Na testu: Kia Optima Hybrid 2.0 CVVT TX
Na test smo prevzeli hibridno Optimo.
Podobno velik avto enakega lastnika smo že imeli na testu in sicer Hyundai i40: http://avto.over.net/clanek/hyundai-i40-17-crdi-hp-premium-sedan/
Seveda je Kia povsem drugačen avtomobil s svojo hibridno tehnologijo. Glede na to, da ima 2,0-litrski atmosferski motor za osnovo moramo porabo primerjati oz. opaziti izboljšavo prevsem v primerjavi s takšnimi motorji, ki pa so sicer praktično že izumrli.
Dizelska Optima s sicer 100 kW (136 KM) in opremo TX Vision A/T stane 32.990 evrov – torej enako kot ta hibridna. Kaj bi imeli raje?
_______
Podatki:
Motor / menjalnik: 2.0 bencinski (110 kW/150 KM, 180 Nm) + elektromotor (30 kW/41 KM, 205 Nm, Li-ion baterija) / 6-stopenjski samodejni menjalnik
Poraba: 5,4 l (CO2: 125 g/km)
Zmogljivosti maks. / 0-100: 192 km/h / 9,4 sekund
Dolžina / širina / višina: 4845 / 1830 / 1455 mm
Medosna razdalja: 2795 mm
Teža: 1662 kg
Posoda za gorivo: 65 l
Št. sedežev: 5
Prostornina prtljažnika: 381 l
Osnovna cena (1.7 CRDi LX): 19.990 EUR
Osnovna cena testnega modela: 32.990 EUR
Cena testnega vozila z dodatno opremo: 33.990 EUR
(dodatna oprema: 200 EUR – priprava vozila, 400 EUR – kovinska barva)
Trenutna poraba znaša 6,4 l/100 km. Vozil sem se doslej cca 100 km po mestu Ljubljana, nato šel do Nove Gorice in nazaj v Ljubljano. Avtocestne hitrosti so znašale med 120 in 130 km/h.
Da, za medij Avto.Over.Net je bil to Prius: http://avto.over.net/clanek/prototip-toyota-prius-plug-in-hybrid/
Leta 2011 pa sem objavil še test hibridnega BMW-ja X6: http://avto.over.net/clanek/bmw_activehybrid_x6/
Ob zmerni uporabi, se pravi ne hitri in agresivni vožnji, samodejni menjalnik zgledno opravlja svojo funkcijo. Tudi pri prehitevanju, če ni ravno “noga do podna” direktno iz umirjenje vožnje, se lepo odzove in pospeši. Vsekakor pa je ta Optima bolj primerna za križarjenja in umirjeno, udobno vožnjo.
Tudi podvozje zelo lepo pobira neravnine. Malce prej sem jo preskusil pred Supernovo na Rudniku kjer so ležeči policisti in se je obnesla odlično.
Ta podatek velja za klasično Optimo. Optima Hybrid ima zaradi vstavljenih baterij in elektromotorja manjši prtljažnik in velja podatek v začetku teme.
Optima Hybrid je edini hibridni avtomobil s 7-letno garancijo in prodajno ceno na ravni dizelske različice. Hkrati Kia ponuja tudi na baterije prav takšno garancijo kot za celotno vozilo – 7 let.

Ta podatek velja za klasično Optimo. Optima Hybrid ima zaradi vstavljenih baterij in elektromotorja manjši prtljažnik in velja podatek v začetku teme.[/quote]
Mah, problem hibridov so še zmeraj baterija. Cena te optime je že ok, če je res enaka dizelski, samo baterija so problem ker odvzamejo preveč prostora prtljažniku pa še vzdržljive niso prav nič.
Test je objavljen tu: http://avto.over.net/clanek/kia-optima-hybrid-2-0-cvvt-tx/%5B/b%5D

Iztok, moje trenutna LifeTime poraba z Ampero je 0.56l/100km. Kako lahko pišeš tako netočnost o Amperi v objavljenem članku?
Ampera naredi do 80km izključno na elektriko, šele potem začne pridobivati elektriko iz bencinskega motorja. Če jo polniš vsako noč iz vtičnice, je to za vsak dan 80km vožnje na elektriko. Rezultat je moja zgornja poraba, po narejenih 23.000km.
Gre se za primerjavo z Optimo Hybrid in vožnjo v istem slogu, ko je bilo v enem dnevu narejenih z njo preko 200 km. Tu Ampera v takšnem tempu ne more delovati popolnoma na elektriko, sploh, če so vključene avtoceste. V upoštev sem vzel svoje izkšnje z Ampero, kot tudi podatke tujih medijev ter pogovor z udeležencema na reliju GEOSS, ki sta nastopila z Ampero. Mogoče ni razvidno v testu, da sem imel v mislih vožnjo kakšrno sem imel z Optimo. Kakorkoli, Ampera je lahko ekonimičnejša, vendar takrat kot sami pravite na krajših relacijah, s polnjenjem in pri nižjih hitrostih. To pa potem ni primerljivo z Optimo, ki je sposobna brez težav premagovati daljše razdalje. Amperi sem pa sicer vštel kot minus ne porabo, ampak še ceno + prostornost, saj je tu v prednosti ponovno Optima. Za ugotovitev tega pa mi niti ne bi bilo potrebno sedeti v Amperi,… no, ampak sem.

Kakšne pa so tvoje izkušnje z Ampero?
Kakšno porabo misliš, da ima Ampera na razdalji 200km? Npr. mi, polno naloženi, smo jo imeli pri prevoženi razdalji 270km, 3.8l/100km:
[img]http://shrani.si/f/19/Rh/U8Iz1MQ/20120812102046.jpg[/img]
Lahko Optima doseže tako nizko porabo? Ampera JE ekonomičnejša od Optime, tudi na daljše razdalje, ne glede na to, kako veliko razdaljo vzameš.
Tukaj se nahaja takšen test.[/url]
Tako, da bi lepo prosil odgovor – v kakšnem (selektivnem) primeru je Optima varčnejša, saj po tvoje, povprečni slovenec na dan dela 200km.
P.S.: Zakaj že Ampera ni sposobna premagovati daljših razdalj?


Še nekaj slikic s te, 270km dolge vožnje iz lanskega leta:
[img]http://shrani.si/t/27/wh/2cl6TOtM/sc20120812-202900.jpg[/img]
[img]http://shrani.si/f/19/Rh/U8Iz1MQ/20120812102046.jpg[/img]
[img]http://shrani.si/f/8/5K/1ogA8yg3/20120812103350.jpg[/img]
[img]http://shrani.si/f/t/Wo/1i1zif4T/20120812103002.jpg[/img]
[img]http://shrani.si/f/17/bx/2topRlow/20120812103019.jpg[/img]
[img]http://shrani.si/f/2N/ie/3swwbAL4/20120812103051.jpg[/img]
Hvala za izčrpno poročilo o Amperi. Sedaj se še bolj veselim morebitnega daljšega testa Ampere. Kakor vidim tudi pri Avto magazinu niso dosegli porabe kakršne jo ti. V sled tega je potrebno upoštevati različne načine vožnje. Povprečne porabe pri meni so definitivno drugačne kot pri drugih voznikih.
Ne glede na zapisano, še vedno velja, kar sem v testu zapisal: “…Opel Ampera, ki se sicer premika s pomočjo elektrike, a le to proizvaja bencinski motor, stane v osnovi kar 45.900 evrov. Poleg tega je še manj uporabna kot Optima, a v praksi naj bi bila varčnejša – tega še nisem preveril…”

