Katalizator
V prihodnje se nam zaradi merjenj emisij izpušnih plinov na tehničnem pregledu ne bo ogniti zamenjavi katalizatorja; vsaj kar zadeva starejše letnike avtomobilov s katalizatorjem. V Delovi prilogi sem videl cenik katalizatorjev pooblaščenih serviserjev. In glej ga zlomka, cene se vrte od 200 tisočakov navzgor!! Je to ustrezna številka ali bo šlo tudi ceneje, sicer se marsikomu sploh ne bo izplačalo vložiti toliko v že manj vredno vozilo.
Hvala
Tako dragi so samo originalni. Daš pač gor ponaredek??
Slišala sem tudi, da je katalizator zelo pokvarljiva zadeva, koliko časa sploh deluje solidno?
Še eno vprašanje. Kaj bo drugo leto z vozili brez katalizatorja? Mogoče neumno vprašanje ampak vseeno: ali je res treba tankati, če nimaš katalizatorja, poleg bencina še neko olje? Imam zelo dobro ohranjen avto, super se vozi, letnik 91, brez katalizatorja, pa mi nikdar ni nihče nič omenjal kakšnega olja…
Imam izkušnjo v zvezi merjenja izpuha na tehničnem pregledu.
Sem lastnik 13 let starega vozila (TOYOTA Celica 1.6), ki ima 230.000km.
Pred dvema mesecema sem menjal kisikov senzor, bolj poznan kod lambda sonda. Vozilo mojega letnika ima ima z razliko od novejših vozil, samo enega, ki je nameščen pred katalizatorjem in meri emisije v izpušnih plinov in s tem uravnava mešanico zraka in benzina.
Ker sem imel tehnični še pred 1.12.2003 (prejšnji teden), ko začne veljati nov zakon, me je seveda tudi zanimalo kaj se dogaja z mojim izpuhom, ter če bom moral naslednje leto menjati katalizator.
Po merjenju sem bil čisto presenečen, ko mi gospod odgovori, da je z izpuhom vse OK in da mi ni treba skrbeti (katalizator je še originalen).
Zato lahko, da pri vozilih, ki imajo samo eno sondo ne bo takega problema. Ta se zamenja in vse je OK (sonda stane med 20.000 in 40.000 – odvisno od modela).
Večji problem zna nastati pri vozilih, ki imajo dva senzorja. En je pred drugi za katalizatorjem. Merite razliko emisij pred vstopom v katalizator in po izstopu iz njega. Če ni takšna kot je predpisana (seveda pri izstopu morajo biti vrednosti bistveno nižje), pomeni, da katalizator ne deluje pravilno (je “zabasan”) motor ne bo deloval pravilno.
Kaj se bo pa v resnici dogajalo na tehničnih pregledih bomo pa videli v praksi.
Kot vozniki tako tudi ljudje na tehničnih ne vedo kaj bo.
LP
Andrej
Joj, pa saj ne gre samo za to, ali narediš tehničnega ali ne, ampak tudi za to, da ne onesnažujemo okolja še bolj kot ga itak že. Takšno montiranje in snemanje katalizatorjev se mi zdi zelo umazana igra. Upam, da bodo policisti v takšnih primerih (eni dizli tako smradijo, da ni res) odredili izredni tehnični pregled! Sicer pa za prevelike emisije ni vedno kriv katalizator, lahko gre recimo samo za slab izpušni sistem. Povrh vsega pa včasih preveč umazane emisije pomenijo tudi večjo porabo bencina. Torej se na koncu koncev vseeno splača voziti “čist” avto.
Večina vozil (od letnika 95 naprej) imajo že serijsko vgrajen katalizator, tako da praviloma nebi smelo biti problemov na tehničnem.
France–> Tvoja petka ima pa tudi že katalizator (vsaj morala bi ga imeti).
Sicer pa če je koga strah da ne bo prestal testa izpušnih emisij na tehničnem pregledu, pa naj le pred tem mašino dobro segreje na delovno temperaturo, da ko bodo gospodje na tehničnem merili bo motor že topel in bo z tem emisija škodljivih plinov nižja 🙂 Dobro je pa tudi da kakšen dan pred tehničnim najdete kakšen PRAZEN DEL parkirišča ali zapuščene ceste in dobro sčistite mašino (saj veste, obrati da malo mašina trpi in se trudi).
meni se zdi, da je finta v tem, da mora biti katalizator atestiran, torej da mora imeti oznako E2…to naj bi na tehničnem celo gledali…
razlika med originalnimi katalitatorji in tem univerzalnimi oz. celo tistimi od firme BOSAL, ki naj bi bili za prav določene znamke in vrste vozil, je celo 300 % cene…
preverjeno, za moj avto je katalizator od BOSAL-a 60 k, v pooblaščenem servisu pa neverjetnih 180 k…
nisem pa dobil odgovora, a so ti katalizatorji od BOSAL-a atestirani…