Na testu: Kia Optima Hybrid 2.0 CVVT TX

A elektrika je pa zastonj, ali kaj? Pa tudi to, da prevoziš z Ampero na elektriko 80 km, velja zgolj v idealnih razmerah. Če je zunaj zelo vroče, kot je recimo sedaj, pade avtonomija na slabih 60 km, pozimi, ko je zelo mrzlo, pa je žal zaradi težav z baterijami, avtonomije le še za 30 do 35 km. Ampera ima še eno težavo, ko ji zmanjka elektrike, postane požrešna, saj pogonski klop, kjer bencinski motor žene alternator, ta pa polni baterijo s katere se oskrbuje elektromotor, ne dosega izkoristkov klasičnega bencinskega ali pa hibridnega pogona, kakršnega ima Optima, kjer elektromotor dopolnjuje bencinski motor. Povsem neprimerna je primerjava z Ampero tudi v smislu udobja in prostornosti ali pa višjih potovalnih hitrosti, kjer je baterijska avtonomija Ampere zopet zelo nizka. Pa tudi v smislu velikosti je Optima za razred večji avto, z višjo mero udobja. To, da je treba za amepero odšteti 45k Eur je pa itak absurd.
V dolgoročnem smislu je garancija še eden plus, kjer se Ampera izkaže za z Optimo neprimerljivega konkurenta.

Malinpinko1, sicer ne vem iz kakšnih izkušenj kotališ take, ampak s klimo prižgano, delam brez problema 70-80km z enim polnjenjem. Strošek vožnje na elektriko = 1.5 EUR/100km.
Pozimi se z enim polnjenjem naredi 45-50km zaradi potrebnega ogrevanja kabine. Če kabino ogreješ še ko je priklopljen v vtičnico (to narediš z daljincem), se kabina zagreje z elektriko iz vtičnice in je zimski doseg blizu 70km.
Namreč, Ampera omogoča, da se poleti avto ohladi oz. pozimi segreje še preden se v avto vsedeš. Temu se reče pre-conditioning. Avto spravi kabino na temperaturo, ki je nazadnje bila nastavljena v računalnik od klime.
Kateri avto omogoča, da se poleti že vsedeš v ohlajen avto in pozimi v ogretega? Optima?
Prosim, da pri ceni upoštevate featurje, ki jih Ampera ponuja, zato ne moreš kar primerjati cene Optime z Ampero, ker pač določenih stvar Optima vsekakor nima, ki jih Ampera ima, drugače začnemo lahko Ampero in Optimo primerjati s Cliom.
Malinpinko1, od kje tebi takšne napačne informacije o visoki porabi Ampere? Naredili smo test – Ampero smo od Ljubljane do Kopra vozili po avtocesti LE na bencin, brez uporabe baterije, pri 130km/h po GPS (ne po števcu) in je imela povprečno porabo 6.4l/100km. Slaba poraba?
Ker so fotke velike, je potrebno malo scrollanja.
Štart je bil pred Avtotehno Vis v Ljubljani. Vožnja proti Kopru (Istra Avto):
[img]http://shrani.si/f/2y/Td/OTPNCAz/sc20120807-064749.png[/img]
Poraba do Kopra:
[img]http://shrani.si/f/3V/PL/2uTma2oz/20120806212243.jpg[/img]
Bo zadosti, ali boste še kar naprej kotalili buče?
Hvala za mnenja. Optime in Ampere res ne moremo primerjati s Cliom, ju pa lahko med seboj. Seveda je glede naprednih tehnologij Ampera v prednosti. Se strinjam. Vendar vas smatram kot zelo naprednega uporabnika, ki se je zelo poglobil v svoj avto. Kupci Optime Hybrid pa so v večini primerov tisti, ki jih to primami, vendar se ne bodo najverjetneje spuščali toliko v detajle pri uporabi avta. Predpostavljam tudi, da ne bodo analizirali svoje vožnje. Kot je v testu navedeno gre za uporabnike, ki avtomobil vozijo in se ne poglabljajo v njegovo delovanje in morebitno izboljšanje porabe do vsakega decilitra oz. centa.
Sicer pa čestitke vam AndY1 za tako temeljito obrazložitev in predvsem spremljanje delovanja in porabe vašega vozila. Iz zapisa je razvidno, da ste na tem področju pravi entuziast. Vendar takšnih uporabnikov Optime denimo niti ne bo veliko, mogoče 5 %, vsi ostali bodo avtomobil kupili, vozili in spremljali malce porabo, ne bodo pa šli v detajle.


Sem razvijalec programske opreme, med drugim pa tudi moderator na tem forumu:
http://www.alter.si/tabla/postlist.php/Cat/0/Board/elektrobrumbrum
Poleg tega, na področju električnih vozil, sodelujem z Avto Magazinom, Siol AvtoMoto, glede Ampere sem nedavno sodeloval z Delo-m in intervju z mano naj bi bil kmalu objavljen v prilogi Na kolesih sobotnega Dela, bil pa sem tudi že na RtvSlo in PopTV.
Sem tudi član Društva za Električna Vozila Slovenije: http://www.devs.si/
V garaži imam parkiran tudi prvi Highway legal električni motocikel na svetu ameriške znamke Vectrix. Imam ga od leta 2008 in sem ga uvozil, ker se pri nas ni prodajal. Z njim sem se vozil dnevno, 9 mesecev/leto, do lanskega leta, ko sem kupil Ampero, s katero prevažam družino v varstvo, vrtec in v službe.
Imam tudi YouTube kanal, kjer si lahko ogledate veliko video posnetkov, ki sem jih naredil z Ampero in drugim testnimi vozili in to na tak način, da se preko BlueTooth OBD2 modula priklopim na servisni priključek avtomobila in v realnem času pridobivam tehnične podatke avtomobilovega računalnika in jih ali gledam na telefonu ali pa podatke embeddam na video posnetek, kot je npr tale:
http://www.youtube.com/watch?v=r3so4gcYPrI
Tole je pa moj YT kanal, kjer so še posnetki narejeni z drugimi testnimi vozili – Prius Plug In, Mitsubish iMiev,…:

Me veseli, da dosegaš tako fantastično nizke porabe s svojo Ampero. Gre pa v tvojem primeru, vsaj sodeč po tem, kar pišeš, za čisti ekseprimentalni ekstremizem, ki si ga lahko privošči zgolj tehnični navdušenec, ne pa klasičen uporabnik avtomobila. Če si prebereš teste, ki so jih napisali v časopisu Delo in reviji Avto Magazin, s katerima baje sodeluješ, boš ugotovil, da je njihov pogled drugačen od tvojega in da je Ampera v realnem življenju, kjer jo uporablja klasičen uporabnik, zelo kompromisna in vse prej kot neverjetno varčna. Podatki, ki sem jih navedel o avtonomiji, pa niso moji, ampak izvirajo iz tistega kar sem prebral v časopis Delo, kjer imajo Ampero na podaljšanem testu. Zato si upam trditi, da je pri trenutnem stanju infrastrukture (še toliko bolj slovenske) klasičen hibrid v stilu Optime v veliki prednosti pred recimo temu v prvi vrsti električnim avtomobilom, kakršen je Ampera.

Če se že gremo purizem: Optima je v Guinnessovi knjigi rekordov s svojo nizko porabo.

Malipinko1 zanimivo. Ampak za razliko od tebe, jaz lahko ponudim linke, ki govorijo nasprotno od tega, kar ti trdiš, da pišejo:
http://www.avto-magazin.si/avtomobilski-testi/test-opel-ampera-e-pioneer-edition/
http://www.siol.net/avtomoto/testi/avtomobili/2012/08/opel_ampera.aspx
Se že veselim testa Opem Ampera, samo to bi še jaz dodal. Nekje po septembru jo planirano dobim v roke za malce daljši čas.

lol:
To pomeni 564 milj na dan in če sta vozila dva, vsak 8 ur, torej na dan 16 ur, je to povprečna hitrost 35mph = 56km/h.
Ja, to pa je realen test, po katerem tako kličete.
P.S.: Sem prepričan, da bi s tako vožnjo, kot sta jo imela ta dva, Prius Gen 3 imel boljši rezultat. Če si edini, ki si naredil test te dolžine in si s tem prišel v knjigo rekordov, to še ne pomeni, da ima dejansko ta avto najboljšo porabo. To je tako, kot da bi sam/edini tekmoval na atletski progi za 150m in posledično bil zmagovalec.
Npr. Tesla Model S bi isto vožnjo naredil z 0 kapljic bencina. Doseg ima do 500km (pri 88km/h), pa recimo 400km na okroglo, na SuperCharger postaji ga napolniš v eni uri, torej eno polnjenje med etapama čez dan in eno polnjenje čez noč.
Sicer pa lol, da mi pravite extremist. Ja, kakšen pa je po vašem, normalen voznik Ampere? Tak, ki nikoli ne polni? Mi boste zdaj očitali, da sem ekstremist, ker se mi avto vsako noč napolni?

Iztok, dej, ko jo dobiš, me kontaktiraj. Lahko mi pošlješ PM na Alter.si forumu. Imam isti nick.
P.S.: Moja trenutna LifeTime poraba je padla na 0.55l/100km. Recimo pretekli podaljšani vikend smo naredili z družino 500km, od tega 2.1l na bencin.
Relacija: Domžale – Štajerksa – Prekmurje – čokoladarna Zotter v AT, Prekmurje – Štajerska – Domžale.
Ampak, verjetno po vaše, jaz ne bi smel izkoristiti možnosti brezplačnih polnjenj na poti kjer se ustaviš oz. si na obisku (ker pravi moški se vozijo na bencin, a ne?), to je na Štajerskem, pri ženinih starših, Prekmurju – v hotelu:
http://www.elektro-crpalke.si/1/Polnilna-mesta/PregledCrpalke.aspx?ID=112
Čokoladarni Zotter:
http://e-tankstellen-finder.com/at/de/elektrotankstellen/stromtankstelle/675/Zotter-Schokoladen-Manufaktur-GmbH-8333-Kornberg-bei-Riegersburg
[img]http://shrani.si/t/31/4j/17FOeofW/20130720153323.jpg[/img]
in nazaj v Prekmurju in na Štajerskem.

Calm down bro… tu so umirjene debate, tu ni kot na alterju
Vsakdo svojega konja hvali. To je razumljivo. Si dobro preštudiral in prav je tako, saj si dal za tak avto 45 jurjev.
Zame osebno je še zmeraj v tem trenutku optima bolj optimalen nakup, če bi že šel v te vode hibridno električne… Več kot 10 tisoč evrov je cenejša in ponuja več prostora. To, da imaš zabasan sovozniški sedež v amperi me ne prepriča. Verjamem pa, oz. upam oz. predvidevam, da bo pa tudi ampera čez kakšni 2 leti vsaj za 5 jurjev cenejša in še izboljšana…takrat pa bose splačal tudi povprečnim uporabnikom pogledat za ta avto.


Iztok, predvsem sem mislil zato, da bi ti pokazal, kako Ampero pravilno uporabljati. Npr. pri Avtomaniji so polnili Ampero s 6 amperskim tokom, namesto 10A (flip of a switch na polnilnem kablu), potem pa so se pritoževali, da se avto polni 10 ur.
Predgretje ali predhlajenje jim je bilo nekaj čisto tujega.
Ampak to je tako, če ne prebereš navodil od avta, potem pa delaš review.


Eto, načini polnjenja:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7NqHKjH5emI