Najdi forum

Splash Forum Starševski čvek na koliko let je nujno menjati gume na avtu?

na koliko let je nujno menjati gume na avtu?

Letno prevozim okoli 20 000 km zmerne vožnje. Gume imam stare 6 let (zimske), ki so sicer videti dobro, z dobrim profilom in jim ni videti obrabe. Ker pa bi bila ta zima že 7 po vrsti, ki bi jo vozila z njimi, so mi na servisu svetovali, da jih naj zaradi starosti menjam. Res sem nabavila nove gume, zdaj pa se najdejo ljudje, ki mi pravijo da sem nora, ker grem menjati tako neobrabljene gume.

Komu naj verjamem? Aja, še to, stare gume so Savine. Upam, da sem vseeno storila prav, ko sem kupila nove, čeprav mi je težko dati ta denar, ker sem ga res težko skupaj spravila…

Stara guma postane preveč trda, pol imaš pa ringišpil na cesti.:)

Prav si naredila! Sploh če bo taka zima kot lanska, boš vesela, da imaš dobre gume, boš videla razliko.
Imaš ljudi, ki se vozijo z deset let starimi gumami, ker imajo kakor še vedno profil. Samo material se “zmatra” in to ni več to. Pri Preverjeno so prikazali zaviranje z abs, brez abs, z dobrimi gumami, s slabimi gumami. Mene so prepričali.

Naredim med 13-15.000 km letno in jih menjam na 4 leta, ker postanejo trde.
Razlika je opazna, sploh pa ga s starimi gumami ga ni za srat.

Joj, to sem se tudi jaz spraševala. Ravno tako bi bila to 7 zima in profil še vedno dober. Grem kar menjat gume.

Jaz menjam tako zimske kot letne na 3 leta oz. na 60.000 km. Smola je, ker mi oboje pade v isto leto.

Mi bomo tudi menjali letos, jaz se sicer z mojim avtom vozim samo v službo, gume so stare 5 let in se je opazila razlika v trdoti že prejšnjo zimo. Kot je že rekla bacin: lahko imaš ringlšpil na cesti 😉

Ženske ne pretiravajte. Če ima guma dober profil, ni razpokana ali poškodovana, pravilno skladiščena, ni nobene potrebe, da jo po petih, šestih letih menjate.
Saj pa menda ne vozite ovinkov z bočnim drsenjem in prilepljene na rit vozila pred seboj. Mnogo več nesreč se zgodi zaradi telefoniranja in kajenja med vožnjo, kot pa zaradi starih gum.

Ali res obstajajo t.i. univerzalne gume? Zdi se mi čudno,;mi lahko kdo pove, kako je s tem??

Ja. All-season gume. Niso ne tič – ne miš oz- so sprejemljive, nikakor pa ne dobre. Ne za poleti, niti za zimo.

To so gume primerne za neko milo podnebje, brez zmrzali, snega. Pri nas to ne pride v poštev.

Menjava takih starih ni nujna, je pa koristna. Z novimi imaš precej krajšo zavorno razdaljo in boljši oprijem – predvsem v ovinkih. Pa tudi na ravni cesti je bolje.

Po drugi strani pa… če se zavedaš da imaš na avtu starejše gume s slabšim oprijemom in voziš ustrezno (večja varnostna razdalja, počasnejša vožnja, bolj počasi skozi ovinke,…) je tudi čisto OK.

Tako da… če si se sposobna stalno zavedat in prilagodit vožnjo starejšim gumam, potem menjava ni bila ravno nujna.
Če si hitra ali sunkovita voznica… je bilo pa kar pametno.

No jaz imam ene gume poleti in pozimi, ker so mi tudi na servisu rekli da je za star avto in za 15.000 km na leto to čist OK, jih pa menjam na približno 3 leta, tako se vozim že 20 let in trkam…pa smo na Gorenjskem.

Sploh pa imajo eni še vedno predsodke glede celoletnih gum, kar opravljeni testi zavržejo. In tudi tovarniška specifikacija točno določa za kakšne vozne razmere in podnebja je dotična guma narejena in primerna.

Torej imaš 2 kompleta gum (zimske in letne) menjaš 2x letno. V 4 letih ponucaš denarja za 3 komplete gum :)))
Najboljše celoletne goodyear vector 4season z oznako M+S na testu 2010 zimskih gum ADAC so v zlati sredini, prehitele so celo mnogo specialnih zimskih gum

Lani recimo je na ADAC testu savina zimska guma ESKIMO S3 se izkazala kot najslabša zimska guma 🙂 Sicer je odlična, za vožnjo na snežni podlagi, je pa daleč najslabša na mokri cesti (pozimi so pač ceste večinoma mokre, le malo dni je popolnoma zasneženih cest vsaj v LJ) in slaba tudi v ostalih voznih razmerah

Neumnost je imeti zimske in letne gume, zato kar večina ljubljančanov, mariborčanov…potrebuje so celoletne GY 4season (prej vecto5+). več kot dovolj, zelo kvalitetne in priporočljive v vseh testih. Pa imaš 4 leta mir in si kupiš nove gume.
Jaz jih imam že 12 let in jih menjam na 4-5 let odvisno od obrabe in stanja gum.
Pa nikdar nobenih težav pozim. Celo na smučišče v hrib ni težav.

Sicer se pa lahko na podlagi takih al drugačnih mnenj vsak sam odloči 🙂

p.s. mimogrede lahko povem, da na morju opazim veliko dragih avtomobilov (audi, bmw, mercedez, toyota, mazda pa tudi ostalih avtomobilov) z zimskimi specialnimi gumami M+S kot so sava eskimo, Dunlop, GY ultragrip… tko, da me to zlo čudi…
take gume poleti vožene so sam za stran vržt, saj večino dobrih lastnosti hitro izgubijo, če jih voziš celo leto.

Ja. All-season gume. Niso ne tič – ne miš oz- so sprejemljive, nikakor pa ne dobre. Ne za poleti, niti za zimo.[/quote]

Dokler sem naredila res veliko kilometrov so bile zame idealne. Novembra nove na avto, čez poletje sem jih ”pokončala” in novembra spet nove gor.
Taka guma je dobra kot nova. Naslednjo zimo pa res ni več primerljiva z zimsko.

Stara guma je pa manj vredna kot nova guma z manj profila. Tako, da si naredila čisto prav.

Ni res!

Dejansko je za oprijem bolj kot profil pomembna trdota in ostale mehanske lastnosti gume. Profil je potreben (bolj ali manj) samo pri odvodnjavanju (ko je voda na cesti, no ko je cesta vlažna) in v snegu. Z leti guma otrdi in izgublja oprijem ne glede na profil, torej je menjanje na 5 let pravilna odločitev.

Žal imaš na cesti vpliv le nase. Na druge ne in je čisto možno, da te neprevidno ostali udeleženci v prometu pripeljejo v situacijo, ki bi zahtevala hitro oz. sunkovito reakcijo. Takrat ti bo lahko žal, da so gume stare. Seveda ni nujno, da do tega pride, možno pa je. Tako kot zavarovanje, morda ga izkoristiš, morda pa ne.

Ni res!

Dejansko je za oprijem bolj kot profil pomembna trdota in ostale mehanske lastnosti gume. Profil je potreben (bolj ali manj) samo pri odvodnjavanju (ko je voda na cesti, no ko je cesta vlažna) in v snegu. Z leti guma otrdi in izgublja oprijem ne glede na profil, torej je menjanje na 5 let pravilna odločitev.[/quote]

Se popolnoma strinjam papageno,gume se praviloma menjajo na 5 let,če je ostalo vse OK. Starejše pa lohka brez problemov imaš sam za trgovino in vožnjo pri majhnih hitostih v naseljih….pa še takrat morš bit bolj pazljiv pri mokrih in zasneženih cestah :)))

ROK-1 ni res, da imaš z novimi gumami precej krajšo zavorno razdaljo.
Kar preberi si in si oglej test, ki so ga opravili na AMZS s starimi gumami z manj profila

Ni res!

Dejansko je za oprijem bolj kot profil pomembna trdota in ostale mehanske lastnosti gume. Profil je potreben (bolj ali manj) samo pri odvodnjavanju (ko je voda na cesti, no ko je cesta vlažna) in v snegu. Z leti guma otrdi in izgublja oprijem ne glede na profil, torej je menjanje na 5 let pravilna odločitev.[/quote]

Se popolnoma strinjam papageno,gume se praviloma menjajo na 5 let,če je ostalo vse OK. Starejše pa lohka brez problemov imaš sam za trgovino in vožnjo pri majhnih hitostih v naseljih….pa še takrat morš bit bolj pazljiv pri mokrih in zasneženih cestah :)))

ROK-1 ni res, da imaš z novimi gumami precej krajšo zavorno razdaljo.
Kar preberi si in si oglej test, ki so ga opravili na AMZS s starimi gumami z manj profila
[/quote]

Sem prebrala pripeto in če prav razumem prebrano, imaš z novimi gumami precej krajšo zavorno razdaljo – pri hitrosti dobrih 30 na uro več kot tri metre? Tebi se to ne zdi veliko?

Šel prebrat. Po mojem razumevanju piše isto kot sem mislil zgoraj – oz. konkretno o tem ne piše nič.
Namreč jaz sem govoril o starosti (kar posledično pomeni otrdelo zmes oz. material) tu pa piše le o različnih učinkih bolj ali manj obrabljenega (globokega) profila verjetno isto starih gum.

Šel prebrat. Po mojem razumevanju piše isto kot sem mislil zgoraj – oz. konkretno o tem ne piše nič.
Namreč jaz sem govoril o starosti (kar posledično pomeni otrdelo zmes oz. material) tu pa piše le o različnih učinkih bolj ali manj obrabljenega (globokega) profila verjetno isto starih gum.[/quote]

No, piše, da je profil neustrezen po cirka 17.000 km – tako da je tudi pet let očitno predolga doba.

Se popolnoma strinjam papageno,gume se praviloma menjajo na 5 let,če je ostalo vse OK. Starejše pa lohka brez problemov imaš sam za trgovino in vožnjo pri majhnih hitostih v naseljih….pa še takrat morš bit bolj pazljiv pri mokrih in zasneženih cestah :)))

ROK-1 ni res, da imaš z novimi gumami precej krajšo zavorno razdaljo.
Kar preberi si in si oglej test, ki so ga opravili na AMZS s starimi gumami z manj profila
[/quote]

Sem prebrala pripeto in če prav razumem prebrano, imaš z novimi gumami precej krajšo zavorno razdaljo – pri hitrosti dobrih 30 na uro več kot tri metre? Tebi se to ne zdi veliko?[/quote]

ločevalka zelo slabo si prebrala in površno :)) Prebrala si sam o zaviranju na snežni podlagi.
Nisi pa prebrala o zaviranju na mokri in sihi podlagi po katrei voziš več kot 90{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} vseh dni.

Rok-1 kaj pa o tvojem zaviranju… O starosti in staranju gume je pa tud veliko strokovnih člankov iin testov na internetu. Pa še iz lastnih izkušenj to lahko krepko občutiš.

sploh ne vem kako površno berete svoje lastne in druge prispevke :)))


Kaj pa vem. Kako boš pa v primeru takšne nesreče vedel, da bi se z novimi gumami lahko izognil nesreči. To je tako kot, če si “prehlajen” in jemlješ neka zdravila in kasneje ne moreš vedet ali bi brez zdravil ozdravel počasneje, hitreje ali istočasno kot z njimi. Iste situacije pa ne moreš nikoli več ponovit tako točno, da bi to lahko preveril drugič.
Jaz mislim, da so tudi razni članki o gumah malo propagirani s strani proizvajalcev gum, da pač pospešijo prodajo in čim pogostejšo prodajo “rabljenih” gum. To je težka debata, ker nismo strokovnjaki za gumo.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° Če meniš, da se ti godi krivica, ne išči maščevanja, kajti morda je tvoja nesreča le poduk, ki si si ga prislužil za nekaj, kar si spregledal." Eros [psi] st. 345

Kupiš zimske gume pred zimo, voziš še poletje, čez naslednjo zimo in poletje pred 3 zimo pa nove gor. cca. prevoženih 60-70 K. Pa ne mi sedaj s porabo, ki je poleti 4,8 in pozimi 5,4. in o varnosti tudi ne, če se ne držite varnostne razdalje.

Pokazali so razliko med DOBRIMI in SLABIMI! Ena cenena znamka je že nova slaba. Ena (izključno pozim) vožena Michelinka, pa je še pri 8 letih več kot vredu. Ti lahko z uporabo zimske gume poleti, gumo že po 3 letih povsem prežgeš.

Zato ne posplošujte s tako butastimi izjavami. Na kakovost gume vplivajo številni dejavniki.

New Report

Close