Opel praznuje 120 let
Pred 120 leti se je z revolucionarnim modelom Patentmotorwagen začela pisati avtomobilska zgodba enega najstarejših in najbolj uspešnih avtomobilskih proizvajalcev na svetu – Opla.
Opel je namreč med prvimi kočije zamenjal za avtomobile in konje za konjske moči. Še pred tem so pri Oplu proizvajali kolesa in šivalne stroje, nato pa je družina Opel leta 1899 izdelala prvi revolucionarni avtomobil Patentmotorwagen.
Opel je inovator
S tem so tlakovali pot do mobilnosti za množice, saj so Oplovi avtomobili že od samega začetka sloveli kot zanesljivi, inovativni in predvsem cenovno dostopni. Cilj podjetja Opel je namreč že 120 let zagotavljati dostopnost tehnologij najširšemu krogu uporabnikov. Seznam inovacij, ki so jih izumili prav v domačem kraju ustanovitelja znamke Adama Opla, Rüsselsheimu, je dolg: karavanska karoserijska izvedenka, katalizator v vseh vozilih z bencinskim motorjem, klimatska naprava v astri že leta 1995, rekordna aerodinamika pri modelu calibra, zračne blazine polne velikosti v vseh Oplovih vozilih. Opel pa je v razred cenovno dostopnih vozil pred leti vpeljal tudi napredne matrične LED žaromete, ki noč spremenijo v dan …
Uspešnica že na začetku
A začnimo v letu 1899. Sophie Opel, žena Adama Opla, je prisluhnila nasvetu sinov Carla, Wilhelma in Friedricha ter leta 1899 – štiri leta po smrti ustanovitelja podjetja Adama Opla – odločila, da bodo začeli s proizvodnjo avtomobilov. Opel se je z nakupom tovarne motornih vozil Friedricha Lutzmanna pridružil pionirjem avtomobilizma, med katerimi so bili konec 19. stoletja Daimler, Benz in Peugeot. Spomladi leta 1899 so v Rüsselsheimu izdelali prvi Oplov Patentmotorwagen (patentirani avtomobil z motornim pogonom) ‘System Lutzmann’. Dve leti pozneje je predelani Lutzmann zmagal na gorski dirki na Heidelberg-Königstuhl in “z veliko prednostjo pripeljal na vrh pred 16 drugimi vozili najpomembnejših nemških proizvajalcev avtomobilov”.
Priljubljen med zdravniki
Nova industrijska panoga se je izjemno hitro razvijala. Medtem ko so bili prvi modeli neposredni nasledniki kočij s konjsko vprego, je Opel leta 1909 predstavil ultra-sodoben majhen avto za izjemno konkurenčno ceno. 4/8 PS Opel Doktorwagen je že bil opremljen s štirivaljnim vrstnim motorjem, ki so ga razvili in izdelali pri Oplu. V oglasih je Opel zapisal, da je idealen za “zdravnike, veterinarje in odvetnike”. Doktorwagen je bil na voljo za 4000 do 5000 mark, številni drugi, v tem obdobju izdelani avtomobili, pa so stali kar 20.000 mark. Motorno vozilo ni bilo več samo prestižna igrača za bogate in slavne.
Sledila so pionirska leta
Tako je na primer Opel kot prvi nemški proizvajalec že leta 1924 uvedel izjemno gospodarno proizvodnjo s tekočim trakom, ta pa je pomagala, da so postale prodajne uspešnice tako Opel 4/12 PS ‘Laubfrosch’, kot tudi vse poznejše Oplove različice z motorjem s štirimi konjskimi močmi. Podjetje je že v tridesetih letih 20. stoletja na trg poslalo tehnološko napredna vozila za množice: to sta bila Opel P4 in Kadett (že takrat s samonosno karoserijo). V Nemčiji izdelani avtomobili so bili cenovno dostopni in so uspešno uvajali dosežke nemških inženirjev.
Avtomobilski razvoj je napredoval z ogromnimi koraki. Kadett, eden od najbolj čislanih Oplovih modelov v zgodovini, je zamenjal uspešni model Opel P4 in uvedel samonosno jekleno karoserijo, posamezno vzmetenje prednjih koles, štirivaljni štiritaktni motor in hidravlične bobnaste zavore. Cene so bile znatno nižje od neposrednih tekmecev.
Pojavilo se je ime karavan
Prvi povsem novi Opel po Drugi svetovni vojni je bila Olympia Rekord, ki je s ‘pontonskim’ oblikovanjem karoserije in s kromom obdanim žrelom morskega psa na maski, napovedovala novo dobo. Še več, Opel je z modelom Olympia Rekord Caravan uvedel še nov karoserijski tip vozila – karavan. Ime karavan je še danes uveljavljeno ime v povezavi z družinskimi vozili.
Imenu Kadett so ponovno vdihnili življenje leta 1962 in Opel je s Kadettom A letvico znova postavil znatno više. Medtem ko je večina tekmecev še vedno uporabljala dvotaktni ali zračno hlajeni zadaj nameščeni motor, je novinec zablestel z udobjem vodno hlajenega štirivaljnega motorja, tihim štiristopenjskim menjalnikom in karoserijskimi izvedbami od kupeja do karavana.
Vstop med prestižne in športne znamke
Opel je po vojni prestavil v prestavo višje in konkurenco stisnil tudi v razredu prestižnih avtomobilov. Znamka je imela vodilno vlogo v vseh segmentih – modeli, kot so bili Opel Kadett, Rekord in Kapitän, so bili značilni za obdobje obnove in obdobje gospodarskega čudeža.
Izpostaviti velja model Opel GT iz leta 1968, rekli so mu kar dostopna Corvetta. Zaradi tega vozila je Opel ustanovil svoj oblikovalski studio. To je bilo obdobje, ko je Opel izstopal tudi po dinamičnih, športnih vozilih. Ne gre pozabiti na slavna modela Monza in Manta. O njih so snemali celo filme, v katerih so dobri fantje premagovali slabe.
Calibra osupnila svet
Nov mejnik sta pomenila modela Vectra in njena kupejevska izvedenka Calibra – slednja se je pohvalila z najnižjim količnikom zračnega upora – 0,26 – neverjeten podatek za leto 1989. Še prej, leta 1982, je Oplu uspel velik met z majhnim avtomobilom. Corsa A je zaokrožila ponudbo znamke in lepo dopolnila Kadetta. Uporaben, mestni avto, v katerega so se zaljubile voznice. Na osupljiv način je prikazala, kako je možno izkoristiti majhen prostor, brez kompromisov glede uživanja v vožnji ali stroškov uporabe. Vsaka generacija Corse (od A do E) je naredila nov korak in nadaljevala z demokratizacijo individualne mobilnosti. Doslej je bilo registriranih skoraj 14 milijonov Cors.
Oplov inovativni zagon ne pojenja
V osemdesetih in devetdesetih letih so kot prodajne uspešnice in simbol ponovne združitve ob modelu Corsa, zasloveli še Astra in Zafira, sapa pa Oplu ni pošla niti v 21. stoletju, ko je pravo revolucijo na cesti z oblikovno drznostjo in tehnološko naprednostjo povzročila insignia, v dobi popularnih športnih terencev pa kupce navdušujejo Mokka X, Grandland X in Crossland X.
Pionirji tudi v elektrifikaciji
Posebno poglavje v 120-letni zgodovini si je prislužila tudi Ampera. Avto, ki je na novo definiral električno mobilnost. Avto je že leta 2012 ponudil električni pogon, ‘na krovu’ pa je imel tudi lasten pogonski vir s podaljševalnikom dosega. Tako je bila Ampera neodvisna od polnilnih postaj kot običajen osebni avto.
Električna pa bo tudi prihodnost. Nov pospešek bo Opel naredil s Corso-e, ki bo poskrbela, da se bo niša za redke kupce spremenila v široko dostopnost na cesti.
Corsa za samo 120 evrov na mesec
Ob Oplovi okrogli obletnici vas Opel razvaja s [b]posebno serijo 120 let[/b]. Na voljo je tudi za model Corsa. Na zunaj jo boste najprej prepoznali po posebnih oznakah ‘Serija 120 let’, ki opozarjajo na Oplovo pomembno obletnico. A še bolj pomembno je, da boste z njo za zelo ugodno ceno, 120 evrov na mesec, dobili ne le oblikovno privlačen, ampak tudi odlično opremljen, napreden, udoben in varen avtomobil. Opel je posebno serijo 120 let zasnoval na Corsi s stopnjo opreme ‘edition’, zato že brez doplačil ponuja 15-palčna kolesna platišča v tehnično sivi barvi, posebne prevleke sedežev, ki so nastavljivi v štirih smereh, posebne talne preproge in obloge pragov. A to ni vse, saj lahko kupci s seznama dodatne opreme v okviru paketov izberejo še parkirna tipala spredaj in zadaj, vzvratno kamero, sistem Opel Eye s kamero na vetrobranskem steklu, ki nadzira dogajanje v prometu in zaznava morebitne nevarnosti, digitalni radio DAB+, infozabavni sistem IntelliLink Navi 4.0, biksenonske žaromete, prednji meglenki, elektronsko regulirano klimatsko napravo, ogrevan usnjen volanski obroč in ogrevane sedeže, streho v dveh barvnih odtenkih, namesto 15-palčnih pa lahko izberejo 17-palčna lita platišča.
Opel Corsa ima torej zelo pomembno vlogo v Oplovem jubilejnem letu in, kot pravi Oplov direktor za področje prodaje, poprodaje in trženja Xavier Duchemin, Corsa ostaja eden Oplovih najpomembnejših modelov v Evropi: “Opel že 120 let skrbi, da je mobilnost na voljo vsem. Z našimi avtomobili ima vsak dostop do pionirskih tehnologij in funkcij za udobje. To je naš cilj in najboljši primer je prav Corsa! V ponudbi različic našega jubilejnega modela 120 let lahko vsak najde avto zase – z bogato opremo in za ugodno ceno.” Kupec Corse 120 LET že za 120 evrov na mesec dobi privlačen in napreden avtomobil, ki že desetletja narekuje smernice mestnih avtomobilov. Ponudbo preverite [b]tukaj[/b].