Prosim za pomoč pri glasbi za 5.razred OŠ
Otrok piše jutri glasbo in mora poznati tudi note, za tole na sliki pa nihče od nas doma nima pojma ker nismo glasbeno izobraženi niti malo.
Lepo prosim za pomoč.
Lpj
http://www.clker.com/cliparts/Q/s/h/3/A/d/eighth-note-hi.png
torej:
celinka – je samo prazna elipsa
polovinka – je prazna in ima “palčko”
četrtinka – je polna s palčko
osminka – je polna, s palčko in zastavico .. in tu sta tboji noti: dve osminki sta lahko povezani , tudi 3 ali 4 in več osmink pisanih po vrsti lahko povežeš – takrat narediš namesti celo vrsto zastavic pač eno samo črto. vrednost je seveda ista = osminka
čestnajstinka – je polna s palčko in dvema zastavicama – in tudi tu lahko pišeš 2 zastavici za vsako noto ali 2 črti da povežep več zapovrsthih šestnajstink
Na koncu imaš vse lepo razloženo. Ampak za vsak slučaj, če so te zmedli različni odgovori. To sta res dve osminki, ki sta skupaj vredni kot ena četrtinka. Ritmično ju prebereš TA-TE in sta isto kot bi bili dve samostojni osminki narisani s tistim repkom, le da sta zvezani kar skupaj, ker sta zaporedni.
Snov tudi za tiste, ki ne hodijo v glasbeno šolo, ni pretežka. Bolj je tukaj vprašanje kdo in na kakšen način jim to razlaga. Mogoče kakšna učiteljica, ki ima še sama bolj malo pojma.
Upam, da imajo kakšen učbenik z razlago.
Nekaj razlag najdeš recimo tudi tukaj:
http://note.si/kako-izgledajo-note
Sicer ne vem, kaj se učijo v glasbeni šoli v prvem razredu, me sploh ne zanima. Niti kaj se učijo pri verouku ali v nogometnem klubu. Vem pa, da če nimaš smisla za ritem in posluha težko odtrkaš notni zapis, po zapisanih notah zapoješ pesem brez besedila in določiš njen naslov. Ne vem, če je to ravno lahko. Meni ni.
Žalostno je to, da se otroci in starši morajo ukvarjati s tem, kako pri glasbeni umetnosti pretrkavati osminke, četrtike, celinke. Še bolj žalostno pa je, da se umetnostni predmeti številčno ocenjujejo. Še najbolj žalostno pa, da se otroci bojijo, da bodo imeli iz predmeta glasbena umetnost popravni izpit v osnovni šoli. Vsaj pri nas je tako. Redko kdo v mojih osnovnošolskih časih je imel glasbo MU, torej manj uspešno, kar bi se sedaj nekako enačilo s številčno oceno 3. Torej realno ocene 1 spoh ni bilo. Sploh pa, brezveze, zašli smo….