matura 2001
Živjo,
jaz sem maturo sicer že zdavnaj odpravila (hvala bogu;)), mojo sestrico pa čaka naslednje leto. Domov je prinesla seznam knjig za maturitetni esej.
Jani Virk: Smeh za lesenim plotom
Marjan Rožanc: Ljubezen
??: Prišleki
Ker rada berem, sem se odločila, da ji pomagam. “V šubu” sem prebrala Smeh in začela brati Ljubezen.
Moram priznati, da sem bila prijetno presenečena. Ne vem, ali zato, ker sem pričakovala bolj dolgočasne in duhamorne romane (pač izkušnja z mojo maturo), ali pa sem že malo starejša.
Vseeno me zanima, če je še kdo prebral te knjige in kakšna so vaša mnenja. Tudi o tematiki (II. svetovna vojna, povojno obdobje v Sloveniji, partizani, domobranci…). Po eni strani kar provokativna tema za maturo, se vam ne zdi?
Lep pozdrav in prijetno branje!!
Moram priznati, da še nisem prebrala ničesar od zgoraj naštetega.
Tvoje vprašanje pa se mi zdi zanimivo, saj je prav pred kratkim v sobotni prilogi Dela potekala debata na to temo v pismih bralcev. Namreč nekdo, imena se žal ne spomnim, je pa član Društva pisateljev, se je “razburjal” češ da maturitetni esej mladim priskuti literaturo, ker da naj bi morali navajati letnice, se učiti literarnih kritik drugih …. Demantiji teh trditev so prišli s strani profesorjev, na žalost pa nobenega iz “prve roke”, torej od koga, ki se na maturo pripravlja ali jo je opravil.
Zanimivo bi bilo tudi slišati mnenja teh, ki so maturo opravljali v “starih časih”. Mi smo pisali bolj spis; če se prav spomnim, smo si sami izbrali literarno delo iz klasike svetovne literature, ki smo ga obdelali. Zase vem, da sem pisala o Cervantesu in Don Kihotu.
Ali lahko navedeš še avtorja Prišlekov? Vse nameravam tudi sama prebrati.
Pozdrav in hvala za naslove!
Brigita živjo,
debate žal nisem spremljala. Ti pa o maturitetnem eseju lahko kaj povem z lastnih izkušenj. Jaz sem bila 2. generacija “nove mature”.
Moram priznati, da esej ni bila tako priskutna izkušnja. Mogoče smo imeli mi to srečo, da so nam dodelili sama znana dela (Antigona, Hlapci..), tako da je bilo na voljo dosti dodatnega materiala. Je pa res, da so srednješolci (moje mnenje) ponavadi še prezeleni, da bi lahko razumeli večino maturitetnih knjig. To vidim, ko primerjam moje reakcije na knjige z reakcijami svoje sestre. Razlika je očitna. Problem je tudi v tem, da so ponavadi bolj nezbrani in pod pritiskom, ko berejo dela, kar se pozna tudi na razumevanju. Veliko pa je tudi odvisno od vprašanj na eseju. Na moji maturi so bila zelo lahka (mislim, da sem imela primerjavo ženskih likov v delih..). Mogoče so za kritike krivi tudi profesorji, ki pričakujejo znanstvene kritike in učence res preveč “pitajo” s podatki, namesto, da bi jim pustili, da sami interpretirajo prebrano.
lp,
mojca
Lepo, Mojca, da si se odzvala; z zanimanjem sem prebrala tvoje mnenje. Debata okoli primernosti literarnega eseja na maturi pa se v pismih bralcev v sobotni prilogi Dela še kar nadaljuje.
Verjetno je res veliko odvisno od profesorja, kako vodi učence skozi literaturo preko vseh štirih let šolanja, pa tudi objektivnost ocenjevanja eseja je nižja. Zdi se mi, da ravno odpora do literature pa ne povzroča.
Pozdrav!
Haj! Tudi jaz imam na maturi te knjige.
Prebrala sem Ljubezen. Knjiga mi je se kar zanimiva, a dvomim, da bo ostalim. Kot tematika se kar pokriva z dogajanjem pri zg. (2.sv.vojna). Komu zna to biti kar zanimivo. Tudi odnosi Cerkev / Država so prikazani. Danes je to aktualno. Ljubezenski prizori oz. kar eroticno spolni, kar se mi ne zdi najbolj vredu.
Sem brala ze hujse stvari, ampak res me zanima kaka bo povezava vseh treh knjig.
Oglaste se kaj
Adjo