soda in liha števila – pomoč prosim
Ne vem no.. nas so učili da je sodo število tisto, ki je deljivo z 2. Torej tudi število ki se konča z 0. Če ima pa sama 0 kakšen poseben status se pa žal ne spomnim. Ker po logiki – če se število konča z 10, 20… (recimo 34210) je to sodo število pa konec, ker se ga da delit z 2, rezultat pa je celo število.
0 : 2 = 0, za začetek. Nič lahko vedno delimo s številom, pri deljenju števila z nič se ponavadi zatakne.
O “formuli” so že povedali.
Mene moti to, da starš (v imenu šolarja/ke) sprašuje to na forumu. Če se je otrok to učil v šoli, kar mirno predvidevamo, saj sicer ne bi od njih zahtevali tega znanja, naj otrok:
– pobrska po zvezku in najde
– vpraša sošolca, ki je to slišal
– ponovno vpraša učiteljico, če ne razume.
V vsakem primeru naj najde pomoč pri viru problema, torej v šoli. In naj se s svojimi problemi začne spopadati sam, naj jih prepozna, naj ve, kje lahko dobi rešitev in naj se za to malo potrudi.
OK, otrok vpraša mamo.
V tem primeru naj mama otroku pove vse zgoraj našteto. Če je že postavljena v vlogo rešiteljice problema in če je sama pozabila nekaj osnovnošolske matematike (tole, oprostite, res ni neka hudo zahtevna reč) naj poišče v otrokovem učbeniku/delovnem zvezku SKUPAJ Z OTROKOM in naj mu s tem pokaže, kako se zadeve lotimo. Ali pa naj poišče nek verodostojen vir podatkov (najdi.si vrne marsikaj, z malo znanja angleščine je tudi odličen Google vir znanja). Samo en primer: http://www.educa.fmf.uni-lj.si/izodel/sola/2000/dira/Jana/pravila.html
Res pa je za to potrebno nekaj iznajdljivosti, pa tudi nekaj znanja, da med najdenim ločimo zrnje od plev. Ampak ob tem se vsi nekaj naučimo, ne?
Kaj naredi mama? Po liniji najmanjšega odpora vpraša na forum. Se kdaj vprašate, kakšno popotnico nudite otroku s takim načinom reševanja problemov? Res pa je enostavno…
Zajčica, oprosti, ker je tole ravno v tvojem postu – ne leti izključno nate ampak na vse starše, ki tukaj običajno sprašujejo take banalne reči.