meglenke


Zdravo, simpl.
Gre za t. i. funkcijo statično spremenljivih žarometov. To pomeni, da so luči fiksne in se ne vrtijo tako kot nekateri biksenonski žarometi, ki svetijo v ovinek.
Te luči ne svetijo v ovinek, temveč se samo prižigajo, in sicer ob dveh različnih situacijah:
1) Če imaš vklopljeno stikalo za dnevne luči, se spodnja meglenka prižge ob določenem kotu oziroma zasuku volana – v levo ali desno.
2) Če imaš vklopljeno stikalo za dnevne luči in prižgeš smerni kazalec (alias žmigavec), se tudi prižge ustrezna meglenka.
Funkcija je zelo praktična predvsem ponoči oziroma v temi. Spodnji del vozila se kar konkretno bolj osvetli, saj imajo ti avtomobili večinoma integrirane H7 žarnice.
To pomeni, da se ti v zavoju tako rekoč vklopi še ena kratka luč, ki pa sveti nekoliko nižje in lepo osvetli okolico sprednjega dela vozila.
Kar se tiče zakonske podlage, tu ni nič spornega. Saj se tu ne šteje raba meglenk, ker v zgoraj opisanih primerih luči zgolj zasvetijo in po nekaj trenutkih samodejno in postopoma ugasnejo.
Toliko na kratko o tej zadevi. Upam, da sem ti kaj pomagal z razlago.
Lp!


ja, hvala nn35 za detaljno razlago.
s tem, da je zakonsko vse OK, pa se seveda NE morem strinjat..
namreč..meglenka je meglenka..enosmerna ulica je enosmerna..neprekinjena črta je neprekinjena
torej če mene policist lahko kaznuje, četudi za kratek čas prevozim neprekinjeno črto, ali zapeljem zgolj en meter v napačno smer enosmerne ulice..
tako tudi meglenko/e lahko uporabljamo v določenih primerih..
in teh (v tvojem opisu) NI navedenih v ZVCP..
kot tudi NI navedb da se za zasenčene luči lahko uporabljajo druge (LED) luči in še to na DRUGI lokaciji kot so to normalne zasenčene luči..
tako da, mene v to, da je to zakonsko OK NIHČE ne prepriča..
..
še primer iz prakse..
..
v T križišču no cesti kjer grem ravno, mi na dnevni osnovi (zjutraj v temi), nasproti pride vozilo ki pred mano zavije levo- čez moj del voznega pasu. ker se vozilo ustavi in zavije levo se mu naenkrat prižge spodnja meglenka, in prvič me je totalno zmedlo, da sem pomislil da je pred mano vozilo, ki se je nekako zarilo v nasproti vozeče..skratka totalna štala..amapk to ni problem..
je pa seveda glavni problem, če imaš morda kak “cm” preširoke gume,..
ali pa še nimaš homologiranega spojlerja..
ali nimaš zavedene druge barve itd…

Pozdravljen še enkrat, simpl.
Ne bom te v nekaj prepričeval, v kar še sam ne želiš ali nočeš verjeti. To je tvoja stvar.
Ti bom pa tudi jaz podal en (v zvezi z “meglenkami”) sporen primer.
Gre za VW Polo, model 6R (se pravi od letnika 2009 dalje). Ta model vozila je imel na začetku v meglenki dve žarnici. Ena je služila kot meglenka, ena pa kot integrirana dnevna luč v odbijaču). Ko si vžgal motor in si imel stikalo za luči na položaju 0, niso svetile običajne kratke luči, ampak tiste spodaj, v odbijaču. In je bilo res videti tako, kot da voziš z meglenkami. Zaradi tega je ena moja kolegica resnično plačala kazen, ker:
1) ni vozila s prižganimi dnevnimi/kratkimi lučmi in
2) ker je vozila s prižganimi “meglenkami”, ki pa seveda to sploh niso bile.
Policista pač ni mogla prepričati o dejanskem stanju žarometov. Verjetno še sam ni bil kaj veliko poučen o tem načinu osvetljevanja.
Pač, proizvajalec je to tako že tovarniško zasnoval in si nimaš kaj pomagati. Poleg tega pa takrat tudi zadaj ni svetila nobena luč – to pa je malce sporno, se strinjaš?
Na srečo so to “hibo” kmalu rešili na način, ki sem ti ga opisal zgoraj. Skratka, dnevne luči so vrnili nazaj na svoje prvotno mesto, dodali pa so statično smerno prilagodljive žaromete. Pa tudi zadnje luči so sedaj vedno aktivirane, ne glede na položaj stikala za luči, kar je povsem v redu. In če kaj opazuješ gibanje vozil v prometu, lahko kaj hitro zaznaš, da ima veliko vozil tovrstno funkcijo. Zato jaz tega varnostnega elementa ne jemljem kot nezakonitega. Celo več, jemljem ga kot dobrodošel, predvsem varnostni element, ki izboljšuje preglednost na temnem cestišču. In kaj je tukaj tako spornega? Zame prav nič.
Verjetno pa res v nobenem zakonu v RS ne obstaja člen, ki bi se konkretno na to nanašal.
Čedalje več vozil uporablja LED tehnologijo, skupaj z biksenonom. Potem bi morali vsi ti lastniki že krepko napolniti državni proračun. Ampak tu se začne politika in jaz s tem končujem.
Lp!



Pozdravljen, nnl.
Moram te popraviti in ni popolnoma tako kot trdiš.
Jaz imam polota, ki ima dnevne luči v glavnih žarometih (letnik 2013) – torej VEDNO svetijo t. i. kratke luči, ne glede na položaj stikala. In tudi zadnje luči VEDNO svetijo, ne glede na položaj stikala. Stikalo pa samo osvetli notranjost vozila (števec in sredinska konzola) ter seveda doda opcijo uporabe dolgih luči in meglenk.
Kolegica pa ima polota z dnevnimi lučmi poleg meglenk (letnik 2010). In v tem primeru, ko je stikalo na 0, zadnje luči NE SVETIJO. V to me ni potrebno posebej prepričevati, ker vem iz prve roke. Ko pa obrne stikalo, pa se posvetijo kratke luči v glavnih žarometih (tiste poleg meglenk ugasnejo), osvetli se zadek vozila ter notranja konzola s števci. Pa seveda opcija dolgih luči in meglenk je aktivna.
Lp!
