kuhanje

Vozi počasi
Upor raste napram hitrosti z kvadratno funkcijo; to pomeni da pri 20km/h porabiš čez prst kvadrat energije napram hitrosti 10km/h. Pri 160 je potrebno veliko energije, se pravi veliko goriva; če veliko kuriš je potrebno veliko toplote odvesti. Prvi problem je da je zaštekal termostat” to ni pravi termostat ampak ventil, ki odpira oz. pozimi tudi v celoti zapre obtok vode čez hladilnik. Ko je to staro je lahko fiksirano na odprti poziciji oz. se samo zmanjša hod tako da pozimi ni zaprto poleti pa tudi ne popolnoma odprto. Zamenjava je ponavadi razen pri kakem oplu enostavna, strošek je kake 3 jurje. Če to ni to potem je lahko vodni kamen v hladilniku. Nejgova naloga je bolj kot izolator, saj toplota počasneje prehaja na aluminij in iz njega v zrak, zato se v razgret motor vrača razmeroma vroča voda. No lahko bi bil tudi hladilnik zapacan od zunaj, čeprav če z vapom spihaš ponavadi kolikor toliko dobro spuca. Še to; če uporabljaš priporočeno hladilno sredstvo izgubi določene lastnosti ko je stareše od petih let in še to tudi; priporočeno hladilno sredstvo izloči nekaj kamna v lepih rdečih, modrih ali zelenih odtenkih (tudi originalna). Če pa maš notri navadno vodo… je kamna zagotovo veliko. Če maš jajca se dobi v štacunah zadeva, ki jo naliješ; kake pol ure mašino vozš na cca 90-ih stopinjah in potem izpereš hladilni sistem. To razžre kamen; probaj tvegaš toliko da na kakem spoju kamen, ki ti je bil kot tesnilo prebije in zadeva bo puščala.
Zdej pa po kmečko. Voda pride in se vrača v motor v gumijastih debelih ceveh. Če sta obe zelo vroči potem hladilnik ne odvaja toplote, če je ena vroča druga pa prijetno topla potem tisti “termostat” ne prepušča dovolj velike količine vode.