knjiženje
Živjo,
ker sem čista začetnica v tem, pa vendar sem rekla da poskusim, prosim, če mi lahko pomagate v zvezi s knjiženjem.
Z možem sva odprla popoldanski s.p., za katerega naj bi vodila enostavno knjigovodstvo, sedaj pa me zanima, ko jaz plačam prispevke (preko proklika) za ZZ in PIZ, ter članarino, kako to poknjižim…katero številko zavedem, oz. ali je dovolj če poknjižim samo npr. bančni izpisek s št. 6, na katerem piše, da je bilo plačilo izvedeno? Ali napišem na temeljnico?
V katerih primerih točno se napiše temeljnico?
Ter še to, če dobim predračun in ga plačam, pa nato dobim še račun, ali je dovolj če poknjižim samo predračun, pa naredim neko navezo potem na račun, če nista enaki številki, ker ponavadi niso.
Prosim, če mi lahko pomagate, hvala.
Ker si nihče ne vzame časa zate, si ga bom pa jaz. Mojih napotkov sicer ne moreš jemati za 100 % pravilne, ker nisem računovodja, vodim pa za ženin s.p. knjige in poznam nekaj osnov.
Za knjiženje prispevkov jaz naredim takole: ko oddam obrazec ‘Obračun prispevkov za socialno varnost za zasebnike’, spišem temelnjico z zneski prispevkov, to dvoje spnem skupaj, dam v fascikel in vknjižim v KPO (knjiga prihodkov in odhodkov). Ko dobim bančni izpisek, ga poknjižim v evidenco sredstev na računih. Temelnjico ponavadi napišem, če nimam konkretnega dokumenta za knjiženje (npr. prejetega računa) primer kilometrina; na enem dokumentu je obračun kilometrov, nato spišem še temeljnico z zneskom kilometrine, jo poštempljam in podpišem ter vknjižim.
Če dobim najprej predračun, ki ga tudi plačam, kasneje, ko dobim račun tega samo pripnem predračunu (če sta enaka zneska). Prejete račune številčim po svojem sistemu, (npr. 1/2012 …), tako da ne razumem kaj misliš s tem če nista enaki številki.
Bistveno je, da boš znala konec leta iz svojih evidenc izluščiti prihodke, stroške, terjatve, obveznosti…. Naj me kakšen računovodja popravi, če kaj od napisanega ne drži.
Forum je zaprt za komentiranje.