stavčni členi
Kako podčrtam vprašalne stavke? Za primer recimo: Ali si naredil domačo nalogo.
si naredil = povedek, domačo nalogo= predmet, kaj je pa ali????????
Pa še takih primerov …… Recimo: Zakaj nisi šel v šolo?
Kaj je tisti “zakaj”, kako to podčrtamo?
Ali pa: Koga se boji cesar? “Koga” – kateri stavčni člen je to?
Zanimivo vprašanje, sem zdajle na hitro preletel Skladnjo Marte Pavlin Povodnik in Novo slovensko skladnjo Jožeta Toporošiča, pa nisem našel nobenega primera, ko bi bili določeni stavčni členi za vprašalni stavek.
Po logiki bi rekel, da je vprašalnica stavčni člen, po katerem sprašuje. “zakaj” je tako npr. prislovno določilo vzroka, “koga” predmet v rodilniku. Vprašanje je pa “ali”, jaz bi rekel, da je del povedka (ker ga pravzaprav lahko tudi izpustimo).
Ali bo to pravilen odgovor v šoli, pa žal ne vem.
Po logiki bi rekel, da je vprašalnica stavčni člen, po katerem sprašuje. “zakaj” je tako npr. prislovno določilo vzroka, “koga” predmet v rodilniku.
To ne vem če bo držalo, ker se po stavčnih členih sprašujemo z vprašalnico in povedkom.
Kako bi se moral vprašati, da bi dobil odgovor “zakaj”?
Po moje ga ni in pač pustimo prazno.
_____________
Zakaj nisi šel v šolo?
nisi šel = povedek (podčrtaš vijugasto)
KAM nisi šel – v šolo = prislovno določilo kraja (podčrtaš z malimi poševnimi črticami)
“neka vprašalnica” nisi šel v šolo, odgovor: zakaj —-.> NOBENE LOGIKE
Tako da po moje pač nič ne podčrtaš.
Posreduj svoje vprašanje sem: https://svetovalnica.zrc-sazu.si
Tole ugibanje tule te lahko samo zmede, zato išči odgovore tam, kjer bodo gotovo pravi. Drugače je pa tako… V šoli imate učitelje in če ne delate vsega zadnjo sekundo in se zato tako zelo mudi, so oni tisti, ki vam morajo odgovoriti na ta in druga vprašanja.
Tam na tisti strani je en primer, ki je podoben temu. Takole pravi:
Vprašanje:
Imamo poved “Zakaj ne smem molčati?”. Kaj je zakaj kot stavčni člen?
Odgovor:
Pri slovničnem opisu stavčnih zgradb je potrebno za določitev stavčnega člena upoštevati pomen, vprašalnico in položaj v stavčni zgradbi, kakor je pojasnjeno v Slovenski slovnici 2000: 606. Na osnovi teh meril lahko ugotovimo, da je v vprašalni povedi Zakaj ne smem molčati? krepko natisnjeni stavčni člen prislovno določilo vzroka, saj pomensko sprašuje po vzroku povedkovega dejanja, po njem se vprašamo z vzročnostnim prislovom (SS 2000: 409), ki ima v stavčni zgradbi primičen položaj (SS 2000: 625–626).
Stavčni členi: ko imaš stavek in besede podčrtaš glede na to, kakšno vlogo imajo v stavku (povedek, osebek, predmet, prislovna določila)
Besedne vrste: vsako besedo lahko razporediš v določeno skupino: glagol, samostalnik, pridevnik, veznik, prislov, medmet, členek.
[/quote]
hvala vam! stavčne člene razumem, a se mi zdi težko to o besednih vrstah
Mogoče je res enostavno, me pa slovnica res ni nikoli privlačila.
Moje močno področje je književnost.
[/quote]
moja je tudi književnost … pa vejice obvladam … niti malo pa me ne zanima zgodovina … in kaj je bilo na izpitu? profesorica je vedela vse o mojem znanju, in ko sem potegnila listek z vprašanjem Brižinski spomeniki, je rekla: Za to tako vem, da vse veste, potegnite drugi listek! … jaz pa vedela vse, le tega ne
moja je tudi književnost … pa vejice obvladam … niti malo pa me ne zanima zgodovina … in kaj je bilo na izpitu? profesorica je vedela vse o mojem znanju, in ko sem potegnila listek z vprašanjem Brižinski spomeniki, je rekla: Za to tako vem, da vse veste, potegnite drugi listek! … jaz pa vedela vse, le tega ne
[/quote]
a na maturi? sicer ja, si imela srečo, ampak tega dejansko ne bi smela narediti, ne?