Ne znam speljati z ročno
praksa praksa praksa
meni tudi ni šlo in nisem štekala normalnega speljevanja, oz mi je prvih 10 ur po 20x na uro ugasnil avto, v križišču sem spaničarila in je moral inštruktor speljat :S
aja, mene je samo v prometu zvilo, ko je bilo treba na hitro. na poligonu ali če ni bilo nikogar za mano mi je nekako uspelo
Nikoli nisem vozila avta s klasično ročno. Tudi v avtošoli je imel avto elektronsko ročno. Bil je dizel, ne bencin.
Kako speljem? Ročna se vklopi vedno, ko do konca stisnem zavoro. Če v klancu ustavim, torej se avtomatsko vklopi park zavora (ročna), potem le dodam malo plina in spuščam sklopko. To je to. V ravnici pa ne dodajam plina, se spelje avto le s sklopko. Vozim dizla, tudi v avtošoli sem. Bencina nisem nikoli vozila.
Meni se avtomatsko vklopi ročna ko do konca stisnem na zavoro. Speljem kot če je nebi bilo. Mi je klasična ročna tako nejasna. No če bi kdaj probala bi mi bilo mogoče jasno, a mi je za zdaj špansko selo.
Nikoli nisem vozila avta s klasično ročno. Tudi v avtošoli je imel avto elektronsko ročno. Bil je dizel, ne bencin.
Kako speljem? Ročna se vklopi vedno, ko do konca stisnem zavoro. Če v klancu ustavim, torej se avtomatsko vklopi park zavora (ročna), potem le dodam malo plina in spuščam sklopko. To je to. V ravnici pa ne dodajam plina, se spelje avto le s sklopko. Vozim dizla, tudi v avtošoli sem. Bencina nisem nikoli vozila.
Meni se avtomatsko vklopi ročna ko do konca stisnem na zavoro. Speljem kot če je nebi bilo. Mi je klasična ročna tako nejasna. No če bi kdaj probala bi mi bilo mogoče jasno, a mi je za zdaj špansko selo.
[/quote]
Večina novejših avtov ima elektronsko ročno, samo ljudje to še niso pogruntali oz. vozijo kot so vajeni od prej.
Nekaj let je že v rabi funkcija avtomatske električne zavore, ki ti da nekaj sekund časa za speljat. Zamenjaj. Drugače pa se navadi v rahlem klancu držat razmerje v prvi med sklopko in gasom, da ti avto ne krene, leze pa tudi ne. Ko boš znala to, bo šlo tudi speljevanje v hrib. Za motorične debile, ki nikakor ne usvojijo tehnik delajo pa avtomatike, s funkcijo avtnomnega parkiranja, z avtomatskih zaviranjem, vsak čas bodo na cesti tudi avtonomna vozila, kamor se samo vsedes. Svet bo bolj varen in tako zahebano dolgočasen.
A to vedno na strmem klancu treniraš? Morda bi pomagalo, da greš s speljevanjem postopoma od bolj položnih do bolj strmih klancev.
Saj vem, da se v delo inštruktorja ni prav vmešavati, A spomnim se svojih ur učenja vožnje, ko sva se zapeljala do najbolj strmega klančka, ki ga je našel in rekel, zdaj pa spelji z ročno. Saj je šlo, ob hrumenju motorja seveda (meni ni ugasnil, pač pa hrumel), a občutek pa ni bil dober. Bi bilo boljše trenirati to postopoma.
Enkrat sem se znašla v situaciji, ko sem morala na klancu, ki je bil za povrh še makadamski in rahlo blaten, speljat z ročno v rikverc navzgor. Pred mano pa parkiran avto s kakih 30 cm lufta. V prvo mi ni uspelo, mi je avto zdrsnil še bližje spredaj parkiranemu. Nato sem se skoncentrirala, naštudirala kaj bom naredila, saj nisem imela več manevrskega prostora. Najprej sem dala precej gasa, ampak ne do konca, ker je bilo blato, da ne bi zavrtelo v prazno. Nato sem počasi spustila sklopko kar do konca in šele potem popustila ročno. In molila, da gume zagrabijo. Uspelo je, jaz pa vsa zapsihirana in prešvicana, avto pa okrog koles ves pošprican z blatom. Nikoli več ne bom tako parkirala.
Lepo vas prosim , vsi , ki ste nesposobni pri speljevanju z ročno , kot tudi nesposobni se obrniti v prometu , za Boga milega , pustite avto doma , in pojdite ven peš , s kolesom ( samo če imate CPP izpit) , najbolje pa , da greste na avtobusom. Tako boste sebi prihranili stres in posmeh drugih , nam ostalim pa živce , ko gledamo vašo butasto vožnjo , kot bi delali izpit v Bangladešu.
Samo brez panike!
Vadi na ravnem. Najprej samo speljevanje, brez ročne. Potem z ročno – spustiš ročno in odpelješ.
Potem ponavljaš vajo na komaj opaznem klancu.
Ko to gre – se preseliš na MALO strmejši klanec.
Na koncu bo šlo že povsod. A vadi vedno v istem avtu, ker se vsak avto pri tem malo drugače obnaša.
Inštruktor ima elektronsko ročno, s katero mi gre. A jo ugasne. In potem zmrznem. Zaradi prestav vozim s tablico L doma, da vadim. A ta avto nima elektronske ročne in še iz dvorišča mi ga mora kdo zapeljat. Sama ga ne morem.
Ročna mi sploh ne gre. Sem se že presedla na križišču malo v hrib na sovoznikov sedež, ker ni šlo, oziroma avto beži.
Ravno zaradi tega s tablico L niti ne vozim, ker moram izbirati samo res ravnino.
brez zamere..
ampak vi nimate občutka za te stvari..
spuščanje ročne zavore, sklopke in dodajanja plina ni “0” ali “1”..
ima vmes še en kup možnosti..
ko boste osvojili to “stopenjsko” popuščanje..BREZ napak in strahu..
boste osvojili tudi speljevanje z ročno zavoro ali celo brez-z nožno..
skratka..
vsedete se v avto in vsakega od teh treh navedenih elementov vadite zgolj počasno spuščanje in/ali dodajanja..
potem ko osvojite to motoriko lahko pristopite k povezovanju vseh treh elementov speljevanja..
če vam avto leze nazaj..imate v začetni fazi premalo moči na ročni zavori..premalo zategnete.. a imate 40kil? ali pa na vozilu ročna ni ustrezno nastavljena
Potrebuješ kavo v lončku, vročo:)
primer zate na 1.27 min
https://vimeo.com/83192473
PS: če ti povzroča preveč težav, si nabavi avtomatika, avtomatik ne leze nazaj;)
Najlažje se boš naučila tako … če ne znaš po občutku, glej obratomer …Najdi tiste prave obrate, da spustiš ročno, potem pa cel čas, dokler na večjo hitrost ne spraviš avta, držiš iste obrate, če le nato spustiš sklopko in ročno do konca. Oz saj ne vem kako ti naj razložim … V glavnem, probaj gledati obrate. Obrati so tudi točni, bolj kot občutek, samo naštudirati jih moreš.