Nakup rabljenega vozila – stvarna napaka
pozdravljeni,
Pri firmi, s.p.-ju, ki se ukvarja s preprodajo rabljenih vozil, mi je teta za darilo kupila rabljeno vozilo.
Po nekaj dneh voznje, je bil dež, in opazil sem, da streha pušča in ne deluje vzratni brisalec. Odpravim se v avtohišo in povem za napake. Rekli so, da naj vozilo odpeljem k njihovem avto steklarju, da sigurno pušča vetrobransko streklo. Zadnji brisalec pa da bodo zamenjali cez 1 teden, ko se vrne njihov domač mehanik iz dopusta.
Vmes se mi je zdela poraba goriva ogromna, zato sem skočil do mehanika, da pogleda, če je vse ok z avtom. Mehanik ugotovi, da pušča rezervoar goriva, sklopka čisto na koncu, cevi servo volana puščajo, zavorni diski fuč, motor zadnjega brisalca fuč, streha pušča pri strešnih saneh, diferencjalni semering fuč, prerjaven zadnji prag vozila in se nekaj malenkosti. Pri tem me je mehanik opozoril, da je vozilo tehnično neizpravno in da je vozilo v veliko slabsem stanju, kot naj bi bilo glede na prevozene kilometre na števcu vozila in naj sedaj preverim zgodovino števca na tehničnih pregledih, ker sem lastnik vozila.
Odpravim se na tehnične preglede, kjer ugotovimo, da je imelo vozilo lansko leto na tehničnem pregledu prevoženih 120.000 km več, kot je imelo na letošnjem tehničnem pregledu.
Klical sem tržni inšpektorat in mi je inšpektorca dejala, da gre za stvarno napako in da lahko zahtevam:
-vrnitev vozila in dobim kupnino nazaj ali
– zahtevam odpravo napak ali
– odpravim napake in zahtevam povračilo popravila.
Rekla je, da moram o napaki v roku 8 dni pisno tudi obvestiti podjetje in na njihovo zeljo pripeljati vozilo na pregled k njim ter naj poizkusim doseči nek sporazum z avtohišo. Je pa tudi rekla, da imam 1 mesec zakonske garancije na vozilo in da naj prijavim avtohišo, ker mi ni dala garancije ne na računu, ne posamično, skratka ni bilo garancije v pisni obliki in bodo plačali globo zaradi tega.
Obvestilo sem poslal priporočeno s povratnico, katera pa se ni vrnila že 10 dni, kar kaže, da ne bodo prevzeli pisma. Sem jih klical, pa so dejali, da lahko vozilo vrnem proti kupnini.
Ker pa sem dobil vozilo v dar, vozila ne želim vrniti in sem jim ponudil, da ga obdržim in popravim in ker se zavedam, da je vozilo rabljeno, od njih zahteval samo polovične stroške popravila ter razliko v vrednosti vozila, katero je teta preplačala zaradi zmanjšanih kilometrov, so mi vrgli telefon dol.
Prosim za nasvet, kaj sedaj in kaj ne.
Ali se šteje, da sem jih obvestil v zakonskem roku 8 dni kjub temu, da niso želeli pošte dvigniti, ali moram plačati zasebnemu detektivu, da jim vroči pismo osebno.
In če ne dvignejo pošte, potem tudi ne bodo odgovorili v 8 dneh, in tudi vozila ne bodo pogledali in meni vozilo stoji doma, ker je tehnično neizpravno, popraviti ga pa ne smem, dokler ga sami ne pregledajo. Kaj sedaj?
In kako glede povrnitev stroškov popravila. Ali moram vložiti tožbo, kdaj in koliko približno cenovno znese to ter kakšne so možnosti, da dobim tožbo.
Hvala in LP
Spoštovani!
Tudi če je obvestilo o napaki, ki ga je kupec pravočasno poslal prodajalcu s priporočenim pismom, prispelo z zamudo ali če ga prodajalec sploh ni prejel, se šteje, da je kupec izpolnil svojo obveznost in prodajalca obvestil. Sicer lahko obvestite prodajalca tudi osebno-ustno, toda za lastno zavarovanje je dobro, če imate izjavo napisano tudi na listu papirja, ki ga na koncu date v podpis prodajalcu.
Kupec ima pravico izbirati med jamčevalnimi zahtevki po lastni izbiri. Glede na to, da ne želite odstopiti od pogodbe (vrniti avto proti vračilu kupnine) vam pripororčamo, da zahtevate sorazmerno znižanje kupnine tako, da pridobite ponudbo za vsa popravila, nato pa prodajalcu predlagate vračilo dela kupnine. V primeru, da prodajalec na to ne bo pristal vam ne preostane drugega kot odstop od pogodbe ali tožba. Zakon izrecno ne ureja pravice kupca, da sam zagotovi odpravo napake in od prodajalca zahteva povrnitev stroškov, ampak bi kljub temu lahko popravili avto, nato pa na podlagi računov zahtevali povrnitev nastale škode na sodišču. Pri tem se morate zavedati, da so postopki na sodišču dolgotrajni, zato vam svetujemo, da se, če je le mogoče s prodajalcem dogovorite za kakšno drugo možnost. Glede na opisano situacijo vam predlagamo, da poskušate doseči sporazum s prodajalcem (dajte mu konkretne ponudbe za npr. znižanje kupnine) v nasprotnem primeru pa bi bilo sigurno najbolje odstopiti od pogodbe.
Stroški postopka so odvisni od vrednosti spora, zato vam o tem ne moremo dati točnih informacij.
S spoštovanjem!
Forum je zaprt za komentiranje.