NCAP – kriteriji za zvezdice?
Slišal sem, da so kriteriji za podeljevanje zvezdic odvisni od tipa avtomobila (morda pa imam napačne informacije). Ali to drži? Torej, da naj bi npr. štiri zvezdice pri malem avtomobilu pomenile nekaj drugega kot štiri zvezdice pri velikem avtomobilu (če grem v obe skrajnosti). To se mi zdi nelogično, ker bi kupec potemtakem moral vedeti še, v kateri “razred” je uvrščen dotični avto. Mnenja sem, da bi bilo bolj smiselno pri takšnih testih navajati zgolj število točk na testu, ker je z temi zvezdicami prevelika manipulacija in navidezne razlike. Če se spomnimo C-klase, ki je pridobila peto zvezdico za tem, ko so ji vgradili zvočni opozorilnik za nepripete varnostne pasove. Mislim, en piskač dodatno v avto, pa ena zvezdica gor…
Tisti, ki imate več informacij o tem, ste vabljeni, da jih delite z ostalimi…
lp,
mačkon
Mislim, da ni tako.
Sicer pa si poglej stran http://www.euroncap.com/index.htm kjer je vse natančno razloženo in boš točno vedel.
… in vendar je lahko včasih tisti piskač dovolj, da nekoga opomni, naj se pripne in mu tako reši življenje. Tako bom rekel (govorim na pamet): piskač sam po sebi ni dovolj za pridobitev zvezdice, vendar če vozilu manjka 0,25 točke do dodatne zvezdice in po kriterijih, ki so si jih zadali pr NCAP opozorilo za pripenjanje prinese 0.5 točke, potem je razumljivo, da bo avtomobilska firma to dodala v model.
Pa še nekaj je glede teh zvezdic: največjo varnost pri trku z drugim vozilom nam prinese teža našega vozila. Če imamo dva avta z enakim številom zvezdic, vendar je en dvakrat težji od drugega, jo bodo potniki v težjem bistveno bolje odnesli kot v lažjem vozilu. Ta razlika se v primeru NCAP, kjer gre za trke v nepremično deformabilno oviro, ne pokaže.