Slovensko gorsko-hitrostno prvenstvo 2014
Upam, da se javi kdo… 🙂 pa kaj sporoči. Slo. dirkači namreč zmeraj skrivajo informacije, potem pa “jočejo” da nihče nič ne piše o njih.
Hja, res je, da je situacija težka in tekmovalci morda celo še ne vejo dokončno kakšen program jim bo uspelo speljati. Pa vendar, treba bi bilo vsaj okvirno podati napovedi ali pa vsaj kakšno informacijo iz delavnic… Tako pa, žal, res do objave liste prijav na prvi dirki sezone ne vemo, kdo bo kaj vozil…
Morda pa je tako, ker vecina vozi s svojim denarjem, in je tezko karkoli napovedat, ko zadnje dni pred dirko se zbiras sredstva, da lahko pol odpotujes na dirko. Nekaj napovedat, potem se pa zalomi, vemo kaksne so reakcije ljudi.
Drugi problem pa je, mediji, nikjer nic, se za dirko spisejo bilo je to in to, zmagal pa ta in ta, v 10 besedah napisejo povzetek. Skripa pa tudi relacija zveza-mediji.
Vozilo se bo, kaj, pa se bomo odlocali sproti, glede na budget.
Glede medijev je tako, da težko vsak dan kličejo in prosijo za novice vse dirkače, ki imajo licence. Tu bi se morali vsi malce zgledovati po Turku ali Novaku, ki vozita v reliju. Ipd.
Pričakovat kaj podobnega danes, 2014, je utopija. Glede avtomobilizma pri nas je škoda sploh izgubljati besede, ker pač če ni denarja se prvo ukine dirkarijo in podobna preseravanja. Da pa kriza tolče tudi drugje se vidi tudi po številu tujih dirkalnikov na dirkah. Nekaj let nazaj je bilo na gorskih dirkah pri nas cel kup najhujših dirkalnikov iz avstrije, danes vidiš mogoče 5 res hudih avtov (neomejena klasa) ostali so pa N ali največ A klasa…
S to (relativno) neatraktivnostjo avtov je potem povezana tudi dokaj slaba obiskanost dirk. 15 let nazaj so dirkali večinoma z jugoti, kak clio ali swift sta bila že kar divja primerka avtov in ko se je med vsemi temi “kantami” pojavil Slavko Dekleva s svojim legendarnim rumenim 320i ST je folk doživljal orgazme…dobesedno. Temu primerno je bilo tudi navijaštvo na nekem drugem nivoju… Ko si v Ilirski prišel v ovinek kjer so bili navijači Dekleve in si začel omenjat recimo Mišela Zupančiča, so se bili nekateri pripravljeni tudi stepsti, samo da bi dokazali svoj prav in prav svojega idola.
Danes so drugačni časi… Če na cesti vsak dan lahko gledaš hude zverine, je potem (če nisi pravi petrolhead) nemogoče biti navdušen nad nekimi jugoti(z vsem spoštovanjem do ekip in voznikov, da ne bo pomote!) in avti skupine N, ki se samo veliko derejo, pravega efekta(na štoparici) pa ni. 320i ST je bil takrat praktično višek dirkaške tehnike in danes bi bilo nekaj podobnega recimo, če bi se v Ilirsko nekdo pripeljal z najnovejšo DTM specialko.
Dodatna težava, ki jo vidim je v tem, da se je pri nas veliko dirk odločilo po dirki za zeleno mizo namesto med dirko na asfaltu. Pa naj bo to v primeru Dekleva vs. Zupančič ali pa potem v primeru Bubnič vs. Valant. Pač gledalcem se zdi neumno hoditi na dirko in plačevati (drago) vstopnino zato, da ko odhajajo iz dirke poznajo en razplet, ko pa pridejo domov pa preberejo čisto drugi vrstni red samo zato, ker je nekdo vložil nek neumen protest in je bil tekmec diskvalificiran.
Pa še bi se dalo razpredati……
Treba je podpirati tiste, ki trenutno vztrajajo in se trudijo. Le tako bodo prišli še ostali in bo mogoče v prihodnosti bolje…
Po drugi strani je pa dejstvo, da je tudi danes v lasti slovenskih dirkačev še vedno relativno veliko res “hudih” avtomobilov (mnogo hitrejših kot denimo ST specialke), ki so lahko potencialen magnet za gledalce. Problem je le, da jih nikakor ne vidimo na dirkah. Zakaj je temu tako, pa je verjetno vsem jasno…
…hja, dober čas je pač ponavadi poleg “hudega” avtomobila pogojen tudi z učinkovito vožnjo le-tega. Ne da pa se vsega sklepati le na podlagi ene dirke. Na večini dirk sezone 2007 Dekleva z 156 ST (žal) ni bil konkurenčen Bubniču in Valantu v močnejših Lanciah. Sicer sem pa tudi jaz mnenja, da so ST-ji (bili in so še vedno, kar dokazuje npr. avstrijec Andreas Marko) odlični dirkalniki, da ne bo nesporazuma…