Klima
Saj že ime pove. Avtomatski nastaviš željeno temperaturo, vse ostalo pa opravi sama, vključno z izbiro najugodnejše smeri toka zraka. Seveda lahko le to uporabljaš tudi kot navadno (sam izbiraš vse funkcije), vendar avtomatika načeloma boljše deluje. Sam ne bi menjal za navadno, saj ponavadi tudi doplačilo za avtomatiko (kjer je to mogoče) ni tako veliko.
BOJ ti je že praktično vse povedal. Mogoče še to; obstaja še »vmesna« varianta; polavtomatska oz polsamodejna klima. Če se ne motim so te klime imeli npr. FIAT BRAVO-BRAVA in MAREA.
Prijetnost »avtomatike« lahko uživaš tudi pozimi, ko ti nadzoruje in vzdržuje želeno temperaturo. Torej brez poseganja v njeno delovanje.
No sicer obstajajo tudi različne vrste avtomatskih klim (eno, dvo, štiripodročne …, pa še kakšne s posebnimi funkcijami kot npr nadzor vlažnosti, smeri vpadanja sonca …) ampak to te verjetno ne zanima.
Ročna klima je nekakšen izhod v sili, ko kupuješ nek rabljen avto. Takrat je ta vsekakor boljša od tiste »na prepih«. Tudi v nekaterih novih avtomobilih je to edina možna klima. Avtomatske enostavno ni možno dobiti.
Avtomatska pa je v novem avtomobilu po mojih izkušnjah obvezna. Sam bi se enostavno raje odločil za drugo znamko avta, kot bi »trpel« ročno klimo. Dobiš pa jo v veliki večini vseh novih avtomobilov. In kot je BOJ povedal doplačilo, kjer je možno najprej ni veliko, predvsem pa je vredno vsakega tolarja.
Pred nakupom, pa se pozanimaj ali pa preberi kakšen članek oz test, ker klime niso vse enako učinkovite. Tudi nekatere, ki se »bahajo« z nazivom avtomatska.
LP, Škorpjon
Kaj je pa treba se drugega nastavljat pri rocni klimi kot temperaturo in vklopit klimo?
Pri nasem getzu imamo tisti okrogli gumb za toplo-mrzlo: nastavis ga kak pac hoces in stisnes gumb za vklop klime. To je to. Pa ziher ni avtomatska. Pac ne vidis tistih stopinj na lcd-ju izpisanih…druge razlike ne vidim!
MATINKRP
– Pri ročni klimi je njeno delovanje (moč, smer, temperatura …) odvisno izključno od tebe-uporabnika. Torej izključno glede na tvoje ročne nastavitve.
– Pri avtomatski to delo opravi klima sama. Ti nastaviš samo želeno temperaturo. Dodatno lahko pri naprednejših vzdržuje oz uravnava vlažnost, kot upadanja sonca … Seveda so tudi pri avtomatski klimi možni ročni »posegi«.
Primer: pri ročni imaš ne glede na temperaturo v kabini enakomeren tok oz moč pihanja ohlajenega zraka (glede na nastavitev). Pri avtomatski to razliko opaziš npr. ko imaš avto več časa parkiran na soncu. Pri vstopu v kabino oz ob vklopu klime le-ta piha z vso močjo, z približevanjem neki želeni oz nastavljeni temperaturi se moč pihanja ohlajenega zraka počasi umirja oz znižuje, ko doseže območje nastavljene temperature pa jo praktično ne slišiš, ker piha z neko minimalno močjo, s katero vzdržuje želeno temperaturo v kabini.
V glavnem je tudi s klimo pač z večino tehnike tako: dokler ne preizkušaš enostavno ne moreš oceniti oz je to težko. Prepričan sem, da bi kot lastnik avtomatske klime drugače razmišljal.
Sicer pa si lahko povsem zadovoljen z ročno.
LP, Škorpjon
Da kdo klime ne bi dosti rabu prvič slišim. Zagotovo je smiselno kupiti avtomatsko ali vsaj polavtomatsko klimo, saj obe kolikor toliko zagotavljata stalno in predvsem konstantno temperaturo, ki se kaže kot manjša utrujenost za volanom v toploh dneh. Sicer pa prav pride tudi pri razrosevanju oken v deževnih dneh. Pri ročni klimi pa sam tam nekaj štelaš enkrat maš v avtu 17 stopinj pa daš na nižjo brzino se segreje na 23 ti pa rabš 20 in pol se daješ celo pot, tako da te zebe potem ti je spet vroče. Je pa res da je boljše kot odprta okna. Jaz mislim da lastniki avtom. klim če jim le finance omogočajo pri zamenjavi vozila ne razmišljajo o nakupu ročne.
Med avtomatsko in polavtomatsko je razlika minimalna. Ponavadi samo v načinu nastavitve smeri pihanja in moči pihanja, ki je pri polavtomatski tako kot pri klasični ventilaciji, pri avtomatski pa lahko izbereš poljubne šobe, lahko tudi vse in moč pihanja pa se načeloma uravnava samodejno. Nekatere avtomatske imajo dodan še senzor kvalitete zraka, ker zrak kroži v avtu in šele ko je slab se zrak zajame od zunaj, nekatere imajo programe, ki zagotavljajo razvlažeavnje zraka ne glede na letni čas. In pa seveda nekatere avtomatske imajo lahko kontrolo tudi za zadnje sedeže oz za 4 območja.
Ce si kupim avto nizjega cenovnega razreda (cca 2 mio sit) in se dnevno prevazam manj kot 10km v sluzbo in nazaj pa res ne rabim avtomatske klime s 115 sobami in 35 senzorji ter vlkim LCD zaslonom. Saj nisem kupil vesoljske ladje. Bodi resen.
Mimogrede. Pred kratkim sem bral, da vodilni proizvjalci avtomobilov ukinjajo iz avtomobilov vso odvecno elektroniko, ki je ponavadi vozniki niti ne znajo uporabljat, niti je ne rabijo, ali se huje – niti ne vedo, da jo imajo vgrajeno v avtomobilu. In take odvecna elektronika se potem samo kvari.
lp