na kaj vozijo vlaki?
V moji železničarskih časih smo ločevali med dizlovkami (te so vozile v snegu) in motorkami (običajni vlaki). Ena od teh je šla na mazut. Se pravi, če je dizlovka šla na diesel (nafto), je šla motorka na mazut. Tako nekako bi bila logika, nisem pa ravno ekspert.
Elektrike v mojih časih v mojih krajih še nismo poznali.
Sami umetniki na kupu. V resnici bi bile tako velike dizl mašine na vlakih neuporabne. Ker dobro delajo samo pri bolj ali manj konstantnih obratih, ker je za tako moč neumnost vgrajevati sklopko (kuplungo), ker bi bili menjalniki čudo tehnike. Zato imajo dizlovke (primer tistih tovornih zelenih) ogromen dizel motor, ki dela samo v parih stopnjah gasa. Ta motor pa poganja elektro agregat, ta pa elektro motorje. Elektrike ni problem regulirat z elektroniko, zato te mašine ne potrebujejo nič od prej naštetega.
Thorr, pa saj ni mus da komentoiraš ravno vsako temo. Poskusi spustiti vsaj tiste, o katerih nimaš pojma.
Ja. So diesel električne in diesel motor poganja generator.[/quote]
Ne. Avtorica verjetno sprašuje, kaj se zgodi, če na elektrificirani progi zmanjka elektrike. Električni vlaki (potniški in ele. lokomotive) bodo obstali, saj nimajo nekega generatorja.
Generator imajo dizel lokomotive, ampak tisto je čisto nekaj drugega, saj se prek njega napaja elektro motor za pogon same lokomotive. Še vedno pa potrebuje dizl.
Praktično vse naše dizel lokomotive (serije 664, 644 ..) so dizel-električne: dizel motor, agregat, elektro motor.
Za odgovor avtorici pa je čisto dovolj, da se pove, da je to dizl lokomotiva in da se brez dizla ne bo premaknila nikamor.[/quote]
Spet pravim: tudi na MON-u se človek vsak dan lahko kaj pametnega nauči.
Praktično vse naše dizel lokomotive (serije 664, 644 ..) so dizel-električne: dizel motor, agregat, elektro motor.
Za odgovor avtorici pa je čisto dovolj, da se pove, da je to dizl lokomotiva in da se brez dizla ne bo premaknila nikamor.[/quote]
Spet pravim: tudi na MON-u se človek vsak dan lahko kaj pametnega nauči.[/quote]
Seveda, MON je lahko tudi koristen
Na progi pa ne vozijo samo lokomotive (te vozijo tovorne vlake in nekatere potniške – navadno mednarodne), ampak tudi motorne garniture ali po domače “vlaki” oz. potniški vlaki. Obstajajo elektro motorne garniture (npr. desiro ali stara gomuljka) in dizel motorne garniture (fiat, kanarčki). Prve vozijo na elektrificiranih progah, druge na neelektrificiranih, včasih pa tudi na elektrificiranih. Dizel motorne garniture nimajo elektro motorjev kot dizel lokomotive, ampak so, preprosto povedano, “samo” dizl.