Posoda za hladilno tekočino in zavorno olje
Živemu se vse zgodi, zato prosim ne pametničit.
V ekspanzijsko posodo za hladilno tekočino (Citroen Xsara 2008) sem vlil cca. 1 dcl tekočine DOT 4. Zdaj me zanima, a kakšen ve, a so kakšne hude posledice oz. sploh kakšne posledice.
Po moje je zavorna tekočina ostala na vrhu. Obe imata antikorozivne lastnosti. Vrelišče se bo malo dvignilo (ampak, saj ne sme priti do njega, kajne?)
V glavnem – kaj svetujete?
Ni panike, če gre za majhno količino, recimo pod 1 dcl, bi takole na pamet rekel, da lahko tudi ostane, kot je. Tekočina je higroskopična, zmešali se bosta in mogoče bo manjši oljni madež viden na pokrovu hladilnika, če ga vozilo ima. Sta pa obe tekočini “prijazni” do tesnilk in naj ne bi bilo škode…po moje.
Če je pa več kot 1 dcl, je pa to odlična prilika, da naredite komplet čiščenje sistema hladilne tekočine. Jaz sem to naredil v več avtomobilih in verjemite, ven je pri katerem prilezel malodane dinozaver.
Načeloma to lahko naredite tudi na parkingu pred blokom, le pazite, da hladilna tekočina ne bo šla po tleh ali v kanal, ker je sladkasta in STRUPENA – živali jo bodo rade pile in z veseljem poginile.
Čiščenje hladilnega sistema:
– lahko uporabite kakšno specialno sredstvo za čiščenje, vendar v prvi fazi izpustite vso hladilno tekočino ven. Ponavadi ima hladilnik nekje spodaj plastičen ventil, vijak, s katerim spustite ven hladilno tekočino. Jaz potem čez ekspanzijsko posodo z narobe obrnjenim sesalcem spiham ven še kolikor se da ostanka iz sistema ogrevanja kabine.
– nato zaprete izpustni ventil in natočite destilirane vode, kolikor je spravite notri. Lahko dodate tudi čistilno sredstvo za hladilne sisteme. Zalaufate motor, po potrebi dotočite in ga ogrejete vsaj nekajkrat do vklopa ventilatorja oz. da odpre termostat.
– spustite ven umazanijo in ponavljate postopek spiranja z destilirano vodo toliko časa, dokler ne pride ven zadovoljivo čista voda.
– BODITE PAZLJIVI IN NIKOLI NE NATAKAJTE HLADNE VODE V VROČ SISTEM! Jaz sem si vedno pripravil par kanglic VROČE destilirane vode (pač, sem jo prej pogrel v velikem loncu), dve kanti pa sem pred tem vozil v motornem prostoru, da sta bili segreti. Namreč, če boste prehitro vlili hladno vodo v vroč motor, zna kakšen hladilnik, ki je že bolj švohoten, kje na spoju popustiti, pa si boste naredili sračko.
– Vsakič ob čiščeju zalaufajte tudi GRETJE KABINE NA POLNO, da boste pretočili tudi krogotok čez grelec kabine. Pri večconskem sistemu VSE CONE na polno, da ne boste zadnjega grelca pri večjih pickupih pozabili!
– potem pa po zadnjem čiščenju natočite do MAX oznake (OGRETO!) hladilno tekočino ISTE BARVE, kot je bila prej oz. kot jo predpisuje proizvajalec. Nekatere barve se lahko mešajo, druge pač ne. Kupite KONCENTRAT in ORIGINAL.
In bo avto bolje dihal 🙂