Otrok v OŠ – sposoben, slabe ocene
Hahajaja, 14.11.2022 ob 15:30
Anonimno 2280, 14.11.2022 ob 15:26
OŠ ni niti najmanj dokaz inteligence. Najboljše v ocenah so marljive punčke, ki so se sposobne več ur učiti. OŠ je zelo zahtevna, veliko bolj kot pred leti, in resnično brez težav so le malokateri učenci. Dislektiki npr. imajo lahko visoko razvito inteligenco, v OŠ pa komaj lezejo. Potrebno je najti močna področja in jih v tem vspodbujati. Eno šolo mora skljukat, potem pa so zelo uspešni v svojem poslu. Velikokrat bolj od odličnjakov v OŠ. Pišem kot učiteljica in mama dislektika.
Daj daj,na pravo im medicino pridejo sami odličnjaki samo,in tudi samo ti so zmožni nardit ta dva faksa.
Predvsem so piflarji sposobni naredit ta dva faksa.
blabla860, 14.11.2022 ob 17:58
Anonimno 2280, 14.11.2022 ob 17:51
oooooooooooo, 14.11.2022 ob 15:33
Spet ena, ki fantazira o dislektičnih genijih in nesposobnih odličnjakih. Dobro, da mene nisi učila.
Dislektiki res ne bodo zdravniki (po uradni medicini) in pravniki, verjetno tudi ne univerzitetni profesorji, je pa zelo verjetno, da bodo zelo uspešni v svojem poklicu. Če ti je cilj v življenju postati zdravnik ali pravnik in nimaš učnih težav, si lahko srečen. A sreče so lahko tudi marsikje drugje. Še vedno bom učiteljica, ki bom poskusila gledati na učenca kot posameznika in ga bodriti na njegovih dobrih področjih.
Verjetno si zamešala vse te novodobne diagnoze, kjer imajo podpovprečno zmogljivi otroci diagnozo disleksija oz. bralno napisovalne težave. Ker jim ne morejo napisati, da gre za lažjo ali zmerno duševno motnjo, ker bi v tem primeru morali iti v posebno šolo. Ker starši nočejo, da gre otrok v posebno šolo, si strokovnjaki zmišljujejo motnje (disleksija), da lahko ostane v navadni šoli. Veliko otrok, ki naj bi bili dislektični, ima v bistvu znižane sposobnosti.
Drugače pa so dislektiki lahko zelo bistri, svoje težave zmorejo sanirati brez kakšnih prilagoditev in pomoči in ni nobenega razloga, da ne bi mogli postati zdravniki ali pravniki ali karkoli pač že. Gojc je celo scenarije pisal.:)))
In kdo si ti, da določaš kdo je dislektik in kdo ima znižane intelektualne sposobnosti? Torej tvoja izobrazba je nevrološke smeri? Katere, bova še kakšno rekli na to temo? Pa ja menda ne pedagoške, ker pedagogi imajo koliko točno nevrologije pri svojem izobraževanju?
Kaj imaš od tega, da nekoga ponižuješ? A ti to da kako zadoščanje? Ti tapkanje takih postov pomaga pri reševanju osebnih težav? Kje te pravzaprav čevelj žuli?
Za vse mame, ki mislijo, da so njihovi otroci geniji, a so samo zasanjani, nimajo interesa ali so leni. Da bo ze enkrat mir s tem fantaziranjem. Svojemu otroku pomagajte pri predmetih, ki mu ne grejo, od malega ga ucite delovnih navad, spodbujajte ga pri njihovih interesihin in upajte na najboljse, a bodite realne. Veliko je odvisno tudi od vasega in ocetovega odnosa do sole in uciteljev. Ce imate negativen odnos do sole, do programa ali do uciteljev, kot avtorica te teme, otrok to zacuti, tudi ce mu tega ne poveste direktno.
Gaussova krivulja IQ:
Gaussian Distribution of Intelligence
odnos, 14.11.2022 ob 18:14
Za vse mame, ki mislijo, da so njihovi otroci geniji, a so samo zasanjani, nimajo interesa ali so leni. Da bo ze enkrat mir s tem fantaziranjem. Svojemu otroku pomagajte pri predmetih, ki mu ne grejo, od malega ga ucite delovnih navad, spodbujajte ga pri njihovih interesihin in upajte na najboljse, a bodite realne. Veliko je odvisno tudi od vasega in ocetovega odnosa do sole in uciteljev. Ce imate negativen odnos do sole, do programa ali do uciteljev, kot avtorica te teme, otrok to zacuti, tudi ce mu tega ne poveste direktno.
Gaussova krivulja IQ:
Gaussian Distribution of Intelligence
Svet vodijo ljudje, ki jih je šolski sitem prepoznal kot pametne in kje je svet? Sedaj pa res ne vem, ali je s sistemom nekaj narobe, ali je nekaj narobe z ljudmi, ali pa je svet kot materija zajebal?
Ti torej svetuješ, da se bo svet in ljudstvo popravilo, s “še več istega”? Kdo že ponavlja poskus z po istem poskus po istem postopku z istimi sestavinami in pričakuje željen izid?
ja.. nasvet je da se velik pogovarjaj z njo, o vsemogočem, da bo ugotovila kaj točno jo zanima in da se bo tistemu posvetila maksimalno. Pri nas je bila tudi OŠ problem, sploh pri najmaljšem, ki ima res močn karakter in je vedno od učiteljev želel več kot so dajali … nekje v 7R je ugotovil da gre učiteljem v resnici na živce in postal čist nezainteresiran za šolo … ampak svojim stvarem je pa posvetil max časa. Na gimnazijo je komaj prišel s točkami, ampak že od 1L je med boljšimi, ne da bi vlagal poseben napor v učenje. Z levo roko podela vse. Ampak midva sva res neskončno ur predebatirala na temo šole in življenja. Zdej v zadnjem letniku ima res jasno podobo o sebi …. kaj in kdo je on in kaj si želi.
Pa pusti vse te komentarje o butastih otrocih … vsak si mora poiskat stvar, v kateri je dober. Če bi ti ljudje to pri sebi našli, ne bi pisali teh neumnosti. Bodi ji opora in podpora, brez pametovanja.
HALOŽANKA, 14.11.2022 ob 18:12
In kdo si ti, da določaš kdo je dislektik in kdo ima znižane intelektualne sposobnosti? Torej tvoja izobrazba je nevrološke smeri? Katere, bova še kakšno rekli na to temo? Pa ja menda ne pedagoške, ker pedagogi imajo koliko točno nevrologije pri svojem izobraževanju?
Kaj imaš od tega, da nekoga ponižuješ? A ti to da kako zadoščanje? Ti tapkanje takih postov pomaga pri reševanju osebnih težav? Kje te pravzaprav čevelj žuli?
Specialna pedagoginja.
Sem tudi v komisiji za usmerjanje. Zato pa vem, kako v reali delujejo te zadeve.:) Če napišemo za otroka v strokovno mnenje, da ima zmerno duševno motnjo, ga moramo usmeriti v posebno šolo. Problem nastane, ker se bodo starši pritožili in pritožbe gredo na ministrstvo, ki pa nikoli ne presodi v škodo staršev. Zato se pač napiše motnje branja in pisanja (kar disleksija tudi je). Ampak otrok nima težav zaradi disleksije same po sebi (ne gre za specifične učne težave), pač pa zaradi znižanih sposobnosti. Seveda ima lahko tudi disleksijo, vendar pa hkrati ne zmore abstrahiranja, ne razume preprostih navodil itd. Na kratko, moral bi biti v posebni šoli, pa ga tja ne moremo poslati, če se starši ne strinjajo. Po navadi se čaka, da v starših ta misel dozori.
Po drugi strani imamo dislektike, ki so dejansko samo dislektiki in so povprečni ali nadpovprečni. Ti zmorejo kompenzirat svoje težave, ki sčasoma izzvenijo ali skoraj izzvenijo. In za take ni nobenih ali skoraj nobenih omejitev pri odločanju za bodoče poklice.
Bo dovolj?
Kje pa koga ponižujem, pa res ne vem. A s tem, da povem, da so nekateri otroci pač inteligentnejši od drugih? To je žalitev?
blabla218, 14.11.2022 ob 18:23
Specialna pedagoginja.
Sem tudi v komisiji za usmerjanje. Zato pa vem, kako v reali delujejo te zadeve.:) Če napišemo za otroka v strokovno mnenje, da ima zmerno duševno motnjo, ga moramo usmeriti v posebno šolo. Problem nastane, ker se bodo starši pritožili in pritožbe gredo na ministrstvo, ki pa nikoli ne presodi v škodo staršev. Zato se pač napiše motnje branja in pisanja (kar disleksija tudi je). Ampak otrok nima težav zaradi disleksije same po sebi (ne gre za specifične učne težave), pač pa zaradi znižanih sposobnosti. Seveda ima lahko tudi disleksijo, vendar pa hkrati ne zmore abstrahiranja, ne razume preprostih navodil itd. Na kratko, moral bi biti v posebni šoli, pa ga tja ne moremo poslati, če se starši ne strinjajo. Po navadi se čaka, da v starših ta misel dozori.
Po drugi strani imamo dislektike, ki so dejansko samo dislektiki in so povprečni ali nadpovprečni. Ti zmorejo kompenzirat svoje težave, ki sčasoma izzvenijo ali skoraj izzvenijo. In za take ni nobenih ali skoraj nobenih omejitev pri odločanju za bodoče poklice.
Bo dovolj?
Kje pa koga ponižujem, pa res ne vem. A s tem, da povem, da so nekateri otroci pač inteligentnejši od drugih? To je žalitev?
Napiši kam pridem na kavo, da te spoznam, ali se moram registrirati, da bo zasebno, ker take strokovnjake kot si ti, bi dejansko rada videla v živo? Pa tudi o SNAP sistemu imam veliko vprašanj, tako da napiši, kako ti odgovarja, da se dobiva.
HALOŽANKA, 14.11.2022 ob 18:28
Napiši kam pridem na kavo, da te spoznam, ali se moram registrirati, da bo zasebno, ker take strokovnjake kot si ti, bi dejansko rada videla v živo? Pa tudi o SNAP sistemu imam veliko vprašanj, tako da napiši, kako ti odgovarja, da se dobiva.
Od kdaj je specialna pedagogika kompetenca za dajanje ocen ali diagnoz o duševnem, ali nevrološkem stanju kogarkoli? Prosim popravi me če se motim, da si kot spec. pedagoginja imela točno o (nič) ur nevrologije in psihiatrije.
HALOŽANKA, 14.11.2022 ob 18:39
Od kdaj je specialna pedagogika kompetenca za dajanje ocen ali diagnoz o duševnem, ali nevrološkem stanju kogarkoli? Prosim popravi me če se motim, da si kot spec. pedagoginja imela točno o (nič) ur nevrologije in psihiatrije.
Poglej si Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, 23. člen.
blabla218, 14.11.2022 ob 18:40
Kaj te pa zanima? In kaj v zvezi s SNAP? SNAP-3, SNAP-V?
Če bi se z vsemi, ki imajo vprašanja, dobivala na kavi, bi lahko samo to počela.:) Na vprašanja odgovarjam v svoji pisarni v službenem času. Zate tukaj na forumu naredim izjemo.:)
Torej kam pridem v pisarno? Tudi če nisi v Sloveniji, ne bo problem!
Kar se SNAP tiče me pa znima samo to, na kater segment zaznave se nanaša, ali kateri bta spekter zajema! Saj veš zakaj ne, saj ti nevrologija ne dela težav?
Jaz ničesar ne svetujem in ne pišem o svetu in ne o svetovnih voditeljih. To si ti sama povlekla iz rokava. Pišem, da niso vsi otroci enako sposobni, za ilustracijo sem dodala Gaussovo krivuljo, in pišem, naj jim starši pomagajo, da bodo dosegli svoj potencial. Če tvoji otroci iz mojega pisanja potegnejo enake zaključke kot ti, se ne bi čudila, da imajo v šoli težave.
Glej na podlagi izkušenj z mojima dvema otrokoma ti povem da je ocena odvisna od več dejavnikov.
Prvi je sigurno od tega kako učitelj podaja snov. Če je razlaga zanimiva in razumljiva bo otrok v šoli odnesel več.
Drugo je kaj otroku leži, vsi predmeti otroku ne ležijo enako. Imam enega otroka ki brez posebnega dela razen nalog dobiva 5 v naravoslovju in pride na državna tekmovanja. Ampak da ima angleščino 4 mora pa vložiti kar veliko truda.
Tretji razlog pa je karakter in lenoba – hvatanje krivin po domače.
Sicer nisi napisala pri katerem predmetu je dobila 1. Če je to npr.matematika, potem imaš problem. Če je to pri kakšnem piflarskem predmetu, potem je kombinacija lenobe in mogoče tega da ji predmet ne odgovarja.
Jaz kot starš bi ji zatežila. Nezadostna ocena ni dovolj. Vprašala bi jo kaj bo naredila, da to popravi in kaj da se ji to ne bo ponavljalo. Potem te pa čaka vsakodnevno teženje. Vem da je naporno, ampak tako pač je.
Pa še repliko specialni pedagoginji tu gor. Res je žalostno da “specialisti” tako predalčkajo. Po vaših merilih bi bil Mozart, Einstein ali Newton polni odločb in zreli za posebno šolo.
blabla218, 14.11.2022 ob 18:43
Poglej si Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, 23. člen.
Ti si član komisije, ti ne daješ diagnoz pač pa podaš ustrezne pedagoške prilagoditve. In to je tvoje delo draga moja, diagnozo da samo in le medicinc.
” Komisije za usmerjanje prve in druge stopnje so imenovane glede na vrsto ovir, motenj in primanjkljajev v sestavi treh članov: specialni pedagog ustrezne smeri, psiholog in specialist pediater ali specialista pedopsihiater oziroma specialist šolske medicine, praviloma pa tisti, ki otroka obravnava z vidika njegovih posebnih potreb.”
Z drugimi besedami, ti si lekator ne diagnostik, a bo zdaj šlo?
HALOŽANKA, 14.11.2022 ob 18:46
Torej kam pridem v pisarno? Tudi če nisi v Sloveniji, ne bo problem!
Kar se SNAP tiče me pa znima samo to, na kater segment zaznave se nanaša, ali kateri bta spekter zajema! Saj veš zakaj ne, saj ti nevrologija ne dela težav?
SNAP je pripomoček, s katerim se zbirajo podatki o nekem otroku. Vprašalniki, ki jih izpolnejo učitelji, starši in otrok, različni za vsakega od njih. Usposobljeni za branje teh rezultatov smo lahko specialni pedagogi, logopedi, psihologi.. pač tisti, ki smo naredili ta dodatna izobraževanja. Glede na to, da so to informacije o socialni in šolski samopodobi, učnih težavah itd., ni nobene potrebe, da bi bili nevrologi.
HALOŽANKA, 14.11.2022 ob 18:51
Ti si član komisije, ti ne daješ diagnoz pač pa podaš ustrezne pedagoške prilagoditve. In to je tvoje delo draga moja, diagnozo da samo in le medicinc.
” Komisije za usmerjanje prve in druge stopnje so imenovane glede na vrsto ovir, motenj in primanjkljajev v sestavi treh članov: specialni pedagog ustrezne smeri, psiholog in specialist pediater ali specialista pedopsihiater oziroma specialist šolske medicine, praviloma pa tisti, ki otroka obravnava z vidika njegovih posebnih potreb.”
Z drugimi besedami, ti si lekator ne diagnostik, a bo zdaj šlo?
Kaj zate pomeni diagnoza? V strokovnem mnenju, kot je napisano, se napiše, ali ima otrok BRALNO – NAPISOVALNE TEŽAVE ali ne. Usposobljeni smo za ugotavljanje, ali ima otrok DISLEKSIJO ali je nima. Če otroka obravnava tudi pedopsihiater (kar ni nujno), poda tudi on svoje mnenje. Prav tako poda specialni pedagog svoje mnenje, ki se nanaša točno na to, ali je zaznana disleksija ali ne, kakšne so še druge težave otroka, ali gre za specifične ali splošne učne težave… Psiholog naredi teste intelektualnih sposobnosti, šolski zdravnik svoje mnenje in vse skupaj je strokovno mnenje, kamor se vsi podpišemo. Kaj točno te muči? Samo da bi kontrirala? Za to žal nimam ne časa ne volje. Če imaš kakšna dejanska vprašanja, vprašaj, če pa te je zbodlo samo to, da ima morda tvoj otrok intelektualni primanjkljaj, pa tega ne moreš sprejeti, pa oprosti, to ni moja težava. Tukaj pač ne mislim stvari zavijati v celofan, povem tako, kot je.
Emanuela796, 14.11.2022 ob 14:56
Staršem je zelo težko razumeti, da je njihov otrok pač butast, da v življenju ne bi veliko dosegel, ne bi znanstvenik, ampak aranžer, frizer…Niso vsi otroci pametni, veliko je neumnih, a o tem se ne govori. Da imaš v OŠ slabe ocene, ti to že nekaj pove. Do gimnazije verjetno tak otrok nikoli ne pride.
Ne morem verjeti, kako lahko tako butasto razmišljaš.
Poznam ljudi ki nimajo dokončane niti popolnoma OŠ, pa vodijo uspešna podjetja oziroma so zelo visoko prilezli. OŠ nam da osnovne socialne veščine in nima povezave z uspešnostjo v kasnejši dobi.
Tudi gimnazija, oziroma katera koli fakulteta kasneje ni zagotovilo za uspeh v življenju. Treba je predvsem videti priložnost, ki nam jo trg ponudi in jo izkoristit. Ogromno vlogo danes igrajo veze med ljudmi, ne pa sposobnost posameznika.
Nebuloze, 14.11.2022 ob 19:08
Ne morem verjeti, kako lahko tako butasto razmišljaš.
Poznam ljudi ki nimajo dokončane niti popolnoma OŠ, pa vodijo uspešna podjetja oziroma so zelo visoko prilezli. OŠ nam da osnovne socialne veščine in nima povezave z uspešnostjo v kasnejši dobi.
Tudi gimnazija, oziroma katera koli fakulteta kasneje ni zagotovilo za uspeh v življenju. Treba je predvsem videti priložnost, ki nam jo trg ponudi in jo izkoristit. Ogromno vlogo danes igrajo veze med ljudmi, ne pa sposobnost posameznika.
Jah, no, saj smo vsi gledali Forresta Gumpa, ampak to je pač film.:) V reali pa je tako, da tisti, ki niti OŠ ni uspel končati, ker pač ni zmogel težavnosti, v življenju ne prileze prav visoko.
blabla218, 14.11.2022 ob 19:01
Kaj zate pomeni diagnoza? V strokovnem mnenju, kot je napisano, se napiše, ali ima otrok BRALNO – NAPISOVALNE TEŽAVE ali ne. Usposobljeni smo za ugotavljanje, ali ima otrok DISLEKSIJO ali je nima. Če otroka obravnava tudi pedopsihiater (kar ni nujno), poda tudi on svoje mnenje. Prav tako poda specialni pedagog svoje mnenje, ki se nanaša točno na to, ali je zaznana disleksija ali ne, kakšne so še druge težave otroka, ali gre za specifične ali splošne učne težave… Psiholog naredi teste intelektualnih sposobnosti, šolski zdravnik svoje mnenje in vse skupaj je strokovno mnenje, kamor se vsi podpišemo. Kaj točno te muči? Samo da bi kontrirala? Za to žal nimam ne časa ne volje. Če imaš kakšna dejanska vprašanja, vprašaj, če pa te je zbodlo samo to, da ima morda tvoj otrok intelektualni primanjkljaj, pa tega ne moreš sprejeti, pa oprosti, to ni moja težava. Tukaj pač ne mislim stvari zavijati v celofan, povem tako, kot je.
Diagnozo dislekcija, DIAGNOZO, draga moja, lahko poda samo in le zgolj medicinc, zato so tudi vljučeni, vi kot karkoli že, je ne morete, ker nimate kvalificiranih znanj. Torej vi izdate odločbo in ne diagnoze. Je razlika veš!
Torej upam, da sva razčistili, da diagnosticiranje pusti stroki, ti glej da boš pripravljala strokovne individualne načrte pomoči, ki bodo koristili, ne pa da ti določaš, kdo kaj je in kdo kaj ni.
HALOŽANKA, 14.11.2022 ob 19:12
Diagnozo dislekcija, DIAGNOZO, draga moja, lahko poda samo in le zgolj medicinc, zato so tudi vljučeni, vi kot karkoli že, je ne morete, ker nimate kvalificiranih znanj. Torej vi izdate odločbo in ne diagnoze. Je razlika veš!
Torej upam, da sva razčistili, da diagnosticiranje pusti stroki, ti glej da boš pripravljala strokovne individualne načrte pomoči, ki bodo koristili, ne pa da ti določaš, kdo kaj je in kdo kaj ni.
Ker se že tako obešaš na definicije – kaj pa je to medicinc? To ni noben uraden naziv ali izobrazba, ampak zelo poljuden izraz za študenta medicine. Izražaj se jasno, če že nekaj dokazuješ.
Tebi osnove niso jasne. Noben “medicinc” ne daje diagnoze disleksija. Jo damo kar specialni pedagogi. Ne napišemo je v strokovno mnenje kot disleksijo, pač pa kot bralno napisovalne težave, moramo jo pa prej ugotoviti s testiranjem. Kakšen “medicinc” po tvoje daje diagnozo za disleksijo? Šolski zdravnik? On napiše samo to, ali je otrok bolehen ali ne, kolikokrat manjka v šoli (če gre za dolgotrajno bolnega otroka je tu več papirologije), nima pa on nobene zveze z disleksijo. Prav tako ne psiholog, ki se osredotoča predvsem na socialne fobije, merjenje intelektualnih zmožnosti itd. Smo kar specialni pedagogi, ki dajemo tovrstne diagnoze (v zvezi z učnimi težavami), se bo treba sprijazniti.:)
Zihr, 14.11.2022 ob 19:21
Ker se že tako obešaš na definicije – kaj pa je to medicinc? To ni noben uraden naziv ali izobrazba, ampak zelo poljuden izraz za študenta medicine. Izražaj se jasno, če že nekaj dokazuješ.
A zdaj bo izražanje problem? No prav, torej diagnozo lahko postavi samo kvalificirani kader medicinske stroke oz. po domače zdravnik, prav tako jo lahko ovrže samo in le zdravnik.
Torej upam, da sva razčistili, da diagnosticiranje pusti stroki, ti glej da boš pripravljala strokovne individualne načrte pomoči, ki bodo koristili, ne pa da ti določaš, kdo kaj je in kdo kaj ni.
Samo še toliko: individualne načrte pomoči sestavlja v šoli svetovalna delavka s pomočjo šolskega tima (razrednik, starši, otrok, svetovalna delavka, izvajalci DSP). Na podlagi našega strokovnega mnenja in odločbe. Z IP-ji nimamo člani komisije nič.
oljka325, 14.11.2022 ob 19:10
Jah, no, saj smo vsi gledali Forresta Gumpa, ampak to je pač film.:) V reali pa je tako, da tisti, ki niti OŠ ni uspel končati, ker pač ni zmogel težavnosti, v življenju ne prileze prav visoko.
Ni res, v šoli te ne naučijo nič uporabnega za kasneje. Vse temelji na teoriji in ostane zgolj pri tem. Znamo brati in pisati, da bi bili pa finančno pismeni nemorem trditi.
Nekdo ki opravi par koristnih tečajev, ja na boljši poti za uspešno življenje kot tisti, ki zaključi 7. Stopnjo nekoristne smeri v kateri nebo dobil službe. Najtežje pa se je sprijazniti, da bo ta moral kljub diplomi začeti kot natakar, kjer ne potrebuješ specifične izobrazbe.