Popravljanje ocene
Ali lahko učenec v osnovni šoli popravlja pozitivno oceno?
Koliko je meni znano ima pravico popravljati eno oceno po zakonu, zato lahko popravljaš na koncu leta, v primeru, da pišeš negatvno, drugače pa je učiteljeva dobra volja.
Sem šla gledat zakonik pa nikjer nisem našla nič o zviševanju, razen v primeru, da je 1/3 razreda negativna.
A ve kdo kaj o tem? Po možnosti s kakim linkom do pravilnika/zakona o osnovni šoli?
Os, 10.01.2025 ob 17:09
Ali lahko učenec v osnovni šoli popravlja pozitivno oceno?
Koliko je meni znano ima pravico popravljati eno oceno po zakonu, zato lahko popravljaš na koncu leta, v primeru, da pišeš negatvno, drugače pa je učiteljeva dobra volja.
Sem šla gledat zakonik pa nikjer nisem našla nič o zviševanju, razen v primeru, da je 1/3 razreda negativna.
A ve kdo kaj o tem? Po možnosti s kakim linkom do pravilnika/zakona o osnovni šoli?
Popravlja se negativna ocena. Se celo mora, ne da se lahko.
Če gre za pisno ocenjevanje (test) in je presežena tretjina negativnih ocen v razredu oziroma polovica v učni skupini, se test ponavlja in se v redovalnico vpiše boljša od obeh dobljenih ocen. Če je obakrat ena, je torej ena.
Zviševanje ocen (torej pozitivnih) v osnovni šoli ne obstaja kot termin. To je v srednji šoli. Je pa dobra volja učitelja, če komu omogoči zviševanje, a ima za tako odločitev tehtne razloge (upošteva kake posebne okoliščine učenca, česar pa v srednji šoli ne počnejo).
Na spletu imaš Zakon o ocenjevanju znanja v osnovni šoli, googlaj.
Os, 10.01.2025 ob 18:33
Hvala za odgovor.
Za popravljanje pisne ocene, ko je 1/3 negativnih sem našla ma spletu. Nisem našla v splošnem o zviševanju.
Se pa gre za zviševanje pozitivne pisne ocene.
Torej je možnost zviševanja odvisna od učitelja.
Ne ravno “volje”, to se lahko narobe razume.
V osnovni šoli se pač spremlja učenca kot celoto, vendarle je to VZGOJNO izobraževalna ustanova, ne le izobraževalna.
To učiteljem nalaga tudi spremljanje razvoja otrokove osebnosti, k temu pa sodi tudi spremljanje različnih dejavnikov, ki vplivajo na finkcioniranje otroka. Razni pretresi, preobremenjenost, puberteta, družinsko stanje, socialno okolje, bolezen…
V praksi je to tako: otrok, ki sicer ves čas izkazuje stabilno znanje in sposobnosti, pa pri neki oceni nenavadno nizko pade, se opravi razgovor, da se ugotovi, kaj je bil razlog kolapsa in če se ugotovi, da na dan ocenjevanja res ni imel običajnih pogojev funkcioniranja, se mu da možnost oceno popraviti. Ko gre torej za enkraten nenavaden dogodek.
Običajno v višjih razredih, ko so ocene tudi pomembne za vpis v srednjo šolo in se vidi, da je učenec generalno zelo uspešen in se ve, da bo v izbrani srednji šoli uspešen.
Načeloma ena ocena med vsemi v šolskem letu ne pomeni nič pomembnega. Ena dvojka med samimi peticami ne bo povzročila, da bi bila zato zaključna ocena nižja. Zato tudi ni potrebe po paniki pri vsaki oceni posebej.
Da bi pa prihajal zviševati vsako oceno posebej, tega pa tudi v srednji šoli ne dopuščajo, kaj šele v osnovni. To se naredi ob koncu šolskega leta, ker je itak pomembna samo zaključna ocena, se pravi ocena celoletnega znanja.
Kdor bi hotel to izkoriščati, da bi vsako trojko zviševal na petico, to seveda odpade. Če so vse ocene primerljive ves čas (npr. 2,3,4,3,4,2), potem je jasno, da ta otrok ne zna za štiri ali pet. Tu ni kaj zviševati, znanje je, kakršno je, ves čas približno enako.
Pa pazi pri tisti tretjini ocen. To velja le za pisne. Ustno oceno ima lahko tudi cel razred ena, pa ni nobenega skupinskega popravljanja.
Sem pomagala? O katerem razredu govoriva?