Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Krožna križišča

Krožna križišča

Evo, kapo dol! Čeprav sem danes v neki drugi temi o prometni problematiki napisal, da obvladam marsikaj, mi je tale tvoj podatek o prednosti prišel zelo prav. Naučil sem se nekaj novega. Učimo se vse življenje, čeprav gredo moji prevoženi kilometri že v dva milijona.
Drugače pa na enopasovnih krožiščih zapeljem vedno do sredinskega otoka, VSI pa naredijo brez potrebe večji lok bolj desno, ker so navajeni na asfalt, ki je “lepši”, kakor pa kockasti del bližje sredini.
Pa srečno vožnjo ti želim![/quote]
Preden daš kapo dol, še preberi pravilnik, ker tisti, ki gre z notranjega pasu na zunanjega, nima prednosti. Linke in citate najdeš tudi v tej temi.[/quote]

Ja, hvala. Bom še malo pogledal. Sicer nisem imel nikoli problemov v krožiščih, nisem pa vedel, kako je pravilno po prometnih predpisih.
Leta 1970 sem se v Chamonixu prvič znašel na kar prometnem krožišču. Pri nas takrat o takih krožiščih ni bilo ne duha ne sluha. Par trenutkov sem gledal in potem počasi zapeljal v krožišče. Šlo je.

Pripravi kupon, ker tisti, ki menjava pas, nima prednosti, tudi v krožišču ne.

Pripravi kupon, ker tisti, ki menjava pas, nima prednosti, tudi v krožišču ne.[/quote]

https://zakonodaja.com/zakon/zprcp/60-clen-voznja-na-kroznem-kriziscu

60. člen
(vožnja na krožnem križišču)
(uradno prečiščeno besedilo)

(1) Voznik na krožnem križišču ima prednost pred voznikom, ki se vključuje na to križišče.

(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom) ali lastnosti motornega vozila (npr. tovorno vozilo s priklopnikom) to oteženo.

(3) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas vozišča krožnega križišča.

(4) Preden zapusti krožno križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu. V primerih, ko razvrščanje iz notranjega na zunanji pas zaradi gostote prometa ni mogoče, je voznik dolžan opraviti najmanj eno kroženje oziroma toliko kroženj, kolikor je potrebnih za razvrstitev.

(5) Na krožnem križišču je prepovedano ustavljanje, razen ustavljanja zaradi omogočanja prečkanja pešcev pri izvozu s križišča.

(6) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

Uradno ne, ker tisti, ki menjava pas, nikoli nima prednosti, logično pa ja. Meni je logično, da te spustim predse, saj si mi ti z vožnjo po notranjem pasu omogočila, da sem se lahko takoj in gladko vključila v krožišče.
Vendar ljudem ta koncept ni jasen. Problem je tudi prevelika hitrost nekaterih … in spet totalno nerazumevanje osnovnih principov prometa. Umirjen promet pomeni tekoč promet, medtem ko divjaki povzročajo sunkovito zaviranje vozil okoli sebe in posledično v gostejšem prometu zastoje. Samo njim to dopovedat …[/quote]

Dajte se zdaj odločit, kdo ima URADNO prednost! Ker šeteje samo to, kdo ima URADNO prednost, ne kaj je vsakemu posebej logično![/quote]

Kaj naj se odločim? Jaz vem, kako je uradno, vozim pa tako, kot je logično. Ti se ustaviš vedno pred prometnim znakom stop in nato še na točki preglednosti? Ker uradno se moraš dvakrat, logično pa enkrat.

New Report

Close