Najdi forum

Splash Forum Avto.Over.Net Avtomobilizem razlika med 1.2ccm in 1.4ccm

razlika med 1.2ccm in 1.4ccm

Živjo,

mi lahko nekdo prosim v praktičnem primeru razloži razliko med enim in drugim, torej med 1,2ccm in 1,4ccm ali pač katero koli drugo npr: 1,4ccm in 1,6ccm.

v kratem kupujem avto pa nisem nikol ni bil nek avto freak, in me zdej to matra (so mi jasne osnove). Jasno mi je da je to delovna površina in kaj to pomeni (šolsko), ampak zanima me torej samo v praksi, npr:

dva ista avta, ista teža, isti motor, le da ima en 1,2ccm in drug 1,4 ccm.
Kje se poznajo razlike, oziroma kaj pridobiš z enim in izgubiš z drugim.

Še naprej vam želim en lep samoizolacijski večer 🙂

To je gibna prostornina motorja. Izračuna se iz hoda bata krat površina bata (x št. valjev,če imamo večvaljni motor), oz. je enaka količi zraka, ki ga motor posesa pri enem delovnem ciklu.

Razlika med 1.2 in 1.4 motorjem je, da ima 1.4 večjo prostornino. S tem je zmožen opravljati več dela in proizvede večjo moč. To je v primeru ko bi imeli 2 popolnoma enaka motorja. Na moč motorja pa vpliva tudi izpušni in sesalni sistem, nastavitve, prisilno polnjenje, mešanica goriva in zraka… Proizvajalci različno nastavljajo posamezne velikosti motorja, le redko se zgodi, da je nekje popolnoma enak motor z različno gibno prostornino.

Pri nakupu naj Vam prostornina ne bo ključnega pomena, saj ne igra vloge. Najpomebnejše pri motorju je zanesljivost, potem glejte moč in porabo.

Primer iz prakse VW: VR5 motor je imel gibno prosotrnino 2,3 l in je proizvedel 110 kW, medtem ko je 1.8T proizvede isto moč in ima prostornino 1,8 l.

Toyota 2ZZ-GE in 2ZZ-FE imata isto prostornino 1,8 l s tem, da prvi proizvede 132 kW, drugi pa 102 kW.

Hvalaa

Kot je že kolega strokovno razložil, tale delovna prostornina (kubatura, kubiki po domače) motorja igra sicer vlogo, seveda, vendar pri sodobnih motorjih zadnjih deset, sploh pa zadnjih nekaj let, ni več odločilnega pomena.
Včasih, to govorimo 50 let in več nazaj, so bili praktično vsi motorji atmosferski, torej je bat v motorju pozaugal vase teh 1,2 ali 1,4 litra mešanice zraka in goriva, zaprl ventile, v naslednjem taktu vse to stisnil in užgal.
Sodobni motorji pa skorajda vsi uporabljajo po vsaj eno TURBINO, ki prisilno vpihuje zrak v valje motorja, tako da 1,2 litrski motor lahko pozauga, recimo, če karikiram, tudi 2 litra mešanice zraka in goriva. In 1,4 litrski motor lahko tudi naštimamo s turbino, da pozauga taistih 2 litra in sta potlej po karakteristikah lahko skorajda enaka.

Torej glejte MOČ in PORABO v mešanem ciklu vožnje, če boste pogosto vozili več ljudi, tovor ali vlekli prikolico, pa glejte še NAVOR.
…moja praksa pa je, da pokličem dva ali tri pooblaščene SERVISE, prosim za vodjo servisa in na kratko povem, da kupujem tak pa tak avto s takim motorjem, pa naj mi samo povedo, ali bom kupil vzdržljivo mašino, ali pa bomo postali prijatelji in jih bom moral obiskovati vsak teden. Verjemite, veliko se tako izve.

New Report

Close