Najdi forum

Splash Forum Avto.Over.Net Avtomobilizem Katalizator

Katalizator

V prihodnje se nam zaradi merjenj emisij izpušnih plinov na tehničnem pregledu ne bo ogniti zamenjavi katalizatorja; vsaj kar zadeva starejše letnike avtomobilov s katalizatorjem. V Delovi prilogi sem videl cenik katalizatorjev pooblaščenih serviserjev. In glej ga zlomka, cene se vrte od 200 tisočakov navzgor!! Je to ustrezna številka ali bo šlo tudi ceneje, sicer se marsikomu sploh ne bo izplačalo vložiti toliko v že manj vredno vozilo.
Hvala

So pa tudi tisti, katerim pravijo “univerzalni”. Cena cca 50.000 sit. Auspuff Ambrož, okolica Kamnika

zadnič sm slišu: pejd na odpad in odšraufaj dol katalizator. poceni bo itak, sam kolk še čisti, pa cajt…. hmmmmmm ne vem. za probat je

Za potrebe tehničnega bom dal svoj stari kat gor, ki še da dobre vrednosti – le malenkost ruži – potem po tehničnem pa spet dol.

Za katalizator se ne obremenjuj, če ga je tvoj avto imel že v serijsko vgrajenega, ga boš potreboval drugače pa ne. V primeru da ga moraš sedaj zamenjati, zamenjaj raje celoten izpušni sistem ki te bo stal cca. 35 000 sit, in je v njem že KATALIZATOR.

lp B.

Pri Tertineku v Mariboru je univerzalni katalizator 28.000 SIT.Tisto firmo ,ki prodaja katalizatorje po 200.000 ,bi bilo treba tožit!

************************************************************ # Enaka mnenja so dovoljena...nasprotna tudi ;~) #

Verjemi, da za moj avto ne bo tako poceni 🙁

Če imaš dva aupuha bo duplo….;)

************************************************************ # Enaka mnenja so dovoljena...nasprotna tudi ;~) #

Tako dragi so samo originalni. Daš pač gor ponaredek??

Slišala sem tudi, da je katalizator zelo pokvarljiva zadeva, koliko časa sploh deluje solidno?

Še eno vprašanje. Kaj bo drugo leto z vozili brez katalizatorja? Mogoče neumno vprašanje ampak vseeno: ali je res treba tankati, če nimaš katalizatorja, poleg bencina še neko olje? Imam zelo dobro ohranjen avto, super se vozi, letnik 91, brez katalizatorja, pa mi nikdar ni nihče nič omenjal kakšnega olja…

Imam izkušnjo v zvezi merjenja izpuha na tehničnem pregledu.

Sem lastnik 13 let starega vozila (TOYOTA Celica 1.6), ki ima 230.000km.

Pred dvema mesecema sem menjal kisikov senzor, bolj poznan kod lambda sonda. Vozilo mojega letnika ima ima z razliko od novejših vozil, samo enega, ki je nameščen pred katalizatorjem in meri emisije v izpušnih plinov in s tem uravnava mešanico zraka in benzina.

Ker sem imel tehnični še pred 1.12.2003 (prejšnji teden), ko začne veljati nov zakon, me je seveda tudi zanimalo kaj se dogaja z mojim izpuhom, ter če bom moral naslednje leto menjati katalizator.

Po merjenju sem bil čisto presenečen, ko mi gospod odgovori, da je z izpuhom vse OK in da mi ni treba skrbeti (katalizator je še originalen).
Zato lahko, da pri vozilih, ki imajo samo eno sondo ne bo takega problema. Ta se zamenja in vse je OK (sonda stane med 20.000 in 40.000 – odvisno od modela).

Večji problem zna nastati pri vozilih, ki imajo dva senzorja. En je pred drugi za katalizatorjem. Merite razliko emisij pred vstopom v katalizator in po izstopu iz njega. Če ni takšna kot je predpisana (seveda pri izstopu morajo biti vrednosti bistveno nižje), pomeni, da katalizator ne deluje pravilno (je “zabasan”) motor ne bo deloval pravilno.

Kaj se bo pa v resnici dogajalo na tehničnih pregledih bomo pa videli v praksi.

Kot vozniki tako tudi ljudje na tehničnih ne vedo kaj bo.

LP
Andrej

Mislim, da je glavni problem slabo vzdrževanje vozil. Imam deset let star avto s katalizatorjem, na servisu so mi spomladi izmerili izpušne pline – vrednosti enake, kot ko je bil avto nov. Ne že vnaprej zganjati panike.

Osip vozil pri testnih pregledih je bil 40 %.A to ni vzrok za paniko?

************************************************************ # Enaka mnenja so dovoljena...nasprotna tudi ;~) #

Osip je bil po uradnih podatkih 33%, kar ja zelo veliko!
Sicer kdor je iz gorenjske gre lahko menjat katalizator k gantarju v Naklo,kjer jih imajo že za cca. 34.000SIT!

Podatek za Štajersko p.a.

************************************************************ # Enaka mnenja so dovoljena...nasprotna tudi ;~) #

imam dizla tako da ne vem kako bo…moj kolega je moral kupit nov katalizator, montiral ga je tako da bo zadevo lahko brez problema snel po tehničnem…

A kdo na pamet ve, ali ima renault 5 campus 1993 že katalizator?

Joj, pa saj ne gre samo za to, ali narediš tehničnega ali ne, ampak tudi za to, da ne onesnažujemo okolja še bolj kot ga itak že. Takšno montiranje in snemanje katalizatorjev se mi zdi zelo umazana igra. Upam, da bodo policisti v takšnih primerih (eni dizli tako smradijo, da ni res) odredili izredni tehnični pregled! Sicer pa za prevelike emisije ni vedno kriv katalizator, lahko gre recimo samo za slab izpušni sistem. Povrh vsega pa včasih preveč umazane emisije pomenijo tudi večjo porabo bencina. Torej se na koncu koncev vseeno splača voziti “čist” avto.

Večina vozil (od letnika 95 naprej) imajo že serijsko vgrajen katalizator, tako da praviloma nebi smelo biti problemov na tehničnem.

France–> Tvoja petka ima pa tudi že katalizator (vsaj morala bi ga imeti).

Sicer pa če je koga strah da ne bo prestal testa izpušnih emisij na tehničnem pregledu, pa naj le pred tem mašino dobro segreje na delovno temperaturo, da ko bodo gospodje na tehničnem merili bo motor že topel in bo z tem emisija škodljivih plinov nižja 🙂 Dobro je pa tudi da kakšen dan pred tehničnim najdete kakšen PRAZEN DEL parkirišča ali zapuščene ceste in dobro sčistite mašino (saj veste, obrati da malo mašina trpi in se trudi).

Borut

meni se zdi, da je finta v tem, da mora biti katalizator atestiran, torej da mora imeti oznako E2…to naj bi na tehničnem celo gledali…

razlika med originalnimi katalitatorji in tem univerzalnimi oz. celo tistimi od firme BOSAL, ki naj bi bili za prav določene znamke in vrste vozil, je celo 300 % cene…

preverjeno, za moj avto je katalizator od BOSAL-a 60 k, v pooblaščenem servisu pa neverjetnih 180 k…

nisem pa dobil odgovora, a so ti katalizatorji od BOSAL-a atestirani…

Se zelo strinjam s tabo. Ekološka zavest je še vedno ideal.
Tukaj govorimo o finančnih stroških, pozabljamo pa, da naša pljuča prečiščujejo zrak namesto katalizatorjev! Dvomim, da so posledice tega prijetne ali rešljive s parimi desettisočaki…

In uživajmo pri vožnji za smrdljivci še naprej…
lp

New Report

Close