Montesori šola, res boljša?
Znanka iz bloka, s katero se kar pogosto družimo na dvorišču in igralih mi je očitala, da če bi pa moja hčerka obiskovala Montesori šolo, bi bila bolj inteligentna in imela boljše vedenjske in motorične sposobnosti.
Naša je res bolj nerodna pa je stara že 8 let. Soseda jo je vidla, kako večkrat na igrišču pade. Pleza po toboganu nazaj itd..vrešči.
Ker je sama tudi učiteljica v Montesori šoli lahko njen sin obiskuje to šolo. Je pa ta fantek zelo umirjen in skuliran ter vljuden. Da ne bo pomote. Tudi jaz svojo hči učim olike, manir, spoštovanja do trpečih, starejših, živali…..
Ali kdo kaj več ve o tej šoli. Ali so v tej šoli res samo elita in da je to najboljši šolski sistem, kar ga premoremo v Slovenijo? Kaj pa je tako drugače v samem načinu poučevanja?
Ker po njeno smo vsi ostali iz javnega šolstva manjvredni. To me malo žalosti, da ima tako razmišljanje.
To je zasebna šola, ki jo je potrebno plačati. Ali je zato vrhunska?
Hvala za komentarje.
Pozdravljena avtorica. Naj ti povem, da imam 3 otroke. Najstarejši zaključuje 4. letnik, recimo elitne gimnazije. V prvem letniku se jim je pridružila učenka Montessori šole, ki je ponavljala letnik, pa še učenka Waldorfske šole, ki je začela z njimi. Naj ti povem, da učenka Montessori ni uspela niti v 2. Poizkusu opraviti 1. letnika, ampak ker je pač Montessori, so ji dovolili, da se šepa do 4. letnika. V šolo je prihajala, če se ji je tako zdelo, imela je vse ugodnosti, nešteto popravljanj, nešteto popravcev… in naj ti povem, vsi sošolci jo sovražijo, je izobčenka, ampak le zato, ker ima toliko privilegijev napram njim… oni nimajo niti približno toliko možnosti za popravljanja in individualne izpite kot ona. Ampak… v 4. Letniku zčitelji po nerazumnem številu odsotnih ur in njenem vedenju, kot da je nekaj več, do nje nimajo več potrpljenja. Rezultat: moj sin je redno hodil v šolo, potrpel marsikatero krivico, se učil in učil… je vljuden, spoštuje soljudi, s sošolci je stkal pristne vezi. Vpisal se je na študij medicine in že sedaj vemo, da bo sprejet. Vsi rezultati so plod izključno njegovega dela, borbe, lepih in manj lepih trenutkov… ponosna sem nanj. Aja, za konec…. tista iz Waldorfske pa niti 1. letnika ni naredila.
Tako da, avtorica…. otroci rabijo vse izkušnje…. trdo delo, krivice, vztrajnost, pogum… to jih izoblikuje v pravo osebnost. Ne pa ujčkanje 9 let, potem so pa vsi v stresu, psihični bolniki….
Vsaka ‘elitna šola’ uči svoje učence, dijake in študente, da so nekaj več (oholost, nadutost, aroganca), je pa resnično, da jih bolj nauči konformizma kot javna šola. Tam ustvarjajo predvsem karieriste, ki so močno vdani podjetju v katerem so, zatorej delodajalci bolj cenijo ljudi z ‘privatnih šol’.
Tako je tudi tvoja prijateljica popolnoma predana ustanovi v kateri je zaposlena in je prepričana, da so oni nekaj več kot mi ‘neuka raja’.
Nobena šola ti ne da inteligence, ker je inteligenca 70-80% dedna (genetsko pogojena), ostalo so pa zunanji faktorji kot so zdravo življensko okolje (čista voda, zdrava prehrana, čist zrak) ter koliko človek sam razvija sebe (redno branje, učenje jezikov, učenje programiranja, razvoj kognitivnih spretnosti…), ker se na tak način razvijajo novi nevroni (poti v možganih).
Torej je ‘elitna šola’ le bolj uspešna ustanova pri indoktrinaciji v konformizem kot ‘državne šole’ in ne uči učenca kritičnega razmišljanja niti ne dviguje inteligenčnega kvocijenta.
Moja dva otroka sta hodila v Montesori vrtec in je bil super. Sta pa potem šla na navadno osnovno šole, ker v našem kraju ni Montesori šole. Če bi bila, bi ju vpisala vanjo.
Ta sistem je veliko bolj prijazen do otrok in meni tudi bolj logičen. Ni sama piflarija brez repa in glave kot je v javnih osnovnih šolah. Ampak to ne pomeni da otroci nič ne delajo. In večina nima nobenih problemov v srednjih šolah, ker se jim je znanje usedlo. Se pa sigurno na vsaki šoli najdejo taki, ki hvatajo krivine s starši, ki jih podpirajo pri tem.
Sem laik, a kot sem se zanimala in uspela izvedeti pred leti, so mi bili posamezni elementi monetessori pedagogike zelo blizu. Otrok je hodil v običajno šolo, a smo že prej doma upoštevali nekaj montessori pristopov (izkustvenost, uporaba vseh čutil, vzpodbujanje kritičnega mišljenja). Uvedba tega v vse šole bi bila skoraj nujna. Kot omenjajo že drugi, v svetu, v katerem živimo, ni dobro, da je otrok preveč v nekem drugem, prijaznejšem svetu.
Kar se šole tiče velja samo eno, si ali pa nisi inteligenten. Višja kot je na vseh področjih, lažje boš plaval skozi šolo in predvsem kasneje skozi življenje. Ne govorim o fahidiotih, ki so na primer izjemno nadarjeni za matematiko, a si ne zna obrisati nosu. Govorim inteligenci nasploh. O mavričnih sončkih iz razno raznih novo (pri nas) komponirah šol nimam dobrega mnenja. Že njihovi starši so neprilagojeni, njihovi otroci pa posledično krepko moteni in manj inteligentni. Zakaj potem ti tepci vpisujejo svoje potomstvo na redne srednje šole in sanjajo o univerzitetni izobrazbi za svoje potomstvo, če javni šolski sistem tako prezirajo. Naj jih vtaknejo v srednje šole in fakultete v tujini, ki imajo prilagojene programe. Ne, to pa ne, ker je predrago.
Tanja260, 01.05.2024 ob 10:16
Pozdravljena avtorica. Naj ti povem, da imam 3 otroke. Najstarejši zaključuje 4. letnik, recimo elitne gimnazije. V prvem letniku se jim je pridružila učenka Montessori šole, ki je ponavljala letnik, pa še učenka Waldorfske šole, ki je začela z njimi. Naj ti povem, da učenka Montessori ni uspela niti v 2. Poizkusu opraviti 1. letnika, ampak ker je pač Montessori, so ji dovolili, da se šepa do 4. letnika. V šolo je prihajala, če se ji je tako zdelo, imela je vse ugodnosti, nešteto popravljanj, nešteto popravcev… in naj ti povem, vsi sošolci jo sovražijo, je izobčenka, ampak le zato, ker ima toliko privilegijev napram njim… oni nimajo niti približno toliko možnosti za popravljanja in individualne izpite kot ona. Ampak… v 4. Letniku zčitelji po nerazumnem številu odsotnih ur in njenem vedenju, kot da je nekaj več, do nje nimajo več potrpljenja. Rezultat: moj sin je redno hodil v šolo, potrpel marsikatero krivico, se učil in učil… je vljuden, spoštuje soljudi, s sošolci je stkal pristne vezi. Vpisal se je na študij medicine in že sedaj vemo, da bo sprejet. Vsi rezultati so plod izključno njegovega dela, borbe, lepih in manj lepih trenutkov… ponosna sem nanj. Aja, za konec…. tista iz Waldorfske pa niti 1. letnika ni naredila.
Tako da, avtorica…. otroci rabijo vse izkušnje…. trdo delo, krivice, vztrajnost, pogum… to jih izoblikuje v pravo osebnost. Ne pa ujčkanje 9 let, potem so pa vsi v stresu, psihični bolniki….
Ti podpiraš svojega sina da mora trpeti krivice? Narobe svet! Tvoje medicinsko sonce je samo ena ovca v krdelu beee beeee, ki bo čez 12 let stavkalo za nezasluženo višjo plačo, ker se pacienti ne bodo klanjali pred njim. Kot mama se boš pa drla krivica krivica.
Raje svobodomiselnega otroka, ki ima svoje mnenje in stoji za njim, kot ovco v sistemu.
Pozdravljeni, imam izkušnje iz M vrtca, običajne vaške šole in M šole. Kar želim povedati je, da je našim otrokom sistem M zelo ustrezal. Idealno gledano je, da so pretežno ves čas zaposleni s vsakršnim delom, ki ga ne bom opisovala, vključuje pa elemente vsakdanjega življenja in tudi učenja. Otroci naj bi individualno napredovali v svojem tempu. Če si želi kaj spoznati, česar še ni v kurikulumu, se ga ne ustavlja, se mu to predstavi in če je bolj počasen, mu nihče ne razlaga, da morda pa potrebuje odločbo. Načeloma. V praksi to uspeva enim vzgojiteljem bolj, drugim manj. Morajo pa vsi imeti visoko izobrazbo in končano M izobraževanje. Ponavadi se s tem ukvarjajo tisti, ki jim drugačen sistem veliko pomeni in so pripravljeni za to žrtvovati kar nekaj osebnega časa in energije.
Moje izkušnje so, da bi morali otroci, ki so bili v M vrtcu, nadaljevati po tem sistemu naprej, sicer v veliko primerih dobesedno zaspijo. Se jim ne ljubi več in postanejo zelo pasivni. Moj sin, ki zdaj hodi v M šolo nasprotno donov pride, umirjen, zadovoljen, in kar je zelo pomembno, še vedno iskrivo radoveden in želi delati tudi doma. Res je enormna razlika. Predvsem v umirjenosti. Pa dovolj o tem.
Če bi želela, da je otrok nekaj posebnega, bi ga vpisala v OŠ Alojzija Š. Tam pa se res spodbuja elitizem. To pa mene odbija
Se pa vedno najde kakšna cvetka povsod.
Sicer pa so otroci, ki končajo M šolo večinoma zelo uspešni. Seveda v skladu s svojo kapaciteto. Poznam deklico, ki je na ‘elitni’ gimnaziji najboljša v razredu, vem da sta trenutno vsaj dva na medicini. Ne mečite vseh v en koš. Lahko si tudi kuhar z M podlago, pa si v življenju zadovoljen, ker si se našel v tem, kar si dober in ti ustreza. In tudi to je namen M vzgoje in izobraževanja.
Če koga še kaj zanima, rada odgovorim.
Montessori je top šola. Javni sistem se s sistemom Montessori ne more primerjati. Žal so pa samo privat šole in nedostopno vsakemu, šolnina je cca 400 eur mesečno, Waldorfska je malo manj. Ne vzgajajo pa arogantnih otrok, ki bi mislili, da so nekaj več. Niti nima sodobna Montessori šola nič veze z vero. Se temu izognejo. Je pa sicer omenjeno v kakem stavku v kaki od zgodb, ki jih govorijo. Ampak se izognejo tej temi. Pred kosilom sicer kdor želi,moli, eni pa povedo pesmico. V znak hvaleźnosti za hrano in s tem ni nič narobe. Kdor je veren, se mi to ne zdi sporno, kdor ni,mu tega ni treba.
Učiteljica v javni OŠ, 01.05.2024 ob 15:21
Montessori je top šola. Javni sistem se s sistemom Montessori ne more primerjati. Žal so pa samo privat šole in nedostopno vsakemu, šolnina je cca 400 eur mesečno, Waldorfska je malo manj. Ne vzgajajo pa arogantnih otrok, ki bi mislili, da so nekaj več. Niti nima sodobna Montessori šola nič veze z vero. Se temu izognejo. Je pa sicer omenjeno v kakem stavku v kaki od zgodb, ki jih govorijo. Ampak se izognejo tej temi. Pred kosilom sicer kdor želi,moli, eni pa povedo pesmico. V znak hvaleźnosti za hrano in s tem ni nič narobe. Kdor je veren, se mi to ne zdi sporno, kdor ni,mu tega ni treba.
Kar se šolnine tiče, so v tujini to res ene dražjih šol, pri nas zaenkrat plačujemo glede na dohodninski razred. Vsekakor ni 400 eur.
Dva otroka bila v javni šoli, tretji v M šoli.
Zelo zadovoljni z M šolo, otrok zdaj že v gimnaziji, med boljšimi.
Veliko bolj samostojen, se uči na drug način, saj ni navajen piflanja, radoveden, povezuje znanja itd.
Ni verouka oz. kdor želi ima še to, naš ni imel.
Plačuje se glede na dohodninski razred. Takrat ko smo bili mi, je bil najvišji prispevek cca 300 eur.
Če bi imela še enega otroka in bi bila M šola v bližini, bi ga z veseljem dala tja.
Toplo priporočam
Avtorica, v Sloveniji ni privatne sole, kjer bi starsi dejansko placevali solnino. Davkoplacevalci placajo Montessori soli 100% obveznega programa in 85% razsirjenega programa. Starsi ucencev na Montessori soli doplacajo le 15% razsirjenega programa, ter stroske prostora in nadstandard, kot pravijo na soli sami.
Avtorica, ne poznam te šole, apmak tebi pa predlagam, da si dobro ogledaš to tvojo kolegico, ki tam uči.
Če je res tako kot si napisala: se ti ne zdi, da je ta učiteljica ohola, naduta, vzvišena? Se ti zdi njeno obnašanje primerno? Meni ne. Taki ljudje se mi nikakor ne zdijo ok za učitelje. To veliko pove o šoli.
če pogledaš, 02.05.2024 ob 09:16
Avtorica, ne poznam te šole, apmak tebi pa predlagam, da si dobro ogledaš to tvojo kolegico, ki tam uči.
Če je res tako kot si napisala: se ti ne zdi, da je ta učiteljica ohola, naduta, vzvišena? Se ti zdi njeno obnašanje primerno? Meni ne. Taki ljudje se mi nikakor ne zdijo ok za učitelje. To veliko pove o šoli.
Seveda se mi me zdi primerno, da je takšna.
Njo moti moj ” neroden” otrok, ker ni gibalno dovolj dobro razvita, bla bla bla. To mi je strokovno razložila.