Naslovnica Forum Starševski čvek posebne potrebe

posebne potrebe

Pozdravljeni,

tole sem sicer dala tudi na učiteljski forum. Zdi se mi, da ni tako zelo obiskan, zato sprašujem še tukaj.

Na spletni strani otrokove OŠ sem prebrala, da lahko kategorizacijo otroka s posebnimi potrebami dobi ne le otrok, ki ima učne ali druge težave, pač pa tudi tak, ki je nadpovprečno inteligenten oz. uspešen.
Zazdelo se mi je, da bi bilo to nekaj za našega otroka, saj se v šoli na smrt dolgočasi (4.r.), vsaj pri določenih predmetih (np.ang-govori tekoče).
Učiteljica na govorilnih urah ponavlja eno in isto stvar: učno nobenih težav, izstopa, ampak presežek energije vloži v nedolžne lumparije. V razredu nima prijateljev in na ta način skuša zbujati pozornost.

Zanima me naslednje:
-Ali lahko zaprosimo, da gre otrok skozi postopek za pridobitev odločbe za otroka sposebnimi potrebami?
-Ali ima potem s strani Ministrstva določeno št. individualnih ur?
-Kako se spremeni normativ za št. otrok v razredu, če je notri tudi tak s pos. potr.?

Hvala za mnenja.

Ah daj, posebne potrebe 😉

Vsak od nas ima otroka, ki je pri določenih predmetih boljši, izstopa, tudi moj tekoče govori angleško, poleg tega pa mu niti slovenščina ne dela težav, ampak namesto da se dolgočasi, ga raje učim naj posluša, ker šola ni zato, da se imaš zelo fajn, ampak da se kaj naučiš, če ne drugega poslušanja in strpnosti. Da pa bi mislila, da je moj otrok kaj posebnega in bi rabil posebno kategorizacijo, pa bi moral imeti precej več v sebi kot dolgočasje pri določenih urah.

Spet neko nekonstruktivno pametovanje. Kako tipično za ta forum. 🙁((((

Zakaj tipično? Je na tem forumu tipično, da se vsi strinjamo ali kako? Otrok, ki se dolgočasi in dela lumparije, naj zato dobi še posebno nagrado, pomeni da je boljši in naj ima posebno obravnavo. Ali se ga ne bi raje naučilo poslušati, biti strpen in še to, nihče mi ne bo rekel, da zna vse. Tudi jaz sem se dolgočasila pri matematiki, pa ne ker bi tako znala, ampak ker nisem imela pojma, ampak zato še nisem delala lumparij in nisem dobila še plus za to. Malo samokritike pa res ne škodi.

Gre za to, da je takoj potrebno udrihati po nekom, ki izrazi, da je njegov otrok dober. Sploh ni pomembno, ali je res ali ne, samo udri ga. Se izkazuje čisto pri vseh podobnih temah, pa nima veze, ali gre za triletnika, ki pozna črke, ali za četrtošolca, ki mu je dolgčas, ker v šoli ne najde izzivov.
“Slabšim” se pomaga, ker nam nižajo povprečje, boljim pa bognedaj pomagat, da bi bili še boljši, saj smo potem “povprečni” zaradi tega malo nižje.

Draga ahadja,

ne, ni samo to, da se pri pouku dolgočasi. Samo se mi ni zdelo naštevat vseh drugih dokazov, ker se mi to zdi irelevantno za moje vprašanje. Za “posebne potrebe” smo se pač odločili, zdaj pa nas zanima, kako naprej.
Hvala vseeno,
MM

Sploh ne, mislim da se nismo razumeli. Jaz mislim, da je zelo lepo da ima pametnega otroka. Niti najmanjše nesramnosti ni mišljeno v tem. Ampak jaz odgovarjam na vprašanje. Če bi bil otrok res nadpovprečno inteligenten, se pravi “nadarjen” otrok, potem bi itak dobil to titulo od psihologov in bi se to razumelo, če pa ima pri nekaterih predmetih boljši učni uspeh( kot ga imajo itak vsi otroci, pa to ne pomeni, da je zdaj njen kaj manj, ampak da si po mojem ne zasluži kategorizacije posebne potrebe). Če pa bi otrok se res dolgočasil, razumem, očitno rabi več dela, več naloge, višje cilje, ampak da v 4 razredu dela lumparije, pa je problem drugje. Ne samo v njegovem znanju.

Kozorog; je v trentarskih gorah čuval zaklad. Bil je čudežna žival. Če ga je kdo ranil, je iz njegove krvi na tleh zrasla triglavska roža in komaj jo je žival pojedla, takoje je bila spet zdrava in močna. Lovec iz doline je dekletu, ki je imelo veliko snubcev, obljubil šopek teh rož, da bi se ji prikupil. Ko je v gorah našel Zlatoroga, ga je napadel. Žival se je umikala, za seboj pa puščala sled triglavskih rož, ki jih je lovec hitel nabirati. Toda tudi Zlatorog je zaužil čudežno zdravilo in besen sunil lovca v prepad. Spomladi je Soča naplavila lovčevo truplo pred dekletovo hišo. Fant je v rokah držal šopek triglavskih rož.

Po monžosti pa je potem zraven slikivca gamsa:))

ja najbolje je, da otroka ukopirate z vsem delo kaj je mogoče… da bo le imel čim manj otroštva in veselja.

Vsi hočete, da so vaši oztrovi indigo – nekje pač morate izstopat.

********************************************* We all know that cats rule the world!

UPS; se opravičujem, prilepila v napačno temo!!

Verjetno bi morala prvo besedo zastaviti razredničarka, če z njo nekako ne najdeta skupnega jezika, je tu potem še šolski psiholog oziroma pedagoška služba. Sicer pa se da otrokov IQ pri tej starosti že kar lepo stestirati, če hočejo črno na belem, da je nekaj posebnega.
V praksi je žal tako, da se te posebne potrebe ne izvajajo ravno pogosto in da so nadarjeni otroci dejansko prepuščeni na milost in nemilost razredničarki oziroma dotičnim učiteljem. Res ne vem, zakaj ga ne “ponuca” za kakšne zahtevnejše projekte pri angleščini, recimo, že v učbenikih za angl. jezik je opisanih toliko možnosti, kaj početi pri pouku jezika, da bi zagotovo našla kaj zahtevnejšega za tvojega otroka. Ali pa bi mu dala za narisat kakšen plakat, shemo, miselni vzorec, za pripravit govorno vajo o nečem….

Imam otroka s posebnimi potrebami in sicer zaradi zdravstvenih težav (je kronični bolnik). Učiteljice majo z njim kar nekaj dela. Odločba Zavoda za šolstvo ni prinesla žal nobene ugodnosti zanj. Ni toliko bolan oz. “nezmožen”, da bi dobil kakšno pomoč. Edino kar so pripisali je, da svetujejo manjše število učencev v razredu, kot je normativ. Seveda šola za to ne dobi nič denarja in kako naj to potem uredi ? Tudi če bi tvojega otroka dala skozi postopek otrok s posebnimi potrebami ne pričakuj, da bi bil deležen kakšnih posebnih ugodnosti s strani države. Zakaj pa ge v šoli ne vključite v program nadarjenih otrok ? Lp.

Mogoče bo zakon kaj pomagal pri ugotavljanju, kdo so otroci s posebnimi potrebami. Lp.

draga metulka,

stestirali so ga že, dosega vse kriterije za nadarjenega. Težava je bolj v tem, da če se ga tako uradno okarakterizira, bo treba več delat z njim, to pa, imam občutek, jim ne diši preveč.

Najraje bi ga porinili razred višje, s tem pa se ne strinjam. Tako da, Maja, mogoče se ti bom zdaj zazdela manj ambiciozna…🙂

V skrajnem primeru sem razmišljala tudi o prešolanju (v kraju je več šol), saj gre na tej vse bolj ali manj po liniji najmanjšega odpora. Ampak raje bi videla, če bi nam uspel projekt “posebnih potreb”.

Spet tista, ki ima otroka s posebnimi potrebami (ta je v 1. razredu) in imamo še zelo pridnega in nadarjenega fanta v 8. razredu. Razumem vaš problem. Tudi naš starejši sin se je v nižjih razredih dolgočasil, po drugi strani pa motil pouk, ker je zelo klepetav (še zdaj), kljub temu pa pri snovi nič zamudil. Tudi nam so omenjali, da bi pa morda spustil kakšen razred vendar nismo bili zato, saj čustveno pa ni bil kaj preveč zrel. Kmalu so se stavri zasukale (5, razerd), ko je snov postala obsežnejša, dobivali pa so tudi več samostojnega dela. Vključen je v program nadarjenih otrok in nekajkrat na leto imajo posebne programe zanje. Udeležuje se tudi tekmovanj v znanju (ma, fiz, kem) z dobrimi rezulati. Trenutno ima že vsega poln kufer in komaj čaka, da bo konec šolskega leta. Vso njegovo odvečno energijo pa je usmeril v šport, ki mu pobere veliko prostega časa, v veliki meri tudi vse vikende. Tudi vam priporočam, da storite tako. Še jokal bo za prostim časom. Veliko uspeha vam želim še naprej in uspešno prebroditev težav. Lp.

pozdravljena njuka,

hvala za zelo koristen odgovor. Po zakonu se ne kvalificira, torej nimam kaj “praskat”. Ga bom prešolala in upam, da bo dobil kako bolj zagreto učiteljico.

Z obema tvojima ti želim veliko veselja in še enkrat hvala za dober nasvet,
MM

Tu ne gre za okarakterizacijo otroka s posebnimi potrebami ampak mora pridobiti status nadarjenega otroka. Če tega nima, se obrni na učiteljico in svetovalno službo.
V zvezi z nadarjenimi otroki šola izvaja poseben program in se morda najde kaj tudi zanj.

Sicer pa priporočam športno dejavnost, ta dolgoročno in vsestransko koristi.

pikca,

bom pa res bolj podrobno vprašala o tem. Zaenkrat so mi rekli, da je poseben program za nadarjene na šoli šele v zadnji triadi, pa šwe to v obliki nekaj ekskurzij ob sobotah.

Glede športa pa se strinjam, vsi v družini to prakticirajo (razen mene:(, ki sem se nekaj polenila zadnje čase).
Lp, MM

Mama Manka, otroci s posebnimi potrebami, ki pridobijo odločbo o usmerjanju prek Zavoda za šolstvo, niso nadarjeni otroci. Po Zakonu o osnovni šoli spadajo k otrokom s posebnimi potrebami tudi nadarjeni otroci, vendar pa ne pridobijo odločbe. Zanje naj bi poskrbeli v šoli z raznimi ekskurzijami, posebnimi interesnimi dejavnostmi, dodatnim poukom ipd. V četrtem razredu devetletke bi morali biti nadarjeni otroci že identificirani, kar pomeni, da bi morali za otroke, ki so jih učitelji evidentirali kot nadarjene, poklicati psihologa, ki bi te otroke testiral in če bi bili identificirani kot nadarjeni, bi bilo zanje treba narediti individualni program. To bi torej moralo biti pri vas že narejeno, če otrok obiskuje 4./9. Če je v osemletki, bo identifikacija potekala šele v 7./9. Vendar pa od vsega skupaj ni kaj dosti za pričakovati, mogoče bo deležen kakšne zanj primerne dejavnosti, razrednik mu bo v okviru notranje diferenciacije nudil kakšne dodatne naloge tu in tam, to pa bo večinoma vse.

Jaz se s tem ne bi obremenjevala, nadarjeni otroci znajo poiskati stvari, ki jih zanimajo, tudi izven šole. Tudi s tem se strinjam, da je otroka treba naučiti, da se pouka ne sme motiti ne glede na to, ali se dolgočasiš ali ne. Motenje pouka in vpadanje v besedo večinoma ni posledica dolgočasja, kot je splošno razširjeno mnenje, pač pa posledica tega, da otrok ni navajen počakati, poslušati in prositi za besedo. Tako imamo izredno nadarjene otroke, ki nikoli ne motijo pouka, čeprav se lahko dolgočasijo, in pa na drugi strani take, ki niso niti približno nadarjeni, pa vseeno zelo motijo pouk. Povejte sinu, naj sam vpraša učiteljico za dodatne dejavnosti, učiteljico pa prosite, naj ga dodatno obremeni, mu da kakšno zadolžitev ipd. Srečno.

Gre za otroka , ki je nadarjen in dobi neke vrste takšno odločbo in se potem z andarjenim tudi intenzivno dela pri pouku in izven pouka.

[url=http://tickers.families.com][img]http://tac.families.com/ezb/905782.png[/img][/url]

Škoda da sodite o delu z otroci s posebnimi potrebami in nadarjenimi otroci po slabih izkušnjah in tem, da na šolah ne znajo prav pristopiti. Če tudi otrok nima dodatnih ur je delo z otrokom s posebnimi potrebami lahko zelo bogato tudi znotraj razreda vse prilagoditve se zapišejo v individualiziranem programu.

Pravtako lahko dobi otrok status nadarjenega otroka in se z njim dodatno dela v razredu in izven njega to je njegova pravica.Predlagam ti da se obrneš na območno enoto zavoda za šolstvo kjer ti bodo vse podrobno predstavili!!

[url=http://tickers.families.com][img]http://tac.families.com/ezb/905782.png[/img][/url]

Ja, je možno, da je šele v zadnji triadi, ker imajo šole pri tem dokaj odprte roke in izvajajo najrazličnejše projekte, delavnice, krožke itd. Tu ne moreš nič, razen če se pogovoriš z učiteljico, da ga usmeri glede na njegove interese in interesne dejavnosti, ki jih izvajajo drugi učitelji. Če je dober v naravoslovju, bi se lahko vključil v kak krožek, kjer so sicer starejši učenci. To lahko dosežeš zgolj ob pripravljenosti učiteljev, vendar ti predlagam, da počakaš do prihodnjega šolskega leta.
Odločbe pa ne more dobiti, ta je za otroke, ki so učno šibkejši.
Sicer se pa dober učitelj znajde tudi s takim učencem, če mu le čas dopušča. Mu pripravi dodatne naloge in zaposlitve znotraj same učne ure. Temu pravimo individualizacija in bi se morala izvajati.

Je še v 8-letki ali je v 9-letki?
Če je v 8-letki, ga drugo leto čakajo novi izzivi, ker bo konec razrednega pouka.

Drage xxy, pikca, polonak in vse ostale,

hvala vam za bogate nasvete, veliko stvari ste mi razjasnile in to v precej krajšem času, kot da bi se nalov za info podala čisto od začetka.

Otrok hodi v 4. r.devetletke, danes sem se na šoli pozanimala in so mi rekli, da bo te dni potekalo testiranje pri psihologinji in razredničarka je ravno imela pripravljene liste za podpise staršev, tudi za našega.

Govorila sem tudi z nekaj znanci, katerih otroci so v višjih razredih in so mi rekli, naj od programa za nadarjene ne pričakujem preveč, ker je ta bolj ali manj le na papirju. Svetovali pa so mi, naj vseeno dam otroka na testiranje k šolski psihologinji (prebrala sem, da bo to test umskih sposobnosti in nadarjenosti, pa še socialnega vključevanja- tega zadnjega ne razumem najbolj, ali bo test ali le razredničarka poda mnenje).

Tako bom naredila, medtem pa upala, da drugo leto dobi kako učiteljico, ki se ji bo bolj “dalo”. Še dobro, da naš šolar uživa pri športu in drugih popoldanskih aktivnostih.

Lahko noč vsem skupaj,
MM

Stopi do ravnateljice, povej svoje mnenje in boš videla kako in kaj, itak se ti za to leto ne splača več, mal pozna si mamica, veš to???

Za drugo leto pa počakaj na potek, po mesecu dni ti bo takoj jasno ali se spet dolgočasi, pa dvomim, kajti v petem imajo že različne učitelje in ni hudič, da ga nekdo ne bo znal motivirat, da se ne bo več dolgočasil. Vprašanje je včasih tole, da se dolgočasi, mogoče se zato, ker ga učitelj ne potegne, ne zanima in ne zato, ker bi vse to že znal…jaz bi za to leto pustila kot je, drugo leto pa opazovala in nato ukrepala…

Samo, da dodam, v petem razredu devetletke imajo še razredni pouk.