Skandinavija in Nordkapp z avtom
Živ!
Mene pa zanima, če ima keri že kakšne izkušnje s potovanjem preko Skandinavije (po Norveški gor in po Švedski dol) z avtomobilom. Gre za cca. 10000km dolgo pot in me zanima na kaj vse je treba na severu paziti in pa kaj je priporočljivo imeti s seboj?
Zadeve okoli prometnih omejitev in alkohola so mi že precej znane. Ni se za špilat. Predvsem me zanima kako je na meji Švedska-Norveška, ker je tam konec EU in če imaš napolnjen prtljažnik je lahko problem. Kako je s tem?
Pa zanima me tudi kako je z Norveško varianto AMZS-ja? V primeru, če imaš kakšno smolo. Pa tudi kakršnakoli druga informacija v zvezi s potjo, vsega bom vesel…
Že vnaprej hvala!

Meje med Švedsko in Norveško sploh nismo opazili (nobenih zapornic, čeravno smo bili pozorni, nismo mogli natančno locirati, kje je pravzaprav meja). Točnih imen krajev se ne spomnim, enkrat smo mejo prečkali nekje bolj severno (najbližja povezava med Stockholmom in Lillehamerjem, ko smo prihajali na Norveško iz Švedske), drugič pa čisto južno (nejbližja povezava med Oslo in Göteborg, ko smo se vračali domov).
Svetujem ti, da se posvetiš samo zahodni norveški obali, in ne vključuješ tudi Švedske. Takšna je naša izkušnja. Ker so razdalje ogromne, je potrebno natančno vedeti, kam nameravaš.
lp

Zdravo
z možem sva bila poleti 2004 v Skandinaviji – do Nordkappa po Norveški, nazaj pa preko Finske in Švedske. Všeč mi je bilo, da so poleti dolgi dnevi.
Meje med Švedsko in Norveško tudi midva nisva opazila. Omejitve na cesti niso tako hude in domačini so vedno vozili vsaj 10km/h več – vendar previdnost ni odveč. Bodi pozoren, kje boš tankal, saj je gorivo občutno cenejše v naseljenih območjih in ne kje na poti bolj na samem – razlike so tudi med BS v lasti različnih firm – razlika je lahko tudi do 40 tolarjev pri litru.
Midva nisva imela hladnega vremena – na S je bila najnižja temperatura 14 C (seveda sva imela zimski jakni s seboj), vendar pa zna pihati, zato priporočam kakšen windstopper.
Ne vem, kakšni so tvoji interesi, jaz pa ti predlagam, da ne nasedaš vabilom k ogledu vseh smučarskih skakalnic, saj po mojem mnenju niso nič posebnega. V Oslu ti priporočam ogled muzeja vikingških ladij, v Stockholmu pa Skansen (muzej na odprtem), če želiš videti lose.
Od naravnih znamenitosti pa na Norveškem ne smeš zamuditi fjordov in ledenikov
Če te še kaj zanima, pa vprašaj.
Pika
Tudi jaz ti predlagam, da se posvetiš predvsem Norveški. Pa pojdi na Lofotske otoke, jaz sem jih žal izpustila. Na Nordkappu je bilo blazno mraz(bila sem v avgustu) – okoli nule, tako da brez kape,rokavic in bunde ne bi šlo.Bencin je drag in glej, da ti ga na severu ne zmanjka,ker so črpalke bolj poredko.

Poletje 2003:
Planirali in realizirali smo: po Švedski “gor”, na Finsko in nato do Nordkappa, po Norveški “dol”. Osredotočili smo se na kraje nad polarnim krogom, tako da smo bili kar 16 od 23 dni na območju 24 urnega dne. Zakaj? Ker tako severno verjetno nikoli več ne bomo šli. Če bi potovali v nasprotni smeti, nam to ne bi uspelo. Pri vračanju smo spustili celotno JZ Norveško, ki smo jo obdelali ….
Poletje 2004:
Planirali in realizirali smo: J Švedske, čez Ostersund v Trondheim in nato natančno JZ Norveške.
Prvo leto smo naredili cca. 9500 km, drugo pa 7500 km. Mej med Švedsko in Norveško ni. Še najbolj je opazna meja med Švedsko in Finsko, ter Norveško in Finsko (table, ki te na to opozarjajo, drugega ni). Norveška ni članica EU (zaenkrat), zato lahko ob izhodu iz države uveljavljaš vračilo davka. Mi smo ga kar na trajektu z juga Norveške na Dansko.
Meni je celotna Skandinavija všeč, Švedska predvsem nižinska z veliko jezerci, rekami, gozdovi, v notranjosti tudi s slapovi na vsakem vogalu in gorami, Norveška pa s slapovi, ledeniki, fjordi, morjem, … Skratka mi smo si ogledovali predvsem naravo, mesta so bila bolj za mimogrede. Ogledali smo si Lofote, priporočam, ogledali smo si otočje Verseales S od Lofotov in šli z ladjo na ogled kitov. V skoraj vsakem fjordu smo videli delfine, enkrat celo tjulenčka, obe leti smo imeli srečo in videli v naravi losa, ob rekah smo se ustavljali in občudovali selitve lososov.
Na Švedskem imaš lepe ravne ceste, dokaj hitre, na Norveškem pa se čas potovanja precej podaljša, ceste okrog fjordov vzamejo veliko časa in narava je tako lepa, da se večkrat ustavljaš.
Spali smo v lepo urejenih kampih, ki so mimogrede tudi cenovno zelo ugodni. Če je deževalo, smo najeli hišico v kampih.
AMZS: Tretji dan potovanja na J Švedske smo imeli probleme z avtomobilom. Bili smo res v eni vasici…. Klicali na AMZS, povedali točno lokacijo. Seveda so morali na AMZS najprej ugotoviti, kje sploh smo. Takoj nam je bilo rečeno, da bo mogoče trajalo nekaj ur ali celo dan, da se to uredi. Predvsem zaradi naše odmaknjenosti od večjih mest. Nato so nas klicali in povedali, kateri servis lahko kličemo, ki ima pač z AMZS pogodbo in je bil najbližje nam. Mi smo se medtem časom obrnili na lastnika kampa, ki nam je priskrbel mehanika in smo stvar zelo hitro uredili.
Še kakšno vprašanje? Kar? Ure in ure bi lahko pisala o tem……. Še bi šla…..
Lep dan…..

Še nekaj glede skakalnic.
Mi smo si prvo leto ogledali skakalnico v Lillehamerju. Po cesti se voziš nad mesto v Olimpijsko naselje. Ostro zaviješ desno in pred sabo smo imeli čudovit razgled na spredaj veliko polje zlato rumene pšenice, v ozadju pa dve skakalnici, obsijani z večernim soncem. Verjemi, da je bil pogled veličasten. Vse je urejeno, čisto, … na vrh se lahko povzpneš po stopnicah ali s sedežnico.
Lansko poletje pa smo potovali po notranjosti Švedske in se mimogrede ustavili v Falunu. Kamp je zraven skakalnic. Ogled le-teh nas je prijetno presenetil, saj smo ob vznožju takoj opazili veliko tablo, na kateri pise, da ima rekord na mali skakalnici – Primoz Peterka Slo – to pa je tudi nekaj, kar se ti globoko vtisne v spomin.
Falun mi je ostal v spominu tudi po velikanskih količinah borovnic, ki smo jih tam nabrali ter po ogledu rudnika bakra, ki je skoraj v centru mesta. Za zanimivost: iz blata v tem rudniku pridelujejo znano švedsko rdečo barvo za barvanje njihovih lesenih hiš (rdeče hišice z belimi okni). Ko hišo enkrat prebarvaš s to barvo, jo zaščitiš za vedno, nikoli več je ni treba barvati. Super, kajne?
Tudi jaz priporočam vsaj okvirno začrtano pot, ki se jo moraš kasneje kar držati, da se ti celoten plan ne poruši.
Lep dan….
Eee super! Hvala vam za odlične odgovore!
Še nekaj … s kakšnimi avtomobili kaj ste se odpravili na pot? Pa tudi to … ste si omislili spremstvo s še enim avtom ali ste šli solo varjanto?
Sicer si pa berem razne informacije, kaj vse ne smeš zgrešit, ko greš po Skandinaviji, predvsem na http://www.lonelyplanet.com in je vse kar ste opisali popolnoma res in že vključujem to v načrt, glede na to, da ne poznam teh krajev najbolj odlično.
Še eno vprašanje: koliko vas je potovanje stalo? Na osebo, ko potegneš črto in rečeš: toliko je bilo.
Najlepša hvala!
Jaka

Trije (2 odrasla +otrok 3 leta) z Berlingom.
Poraba denarja je odvisna predvsem od luksuza, ki si ga privoščiš, ampak že fiksni stroški so zelo visoki:
bencin: za 10.000 km (pri porabi 10l/100km) porabiš 1000l bencina, kar znese cca. 1000EUR
prenočišča: kampi sicer niso dragi (cca. 5000SIT/noč za mali šotorček), ampak severneje je potrebno najemati lesene hiške, kjer so cene od 50EUR/noč naprej (malo bolj luksuzne so prav nesramno drage!)
Trajekti: cene so primerljive s hrvaškimi. Trajekt iz Danske na Švedsko je stal,če se prav spomnim, 150 EUR
Mostnine: most med Dansko in Švedsko, ter med Dansko celino in otokom je stal, če se prav spomnim, nekje okoli 75 EUR
(takrat so bile še marke, zato preračunavam v EUR)

Midva sva bila 17 dni in sva šla z laguno karavan dizel (brez spremstva). Prevozila sva 10000 km in na poti nisva imela nobenih problemov z avtom. S trajekti sva se vozila med nekaj fjordi, na Lofote, med Helsinki in Stockholmom ter med Dansko in Nemčijo.
Spala sva v šotoru ter 3 x v hiški. Kampi na Norveškem so zelo urejeni in čisti, običajno pa moraš plačati toplo vodo. Kuhala sva si večinoma sama (hrano sva peljala s seboj, ko jo je zmanjkalo pa sva kupovala v samopostrežnih marketih).
Vsi osnovni stroški (bencin, hrana, prenočišče, muzeji, nekaj kron) so naju prišli 250.000 na osebo. Mislim, da se nekaj kron splača kupiti že v Sloveniji.
Morda še ena informacija, ki sva jo izvedela tam: turistom s tujo registracijo v Bergnu ni potrebno plačati vstopa v mesto. Bodi pa pozoren v Oslu, ki ima vstopnine za v mesto in, če se malo loviš, ko iščeš kamp, lahko pelješ ven in potem nazaj noter v mesto ter znova plačaš.
Veliko informacij dobiš na njihovih turističnih uradih, ki so zelo dobro založeni. Tam lahko dobiš tudi seznam in zemljevid z označenimi vsemi kampi na Norveškem.
Srečno pot!
Midva sva bila z njegovim avtodomom, kar se mi je zdela najboljša možna varianta.Tako sva v 3 tednih v kampu prespala samo 7x. Največji strošek je bil bencin in trajekti.Cen se ne spomnim več,
ker je že kar nekaj časa od takrat.
Vso nepokvarljivo hrano sva nabavila v Nemčiji v diskontu. Sproti sva kupovala samo kruh,sadje, zelenjavo…
Veliko informacij dobiš tudi od popotnikov na . Tudi na moji strani, ki pa je še nisem končala, ker moram poskenirati vse slike.
LP, Kaja

Zdravo,
spiš lahko skoraj kjerkoli, le da je vsaj 150 m oddaljeno od hiše.Teoretično tudi nekomu na vrtu, če je dovolj velik in potem pač vprašaš lastnika. Švedi in ostali Skandinavci namreč prakticirajo ‘every man’s right’, kar pomeni, da ti noben zakon ne prepoveduje spat/postavit šotor na prostem ob upoštevanju določenih pravil. Dovoljeno je tudi zakuriti ogenj, vendar je potrebno kurišče ustrezno zavarovati pred širjenjem. Zanimivo pa je, da ti je na enem mestu dovoljeno prenočiti le eno noč, potem pa moraš zamenjati prostor (v kampu lahko ostajaš seveda dlje, ampak tam so za te namene opremljeni z ustrezno infrastrukturo), pa čeravno le za nekaj metrov proč. Ko sem vprašala zakaj, so rekli, da ni dobro za travo če je predolgo obremenjena.
Sicer pa glede na relativno redko naseljenost Skandinavije, ni nobenih nevarnosti, da bi te kdo preganjal, tudi če hodiš sama okoli. Včasih gre kak pes mimo, ali pa kaka druga žival. Na Norveškem je bilo kar precej komarjev, tako da pride prav kak autan ali nekaj podobnega. To se splača nabaviti pri nas, ker so tam kamp trgovine precej drage. Evo…

23.06.2004 sva z možem pričela 10000 km dolgo pot do nordkapa in nazaj.Vreme sva imela izredno,lepo toplo,dež je padal samo 2 dni,v treh tednih. Pot naju je vodila preko Avstrije,Slovaške,Poljske ,Litve,Latvije,Estonije.naFinsko potem na Norveško,do Nordkapa potem pa po skoraj celi norveški obali do Gerlangerja nato na Lilehamer,Oslo s trajektom na Dansko potem pa čez Nemčijo,avstrijo domov.Bilo je nepozabno lepo in misliva da se tja še vrneva.

Zdravo Špela,
za Finsko velja enako – malo več o everyman’s right piše v spodnjem linku (upam, da bo delal), kjer je podrobneje razloženo, kaj vse je dovoljeno:
http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=25603&lan=en
Na Švedskem toplo priporočam otok Gotland, ker je res lep, fotogeničen… malo ljudi in malce odmaknjen od glavnih turističnih poti, klifi se dvigajo nad morjem, srednjeveški Visby… gotlandske koze, razjedene morske skale… veliko se da videti, Skandinavija je res čudovita.

ej hvala mjavmjav!
res fajn informacije. bom upoštevala v plane. seveda pa so še dobrodošle vsake informacije, predvsem glede nekomercijalnih in ne toliko turističnih točk – to je bolj zanimivo.
se strinjam, skandinavija je zelo lepa. sicer še nisem bila, si pa predstavljam. sploh pa za tiste, ki so ljubitelji narave (kar jaz sem). hudo dobro mora biti, da lahko bivaš v naravi in uživaš, ne pa tako kot pri nas. nič ne smeš, pa še vsako dolinco al pa slapek moraš plačat.
lp špela
Potovali smo s karavanom + kovček na strehi. 2 odrasla + 2 otroka (nad 10 let). V 23 dneh smo vsi skupaj porabili približno 500.000 SIT, od tega lahko rečem, da je več kot polovica strošek same poti : bencin + trajekti. Veliko hrane smo imeli s seboj, kuhali smo sami. Spali smo v kampih, cena za prostor od 2.500 SIT do 5.000 SIT. Kampi so na Švedskem cenejši, najdražji in najmanj urejeni so se mi zdeli v JZ Norveški. Za kampe smo se odločili zaradi udobnosti, nekajkrat smo prespali tudi izzven, saj lahko kampiraš povsod, če počistiš za sabo. Malo sem imela neprijeten občutek zaradi varnosti, predvsem zaradi živali. Prav taka prenočevanja pa so se otrokoma najbolj vtisnila v spomin.
Drage so tudi vstopnine. Imajo pa zelo dobrodošlo varianto družinskih kart. Plačata samo starša, otroci brezplačno. Tako je tudi na Nordkappu. Tunel pod morjem, da prideš do otoka, na katerem je Nordkapp pa plačaš avto + vse sopotnike.
Lep dan…..
Toliko turističnih prospektov kot sem jih videla v Skandinaviji povsod kamor se obrneš, jih še nisem nikjer. Glede na obsežnost držav sem bila začudena, da v vsakem majhnem mestecu v turističnem biroju dobiš prospekte iz cele države. Na začetku poti se splača dobiti osnovne informacije vsaj o glavnih znamenitostih posamezne pokrajine in kampih. Potem se pa odločiš kako in kaj.
Mi smo dobili občutek, da je Švedska cenejša država, kjer resnično ne plačaš za vsako malenkost, najdražje se nam je zdelo v JZ Norveški, kjer se že čuti množičnost turizma in plačaš recimo tudi parkirnino za ogled slapa. Iz Trondheima smo se vozili proti Z, proti Atlantic Roadu (zelo lepo!) in smo se vozili po gradbišču bodoče avtoceste. Vsakih nekaj km smo plačevali cestnino za cesto, ki jo šele gradijo! V vsa večja mesta na J Norveške plačaš “mestnino” ob vhodu v mesto. Po drugi strani pa smo v manjšem kraju na Švedskem slučajno naleteli na super urejen bazen, ki je bil brezplačen.
Drugače pa je narava tista, ki je resnično čudovita. Veliko je urejenih treking poti, od 1 do večdnevnih, ki te popeljejo v popolnoma naravno okolje določenih rastlinskih in živalskih vrst. Mi se za to možnost nismo odločili.
Lep dan…..

Nam se komarji sploh niso zdeli ne vem kako velik problem. Ko smo prišli v kamp, smo takoj postavili šotor in pošpricali okrog vhoda s sredstvom proti komarjem. Pazili smo ob vstopanju in izstopanju v šotor. Največ jih je bilo v času, ko se sonce spusti pod obzorje. Nam sploh niso zagrenili potovanja.
Temperature so bile konec julija, začetek avgusta čez dan prijetnih 20 – 25 stopinj, na jugu tudi čez 30. Ves čas smo bili v kratkih rokavih in hlačah. Ko se sonce skrije, se kar občutno ohladi, predvsem v hribovitih delih ter ob vodi. Menim, da smo imeli srečo z vremenom, saj je tudi deževnih dni bilo zelo malo.
Lep dan….
Zdravo! A ima kdo izkušnjo z nordkappom pozimi? Poleti sem že šla turo (Norveška Švedska Finska Danska) najbolj me je prevzela Finska (postanki na cestah ob jezerih, Rovaniemi) se pa že tretje leto vračam v Rovaniemi in Saariselka pozimi. Do zdaj vedno v hotelih, hostlih, ipd. Letos pa sem gledala za najem njihovih hišk za cca 3 trdne – 4 tedne, okrog Saariselka, Ivalo. Hodim tja zaradi smučišč, severnega sija, kopanje v jezerih ko naredijo luknjo, ko se savnaš. Skratka, letos sem se odločila, da bi pa v celem mesecu šla do Nordkappa, da vidim kako je nordkapp pozimi. Cedte do Saariselke so pozimi super splužene, nikoli slabih izkušenj. Kako pa je višje od Saariselke, Ivalo naprej? Je Nordkapp odprt tudi pozimi? V Rovaniemiju je kar svetlo, od nekje 9 ure pa tja do 15-16ure, če se prav spomnim. Kaj pa Nordkapp in svetloba? Zanimajo me vaše izkušnje, nasveti.