Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek matematika 1.letnik – naloge z ulomki – če je kdo pripravljen pomagati

matematika 1.letnik – naloge z ulomki – če je kdo pripravljen pomagati

Končala sem osnovno šolo s 5. Matematiko in fiziko sem imela 5. Ko sem jaz prišla na srednjo šolo – gimnazija, sem imela fiziko 4. Imam 7.stopnjo izobrazbe. Kaj tebi to pove?

Končala sem osnovno šolo s 5. Matematiko in fiziko sem imela 5. Ko sem jaz prišla na srednjo šolo – gimnazija, sem imela fiziko 4. Imam 7.stopnjo izobrazbe. Kaj tebi to pove?[/quote]

Hm, da si morda Homo sapiens, ki je lahko:

a. zelo marljiva in pridna oseba
b. piflarska oseba, ki se skriva za stopnjo izobrazbe
c. oseba, ki je končala osnovno šolo, gimnazijo in en UN program po starem programu
d. oseba, ki kljub temu, da je imela matematiko in fiziko 4,5 ne zna rešiti “preprost” matematičnega problem
e. oseba, ki rada pred spanjem zaide na MON
f. oseba, ki je unovčila naravno danost in pridnost
g. nič od naštetega
h. itd.

Večina prispevkov zgoraj lepo kaže način razmišljanja značilen za slovensko okolje. Veliko mlatenja prazne slame, dvigovanja prahu in smešnih ter neizvedljivih predlogov in nasvetov, ki nimajo nobenega stika z realnostjo ob hkratnem doslednem izogibanju tistemu za kar smo bili naprošeni v prvem prispevku.

Torej tisto kar potrebuje učenec v situaciji iz prvega prispevka so splošna navodila kako naj se loti nalog te vrste, ne na pladnju prinesene rešitve za konkretno nalogo.

24. naloga

Otroku daš prvi nasvet:
Podatke podane v tekstovni obliki zapiši z matematičnimi simboli in formulami. Izberi količine, ki jih imaš podane, zapiši odnose med njimi. Zapiši količine, ki jih iščeš. Zapiši odnose med količinami, ki jih poznaš in tistimi, ki jih iščeš.

Pustiš, ga nekaj minut, da vidiš kako napreduje, ali se trudi in poizkuša, ker pač uporabnih nalog se ponavati ne da rešiti na pamet in na izust, potrebno je nekaj razmisleka in poizkusov, lahko tudi v napačni smeri, predno začne fant razmišljati v pravo smer, k rešitvi naloge.

Če vidiš, da ne gre, mu daš drugi nasvet:
Zapiši število učencev posameznih spolov in posameznih letnikov s simboli. Zapiši povezave med njimi. Katere količine lahko določiš takoj, tudi če niso neposredno zapisane?

Če še ne gre, mu počasi svetuj simbole, količine in odnose med njimi, kot so zapisani spodaj.

V = vsi dijaki
F1, F2, D1, D2, fantje prvega letnika, fantje drugega, punce …. itd.
F, D, vsi fantje, vse punce

veljajo formule

F1 + F2 + D1 + D2 = V
F + D = V
F1 + F2 = F
D1 + D2 = D

tretjina vseh so bila dekleta –> 1/3 V = D
polovica deklet je iz prvega letnika –> 1/2 D = D1
iz gornje vrstice sledi tudi, da je polovica deklet iz drugega letnika —> 1/D = D2
torej velja tudi da je število deklet v obel letnikih isto D1 = D2

iz obeh vrstic zgoraj sledi, da je D1 = D2 = 1/6 V

sedaj fantje

ker je bilo deklet 1/3 sledi da je bilo fantov 2/3 —-> 2/3 V = F
pet sedmin fantov ni iz prvega letnika —> torej so iz drugega F2 = 5/7 F
ostaneta torej 2/7 fantov za prvi letnik —-> F1 = 2/7 F
če kombiniramo zgornje tri enačbe dobimo —> F2 = 5/7 * 2/3 * V in F1 = 2/7 * 2/3 * V
oziroma urejeno F2 = 10/21 V in F1 = 4/21 V

Ker morajo biti D1, D2, F1 in F2 cela števila vidimo, da mora biti V deljiv z 21 (fantje) in s 6 (punce). Med 50 in 100 je tako število le 84, torej V = 84. Iz njega s pomočjo zgornjih formul izračunamo še ostale količine in zahtevani rezultat.

Podobno se lotiš tudi druge naloge. Definiraš količine, simbole, odnose med njimi, vse zapišeš v obliki enačb in naloga je rešena. Nivo potrebnega računanja je na nivoju osnovne šole, velik preskok je le v načinu, da je sedaj potrebno abstraktno razmišljanje.

druga naloga, začetno število potnikov, ki se je odpeljalo z začetne postaje je P, potem zapisujemo za vsako postajo število potnikov, ki je prispelo na postajo in se je z nje odpeljalo, upoštevamo tudi, npr. da, če izstopi 6/7 potnikov, to pomeni, da 1/7 ostane

prispelo odpeljalo
začetna postaja P
prva postaja P 8/9 P
druga postaja 8/9 P 8/9 P + 8/9 * 3/4 P

tretja postaja (8/9 P + 8/9 * 3/4 P) * 1/7 = 16
z nekaj osnovnošolske matematike iz zadnje enačbe dobiš P = 72

Tretja naloga; ne ljubi se mi je rešiti do konca, začetek bi bil pa sledeč

količine Š1, Š2, Š3, I1, I2, I3
odnosi med količinami 5x = Š1 7x = Š2 1x = Š3 I1 = 4 * I3 2 * I2 = 3 * I3
oz malo drugače Š1 = 5 * Š3 Š2 = 7 * Š3

imam 14 letnico prvi letnik…nima pojma o mat.

in je prišla k meni in rekla, da nima pojma in se ne zna učit in kaj naj naredi
najprej sem ji rekla, da bo treba k dopolnilcu, potem naj praša kako sošolko, ker njena mami zna golaž, ne zna matematike…
in kaj zdaj, ve, da kamlu piše, sošolk še ne pozna preveč, da bi kero obremenjevala oz. ji je še nerodno

kaj naj jaz zdaj, kot njena mami naredim…za inštruktorja nimam, sosede ne znajo, v bližini ni tok starih ali starejših kolegov, ki bi lahko pomagali…tete ne znajo

poskusim še mon, vem in sem sigurna, da se najdejo ženske in moški, ki bi pomagali
vsaj nakazat, kako se kaj reši…nimate pojma, kako s tem nekoga osrečite…
Tiste, ki pravite, da se mora otrok pustit, da sam, nimate takih težav, ampak take, pri katerih moraš res pustit otroka naj sam…to pa je, da sam nese prat….

ne mislite, da, če otroku pomagaš, da ga s tem delaš nesposobnega, nasprotno, pokažeš mu, da rešitve so, da se vsaka stvar, da rešit.Naučiš ga pomagat drugim, tako, kot je njemu nekdo
Kaj mislite, da si moj otrok ne bi zapomnil, kdo mu je pomagal, pti matematiki, ko je mislil, da bo pogorel…dobr bi vedel, da mu je nekdo na monu
in tako, bo drugič ona komu in krog je sklenjen in to je bistvo vsega

in naj povem, da vas mam vse rada, pa tud tiste, ki mislite, kake razmažene otroke vzgajamo…moj bo boljši po duši, kot en, ki se je moral jebat, čez život, ker je bila mati njegova mnenja, da če mu bo pomagala, bo luzer…in s tem mišljenjem, gre tak otrok v svet, kjer sreča mojega otroka in se
po možnosti oženta in en rad pomaga, drugim je pa to nepredstavljivo in ne pomaga, ker je tako naučen
in kako gre to naprej…LOČITEV
..

Glede na večino komentarjev se prav nič ne čudim kakšen je slovenski narod in kaj se dogaja z našo državo. Kdo na tem svetu pa naj bi pomagal po svojih najboljših močeh svojemu otroku, če ne starš. Moj otrok je bil močan dislektik in sem nešteto ur presedela in pomagala pri njegovem učenju. Končal je sedmo stopnjo in je zelo uspešen podjetnik. Tudi sama sem zaposlena pri njem, ker drugače bi bila sigurno brezposelna v tej naši ljubi Sloveniji.

verjetno zdaj ne bo noben več bral te teme, je že tako zastarela, ampak vseeno:

najlepša hvala vsem, ki ste kakorkoli računsko pomagali, se bo potrudil in sam iz vaših zapisov ugotovil, kaj mora storiti, saj jaz matematike res ne znam, ampak svojemu otroku pomoči ne bi nikoli odrekla, zato ne razumem zakaj se zgražate nad mojim vprašanjem. hvala še enkrat!

rešene naloge[/url] najdete tudi na OpenProf.com[/url], za matematiko klik na matematika vaje

če vam pa ne gre, si najdite inštrukcije matematike[/url]

a je človeku tako težko pomagati! in ja šola je za to da se nekaj naučiš in da se učiš razumeti določene stvari… v šolo se ne pošilja tisste otroke ki znajo več kot povprečneži… mislim nevem, brez srca ste….

New Report

Close