Najdi forum

Splash Forum Starševski čvek kontrola zračnega prometa

kontrola zračnega prometa

Testiranje sem imel 20.10 ob 8 uri zjutraj.
Tisto 10-dnevno okno za napovedano obveščanje se izteče v četrtek, tako da do takrat bomo še malce na trnih, zatem pa verjetno ne bo več veliko možnosti.
Upam na najboljše, vsem ostalim pa veliko sreče v naslednjih krogih 🙂

Mogoce so pa mislili 10 delovnih dni.Ta teden je bla vecina kadrovske zihr na dopustu 😉

http://www.siol.net/avtomoto/novice/2014/11/kontrola_zracnega_prometa_razpis.aspx

predvidevam da so ze izbrali poznam pa ne nikogar.
lp

Ne vem, zakaj ne povedo. Jaz sem naredila FEAST 1, DART mi je tudi ok sel .., lahko bi vseeno sporocili.

Ta teden so ze imeli psiholoske teste tako da ni vec moznosti lp

Mi kdo ve povedati, kaksen sistem oz. sistem katerega proizvajalca, uporabljajo na Brniku za trening zračne kontrole???

Plače so 3.000+ do 5.000 EUR.
Stolpni kontrolorji imajo isto plačno izhodišče ne glede na lokacijo.
Na večjem letališču (Brnik) lahko dobijo kak dodatek (10{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465}) na obseg dela.
MB je letališče kjer lahko tudi po več dni ni letala, kontrolor pa mora tudi v takih pogojih po treh urah na obvezen počitek. 3 urno igranje Tetrisa ali gledanje skozi okno je zelo stresno in odgovorno.

Zunaj je nov razpis za Kontrolorje zračnega prometa:
https://siol.net/avtomoto/novice/sanjska-sluzba-razpis-za-tiste-ki-niste-starejsi-od-25-let-517910

Na strani Sloveniacontrol – https://www.sloveniacontrol.si/novice/razpis – pa je zaslediti tole:

RAZPIS ZA DELOVNO MESTO KONTROLOR ZRAČNEGA PROMETA – ZAČETNIK M/Ž

Kontrola zračnega prometa Slovenije, d.o.o. bo 16. marca 2020 objavila javni razpis za več prostih delovnih mest KONTROLOR ZRAČNEGA PROMETA – ZAČETNIK M/Ž.
Pogoji za prijavo so:
– starost do vključno 25 let na dan oddaje vloge;
– V. stopnja izobrazbe;
– aktivno znanje angleškega jezika;
– znanje uporabe računalnika;
– vozniško dovoljenje B kategorije.
Od kandidatov se pričakuje:
– samozaupanje (čustvena stabilnost);
– psihofizična stabilnost;
– sposobnost hitrega učenja in odločanja;
– nekaznovanost;
– zdravstvena sposobnost v skladu z veljavno evropsko zakonodajo.
Spremljajte nas in ne zamudite razpisa.

Glede višje omenjenih Feast Testov je potrebno vedeti, da jih Eurocontrol; Evropska krovna organizacija – podobno ameriški FAA, ki si je teste zamislila; ves čas menja. Teste so si zainteresirani nekoč med seboj izmenjevali po forumih, sedaj jih rapidno menjajo, da ne bi kandidat z dostopom do minulih testov imel prednost.

Kot zanimivost: ko je bil Feast skreiran, so se prostovoljno šli testirati obstoječi kontrolorji zračnega prometa v Maastrichtu z veljavnimi licencami. Niti eden ga ni opravil.

Test je nastavljen tako, da bo imel mlajši človek prednost – multitasking iz računalniških igric nenadoma postane prednost. Ciljna skupina je kot rečeno do 25 let. Šolanje za kontrolorja zračnega prometa traja do 3 leta. Prištejte še čas izbire kandidatov in posledično so že licencirani kontrolorji zračnega prometa starejši od iskane starostne skupine.

Premalo pa se za ta pokic javlja ženskih kandidatk.

V povprečju se v Sloveniji prijavi od 1200 kandidatov naprej, kjer pa že v osnovi vsi ne izpolnjujejo pogojev in je potem število kandidatov za testiranje in intervju nekoliko manj.

Na Brniškem stolpu imajo zgolj stolpne licence.
Portorož in Maribor imajo še proceduralne priletne.

V Mariboru ni dneva, ko ni niti enega letala. Zračni prostor ne uporabljajo zgolj komercialna potniška letala. Če bi gledali le komercialni potniški promet, potem tudi Portorož in Cerklje – vojaško letališče, nimajo “nič prometa”.

V Sloveniji so možne sledeče civilne licence kontrolorjev zračnega prometa:
– Stolpni kontrolor (stolp Brnik, Portorož in Maribor)
– Priletni proceduralni kontrolor (Portorož in Maribor)
– Priletni radarski kontrolor (območni center na Brniku od l.2013 naprej)
– Območni radarski kontrolor (območni center na Brniku od l.2013 naprej)
– inštruktor (odvisno od lokacije in licence)

Lokacije civilne kontrole zračnega prometa so 4:
– stolp na Brniku
– območni center na Brniku (med 1996 – 2013 je bil v centru Ljubljane na Kotnikovi ulici)
– stolp v Mariboru
– stolp v Portorožu

IZMENE
Na Brniku delajo 6 izmen in so prosti 4 dni. Vendar v primeru, da je zadnja 6. Izmena nočna, to pomeni, da delajo 7 dni in so prosti 3 dni.
Maribor in Portorož imajo dnevne izmne, tudi deljene (vmes nekaj urna pavza, za katero nisi plačan).

PLAČE
So bile podrobno razdelane v Financah. Je dostopno po spletu. Primerjati je potrebno enako z enakim: začetniške osnovne plače, brez dodatkov (dodatek na izmensko delo, nočno delo, delo na praznike). Od nižje proti najvišji:
Maribor stolpni kontrolor
Portorož stolpni kontrolor
Maribor priletni proceduralni in stolpni kontrolor
Portorož priletni proceduralni in stolpni kontrolor
Brnik stolpni kontrolor (stolp Brnik)
Brnik priletni radarski kontrolor (center Brnik)
Brnik območni radarski kontrolor (center Brnik)
Brnik priletni in območni radarski kontrolor (center Brnik)

KAJ NADZIRAJO?
Najmanjši prostor nadzirajo stolpni kontrolorji. Področje okoli stolpa do omejene zgornje višine npr. Brnik do 4000 čevljev. Stolpni kontrolorji morajo praviloma fizično videti letala s katerimi delajo.
Priletni kontrolorji nadzirajo zračni prostor nad stolpnimi conami in nad prostorom prostega letenja t.j. od 8000 čevljev do 10500 čevljev (Alpe) do višine 12 000 čevljev (Portorož), 13 000 čevljev (Maribor) in do višine 24 500 čevljev (območni center Brnik).
Priletni kontrolorji lahko delajo proceduralno – glede na to kje se javljajo piloti (Portorož, Maribor) ali z radarjem (območni center na Brniku).
Območni kontroor nadzira zračni prostor od 24 500 čevljev navzgor. Pravno omejen na 60 000 čevljev, v praksi do 47 000 čevljev.
Območni kontrolorji zračnega prometa delajo izključno z radarji (območni center na Brniku).

https://www.sloveniacontrol.si/ostale-vsebine/video

Čevlji? Letalstvo je med prvo svetovno vojno posvojila mornarica, zato so merske enote mornariške: navtične milje in čevlji.
4000 čevljev = 1219m
8000 čevljev = 2434m
24500 čevljev = 7467m

1 navtična milja je 1852m. Radarsko se letala razdvaja na 5 NM lateralno, če so na isti višini.
5NM = 9,2km.

KAJ SE ZGODI, ČE NE PRIDOBIŠ LICENCE?
V tem primeru je kar nekaj alternativnih delovnih mest povezanih s kontrolo zračnega prometa. V primeru, da si kandidatka/kandidat želi ostati v operativni službi je tu:
Flight information servis – FIS, ki dela na fizično podobnem delovnem mestu, kot kontrolor zračnega prometa, vendar se na frekvenci ukvarja s športnim letalstvom, ki leti pod VFR – Visual Flight Rules pogoji. VFR pomeni, da so športni piloti sami odgovorni za razdvajanje od drugih letal in ovir.
FIS operater jim zgolj podaja informacije, jih ne vodi, kot to počno kontrolorji zračnega prometa z IFR – Instrument Flight Rules letali. Ker ni sektorske omejitve koliko letal sme biti hkrati v zračnem prostoru ima FIS operater lahko na vezi več letal, kot kontrolorji na svojih sektorjih.

Flight Data – Operater letalskih podatkov, ki je zadolžen, da v računalniški sistem kontrole zračnega prometa vnese oz. popravi Načrte leta – Flight Plan tako, da lahko kontrolor zračnega prometa preko radarskega zaslona lahko z njim dela. Dokaj stresno poleti v nevihtah, ko v Slovenski zračni prostor uletavajo nenajavljena letala, ki se izogibajo nevihtam.

Tu je še ARO (vnos načrta leta), Notam – Notice to Air Man (obvestila pilotom), COM, kot ostale neoperativne zadolžitve v tehnologiji, avtomatizaciji kot sevedea ostali potrebni delih podjetja. Odvisne od izobrazbe in interesa kandidatke/kandidata.

Slovenska kontrola zračnega prometa ima svoj lasten sistem, ki so ga razvili kontrolorji skupaj s programerji, kar jim zavidajo vsi sosedje.
Niso odvisni od večjih, dokaj togih, uporabnikom dokaj neprijazniih sistemov Thalesa ali Rayethon ipd.


Vez in poznanstev za zaposlitev kot kontrolor zračnega prometa ni.

Testi so nepristranski, narejeni s strani Eurocontrola – opravljajo se on-line in rezultate ima tako Kontrola zračnega prometa Slovenije, kot Eurocontrol.
Tudi, če bi želel kakšen lokalen slovensk VIPovec izsiliti delovno mesto za svojega človeka, bo vskočil Eurocontrol, kako to, da se zaposljuje človeka, ki ni izpolnil testov ali jih ni uspešno opravil ali ni bil med prvimi?!?
V zadnji izbiri v Sloveniji celo niso bila zapolnjena vsa razpisana mesta, ker med 1200+ kandidati ni bilo dovolj tistih, ki bi uspešno opravili testiranja.

VIP je potencialno možen zgolj pri zaposlitvi v podjetju za druga delovna mesta.

New Report

Close