Najdi forum

Splash Forum Arhiv Nepremičnine Plačevanje v rezervni sklad

Plačevanje v rezervni sklad

Pozdravljeni

Prosila bi vas za informacijo v zvezi s plačevanjem sredstev v rezervni sklad.

Živimo v bloku v katerem je šest stanovanjskih enot. V vsaki etaži sta dve stanovanjski enoti. Glede nato merilo torej nismo primorani, da imamo upravnika. Žal se velikokrat izkaže, da bi bilo bolje, če bi ga imeli.

Vsi vplačujemo nekaj sredstev mesečno v rezervni sklad. denar zbira sosed in ga ima po domače povedano v nogavici, ker se ne moremo pogoditi, da bi ga dali na banko. Sedaj pa se je zataknilo pri enem stanovalcu kateri ima namen stanovanje prodati in pravi, da sredstev v sklad ne bo več vplačeval. Ker pa vem, da se stanovanja zelo slabo prodajajo, tem zadevam sledim in se njegova prodaja lahko vleče leto ali več, me zanima, če je res upravičen, da v sklad ne plačuje. Vem tudi, da se sredstev, ki so vplačana v sklad ven ne sme vzeti, četudi stanovanje prodaš. Če bi mi odgovorili bi vam bila zelo hvaležna. Kajti zelo razmišljam, da bi imeli upravnika. ravno zaradi takih neumnosti kot jih moram prenašati.

Po vsej verjetnosti to kar zbirate, ni tisto, kar zakonodaja opredeljuje kot rezervni sklad.
Razen, če ste sklep o zbiranju sredstev na tak način sprejeli ali podpisali vsi. To ste lahko storili tudi v obliki aneksa k pogodbi o medsebojnih razmerjih – če jo imate sklenjeno…ali pa kot samostojen pisni dogovor etažnih lastnikov z vsemi določili, ki jih tak način zbiranja sredstev predvideva. Če je tak dogovor napisan v obliki notarske (izvršljive) listine pa toliko bolje.

Samo v eni izmed oblik, ki jih podpira zakonodaja, lahko zbirate sredstva na način rezervnega sklada. Vse ostalo je prostovoljni dogovor o zbiranju denarnih sredstev za obnovo…investicije…ali kakor koli to že imenujete.

V primeru, da ste se za zbiranje sredstev le dogovorili, nimate nikakršnega mehanizma, da sorazmerni del sredstev, ki bi jih moral plačati (po vaši oceni) neplačnik, od njega izterjate.

Če bi imeli upravnika in veljaven sklep o ustanovitvi rezervnega sklada, bi manjkajoča sredstva od neplačnika v vašem imenu in za vaš račun izterjal upravnik.

Za najem upravnika pa tudi potrebujete 100% soglasje etažnih lastnikov. Glede na to, da vas je tako malo, pa tudi upravnik – razen najnujnejših stvari, za vas ne bo mogel narediti prav veliko (razen v primeru cene upravljanja, ki bi precej presegala povprečje na tem področju), saj bi takoj, ko bi za vaš objekt presegel (pisarniško delo..kaj šele terensko) skupaj 4 ure, pričel ustvarjati izgubo.

Skratka…slabega upravnika ne potrebujete, dober pa bi bil po vsej verjetnosti predrag. Seveda pa se mnenja o tem – kaj je dober in kaj slab upravnik precej razlikujejo. Kakor tudi v predstavah, kaj naj bi za vas naredil prvi in kaj drugi.

upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd

Še bolj zanimivo bo, ko bo lastnik stanovanja na vas ostale sostanovalce naslovil pravni naslov za vračilo že vplačanih sredstev, ki so bila namenjena za obnovo, do katere pa očitno ni prišlo in s tem niso bila namensko porabljena. Ker zdaj prodaja svoje stanovanje, mu seveda ni v interesu prepustiti že vplačanih sredstev, vi pa jih niste zbirali na pravno pravilen način niti jih očitno niste porabili, če so v nogavici. Temu v banki pravijo dolgoročno kreditiranje, saj nikjer ni razvidno kaj se sploh s to nogavico oz. sredstvi dogaja (lahko da se obračajo podobno kot so se včasih na Rdečem križu, kdo bi vedel).
Verjetno se bo na koncu izkazalo, da bo zadržanje že vplačanih sredstev odvisno samo od dobre volje lastnika in njegovega odvetnika, za nadaljnje vplačevanje pa sploh nima smisla izgubljati besed.
No potem pa vas čaka še novi lastnik, do katerega ne boste upravičeni zahtevati naknadnega vplačila v sorazmernost že vplačanih deležev ostalih lastnikov v ta tako imenovani “rezervni sklad”.

Hvala obema za kar izčrpne informacije

Ali ima morda kdo predlog kako sestaviti pisni dogovor etažnih lastnikov z vsemi določili, ki jih način zbiranja sredstev v rezervni sklad predvideva?

Ali se morda lahko držimo stanovanjskega zakona in sami izoblikujemo tak pisni dogovor o zbiranju sredstev ter o rabi sredstev? Kdo bi nam lahko pomagal sestaviti to zadevo, da bi zadostila vsem zakonom?
Hvala in lep dan
Vesna

Edina prava pot v vašem primeru je:
ali:
– sklenitev pogodbe o medsebojnih razmerjih v kateri bodo določene obveznosti in pravice vsakega etažnega lastnika iz naslova njegovega solastniškega deleža na objektu. V pogodbi je tudi določilo o zbiranju sredstev rezervnega sklada.
ali:
– sporazum o ustanovitvi RS z vsemi pripadajočimi pravicami in dolžnostmi etažnih lastnikov po vaših deležih, kakor tudi način deponiranja tega denarja na bančni račun, ravnanja z njim, pooblašenca in sopodpisnika za dvig itn…..

Ker nimate upravnika vam lahko eno ali drugo listino izdela notar v obliki notarskega zapisa z neposredno izvršljivostjo

Seveda pa morate pred tem imeti urejeno etažno lastnino, ali pa na osnovi verodostojnih dokumentov, zajetih na enoten način – izračunati vaše deleže.

upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd

Kolikor mi je poznano se sedaj ne , da več zbirati denarja na način, da bi odprli hranilno knjižico. če bi hoteli zbirati denar v skladu ni morali najprej registrirati skupnost etažnih lastnikov, kar pa pomeni tudi vodenje računovodstva in oddaja bilan. V tem primeru nastopamo kot podjetje in lahko odpremo račun za vodenje sklada. Na drug način je zbiranje sredstev, da jih kar nekomu dajemo nezakonit. prosim za komentar.

Trenutno tri teme nižje, si postavila vprašanje, na katerega sem ti odgovoril. Si ga spregledala?
http://med.over.net/forum5/read.php?182,3451200,10194727#msg-10194727

Sedaj v drugi temi postavljaš vprašanje, ki se nanaša na zbiranje sredstev RS. Upam, da ne boš spregledala tudi tega.

Če ima vaš objekt več kot dva lastnika in več kot sedem enot, mora imeti upravnika. Ne glede na to, ali je upravnik profesionalni, ali pa ustanovite skupnost etažnih lastnikov, morate z ozirom na starost objekta v rezervni sklad objekta vplačevati določeno vsoto po m2 etažne lastnine. Ta denar za vas na posebenem računu vodi upravnik, ali pa ga na posebnem računu vodite kot skupnost lastnikov.

Če za vas ne velja SZ-1 in ne potrebujete upravnika, ta denar lahko vodite, zbirate, hranite na način, kot se dogovorite.

upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd

Forum je zaprt za komentiranje.

New Report

Close