Pomagajte pri nakupu avtomobila – prooosim!
Pozdravljeni!
V naši familiji smo vsi veliki abervezniki, kar se tiče avtomobilov, zato bomo veseli vsakega predloga. Gre pa za to, da bi radi zamenjali avto, pa ne vemo, za katerega bi se odločili.
Na kratko:
– radi bi enoprostorca ali pa karavana
– potrrbujemo VELIK prtljažni prostor
– dovolj prostora na zadnji klopi za dva otroška sedežka in eno odraslo rit
– po možnosti dizelski motor (oz. nasploh majhno porabo)
Pa še to:
– načeloma nam vsi odsvetujejo nakup novega, češ da vrednost pade že tisti hip, ko ga odpelješ s prodajalčevega dvorišča – glede tega se kar strinjamo in računamo, da bi vzeli kakšnega max. 2 leti starega, ampak po drugi strani imam pa osebno z rabljenimi IZKLJUČNO slabe izkušnje, tako da me vseeno malce mika v nakup povsem novega… Kakšna misel?
– osebno imam nekakšen predsodek proti “francozom”, češ da so precenjeni glede na to, kaj ponujajo, in pa da so rezervni deli silno dragi, pa v bistvu ne vem, a je v teh mojih predsodkih sploh kaj resnice (Megane Scenic npr. mi je všeč, ampak sem ga zato skenslala…). Po drugi strani pa favoritiziram VW in njegove “posinovljence”, češ da so varni in zanesljivi (sploh Škoda se mi zdi ena taka posrečena varianta za majhen denar, samo moža kar v luft vrže, če omenim… on bi valjda Volvota :)))
A se ljubi komu pomagat?
Hvala!
lp,
Ivana
Največjo izbiro rabljenih vozil boš našla na http://www.AVTO.net,potem pa je predvsem tebi prepuščena izbira.Glede opremljenosti vozila pa ti lahko povem,da boš v francoskih avtomobilih za isto ceno dobila bistveno več kot pri germanskih in tudi o varnosti bi se dalo razglabljati. Drugače pa se odpravi do prodajalcev in povprašaj za testne vožnje.
Pa obilo sreče!
LP
Jaz imam Citroen Berlingo 2.0 HDI (dizel). Ima velik prtljažnik in zadaj drsna vrata (lahek dostop, ni bojazni, da bi otroci zadevali druge avte na parkiriscu) ipd. Sem zelo zadovoljen. Novi so v rangu 3-4 mio (odvisno od opreme).
Ce pa zelis na vsak nacin VW in denar ni problem pa ti priporocam VW Touran (cene se začnejo pri pribl. 5 mio).
Slike in podatke dobiš na http://www.citroen.si oz. http://www.volkswagen.si/
Če imaš vozilo dolgo časa, se mi ne zdi nič narobe, če kupiš novega. Dve vozili sprejemljive cene povsem zadoščajo vašim kriterijem: Škoda Octavia karavan in Fiat Stilo karavan. Mislim, konec koncev tudi volvo, samo za ceno volva kupiš oba ta avtomobila, in greš z njima še na počitnice. Odločitev je pač vaša.
To, da se favoritizira znamko vozila glede na poreklo, je pa popolnoma zgrešeno razmišljanje. Osebno bi raje gledal, da izberem tak tip vozila, ki je že nekaj časa na trgu, ker vse bolj postajamo kupci testni vozniki, ki odkrivamo napake, nakar jih tovarne odpravljajo. Tako se še modeli v istem modelskem letu lahko razlikujejo v detailih, ki so očem nevidni.
Se čist strinjam s teboj, Niko. Vsak avto se kvari, če ga ne vzdržuješ, rezerevni deli so dragi od vseh znamk – mogoče kaj variira za kakega jurja. Tud cene francozov, so čisto konkurenčne ostalim znamkam.
Če bi jaz bil v vaši situaciji bi si nabavil Xsaro Picasso. Pač zaprisežen Citroënar :)) Volvo je tud cool. Si pa ne predstavljam, da bi karkoli kupil iz koncerna VW. But that’s just me 😉
FAjn kupite
Če hočeš zanesljivost pozabi francoze (predvsem Reno) prav tako pa tudi VW, tudi volvo zadnje čase precej pada v zanesljivosti. So pa tu japonci nedvomno prvi.
Recimo mazda6 karavan, ali pa Accord karavan, ali pa Honda stream in še bi se dalo naštevat samo je škoda vse pisat dokler ne vemo s kakšno vsoto operiraš.
lp
Lepo da tebe 307 še nikoli ni razočaral ampak to še popolnoma nič ne pomeni kako zanesljiv je. Statistike se delajo na min 10.000 vozil. Poleg tega je pa 307sw tako nov da da bi bilo res žalostno če bi te že zdaj razočaral. Ko boš imela 200.000 km z njim se lahko kaj pogovoriva. Mercedes pa itak ni sinonim za kvaliteto ampak samo imiđ za zaslepljence.
Pa še če lahko poveš kaj je bedarija v mojem postu. Btw več si jih napisala ti.
Seveda pa je vedno nekaj odvisno tudi od sreče.
Pa brez zamere
tekač, če mene vprašaš, prodajaš buče. Če se sklicuješ na statistike, sej daj tako, da navedeš vzorec,čas opravljanja statistike ,način testiranja (iskanja napak), geografsko področje, kjer je bila statistika izvedena, modele, ki so bili zajeti v raziskavi, in še kak parameter, ali pa vsaj povej na katero statistiko se sklicuješ in kdo jo je opravil. Če bi se na to kaj spoznal, bi tudi razumel, da ti številka min 10.000 vozil nič ne pove, če ne poveš ali gre za nova vozila, vozila stara 5 ali vozila stara 10 let. Morda vozila od 0-10 let. Ali gre za vsa vozila, ali morda za določeno vrsto okvare na vozilu, ali za vse okvare, ki se pojavijo v določenem obdobju. Sicer je pa 10.000 ogromna številka, saj se da ustvariti tudi dosti manjše povsem reprezentativne vzorce. Poleg tega me zanima na podlagi česa trdiš, da mercedes ni več sinonim za kvaliteto temveč za imidž?
Ja splošno znano je, da so japonski avtomobili najbolj zanesljivi, ravno tako kot je splošno znano, da imajo francoski avti mehko pločevino, ali pa, da so italjanski šlampasto sestavljeni, ali da ameriški veliko porabijo. Ampak tu gre za čisto navadno posploševanje, vse prevečkrat nepodprto s kakršnimikoli trdnimi dokazi. Verjetno drži, da so vozniki japonskih avtomobilov najbolj zadovoljni. Ampak, redke statistike, ki to popisujejo zajemajo faktor, kakšni vozniki izbirajo kakšne avtomobile, s kakšnim namenom. In to je tisto kar vpliva na rezultate.
Če predpostavimo, da določen tip vozila kupujejo ljudje, ki se nanj spoznajo ravno toliko, da imajo vozniški izpit, potem je jasno, da bo statistično gledano pri takem vozilu več napak saj lastnik ne ve kako v situaciji ukrepati. Ali pa nekdo, ki želi popolnoma nov in avantgarden model, kot je C pluriel ali R avantime. Taka vozila imajo toliko novih in nepreizkušenih tehničnih rešitev, da je povsem jasno, da se tudi bolj kvarijo. Isto velja za mercedese.
Za konec ti bom to rekel: če že štejemo bedarije, ki jih je kdo rekel, potem ti brez zadržka povem, da si jih sam natrosil kar nekaj, medtem ko je tjasa podala samo svoj vtis, in to tudi povdarila.
povedala sem svoje vtise. na prejsnem francozu sem imela vec kilometrov, zato lahko govorim….
drugace pa ne zamerim, samo ne maram brezveznega pametovanja. neki je teorija, nekaj je praksa.
sicer se mi zdijo nekatere tvoje izjave malo cez rob, oziroma ze kar precej primitivne. Mercedes pa itak ni sinonim za kvaliteto ampak samo imiđ za zaslepljence. – tale naprimer. kaj ces, zivimo v casu, kjer marsikdo da veliko na znamko….ce je mojmu fotru ali bilokomu usec mercedez in si ga lahko privosci, zakaj potem ne. se strinjamda za ta denar dobis pri eni kii veliko vec dodatne opreme itd….sam tko pac je…
glede statistik tije pa nekdo drug odgovoril.
lep dan
tjaša mogoče se nisva dobro razumela. Prav nič nimam proti temu da ima tvoj fotr merđota. Pa tudi če bi me to motilo nimam pravice da bi namigoval kam naj zapravi svoj denar. Vsakemu kar hoče in kar si lahko privošči. Mogoče sem res bil malo preoster glede kvalitete mercedesa. Bom popravil in bom rekel da je imiđ mercedesa bolj sijoča zvezda kot pa kvaliteta. Še vedno pa je kvalitetnejši od mnogo drugih ni pa v špici. Je dober, drag in statusni simbol, je pa kar nekaj znamk, ki so kvalitetnejše. Če se samo spomnimo polomijade s klaso A. Ko so imeli super test malčka A je po 70.000 km njihov inženir izjavil “šele zdaj razumem zakaj mercedes ne more imeti 3 leta garancije” (žal se trenutno vira ne spomnim nimam pa časa iskat).
Glede avtomobilov pa ti lahko povem da imam precej več avtomobilskega znanja kot ti, če mi oporekaš glede mojih trditev. Res je bilo mogoče glede mercedesa malo preostro ampak vse statistike, ki jih ni malo kažejo v prid japoncem. V prid japoncem govori tudi 3 letna garancija, ki jo imajo že nekaj let, zakaj drugi (večina) še vedno ne? Nekateri šele zdaj prihajajo na 2 leti. Že v sosednji italiji pa japonci začenjajo s 5 let garancije ali 160.000 km. Zakaj ne more/ne upa merdedes dati 5 let garancije če je tako dober? Premisli in sama sebi odgovori, jaz odgovor že poznam.
Taka statistika ki bi jo ti rad ne obstaja. Nimam časa da bi ti na dolgo odgovarjal. Kot primer vzemi ADAC ovo statistiko kjer so zajete intervencije in ne kakšne banalnosti kjer nekdo, ki “se na avto spozna ravno toliko da ima izpit” ni znal uporabljat navigacijskega sistema itd.
Seveda lahko dobiš rezultate tudi na manjšem vzorcu ampak je rezultat na večjem bolj merodajen. Sicer pa ne vem kaj si hotel s tem povedat? Da bi manjšemu vzorcu verjel večjemu pa ne?. Če obstaja rezultat na večjem vzorcu manjšega ne rabiš. In statistika kakršna je že bila je bila za vse udeležence približno enaka in vsekakor tisti ki mu rezutrati ne kažejo dobro ni najboljši. Kar si hotel napisati kot opravičilo določeni znamki spet velja za vse, ker sigurno ni res da bi samo renojevi vozniki bili tako malomarni/grobi/itd do svojih vozil da bi zato bil reno na dnu. Wake up.
Razmišljal sem, kaj bi ti podal v odgovor na zastavljena vprašanja, pa sem ugotovil, da mi ni treba ničesar. Vse kar sem že napisal v svojih prvih dveh postih drži, in če boš kdaj razmislil o tistem, kar ti nekdo pove, boš dobil tudi odgovor na tvoja vprašanja. Pravzaprav te to, kar sprašuješ niti ne zanima, saj si v globoko prepričan v svoje znanje, zato zgolj obračaš besede.
Glede statistike bom dodal samo še to: ne me učiti nekaj, kar sem na fakulteti dodobra naštudiral (efektivnost proizvodov-strojnih, kamor v veliki meri pride prav snov statistike), zato vem kakšne statistike obstajajo, kaj lahko in moram pričakovati od nje, kakšni pogoji so potrebni, da so podatki verodostojni. Predvsem pa vem, da je možno s statistiko zelo lepo manipulirat. Le nekoliko se obrne vprašanje, morda kako drugače zastavi odgovor, ne upošteva nekaj podatkov in rezultat je povsem drug.
Ti se sklicuješ na ADAC-a. Ogledal sem si njihovo stran. Ja, v nižjem in nižjem srednjem razredu so japonci v vrhu. Ampak ne po zanesljivosti, temveč intervenciji. Najmanjše število okvarjenih vozil/1000vozil, ki so jih obravnavali ADAC-ovi možje na terenu. Ki so kakor AMZS. Kaj pa če ima toyota mobilno garancijo, si pomislil, če se fantu avto ustavi, pokliče brezplačno številko toyotine pomoči na cesti in fantje iz ADAC-a nimajo dela s toyoto. 1:0 za toyoto, pri ADAC-ovem testu “zanesljivosti”. Vendar s tem ne želim zanikati kvalitete japonskih avtov. Želim ti samo povedat, da imaš nekatere stvari premalo premišljene in preveč posplošuješ.
Še nekaj ti bom povedal glede garancije. Tu gre za različno pojmovanje garancije dveh kultur. Če bi vedel kaj o zgoraj navedeni snovi, efektivnost proizvodov, bi vedel, da se največji delež okvar na določenem izdelku pojavi v njegovem začetnem obdobju, v fazi utekanja. Pri avtomobilu je to znotraj 10.000km, pri motorju se to na primer jasno vidi, ko je treba v začetnih kilometrih dolivati v motor olje. Medtem, ko se kasneje pojavljajo napake in okvare kot posledica napačne uporabe in vzdrževanja ali zgolj naključno. Na koncu se začne število okvar zopet povečevati, kar je posledica utrujanja in obrabe. Glede na to, da je večina sodobnih vozil dimenzionirana za okoli 200.000 prevoženih km v najtežjih pogojih, je takoj očitno kakšno filozofijo garancije imajo eni in kakšno drugi. Evropejci krijejo samo okvare, ki nastanejo v fazi utekanja proizvoda, japonci krijejo še deloma cikel obratovanja. Zakaj to počnejo, ne priča o kvaliteti njihovih vozil, temveč v stroških proizvodnje. Verjemi mi, da je vsaka garancija vozila vključena v ceno, ki so jo japonci uspešno znižali na račun efektivne proizvodnje, druge azijske države pa na račun poceni delovne sile. Seveda takšna politika zahteva nekoliko večjo zanesljivost izdelka, vendar zaradi zgoraj navedenih dejstev ne dosti večjo. Vsaka povečana zanesljivost zato prinese nekaj pomanjkljivosti na drugih področjih, če želi biti izdelek konkurenčen.
Počasi bom končal, za zaključek bom podal samo še rezultate ADAC-ove statistike iz leta 2002(nikjer nisem našel razloženo na kak način statistiko delajo, vzorca in še nekaj drugih podatkov, ki so potrebni za verodostojno interpretacijo, zato jim lahko očitam manipulacijo)
Die Gewinner:
Kleine Klasse: Toyota Starlet
Untere Mittelklasse: Suzuki Baleno
Mittelklasse: Mercedes SLK
Obere Mittelklasse/Oberklasse: Mercedes E_Klasse
Vans: Ford Galaxy
Kaj je torej narobe z mercedesom???
Lep pozdrav.
Še to dodam, ker sem pozabil pojasniti, potem pa zaključim s to temo, ker mi počasi že najeda. Torej, razlika med pojmovanjem garancije v Evropi ali na Japonskem je v tem, da evropska avtomobilska podjetja pojmujejo garancijo, kot odgvornost za napake, ki so posledica proizvodnje, slabe montaže ali materiala, ne želijo pa odgovarjati za morebitno napačno uporabo ali vzdrževanje. Kot sem že prej razložil, se tovrstne napake večinoma pojavijo v zgodnjem obdobju delovanja stroja ali naprave. Japonci na to gledajo drugače, in pričakujejo odgovornost tovarne v celotnem življenjskem obdobju izdelka. Korejci so s tem sledili Japoncem, saj so želeli ostati konkurenčni na azijskem trgu. In, da ne bo spet kdo iz tega kaj dokazoval, obe razmišljanji sta logični in razumljivi.
Na vprašanje zakaj mercedes ne ponudi 3 letne garancije, bom odgovoril tako. Zelo enostavno bi to storil, če le ne bi nemški delavec zahteval enomesečnega dopusta in 36 ali celo 32 urnega delavnika, medtem ko japonec dela skoraj brez kakršnihkoli dopustov. Predpostavimo iste dohodke in produktivnost nemca ali japonca, ter dajatve državi. Vemo tudi da v dobro organizirani tovarni dosega mesečna produktivnost na glavo delavca tudi dosti več kot 5.000 eurov. Torej pri tovarni s tisoč zaposlenih gre tu za 5 miljonov eurov razlike v enem letu. S tem denarjem, sem prepričan, lahko tudi mercedes ponudi svojim kupcem 3 ali 5 letno garancijo.
Niko ne želim se s tabo zapletat v neskončno debato. Kaj pravzaprav hočeš doseči s svojimi posti? Se ne strinjaš z mojo osnovno trditvijo da so japonci bolj zanesljivi kot drugi?
Potem praviš da to ni zanesljivost ampak intervencije. Kaj pa je to drugega kot zanesljivost? Zanesljivost je obratno sorazmerna s številom intervencij oz. po domače manj intervencij za določeno vozilo pomeni večjo zaneslivost za to znamko. To bi ob vsem svojem “naštudiranju” lahko sam vedel ne pa da tukaj meglo prodajaš. Omenil si toyoto ampak tudi nejaponci imajo svojo mobilno pomoč itd. Take in drugačne cvetke niso omejene samo da določeno znamko in je statistika (čeprav ji oporekaš legitimnost) kjub vsemu nek pokazatelj realnega stanja. Še posebej če različne statistike dajo podobne rezultate. Ti si pa zaradi mene lahko še naprej mečeš pesek v oči.
Torej še vedno trdim da so japonci v povprečju bolj zanesljivi od ostalih. Ti pa me z argumenti prepričaj da se motim, če jih imaš. Navedbe v tvojih postih (s katerimi se v večini strinjam – več parametrov ko vodiš čistejšo sliko dobiš) moje trditve niso ovrgle, kvečjemu zbijaš legitimnost statistikam za katere vsi vemo da niso 100% točne in da nikomur ne zagotavljajo, da z najbolj zanesljivo znamko ne bo imel problemov a vseeno povedo, da je pri določenih znamkah verjetnost, da se ti to zgodi manjša. Ob upoštevanju še več kriterijev bi mogoče bila prednost japoncev še malo večja ali pa malenkost manjša nikakor pa se na vrhu zanesljivosti ne bi znašel reno ki zdaj maha nekje na repu.
Upam da sva zadevi prišla do dna. In še enkrat, če se ne strinjaš s tem da so japonci najzanesljivejši povej zakaj ne in kdo po tvoje je.
LP
Niko malo se oddaljuješ od osnovnega vprašanja. Mene ne zanima kdo dela pod kakšnimi pogoji in koliko ima dopusta niti ne v katrih časovnih obdobjih je več napak na avtu ali kako kdo pojmuje garancijo. Govorimo kateri avtomobili so bolj zanesljivi. Bolj zanesljivi so tisti ki so bolje in iz boljših materialov sestavljeni. In kot posledica kvalitetnih materialov in kvalitetne izdelave lahko nekdo ponudi tudi daljšo garancijsko dobo, ki kvaliteto nedvomno potrjuje.
Si ti pripravljen plačati x.000 Eur več za avto ker ima nemški delavec mesec dni dopusta? Verjetno ne in zato ne mešaj jabolk in hrušk. Govorimo o zanesljivosti ki jo nekdo nudi več nekdo manj. Zakaj pri mercedesu (in še komu) ni 3 leta garancije me ne briga. Dejstvo je da je ni in da to pri nakupi vpliva. Za “slab(ši)” izdelek nihče ne upa dat dolge garancije. In brez skrbi da se tudi mnoge firme zavedajo da ne dosegajo japonske kvalitete, ker če bi jo bi lahko tudi enake garancijske pogoje ponudili.
In če že hitiš omenjat kako veliko dopusta ima nemški delavec obenem pozabljaš da je japonska ena najdražjih držav in da je tudi japonski delavec mnogo dražji od nemškega. Ampak ti vidiš le to kar želiš videt. Nisi objektiven. Žal. Da niti ne omenjam da so japonski avtomobili obremenjeni še s carino.
LP
Ne oddaljujem se od osnovnega vprašanja. Daleč od tega: moje prve besede so bile: “To, da se favoritizira znamko vozila glede na poreklo, je popolnoma zgrešeno razmišljanje. Osebno bi raje gledal, da izberem tak tip vozila, ki je že nekaj časa na trgu, ker vse bolj postajamo kupci testni vozniki, ki odkrivamo napake, nakar jih tovarne odpravljajo. Tako se še modeli v istem modelskem letu lahko razlikujejo v detailih, ki so očem nevidni.”
Za temi besedami še vedno stojim. Zato nisem iskal najbolj zanesljivih modelov glede na poreklo in jih tudi ne mislim. Ker je poleg zanesljivosti še tisoč drugih kriterijev pri izbiri avtomobila. In vprašanje ni bilo katero vozilo je najzanesljivejše, temveč katero izbrati. Tu je razlika.
Vsi moji naslednji odgovori so bili samo replike na neumnosti ki so se pojavljale pod to temo. Nikoli nisem trdil, da so japonci nezanesljivi. Verjamem da so kvalitetni. Vendar se ne strinjam, da tako radikalno napadaš druge znamke, z mercedesom vred, ko sem ti iz “statistike”, ki si jo sam navedel pokazal, da so v vrhu. In prepričan sem, da večina peugeotov in renaultov ravno tako povsem izpoljnjuje zahteve voznikov kot toyota ali mazda, pa čeprav so jo možje pri ADACu manjkrat popravljali. In naj še nekaj pojasnim, statistike so 100%, ker to je sama matematika. Treba je samo vedeti na kak način smo prišli do rezultatov in kaj govorijo.Tu pa nastopijo težave. Mobilno pomoč sem dal samo za primer, kako hitro se jo da zmanipulirat ali vsaj narobe razumet, če se ne gleda problema širše. In še enkrat intervencija ni enako zanesljivost. Morda boš nekoč to razumel.
Kar se tiče garancije, pa zgleda moram ponoviti: ni dokaz o kvaliteti vozila, temveč je samo v ceno vozila vračunana storitev ali oprema. Dam roko v ogenj, da kia, ki nudi 100.000km ali 3 leta garancije, ni narejena kvalitetneje ali kvalitetnejših materialov od naprimer VW ali Renaulta, ki nudi 1 leto na vozilo in 12 let za pločevino. Pa boš rekel, Kia ni japonec. Ne ni, je pa dokaz da ni tako kot trdiš. In večini evropejcev to pač ni najpomembnejša lastnost vozila, če tržni delež japonskih vozil v zadnjih desetih letih upada. Morda se v zadnjih dveh letih spet nekoliko povečuje.
Glede cene japonskega in nemškega delavca: nemški delavec v primerjavi z japonskim dela dosti manj in je bolj socialno zaščiten in ima več ugodnosti, zato ne moremo trditi, da je cenejši. Surovine za avtomobilsko industrijo pa v večji meri oboji dobivajo pod podobnimi pogoji.
Neobjektivnosti mi ne očitaj, saj ne favoriziram nobenega proizvajalca. Še enkrat pravim, pokazati želim ravno to, da ni vse črno belo.
Še to bom dodal, zgolj kot zanimivost, da vidimo s kakšnimi številkami operiramo:
sklicujem se na že navedeno raziskavo ADAC za leto 2002:
podatki so v procentih kar pomeni število okvar na 100 avtomobilov v letu 2002:
škoda felicia: 3,59%
fiat punto: 3,45%
renault clio: 3,27%
renault twingo: 3,01%
ford fiesta: 1,59%
VW polo: 1,62%
renault megane: 4,62%
fiat bravo, brava, marea: 3,85%
toyota corolla: 0,98%
honda civic: 0,99%
renault laguna: 3,04%
opel omega: 4,16%
volvo S/C/V70: 4,19%
toyota avensis: 0,76%
audi A6/S6: 1,52%
VW sharan: 3,07%
renault espace: 4,30%
Res je, po teh podatkih sodeč sploh toyota vodi na seznamu. Ampak, ali lahko rečemo da je renault nezanesljiv in ga raje ne kupujte, če posplošimo in rečemo, da imate 3% možnosti da bo vaš twingo ostal letos na cesti? Presodite sami. Jaz osebno se bom odločal glede na druge kriterije, ne na to statistiko. Morda že po porabi goriva.
Niko moja osnovna trditev je bila da so japonci bolj zanesljivi kot ostali zdaj pa sam presodi če se od teme oddaljuješ. Mene sploh ne zanima zakaj pride do razlik in kakšne socialne pravice ima en ali drug delavec itd. Mene zanima zanesljivost in cena, ki jo je treba za to zanesljivost plačat, ti pa zaradi mene lahko še naprej iščeš vzroke, čeprav to v tem postu ni bistvo, ker govorimo o “zanesljivosti KDO” ne pa “zanesljivost ZAKAJ (in zakaj ne)”
In če samo povem to kar govorijo številne statistike (da so japonci pač v vrhu) to zame ni favoriziranje neke znamke vozila ampak je samo koristna informacija vsem tistim, ki tega še niso vedeli. Drugih znamk tudi nisem napadal. Omenil sem le reno, ki je na dnu, kar pa ni napad ampak žal dejstvo in omenil sem mercedes, ki si glede na svoj imiđ takega polizdelka kot je bil mercedes A ne bi smel privoščit (osebno mnenje).
In če rečem še besedo o intervenciji. Kaj je intervencija in kdaj se zgodi? Intervencija se zgodi ko neko vozilo ostane na cesti in pridejo ADAC ovi možje in zadevo popravijo na licu mesta ali pa odšlepajo. ADAC tudi vodi evidenco o tipu napake (mehanska, napaka na el. itd) tako da se ti ni treba bat da bi vozniki določene znamke kronično ostajali na cesti le zato ker jim je zmanjkalo bencina. In res je kot praviš “In še enkrat intervencija ni enako zanesljivost. Morda boš nekoč to razumel” Seveda intervencija je intervencija zanesljivost pa zanesljivost. Ampak zanesljivost se močno odraža v št. intervencij. Ne zavajaj ljudi tu na forumu kot da eno nima veze z drugim.
Nikogar ne silim da se mora odločat po zanesljivosti. Jasno, da se bo nekdo, ki mu je določen avto zelo všeč odločal po obliki in na račun tega požrl kako drugo eventuelno pomankljivost. Za vse tiste, ki jim je pa zanesljivost zelo pomembna, če že ne najpomembnejša, je pa koristno povedat kateri avtomobili so glede tega boljši. Če so določeni avti bolj zanesljivi to še ne pomeni, da so drugi nezanesljivi. Ne polagaj mi v usta besed katerih nisem izrekel. O treh % možnosti da ostaneš na cesti lahko ti odločaš samo zase. Še vedno je to več kot 3x več kot pri toyoti in če je ta podatek zate brez teže oz. zanemarljiv potem ga zaradi mene lahko brez problema spregledaš. In tudi povsem nepomembno je po katerih kriterijih boš avto izbral ti. Tale debata govori o zanesljivosti in naj jo vzamejo na znanje tisti, ki jim je to pomembno. Kdaj drugič pa lahko obdelamo še kakšne druge kriterije (porabo naprimer).
LP
Ta debata govori o zanesljivosti praviš,čeprav je bila tema čisto druga. Pa ti bom pokazal v čem je čar statistike. Če močno posplošimo že navedene podatke so to okvarljivost različnih tipov vozil v enem letu. torej število okvarjenih vozil deljeno s številom vseh. Zanesljivost je potemtakem število vozil, ki po enem letu še vedno brez problemov vozijo in jo dobimo če navedene odstotke odštejemo od 100:
ZANESLJIVOST
škoda felicia: 96,41%
fiat punto: 96,55%
renault clio: 96,73%
renault twingo: 96,99%
ford fiesta: 98,41%
VW polo: 98,38%
renault megane: 95,38%
fiat bravo, brava, marea: 96,15%
toyota corolla: 99,02%
honda civic: 99,01%
renault laguna: 96,96%
opel omega: 95,84%
volvo S/C/V70: 95,81%
toyota avensis: 99,24%
audi A6/S6: 98,48%
VW sharan: 96,96%
renault espace: 95,70%
To so goli podatki, ki pričajo sami zase. Vsi avtomobili presegajo zanesljivost 95%, kar je več kot zadovoljivo. Iz tega lahko razberemo, da je zanesljivost med različnimi modeli podobna, z vseskoznimi rahlimi odstopanji v prid japonskim znamkam. Vendar lahko jasno vidimo, da toyota ni 3x bolj zanesljiva kot renault. Praviš da sem ti očital nekaj kar nisi rekel. Tole so tvoje besede “Če hočeš zanesljivost pozabi francoze (predvsem Reno) prav tako pa tudi VW” Zgornji podatki pričajo,da temu ni tako pa čeprav japonci vodijo na lestvici in to ti ves čas pravim.
Ravno obratno, ti meni očitaš nekaj česar nisem rekel: nikoli nisem dejal, da je ADAC obravnaval v svojih intervencijah še kaj drugega kot okvare. Pravim le, da je treba biti previden pri napovedih iz njihove statistike, če ne poznamo njihovega ozadja in razmer v Nemčiji(servisne politike in mreže, struktura -starost, spol, zahteve kupcev posameznih modelov in še mnogih dejavnikov).