rabljeno vozilo iz uvoza – (ne)nateg
Kupujemo nov družinski avto. Ker ni cekinov za novega, gledava za rabljenim. Letnik, kilometre, znamko avta in denar imava nekje dorečeno, zdaj ostane le še to, da ga kupiva. Ali preko firm, ki avte preprodajajo ali preko avtohiš. Zasebnikov, ki bi prodajali, je bore malo, za na prste preštet. Ko kličeva torej po firmah, je kar dostikrat situacija taka, da je avto iz uvoza (Italija, Francija, Nemčija). Vsi avti seveda: odlično ohranjeni, nikoli karambolirani, kilometri držijo, servisne knjižice držijo, vse skratka tipi-topi. Hja… vemo kako je s tem. Saj ne rečem, tudi slovenski avti verjetno niso nič kaj bolje glede verodostojnosti, ampak vseeno (verjetno naivno) mislim, da me bodo s slovenskimi avti vsaj manj nategnili kot s tujini avti. Ali pa je to samo moj nesmiselen občutek, ki ne temelji na ničemur drugem kot lokalni pripadnosti.
Skratka, tisti, ki ste kupili avto, takole uvožen iz tujine, kakšne so vaše izkušnje?
In vem, kolikor kupcev, toliko izkušenj. Pa vseeno… kako mnenje več ne bo škodilo, če drugega ne, da si malo razširiva obzorja kupovanja avtov.
Mimogrede, ima kdo izkušnje s tema dvema hišama:
1A AVTO D.O.O.
BTC /nasproti AC KONDORJA / EMPORIUM
Letališka cesta 12a, 1000, Ljubljana
F1 AVTO d.o.o.
Podgorica 90, Šentjakob, 1231, Ljubljana -ŠENTJAKOB-PODGORICA,
Kupili smo rabljeno uvozeno vozilo iz Italije . Starr je bil 4 leta.. cca 50.000 km. Po 8 letih smo brez pripomb..ena tezava s starterjem po parih letih to je bilo vse.
Tudi prodajalec fer…pokazal nam je takega kot je dobil..s par praskami in neociscenega. Za prevzem ga je postimal.
Kupili pa smo ga na Skofljici pri First Poleposition..al nekaj takega ??
Jaz imam avto uvožen iz Francije. Po besedah mojega mehanika, je ohranjen bolje, kot večina slovenskih. Verjetno zato, ker je relativno več vožnje po avtocestah kot pri nas. Sicer pa so v večini to avtomobili, ki so bili dani v poslovni najem preko leasing hiš in se menjajo na 3 leta. Zato običajno ni težav s servisnimi posegi. V vsakem primeru pa je pametno preveriti servisno zgodovino avta PRED nakupom in s tem skoraj izničiš možnost za nateg.
Hja, pravite, naj preverimo zgodovino. Ja, seveda. Ampak kaj, ko so danes tudi servisne knjižice ponarejene, kaj ko danes celo avtohiše prevrtavajo km, kaj ko mi povedo (na AMZS-ju npr, kjer delajo servisni pregled pred nakupom) , da se km nikakor ne da preveriti (razen pri VW naj bi bilo nekaj možno), baje to sploh ni možno in tudi če bi bilo, naj baje ne bi smeli. Večina serviserjev mi pove le to, da oni lahko le “ocenijo” stanje avta, ne morejo pa nič zares povedat. Ne o mašini, ne o tem, ali je morda prejšnji lastnik pred vsakim servisom malo dal prevrtiti kilometre in jih je celokupno bistveno manj kot pa v reali. Pa dobro, recimo, da ima avto več km kot jih kaže. Prav, tisto kar je meni zoprno je to, da ne vem, kaj sem kupila. Kaj je treba zamenjat, kaj je na tem, da bo crnilo in bodo potem res veliki stroški (npr. zobati jermen in podobno), preventivno pa tudi ne menjavaš kar tako te ta velike reči, kajne?
Kako torej še preveriti to “zgodovino avta” – kak predlog?
Mene pri obnovi zavarovanja AO (zavarovalnica HUK) vedno vpasajo tudi po stanju kilometrov na stevcu (eden od parametrov za izracun visine AO je pri nemskih zavarovalnicah tudi “kilometrina”, ki jo clovek opravi z vozilom – vec kilometrov na leto, vecja verjetnost nezgode). Torej… Cemalo povprasas po starih policah, lahko ze iz odziva vidis, kam pes taco moli…
Mene pri obnovi zavarovanja AO (zavarovalnica HUK) vedno vpasajo tudi po stanju kilometrov na stevcu (eden od parametrov za izracun visine AO je pri nemskih zavarovalnicah tudi “kilometrina”, ki jo clovek opravi z vozilom – vec kilometrov na leto, vecja verjetnost nezgode). Torej… Cemalo povprasas po starih policah, lahko ze iz odziva vidis, kam pes taco moli…[/quote]
če gre za uvoz vozila, sploh če je že uvoženo se števci zelo radi nazaj vrtijo. Tam po Nemčiji verjamem da je tega manj, samo ko greš v slo kupovat sploh kake vage majo vsi več al manj “čudežna leta in čudežno kilometrino”. Seveda s tem ni nič narobe če bodočega lastnika obvestijo (nižja nakupna cena vozila, pa kak izredni servis več). Drugače pa je ko ti avto ki ima 300 +k km prodajo kt avto ki ima 120 k km+ po ceni za vato s to kilometrino. To pa pomeni preplačano vozilo, nateg, zlorabo kupca. Za kupca pa precej višje stroške
Načeloma je dobro narediti veliki servis (preventivno), razen če ni priložen račun, da je bil dejansko opravljen. Je precejšen strošek, ti pa lahko prihrani kak siv las ali dva.
Tveganje obstaja tudi pri avtu z malo km, ni treba, da je nateg. Nedeljski šoferji tudi niso neki blagoslov za avto, zna biti slabše vzdrževan in s kako že na pol prekurjeno sklopko, nikoli menjanim oljem (ah za tistih par km se pa res ne splača), kar se ti pri avtu z 200.000 km, ki je bil stalno na poti in je zato lastniku bilo v interesu, da se ne pokvari, morda celo težje zgodi.
Sem ženska in sem še vse svoje avte kupila glede na prvi vtis. Avtu se vidi, ali je lastnik zanj lepo skrbel. Tudi bistveno odstopanje kilometrov se vidi pri obrabi notranjosti. Seveda se lahko nasankaš s kako skrito okvaro, ampak pri pravni osebi imaš vsak neko osnovno zaščito.
Tako smo kupili dve leti rabljen avto iz uvoza – Španije – avto je bil kot nov. Peljali na servis in ni imel prevrtenih kilometrov. Vse okej, ga še vozimo. Bistveno je, da ga takoj pelješ na servis, da pozneje ne boli glava. Zakaj bi na suho delal veliki servis in si povzročal nepotrebne stroške, pa pojma nimam. Verjetno bi te tudi mehanik čudno pogledal. Načeloma znajo presodit, kdaj je treba kaj menjat.
Samo enkrat sem na silo kupila avto, ki me ni prepričal, je bil pa poceni. Ugotovili smo, da je bil totalka. Ga je prodajalec dobil nazaj.
Meni je hecno, da so avti iz uvoza s 150.000 km na slikah videti kot novi, medtem ko je bil enak avto slovenske družine s pol manj km videti zgonjen in zdrajsan do konca. Dam prednost uvozu.
Kupljen pri 1A AVTO D.O.O., podobna izkušnja kot pri zadovoljni, kupila rabljeno uvoženo vozilo iz Italije staro 4 leta, prevoženih cca 70.000 km, po 7 letih z njim prevozila cca. 100.000 km, v tem času menjala akumulator in zavorne ploščice. Avtu nič ne manjka, tako da vlagam v njega toliko kot je nujno potrebno, nafta, gume in registracija.
Me je firbec matral, kaj vidiš v tem carfax izpisu, pa sem ga vzela za svoj avto. Brez veze. Navedeni so vsi datumi, kdaj je bil opravljen tehnični pregled/zavarovanje/registracija. Nič več. So pa navedeni datumi obiskov servisa AMZS in kilometri, ampak je hec, ker je bilo teh obiskov kar precej, zelo pogosto so mi namreč crkovale žarnice in sem hodila menjat na AMZS, kjer to naredijo zastonj za člane. Tudi dvakrat letno, enkrat celo dva zaporedna meseca. In vsakič je napisano “servis opravljen”. Nekdo, ki bi to videl, bi si zagotovo mislil, da se je avto nonstop kvaril, pa je, če odštejem te žarnice, vseh 8 let delal kot urca.
Drugih servisov, rednih, na poblaščenem ali drugih servisih, pa v carfax poročilu ni.
Skratka, nič pametnega ne izveš iz tega.
Jaz skoraj enako, le da je iz Milana.
In ja – preveri zgodovino in km. Sam sem to naredil takole – dobil sem na vpogled vse servisne papirje in dokumentacijo garancije, kjer resni servisi vedno vpišejo kilometre in datume, ko je bil avto pri njih, ter kaj je bilo narejeno.
Potem sem preveril pri uradnem zastopniku znamke, koliko km je imel avto, ko je bil zadnjič na uradnem servisu (to je bilo 4 mesece preden sem ga kupil) in pa servisno zgodovino (kaj se je kdaj popravljalo).
Potem sem se zmenil s prodajalcem in ga odpeljal na kontrolni pregled k slovenskemu uradnemu servisu, kjer so ga pregledali in podali mnenje, če je vse OK in cena primerna (stalo me je 40 Eur – in tisto o ceni je neuradno). Še prej sem preveril, da se prodajalec in serviser ne poznata.
In sem čisto zadovoljen, avto pa dela popolnoma v redu.
Pri dve leti starem avtu seveda ne greš delat velikega servisa, če ni predpisan glede na št. kilometrov, pri starejšem ga pa greš, če nisi ziher, da je bil narejen, in verjemi, ni mehanika, ki bi te zato debelo pogledat. Če pa bi te, potem pa je najbrž mehanik nategunov.[/quote]
Mehanik bo seveda vesel, ker bo zaslužil, ne da bi mu mogoče bilo treba sploh kaj narediti. Kje je potem tista meja? Ker sem kupila tudi šest let star avto in mi je sam mehanik povedal, da se vidi, da je bil jermen menjan. Plačala sem 70 evrov. Če bi sledila tvojemu trapastemu nasvetu, prišla do mehanika in zahtevala veliki servis, bi vrgla 800 evrov skozi okno. Čist možno, da bi ga kakšen mehanik tudi naredil. Previdno s takimi nasveti.
Enako kot Papageno. Kupili smo rabljen avto iz Francije. Takoj po nakupu smo ga peljali k mehaniku na menjavo olja in oljnega filtra. Ker je bilo v izpisu servisov napisano, da so bile menjane zavorne ploščice, je mehanik preveril tudi to in mi zatrdil, da so bile ploščice res zamenjane. Končna izjava mehanika enaka kot pri Papagenu – avto je ohranjen bolje kot večina slovenskih za to starost, kljub več prevoženim kilometrom.