Kdaj v 1. razred
Pozdravljene,
prosim za nasvet.
Imam sina rojenega v decembru. Ali naj ga dam v šoli ko bo star 5 let in 9 mesecev ali 6 let in 9 mesecev.
Vzgojiteljica v vrtcu pravi, da je zrel naj kar gre. Obdržal bo ”kolege” iz vrtca in vse. Ker, če ga dam kasneje, bo zamenjal skupino in vzgojiteljice, potem pa čez eno leto spet, ko bo šel v šolo, in da je to preveč prilagajnja za tako mlade otroke. Pa še v vrtcu bi šel k 4-letnikom, kjer se pa bo dolgočasil. Njena teorija.
Imam prijateljico, ki je učiteljica v OŠ, pa pravi nikar, ker ko bo šel v šolo učiteljice ne zanima ali je rojen v januarju ali decebru vsi so šestletniki. Motorika in fizične sposobnosti so pa raulične full. Ker je med njimi skoraj 1 leto razlike.
Kaj ste ve naredile oz bi?
Tudi naša je decemberska in je šla v šolo s 5l in 9m, mislim, da ji nič ne manjka. Prej je bila v zasebnem varstvu, sošolk in sošolcev od prej ni poznala. Se je hitro prilagodila in nimamo nobenih težav. Včasih se v šoli celo dolgočasi in potem slišim:”Mami veš kaj smo se učili, kje je levo in kje desno, kot da to ne vedo vsi” V razredu jih je 9 (rojenih preko celega leta).
Sama sem mnenja, da je za otroka bolje, da je v zahtevnejši (v tem primeru starejši) skupini, ker se tako bolj potrudi. Snov 1/9 pa je primerna tudi za mlajše od 5 let, ker ni nič posebnega. Zato, če nima kakšnih resnih težav (motorika, govor), je bolje, da gre prej v šolo.
Pozdravljene!
Mislim da je takole. Otroci rojeni v letu 2001 gredo septembra v 1. razred .
Ravno zadnjič smo bili starši že na prvem roditeljskem sestanku in ja res je ,1. razred je kot prejšnja mala šola,po končanem prvem razredu pa naj bi bila norma,da znajo vsi otroci šteti do deset. To pa nekateri znajo že sedaj,a učiteljice so rekle ,da se bodo vse navadili v šoli in naj doma ne pripravljamo prav preveč otroke.
Mislim da vašemu otroku ne bo hudega še ga boste dali v 1. razred sedaj v sept.
Na naši poli bo najmlajši otrok sta 5 let in 8 mesecev.
Izkušnje enega od staršev pa so takele. Otrok je sedaj v 5. razredu devetletke in je nadpovprečen otrok svoje generacije na šoli.
Vsak starš pa se boji kaj bo z njegovim otrokom v 1. razredu,ne bojte se vse bo v redu.
Srečno in sporočite kako se boste odločili.
Imam prvošolčka in se ne strinjam, da je prvi razred podaljšanje vrtca. Šola je šola, vrtec pa vrtec. Za igro je malo časa, saj tako med poukom in podaljšanim bivanjem skoz delajo. Imajo tudi domače naloge.
Jaz bi prestavila odhod v prvi razred in bi mu omogočila še eno leto brezskrbnega igranja.
Če bo res en in edini, ki bo ostal v vrtcu iz te skupine, bi ga dala naprej, če ostanejo vsaj trije, mu pusti še leto prave igre.
Moja hčera je bila pogojnik (po starem še), sicer res tisti čisto najmlajši (roj. aprila), bila je zrela za šolo po vseh testih, pa se nisem odločila, da jo dam, ker jih je bilo več v skupini, ki so šli še enkrat v malo šolo.
Torej, če je res edini v skupini, ja, sicer ne.
Vladka
šola ni vrtec. če nič druzga morjo otroc na miru sedet, imajo urnik, imajo domače naloge, imajo ocene (sicer opisne), morajo bit ob uri v šoli, preverja se doseganje ciljev učnega programa (je treba znat marskej druzga ne sam štet do 10), potrebno je napisati opravičilo če manjkaš, začne se 1.9. in konča 25.6.
kljub temu se mi zdi, da so otroc pri tej starosti nežne rožice in da jih ne gre kar tako presajat iz ene družbe v drugo.
moje dete je sicer novembrsko, tako da nisem imela možnosti izbire, če bi jo, bi jo vpisala v šolo s skupino, ki je hodila tudi v vrtec.
Težko je reči, kaj je boljše narediti. Po mojih izkušenjah je velika razlika med otroci, ki so se rodili januarja, februarja in tistimi, ki so se novembra, decembra. Slednji delujejo nekoliko raztreseno, pozabljajo domače naloge (te so zelo enostavne, npr. ošiliti barvice, prinesti škatlo ipd.). Zelo zelo radi bi se še vedno igrali. Jaz imam to vedno v mislih in s tem tolažim tudi starše. Moji decembrski bodo vsi dosegli cilje, ampak z njimi res veliko več delam za to (dopolnilni pouk).
Otrok mora pri matematiki znati šteti do 20, računati pa do 10. To pa seveda ni vse, kar mora znati.
Ko se boš odloala, malo premisli tudi v tej smeri, koliko je tvoj otrok samostojen. Se bo hitro naučil zavezati vezalke? Morda pa to že zna. Če delaš vse namesto njega, potem še ni za šolo. Bo vsak dan pozabil nahrbtnik v šoli, če ga učiteljica ne bo spomnila? To so take male stvari, na katere bodi pozorna. Kako je razvit na govornem področju? Razvit govor je predpogoj za uspešno branje in pisanje. Ne pozabi tudi na to, da bo otrok tudi v četrtem razredu 11 mesecev mlajši od tistega januarskega, kljub temu pa bo moral enako znati. Takrat pa so ocene številčne, starši bi pa radi, da otrok nosi petice. Ne vem, res je težko. Če bi otroka poznala, bi ti lažje svetovala.
Tudi jaz bi svojega otroka pustila v vrtcu še eno leto.ni problem narediti prvi razred ,se pa začne pogosto “štrikati” v višjih razredih in nihče me ne more prepričati,da ni razlike v 9. mesecih.Otrok bo veliko bolj samostojnejši in glede na izkušnje in glede na vse kar v svojem okolju in tudi malo širše menim,da 1.razred NI enak življenju in delu v nekdanji mali šoli s katero sem imela 19 letne izkušnje,otroci pa so bili tudi takrat lahko že marca stari 7 let in bili septembra v 1.razredu stari 7 let in še nekaj mesecev .
Ravno z leti so te razlike vedno manjše. Ali pa se ti zdi, da se tistih nekaj mesecev pozna tudi še na faksu?
Kaj pa tisti otrok, ki je rojen 30 novembra? Se bistveno razlikuje od tistega, ki je rojen recimo 5. decembra?
Sicer je pa ta tema bila prežvečena že nekajkrat, če greš na iskalnik, boš prebrala vrsto zanimivih odgovorov.
Tvoj primer se mi zdi preprost – naj gre s svojo generacijo lepo naprej. Tisti pa, ki se jim zdi 1. razred resna stvar: prvi črvi gredo lahko celo spat, če so utrujeni.
pri nas pa 1.r ni glih podaljšan vrtec
je zaresna šola z nalogami vajami in proti koncu leta , čim bolj šponajo da jih navadijo za naprej in bolj mal igranja
mi računamo že od novega leta, številke pišejo in vadijo kot nori, začeli so z abecedo….
pa ful so bolj zamtrani, in morajo pokazat odgogovrnost in samostojnost
SPLOH NI TAKO kot vrtcu
moja je decembrka 2000 in ji je vse v veselje – samo včasih pa pojamra – ker se jim tud barvat ne da kašen dan, ampak MORAJO ker je to šola!!!!!
Naša je tudi decembrska, pa smo jo pustili še eno leto doma. Letos je tako najstarejša v razredu, pa je komaj čakala šolo, pa se ji kdaj tudi kaj ne ljubi. Obveznosti so in šola ni vrtec. Nam ni žal. Je pa seveda odvisno tudi od števila otrok. Ker jih je pri nas 15 v razredu, imamo namreč lahko dva oddelka, je samo delo z njimi lažje. Si ne predstavljam, kako bi delo potekalo, če bi jih bilo več kot 20.
majo pa vsak teden kakšne naloge, morajo koga od staršev ali babic kaj povprašati, da se lahko kaj pogovarjajo ali pa kaj prinesti. Pa v šoli snov jemljejo zares hitro. V enem tednu morajo sedaj zvaditi že po dve številki , v delovnih zvezkih pa sigurno po dva ali tri liste. Pa kljub temu, da jih je tako malo in si lahko vzamejo čas za igro in sprehode, ji dostikrat zmanjka časa za dokončanje kakšnih risbic o pravljicah, ki jih poslušajo, pa potem v soboto in nedeljo to dokončamo. Morajo znati skoraj vsak teden kakšno pesmico, pa še palček bralček… pa interesne dejavnosti…ogromno odgovornosti je na njih samih…. In to je seveda šele začetek…
Jaz pravim, pustimo jih otroški smeh in igro, dokler le gre…šola še bo trajala… in študij…in delo….vse do penzije…?????
Tudi moj je decemberski in ga ne bom dala letos v šolo ( čeprav zna napisati že vse črke in šteti do 100, ne zna pa si zavezati člevljev, ne zna se voziti s kolesom in vsaka stvar, razen žoge ga zanima le dve minuti).Imam pa tudi že eno slabo izkušnjo s starejšim sinom, ki je šel v šolo kot pogojnik, vendar takrat sploh nisem vedela, da imam kakšno možnost izbire. Bilo je pa tako, da se je prve tri mesece vsak dan jokal v šoli in to že zjutraj ali pa med poukom, opazila sem tudi, da je bila ogromna razlika med otroci, ki so starejši. Ta razlika je sicer vsako leto manjša, vendar je še vedno razlika.
Naj povem še to, da psihologinja v šoli ni imela nobenega argumenta proti, ko sem povedala, da ga letos pač še ne bom vpisala. Me pa sicer malo skrbi, da bo potem najstarejši, kar tudi ni najbolje.
LP, Tanja
Naj te ne skrbi, da bo najstarejši. Skoraj zagotovo bo med boljšimi. Otroci tak ne vedo, kdo je najstarejši in kdo najmlajši, kaj hitro pa ugotovijo, komu gre boljše in komu slabše.
Prej sem pozabila omeniti to, kar je kasneje ena omenila – pomembno je tudi, koliko otrok bo v oddelku. Lažje pomagaš posameznemu otroku, če je manj otrok, kot če jih je več. Jaz jih imam 22, med njimi so pa kar trije taki, ki skoraj vedno rabijo pomoč. Ko je zraven vzgojiteljica, še gre, drugače je pa včasih težko, ker se ne da vsem naenkrat pomagat.