hišniku pri lepši okolici šole.Eno šolsko uro.
Enkrat mesečno je vsak učenec dve uri v kuhinji in pomaga razdeliti kosilo v jedilnici.
Vsak otrok je enkrat mesečno pomočnik učiteljice in pripravi del šolske ure, prej se že vse zmeni in pripravi.
Utopija.
[/quote]

A to ti na našo šolo hodiš? :)) Šolskih ur niso pripravljali, vrtiček so pa imeli in prav fino jim ga je bilo obdelovat. In okolico šole so urejali. Odličnjakov pol razreda. Zdaj pridni gimnazijci. Nekaj tudi problematičnih, ampak me ne bo nihče prepričal, da zato, ker je šola pretežka, ampak ker ni interesa za šolo. Nič drugače kot včasih, ker vsi pač niso za intelektualna dela. In tako mora bit. Kje na svetu je šola, kjer vsi vse znajo?

Ravno obratno bi rekla, da se posveča slabšim, napredni pa zehajo in se dolgocasijo. Vsaj pri nas je tako.
Kar se tiče snovi, ni težko, je podobno kot je bilo. Sama sem študirala kemijo in vsaj pri tem predmetu vem, da so zahteve danes in 25- 30 let nazaj tu nekje. Osnove so vedno iste, temelji kemije se ne spreminjajo iz dneva v dan in snov OŠ je približno ista. Razlika je samo v zahtevah in pričakovanjih staršev in njihovi pripravljenosti pomagat, pri kateremkoli predmetu.

Ti že nimaš otrok.Pišeš kar na pamet.Kakšen goli minimum?
Samo še to napiši, da imaš doktorat in da predavaš na Berkeleyu.
[/quote]

Morda pa res.

Žal se z napisanim strinjam, natrpan je predvsem prvi razred, tudi pri angleščini se učijo tako obskurne besede, da ne vem, kaj naj si mislim.
Imam 4 otroke v OŠ.
Letošnji NPZ iz slovenščine je bil porazen.


A to pomeni, da so samo otroci izobraženih staršev sposobni, da končajo osnovno šolo?
Se strinjam z napisanim, da je snovi preveč. Ni časa za ponavljanje in utrjevanje. Otroci se napiflajo za oceno in pozabijo snov. Pričakuje se, da delo doma sloni na pomoči staršev. S tem pa se ne strinjam. Starši smo OŠ že naredili.

Menda v OŠ ni bistveno hitrostno dudlanje na pamet??

V to se današnja OŠ spreminja, žal…..

lp,D

Ne pretiravaj.
Jih kar nekaj poznam in vem in verjamem, da niso imeli posebnih težav biti odlični.

Res pa je, da otroci dandanašnji manj berejo, se v predšolskem in šolskem obdobju premalo gibljejo, preveč gledajo v ekrane in premalo v realo.

Koordinacija oči roka, fina motorika, groba motorika, tekoče branje, branje z razumevanjem … določene povezave v možganih se zaradi vsega prej naštetega pri marsikom niso razvile.

Predvidevam, da več sladkorja v hrani, sladkih pijač, konzervansov ipd. tudi ne koristi, že povprečni populaciji ne, kaj šele raznim ADHD-jevcem in podobnim. Ampak je najlažje otroku stisnit čokoladko za malico (šolska tako ali tako ni dobra), ritalina pa ne bo jemal, ker to ga pa stroka mimo piha.

Otroci niso več naučeni težav reševati sami, to pomeni tudi z medsebojno pomočjo, preveč “pomagajo” starši. Odvzeta jim je osnovna odgovornost, odgovornost za šolo.

Včasih je domačo nalogo rešil en, pa smo jo vsi naredili in vsaj polovica si jo je pustila tudi razložiti, dandanašji pa znajo nalogo v razredu čisto sami rešiti štirje, pa se vsi ostali v razredu sploh ne pozanimajo, da bi jo prepisali, kaj šele, da bi jo razumeli.

Pri kar nekaj predmetih na predmetni je manj snovi, pa še učbeniki so bolj privlačni na pogled.

Je pa res, da ni več sprotnega ocenjevanja, ocenjevanja po delih.
En minus še ni pomenil tragedije, danes pa tega ni več, otrok je najprej zavit v vato, potem pa bum, cela ocena.

Včasih smo skoraj vsak odmor utrjevali in ponavljali, ker smo vsako uro pisali “mini”test ali pa bili vprašani in to tako da je štelo in se nam je šlo, danes se med odmori igrajo, lovijo in kričijo ali pa bulijo v mobitele, kier je to dovoljeno.

Tako ali tako bi bilo smiselno, da je delo prilagojeno posamezniku in dokler ne znaš ne napreduješ, ampak to zahteva sposobnost dela po navodilih, da delaš sam, po prilagojenih navodilih učitelja, dokler ti ne uspe, ko ti uspe pa napreduješ na težje naloge.
Tako pa da učitelj preprosto navodilo, pa pol razreda nima dovolj slušne pozornosti, da bi dojelo eno samo besedo in npr. pričelo reševati naloge prvega nivoja.

Sin pravi, da jih od 25 skoraj 6 konstantno klepeta, se jim ne da, ugovarjajo, kar naprej iščejo pozornost in desetkrat preverjajo pri učitelju, če je res mislil to in to nalogo, če je učitelj strog in da navodilo le 1x ter ga ob tem napiše na tablo pa ne razlaga dovolj, ni dovolj prijazen.

Zadnji so se pritožili nad učiteljico, ker je dala za nalogo nekaj, kar je počasi narekovala, da so si lahko zapisali vsi v razredu, ni pa vpisala v e-asistenta, čeprav je napovedala, da bo tako.
Starši niso vedeli, kaj je za domačo nalogo in je otrok ni mogel narediti.
Absurd.

Normalno inteligenten otrok ima zlahka same petke? A se hecaš?
Zakaj je bilo pa potem v razredu vedno samo par odličnjakov?
[/quote]
Se strinjam. Brez truda in učenja ni nič pa če si še tako inteligenten. To je isto kot talent lahko ga imaš, če ga ne razvija s trdim delom ni nic
OŠ se mi osebno ne zdi pretezka
Odlicnjak si ker si priden in delaš tako je tudi prav. Red in disciplina

No pa da ne bomo samo pljuvali po današnji šoli. Je veliko tudi dobrega in precej boljšega kot je bilo pred 30 leti.
Mi nismo imeli niti približno ne toliko govornih nastopov, priprav plakatov in spodbujanja samostojnega dela s pomočjo različnih virov kot jih imajo danes. Že v 1. imajo govorno vajo (predstavitev sebe, svoje najljubše igrače,…) pa potem vsako leto nekaj, da se naučijo nastopati pred sošolci. Pri nas v 6. so imeli pri več predmetih nalogo narediti predstavitev ali plakat, nekje so delali individualno nekje pa v skupinah. Tako so se tudi sami spopadali s tem da delajo v skupini, da si razdelijo naloge da se uskladijo kdaj in kje bodo delali. Mani se to zdi super. Pa tudi ko poslušam hči so si snovi, ki so jih predstavili sošolci zelo dobro zapomnili.

Eni, ko primerjate našo OŠ z današnjo, enostavno ni primerjave. A smo se mi učili tehniko, glasbo …? Pri glasbi smo bolj ali manj peli. Dobil si ZU, če si le imel kaj posluha. Enako je bilo pri tehniki, delali smo nek izdelek, pisali s tehnično pisavo ipd. Zdaj se je potrebno že glasbo konkretno učiti, da dobiš dobro oceno. Tudi tehniko. Da o ostalih predmetih ne govorimo. Jaz sem občudovala mojo, ko sem jo letos spraševala naravoslovje. Podrobno tako zelo, da “dol padeš”. In tu ne pomaga samo to, da pozorno poslušaš v šoli. Hči je v 6. razredu in bo odlična, lani je bila prav dobra. Ampak za te petice, ki jih ima, je morala kar konkretno sedeti pri knjigah. Od 23 učencev bosta v razredu le dva odlična. Ne vem, na kakšne šole hodijo vaši otroci, ko nekatere pišete o tem, da je pol razreda odličnih, da OŠ opravljajo skorajda z levo roko, da ni težko … Ali so vsi tako zelo pametni in nadarjeni, da ne potrebujejo dodatnega učenja, imajo morda tako zelo dobre učitelje, da učenci ne rabijo snov ponavljati še doma, ali pa so kriteriji na teh šolah izredno nizki.

Res čudno. Vedno težja šola iz leta v leto, a hkrat iz leta v leto več odličnjakov v naših osnovnih šolah!!!

Odkar se je uvedlo to preverjanje pred ocenjevanjem, se starši toliko ukvarjajo s šolo, ker vedo kaj utrjevati s svojim otrokom doma.
In potem bi želeli skoraj popolnoma enaka vprašanja tudi v ocenjevanju!! Pa dajte otrokom možnost, da je šola njihova stvar in ni rezultat staršev, koliko so oni uspešni pri učenju s svojim otrokom.


se strinjam

Zakaj lažeš? Odličnih že leta ni, da pa za vsakega otroka veš povprečje, ti pa pač ne verjamem. Tako da nikakor ne moreš vedeti, koliko je “odličnih” v razredu.

Bi bilo odličnih, če bi bil uspeh. No, tako sem mislila. In vem, ker nam je to na sestanku povedal tudi razrednik.

Bi rekla, da je današnja sola pravi luksuz. Predtesti, dostikrat identični testom, napovedano spraševanje, poprava oziroma višanje ocen…Obveščanje staršev preko e asistenta, včasih starši blage veze niso imeli, kaj se dogaja v šoli, zdaj so pa že po 14 dni prej obveščeni, kdaj otrok kaj piše, kam gre, kaj rabi, kaj dela itd…
Pri nas ni bilo nič od tega in si mogel biti kar lepo pripravljen na 8-10 predmetov vsak dan, da ne govorim še o srednji šoli..

Zgleda luksus, pa ni.
Ni vse zlato, kar se sveti.Prenatrpano je.Vsega preveč.
S tistimi delovnimi zvezki pa firme prekleto dobro služijo.Imajo krasne plače na plečih staršev.
Vsaka šola in vsak učitelj si po svoje zmišljuje delovne zvezke in knjige.
Otroci imajo pa toliko snovi, da komaj odmečejo,
Šola je preveč storilnostna.
V prvi razred hodijo otroci še z veseljem.
Potem pa nič več.
Razen tega poteka več ali manj v šoli izobraževanje.
Moralna vzgoja pa manjka.Pa delovno – tehnična tudi.
Tudi bodoči zdravnik, pravnik ali dipl.ing. se lahko naučijo v družbi sovrstnikov držati metlo.

Ne pretiravaj.
Jih kar nekaj poznam in vem in verjamem, da niso imeli posebnih težav biti odlični.

Res pa je, da otroci dandanašnji manj berejo, se v predšolskem in šolskem obdobju premalo gibljejo, preveč gledajo v ekrane in premalo v realo.

Koordinacija oči roka, fina motorika, groba motorika, tekoče branje, branje z razumevanjem … določene povezave v možganih se zaradi vsega prej naštetega pri marsikom niso razvile.

Predvidevam, da več sladkorja v hrani, sladkih pijač, konzervansov ipd. tudi ne koristi, že povprečni populaciji ne, kaj šele raznim ADHD-jevcem in podobnim. Ampak je najlažje otroku stisnit čokoladko za malico (šolska tako ali tako ni dobra), ritalina pa ne bo jemal, ker to ga pa stroka mimo piha.

Otroci niso več naučeni težav reševati sami, to pomeni tudi z medsebojno pomočjo, preveč “pomagajo” starši. Odvzeta jim je osnovna odgovornost, odgovornost za šolo.

Včasih je domačo nalogo rešil en, pa smo jo vsi naredili in vsaj polovica si jo je pustila tudi razložiti, dandanašji pa znajo nalogo v razredu čisto sami rešiti štirje, pa se vsi ostali v razredu sploh ne pozanimajo, da bi jo prepisali, kaj šele, da bi jo razumeli.

Pri kar nekaj predmetih na predmetni je manj snovi, pa še učbeniki so bolj privlačni na pogled.

Je pa res, da ni več sprotnega ocenjevanja, ocenjevanja po delih.
En minus še ni pomenil tragedije, danes pa tega ni več, otrok je najprej zavit v vato, potem pa bum, cela ocena.

Včasih smo skoraj vsak odmor utrjevali in ponavljali, ker smo vsako uro pisali “mini”test ali pa bili vprašani in to tako da je štelo in se nam je šlo, danes se med odmori igrajo, lovijo in kričijo ali pa bulijo v mobitele, kier je to dovoljeno.

Tako ali tako bi bilo smiselno, da je delo prilagojeno posamezniku in dokler ne znaš ne napreduješ, ampak to zahteva sposobnost dela po navodilih, da delaš sam, po prilagojenih navodilih učitelja, dokler ti ne uspe, ko ti uspe pa napreduješ na težje naloge.
Tako pa da učitelj preprosto navodilo, pa pol razreda nima dovolj slušne pozornosti, da bi dojelo eno samo besedo in npr. pričelo reševati naloge prvega nivoja.

Sin pravi, da jih od 25 skoraj 6 konstantno klepeta, se jim ne da, ugovarjajo, kar naprej iščejo pozornost in desetkrat preverjajo pri učitelju, če je res mislil to in to nalogo, če je učitelj strog in da navodilo le 1x ter ga ob tem napiše na tablo pa ne razlaga dovolj, ni dovolj prijazen.

Zadnji so se pritožili nad učiteljico, ker je dala za nalogo nekaj, kar je počasi narekovala, da so si lahko zapisali vsi v razredu, ni pa vpisala v e-asistenta, čeprav je napovedala, da bo tako.
Starši niso vedeli, kaj je za domačo nalogo in je otrok ni mogel narediti.
Absurd.
[/quote]
Vrhunsko in bistveno napisano. Res. Od premalo gibanja, hrana, manj branja, internet, igrice, obšolske aktivnosti … vse to pomeni slabšo koncentracijo. Če prištejemo še vtikovanje staršev dobimo kar imamo. Otroci samo čakajo in pričakujejo rezultat brez dela.
Mi smo imeli gibanje, samostojnost, popoldneve proste.

Ni res, da je OŠ pretežka. Res je, da so sodobni otroci razvajeni, nevajeni napora, navajeni, da jim vse k riti prinesemo.
Toliko odličnjakov kot zadnja leta ni bilo še nikoli. Za ocenami pa čedalje manj znanja. Splošna razgledanost postaja fosil. Pravopis tudi, že med vami na forumu, pa poglejte kdaj, kako nepismeni so mnogi otroci…


+


+


+

New Report

Close