nakup avtomobila
kupujem avtomobil srednjega cenovnega razreda. sedaj imam škodo oktavio dizel in sem zelo zadovoljna. letno prevozim cca 30.000 km
izbiram med madzo 3, toyoto auris, hondo civic in golfom. ne vem še ali dizel, hibrid ali bencin
elektrike na dolge razdalje še nisem zasledila
prosim za pomoč pri odločitvi. pri izbori so pomembni tudi stroški servisa…
hvala
Kar se tiče dizla, so japonci v kratkem zaostanku za evropsko konkurenco. Dizel na japonskem ni bil kaj prida uspešen in se zato ni vlagalo toliko v razvoj. Verjetno pa to ne bi bilo problematično tam do 100 do 200 tisoč km. Je pa Vaš izbor japonskih avtomobilov znan po dobrih bencinskih motorjih (prav tako hibridnih sklopov). Tako japonci kot nemci ne slovijo po poceni rezervnih delih, a se čedalje pogosteje pojavljajo ekvivalenti teh od priznanih podjetji. Glede servisiranja pa Vas bo pa bencinar prišel ceneje kot pa dizel. Preberite si kakšne teste (priporočam spletno stran avto magazina), pokukajte pa tudi v salon. Želim Vam uspeh pri nakupu.
Jaz bi na vašem mestu stopil tudi v kakšen salon s Kiami in Hyundai. To so postali v zadnjih desetih letih zelo dobri avto z izvrstno kakovostjo. Kia je dosegla poleg Mazde celo prvo mesto v Nemčiji – in to med vsemi znamkami. Zadeva je bila marsikje objavljena. Korejci imajo tudi najdaljšo garancijo (Kia 7 in Hyundai 5 let) – to je pred mnogimi leti veljalo za japonske proizvajalce, ki so po tej plati kar malce zaspali. To, da imaš 7 let garancije, je po mojem na dolgi rok bolj pomembno, kot to, ali plačaš za servis 200 ali pa recimo 180 evrov.
Kupujem rabljen avto enoprostorec in diesel naj bi bil. Seveda pa s čimveč opreme in pa čimbolj ekonomičen glede stroškov. Za nekje do 11000€.
Gledal sem že na avtonetu, pa se je težko odločit. Hyundai ix35 letnik 2011, Citroën c4 Picasso z bistveno več opreme l. 2015, pa še varčnejši je. Kateri se bolje izplača. Seveda me bolj vleče citroen. Kaj pravite, vsak nasvet bo dobrodošel.
Hyundai ix35 je mehki terenec, citroen c4 picasso pa enoprostorec. C4 aircross je tudi mehki terenec (grajen na bazi mitsubishija asx). Štirikolesni pogon, Vam bo prišel prav edino pozimi, ko ceste še niso splužene ali pa če se večkrat vozite po makadamu, sicer je pa to zgolj dodatna teža in stroški (vzdrževanje).
Glede na to, da ne kupujete novega avtomobila in da je v igri tudi IX35 bi si jaz šel ogledat še Kio Sportage. Gre za tehnično identičen avto kot je hyundai, le da lahko v tem primeru dobite še avto s tovarniško garancijo. To je po mojem mnenju pri rabljenem avtu ključno, nenazadnje ne govorimo o nekaj sto evrih ampak precej več. kia ima namreč edina kar 7-letno tovarniško garancijo
Tanjajeklin, predvsem se ne prenaglite. Kupovanje dizla je nesmiselno, ker so v Evropi in pri nas v nemilosti in še bolj bodo, zato bo rabljenim cena zelo padala. Stalo vas bo več, pa še vdihovali boste škodljive izpušne pline. Tudi bencinarje ne priporočam, saj po letu 2030 nobeden v Evropi ne bo mogel registrirati novega avta s takšno zastarelo tehnologijo. Za rabljeno vozilo ne boste kaj prida dobili. Prava rešitev je hibridno ali še bolje, električno vozilo, pri slednjem ob pogoju, da imate možnost polnjenja na domači vtičnici. Pri 30.000 km na leto in pri današnjih cenah dizla, ki pa bo samo višja v prihodnosti, so kompletni stroški lastništva dizla za 15.000€ primerljivi z električnim avtom za 45.000€! (z vrnjeno subvencijo, torej prodajno ceno 52.500€). Zraven imate še cel kup prednosti (odsotnost škodljivih plinov in delcev ter hrupa…) in seveda slabost majhnega dometa. Če vas to moti, počakajte na 60 kWh baterijo, ki zadostuje za skoraj 400 km in bodo na voljo drugo leto – Nissan Leaf.
Vsekakor ne kupujte zastarele tehnologije, ki se poslavlja; torej bencinar hibrid ali pa električni je prava izbira novega avtomobila.
Pri inteligentnih omrežjih, ki se bodo pri nas prej ali slej vzpostavila, potrebujemo samo do 18% več elektrike, če gredo vsi slovenski avtomobili na elektriko, kar bo lahko pokrito s trajnostnim pridobivanjem elektrike. Seveda bodo spremembe postopne. Angleži pravijo, da bo njim to uspelo pri 37 milijonih vozil, zakaj nam ne bi?
Že sedaj pokrivamo komaj okoli 80% svojih potreb po električni energiji. Industrija, ki se razvija, bo tudi potrebovala več električne energije. Prav tako pa gospodinjstva. Ne vem kje ste zasledili ta podatek, a dejstvo je da s takim pridobivanjem in takim trošenjem ne moremo vzpostaviti tako kakovostnega voznega parka. Razen če bi elektriko uvažali.
Res je, da s takim pridobivanjem elektrike kot je danes in takim trošenjem ne moremo vzpostaviti tako kakovostnega voznega parka. Vendar pa so revolucionarne tehnologije že izumljene in jih moramo samo še uporabiti. Prva revolucija je električni avtomobil, ki porabi pri vožnji od 13 do 17 kWh, kar ustreza 1.5 do 2 litra bencina, kar je 3 do 5 krat manj kot klasični avtomobili! Če pa upoštevamo še vse globalne stroške onesnaženja, prezgodnjih smrti in zdravljenja ter bolniških odsotnosti, pa je prihranek desetkraten. Zato so električna vozila prava pot k razogljičeni Evropi, ki bi rada ta cilj dosegla leta 2050. Druga revolucija je internet stvari, kjer na primer programska oprema v oblaku, ki jo upravlja elektro podjetje, regulira sončno elektrarno, plinsko kogeneracijo in 15 kWh baterijski zalaogovnik ljubljanskega bowling kluba. Tretja revolucija pa je veriženje podatkovnih blokov (blockchain), s katero lahko kupujete cenejšo elektriko, jo shranite v bateriji, ki je v stanovanju ali v avtomobilu ter jo nazaj prodajate, ko je dražja. Seveda se mora za kaj takega spremeniti zakonodaja.
Inštitut Metron in Gen-i sta naredila sistem sončne elektrarne, baterije v stanovanju in električnega vozila, ki je lahko pol leta samozadosten (torej ne potrebuje nobene elektrike od zunaj) in lahko prejema (cenejšo) električno energijo in oddaja (dražjo) električno energijo. Povprečna sončna elektrarna lahko oskrbi z ‘gorivom’ 4 električne avtomobile s slovenskim povprečjem 15.000 km na leto, seveda ne pozimi. Takšne sisteme postavlja tudi Nissan in BMW v državah, kjer imajo ustrezno zakonodajo, vsa električna vozila pa so za to primerna.
Zato tudi svetujem Bernardijeklin, naj kupuje sodobno tehnologijo. Če pa ima možnost polnjenja na domači vtičnici, pa bo lahko elektriko tudi prodajala.