Najdi forum

Splash Forum Avto.Over.Net Avtomobilizem kolančna garancija

kolančna garancija

Ali mi lahko kdo pove, kje je kaj uradno napisanega o tej garanciji, da se malo podučim, predno grem jutri po avto.

Praktično nič. KULANCA je stvar neke »dobre volje« serviserja, ki ti prizna določen del kritja stroškov okvare tvojega vozila. Zahteva se, da je avto redno servisiran pri pooblaščenem serviserju – potrjena servisna knjiga. Gre namreč za napake, ki so pogoste, tovarne jih nekatere bolj druge manj glasno priznajo.
Tvoj avto (v »moškem čveku« nisi navedel-navedla za kateri tip avta gre), je del določene serije avtomobilov. Na njih so se kot kaže pojavile težave s klimo. Določen del te serije je naredil več kilometrov kot tvoj, težave so se pojavile prej, serviser jih je moral v garancijskem roku brezplačno odpraviti. Možno je tudi, da je tovarna to sama »opazila« in nudila brezplačno odpravo. Serviserji pa seveda te zadeve pridno molčijo in ti hočejo naprtiti čim večji del stroškov, čeprav bi morali odpraviti brezplačno. (vem iz izkušenj) Tvoj avto ima, po opisu sodeč malo kilometrov (verjetno so realni), napaka se je pojavila kasneje, na tvojo žalost izven garancijskega roka. Naj te ne premami garancijski rok – »fora« je v t.i serijski napaki.
»Smrdi« mi sploh prodaja tega avtomobila – verjetno je lastnik karkoli »slutil« in ga je preprosto prodal.
Najprej se nikakor ne smeš sprijazniti z kakršnim koli kritjem stroškov s tvoje strani.
Avto je po tvojih navedbah redno servisiran, torej ti si s tvoje strani naredil-a vse kar je v tvoji moči in pristojnosti. Med drugim v postavki, ki ti na vsakem servisu opravijo (če te ga ne je to njihov problem) nek splošen pregled (oz kakorkoli ga imenujejo), katerega seveda ovrednotijo in ti to plačaš. Na tem pregledu morajo pregledati t.i. kritične dele in po njihovem pregledu in opravljenih predpisanih posegov garantirajo, da so naredili vse, da do »motenj« do naslednjega servisa ne pride. Do motnje je prišlo. Sedaj pa logično sklepaj kdo je kriv; ti si pripeljala na pooblaščen servis, pošteno plačala in tisto, kar si plačala je … na kratko to, da se boš z avtom varno in brez defektov vozila do naslednjega servisa.
Najprej preveri, če je šlo pri tvojem avtu za t.i. serijsko napako. Če je tako, jo mora serviser brezplačno odpraviti.
V nasprotnem primeru se nikakor ne smeš strinjati s kritjem stroškov. Če ne boš uspela, obrni se na Urad RS za varstvo potrošnikov. Tudi v Kranju deluje nekakšno združenje potrošnikov (oba naslova ne vem – verjetno je kaj na internetu). Pa še en naslov z interneta http://www.e-svetovanje.com/pravniki.net/, kjer lahko dobiš kakšen nasvet s strani pravnikov.
Želim ti obilo uspeha.

LP, Škopjon

Hvala ti za izčrpen odgovor. Gre za Laguno. Kje bi pa lahko izvedela, če je moja napaka serijska napaka?

Ni nujno, da so ravno serijske napake, pač pa pogoste okvare, do katerih v bistvu ne bi smelo priti. Pri lagunah dizel je to denimo turbina, ki recimo po 100.000 km še zdaleč ne bi smela škripniti. In takšne okvare se da uveljaviti v okviru kulance (to pravzaprav ni garancija, temveč gre za dobre poslovne običaje – tovarni se načeloma bolj splača takšno neobičajno okvaro, ki nikakor ni posledica neustreznega ravnanja oziroma obrabljenosti, popraviti na lastne stroške in ohraniti zadovoljno stranko, kot tej nabiti stroške in povzročiti, da se zato avtov omenjene tovarne ne bo hotela nikoli več niti dotakniti). O kulancah je bil tudi članek v Delu, vendar že pred kar nekaj časa.
V skrajnem primeru se skoraj zagotovo lahko dogovoriš, da plačaš samo del popravila.

KULANCA je po mojem prepričanju en velik NIČ – kot sem že napisal. Strinjam se z večino tvojega pisanja KIKICA, nikakor pa se ne morem strinjati z zadnjim delom – delno kritje stroškov. Vsekakor si hotela DZ priskočiti na pomoč. Kar je brez dvoma pozitivno in dobronamerno. Sam pa imam glede tega drugačno mnenje.
KULANCA je preprosto povedano, oprostite izrazu, svinjarija. Še dobro desetletje nazaj je bil slovenski kupec tipičen »YUGO« kupec. Otovorjen z torbami kave in whisky-jev je šel po novi avto po sistemu »spoznavajmo svet in domovino« na vse konce bivše države. In neizmerno srečen je bil, ko ga je dobil, pa čeprav se je izza stekel komaj kaj videlo, srce mu je hitreje bilo, ker je imel brisalce, je bil brez praske, je imel oba odbijača enaka …, če je našel svojo barvo je bil tako srečen kot bi zadel LOTO, če pa v njega voda ni puščala pa se mu je že sama Mati Božja prikazala.
Danes ta isti kupec »celo« izbira dodatno opremo, barvo, motor, menjalnik …, avto mu »celo« očistijo, »celo« se pogaja za ceno … In na servisu vedno več ljudi hoče kvaliteto, in to ne do prvega ovinka, ampak do naslednjega servisa. Ker je preprosto informiran, ker zna vklopit računalnik, pogledat po »mreži« kako je z njegovim avtom v Evropi – postal je EVRO kupec. Po izkušnjah lahko mirne vesti trdim, da vozimo vsaj tako dobre, če ne boljše avte kot npr. Italijani, in da smo pri nakupu zahtevnejši. In če bomo samo hoteli bomo »spoznavali svet in domovino« v Evropi – odprta so nam vsa vrata salonov in servisov.
To spremembo so zaznali tudi naši zastopniki, zato so si izmislili KULANCO. In so neizmerno pametni in ponosni v smislu »ohraniti dobre poslovne« običaje, ko ti namesto 300 »jurjev« zaračunajo 150 in čakajo, da boš vesel, kot bi zadel LOTO, če bi plačal manj kot 100 bi se ti morala sama MATI BOŽJA prikazati.
V Evropi, posebno na večjih tržiščih (Nemčija, Francija, Italija, Španija, Velika Britanija) nekaj takih okvar na klimi (ali kakšnem drugem sklopu) sproži plaz aktivnosti. Odvijajo se po načelu »ohranimo dobro ime svoje blagovne znamke in posledično kupce«. Na brezplačen pregled pokličejo celo serijo vozil, morebitne »kritične dele« brezplačno zamenjajo, sledijo zavrnitve pošiljk novih vozil, … in še marsikaj, predvsem pa vse, da ostane neka blagovna znamka v »lepi luči«. Strošek vsega navedenega je zanemarljiv v primerjavi s »stroškom«, ki bi povzročil drastičen padec prodaje. Dobro se zavedajo, da je Nemčiji 80 milijonov »folka«, v Italiji slabih 60, v Španiji …
Če bi naši »profesionalni« zastopniki vsaj podobno razmišljali DZ ne bi imel-a problemov s klimo, ker bi bila ta že zdavnaj »na mestu«. Ker pa jim tega ni treba, saj imajo vodilni, predvsem pa stabilni tržni delež, si lahko privoščijo najprej zaračunati, potem pa s KULANCO in podobnimi zadevami pridobiti »svetniški sij in krono nad glavo«.
Če avto redno voziš na pooblaščen servis, pomeni v intervalu do naslednjega servisa, da je zate tisto, kar se »skriva« pod motornim pokrovom »INDIJA KOROMANDIJA«.
»Tvoja« je posoda tekočine za pranje vetrobranskega stekla, vrhunec predstavlja pogled na merilno palico olja, višek vseh viškov pa je dolivanje motornega olja …
Z drugimi besedami DZ bi morai klimo brezplčno popraviti.

LP, Škorpjon

Hvala za tvoj odgovor. Avto sva že včeraj dvignila. Renault nama je priznal 50% stroškov.

Mislim, da ima DZ v bistvu še srečo – sem šla pogledat na forum Moški čvek. Dve leti star avto bi moral biti kljub malo km na pooblaščenem servisu najbrž že dvakrat (Renault predpisuje servis vsaj enkrat na leto oz. po toliko in toliko predpisanih km, najbrž odvisno tudi od tipa).
Mojemu svaku so pri Renaultu katalizator, ki je crknil točno dva dneva po preteku garancije, zamenjali brezplačno, čeprav je imel avto takrat že kar nekaj km. Vem tudi za primer, ko je “srečni” lastnik dizelske lagune pri okvari turbine plačal “le” delo, rezervnih delov pa ne, in ga je to koštalo 50.000. Je pa rahlo zagrozil.
Se pa marsikaj da doseči, če si tak tip, da ne šparaš besed. Kar se meni na splošen odnos mehanikov in avt. firm zdi čisto na mestu.

Ne bo držalo. Avto ima vgrajen računalnik, ki ga napoti na servis. In naš avto je bil redno servisiran (1. obvezni servis), poleg tega pa še “izredno”, takoj, ko sva ga kupila od prejšnjega lastnika in to je bilo letos, ko je imel 13.000 km.

New Report

Close