pogodba
Pozdravljeni,
prosim vas za podatek kaj pomeni, če se je med dvema podjetjema podpisama pogodba, ki je le podpisana in požigosana z obema pogodbenikoma, ni pa overjena pri notarju – imam kakšno težo?
Ter kako je, če se pogodba na ta način podpiše med podjetjem in fizično osebo, ki bo za to podjetje občasno delala preko avtorske pogodbe.
Hvala in lep pozdrav.
Spoštovani,
navedenih pogodb ni potrebno overiti pri notarju, da bi bile veljavne.
S spoštovanjem!
Pozdravljeni,
kako pa je, če je bil med dvema podjetjema, pred sodelovanjem, sklenen le ustni dogovor in sem se na podlagi tega, ker so mi zagotovili, da se bodo dogovora držali, odločil z njimi sodelovati, sicer ne bi – in to sem jim tudi povedal. Ko so dela stekla, pa so oni dogovor popolnoma prelomili. Imam sploh kakšno orodje, da zahtevam da stvari popravijo v skladu z dogovorom? Razen tega, da jim povem, da so poslovno nekorektni.
Gre namreč za to, da sem na podlagi dogovora od njih odkupil določen produkt, ki bi ga sicer od drugega podjetja, sedaj pa se dogovor ne izvršuje na način, kot smo bili dogovorjeni. S tem mi delajo škodo, saj bom moral ponovno investirati v nov produkt pri nekom drugem, če bi želel doseči z njim tisto, za kar ga potrebujem in kakršen je bil dogovor.
Produkt sem jim že plačal, tako da je stvar že stara, a so bili določeni dogovori vezani na čas po nakupu oz. bi še nadalje sodelovali, a sedaj z njimi na ta način več ne morem oz.želim najprej razrešiti stvar s tem prvim produktom. Imam kakšne možnosti?
Lep pozdrav.
Spoštovani,
v vašem primeru gre za stvarno napako na stvari, saj produkt nima odlik, ki so bile izrecno dogovorjene. Prodajalec ne odgovarja za tovrstne napake, če so bile ob sklenitvi pogodbe kupcu znane ali mu niso mogle ostati neznane. Vendar odgovarja prodajalec tudi za napake, ki bi jih bil kupec z lahkoto opazil, če je izjavil, da stvar nima nobenih napak ali da ima določene lastnosti ali odlike. Kupec je dolžan prejeto stvar na običajen način pregledati ali jo dati v pregled, brž ko je to po normalnem teku stvari mogoče, in o očitnih napakah obvestiti prodajalca v osmih dneh, pri gospodarskih pogodbah pa nemudoma, sicer izgubi pravico, ki mu gre iz tega naslova. Če je bil pregled opravljen v navzočnosti obeh strank, mora kupec takoj sporočiti prodajalcu svoje pripombe zaradi očitnih napak, sicer izgubi pravico, ki mu gre iz tega naslova.
Pravice kupca, ki je pravočasno obvestil prodajalca o napaki, ugasnejo po enem letu, šteto od dneva, ko mu je odposlal obvestilo, razen če jih zaradi prodajalčeve prevare ni mogel uporabiti.
Splošno pravilo je, da se za sklenitev pogodbe ne zahteva nikakršna oblika (neobličnost), razen če zakon drugače določa. Vendar pa je dokazovanje dogovora v teh primerih izjemno oteženo.
S spoštovanjem!
Forum je zaprt za komentiranje.