Stilo – servis
Moj Stilo ima zdaj že 10.000 km, ki sem jih naredila v manj kot treh mesecih. Zdaj sem malo zbegana, ker eni pravijo, da bi bilo dobro, da zdaj menjam olje in ne čakam na servis. Sploh pa me tudi avto opozarja, da imam premalo olja. Tako sem ga pelajla na servis, kjer so mi rekli, da ni treba menjati olja do 20.000 km. Rekla sem ok, vi že veste, saj ste strokovnjaki, potem mi ga pa dolijte. Ko pa sem prišla po avto, sem videla, da niso naredili nič. Ne zamenjali olja niti ga niso dolili. kaj naj zdaj? Olje zamenjam ali ga samo dolijem?
Motor tvojega avtomobila je v t.i. fazi utekanja. Gibljivi deli v motorju se v tem času prilagajajo med seboj, posledično prihaja do povečanega trenja.
»Vidne« posledice so povečana poraba olja in kovinski delci v olju. Ti delci se nabirajo v oljnem koritu (t.i. karterju) predvsem pa okrog čepa oljnega korita, ker je v bistvu magnet, ki »lovi« te delce, da ne zaidejo med gibajoče se dele.
Zato je v tem času priporočljiva zamenjava olja. Ker se s tem odstrani večina prej omenjenih kovinskih delcev. Minimalna količina olja v motorju (na kar te opozarja avto, lahko pa preveriš na merilni palici) pa pomeni tudi to, da je olje »izrabljeno«.
Glede na zgoraj opisano ti, svetujem menjavo olja. Sicer je možno, da bo olje, kljub menjavi, še zmanjkovalo. Kot rečeno je v fazi utekanja in nivo olja se bo sčasoma sam »ustalil«. Torej nič panike – nekateri novi motorji »kurijo« olje tudi prek 20.000 km. Ker je avto v garanciji, ti ga morajo brezplačno doliti na servisu. Tudi sicer, če se npr. ne boš odločila za menjavo olja.
Predčasna menjava olja v motorju? Proizvajalec predpiše (servisna knjiga) intervale menjave olja (nanašajo na čas oz število prevoženih kilometrov) in kvaliteto olja. Menjava se opravi glede na to kaj prej nastopi (čas ali kilometri). Po mojem prepričanju je vsaka predčasna menjava olja povsem nesmiselna. Kvalitetno olje (v večini primerov ga »določi« nabavna cena), ki ustreza tovarniško predpisanim normativom mora vzdržati predpisano število km oz časovno obdobje. Obstajajo namreč motorji in seveda motorna olja, ki vzdržijo brez menjave in dolivanja 100.000 km. Z garancijo proizvajalca oz serviserja. Sicer pa vsak lastnik ravna po svojem prepričanju in lahko ga menja prej. Kot to počne SEBA.
Če ni kakšna skrivnost – kje je ta servis? Glede na to kar si napisala je bolje, da se ljudje izogibajo njihove »profesionalnosti«
LP, Škorpjon.
Samo stran od Avto Triglav servisa! Tudi mi smo po nakupu tam servisirali nase alfe in Fiate, a so s servisov vedno prisli z vec napakami, kot so jih imeli prej. Smo popravili tezave z zavorami, pa so vrnili avto s pokvarjenim menjalnikom; so popravljali neke kontakte v armaturi, pa so vrnili avto s popraskanim radiom (so ponesreci z izvijacem “povlekli” crto… Od takrat servisiramo samo se pri Zegi v Komnu (tako Alfe kot Fiate). Je malce dalec, a delajo tudi ob sobotah in lahko naredis izlet po Krasu. Nudijo tudi nadomestna vozila.
Škorpion je še najbolje pojasnil situacijo. Dodal bom le to, kar vam prodajalci vozil ne bodo povedali, mnogi zanikali, večina pa tega sploh ne ve, da mnogi proizvajalci vozil, kot prvo olje dodajo nekoliko manj viskozno olje ravno zato, da se motor hitreje uteče. Zaradi manj viskoznega olja in neutečenega motorja novih motorjev, še posebej kadar so hladni, ni priporočljivo preveč priganjati.
Torej bi tudi jaz, kot je že Škorpion, rekel, da ni nič narobe če olje zamenjaš. Kasneje se pa kar drži navodil proizvajalca vozila glede intervalov menjave in vse bo vredu.
Aja, pa še nekaj bom dodal. Osebno se ne bi držal niti nasvetov o pogostejšem menjavanju olja, kot ga predpiše proizvajalec, temveč bi kar upošteval njegova navodila. Stvar je v tem, da mnoga olja svoje optimalne mazalne lastnosti razvijejo šele z nekaj uporabe. Drugi problem, ki lahko nastopa je pa, na prvi pogled nepričakovan, povečana obraba motornih delov. Zakaj? Z delovanjem motorja nastajajo nečistoče (kovinski, grafitni, itd delci) težji in večji se naberejo na dnu motorja, in dokler jih ni preveč sploh niso moteči. Manjši in lažji delci pa potujejo skupaj z oljem. Odvisno je sicer od izbire materialov, olja konstrukcije, obdelave, vendar v mnogih primerih ravno ti delci še izboljšajo mazalne lastnosti in zmanjšajo trenje. Nekateri se skupaj z oljem vležeji v mikrostrukturo materiala, po navadi v smeri gibanja in tako zmanjšajo trenje, ko pa olje zamenjamo, porušimo to strukturo ki je nastala, tako da lahko delci naredijo še več škode kot koristi (razijo površino motornih delov). Drugi delci npr. okrogli na mikro ravni delujejo podobno kot ležaji s čimer spet izboljšajo mazalnost olja. Proizvajalec motorja je vse to zagotovo predvidel zato res priporočam, da se držite njihovih navodil.
Problem prevelike porabe olja ni le v utekanju motorja, temveč pri fiatih predvsem v olju. Selenia je ničvredno olje, čeprav ga predpisuje fiat, to so mi priznali mnogi mehaniki na raznih fiatovih servisih. Zato čimprej razmišljaj o zamenjavi (olja). Tudi sam sem uporabljal Selenio od začetka, sedaj pa že dolgo let ne več. Poraba olja se je s prehodom na protonova olja bistveno znižala. Tudi cenovno je zadeva ugodnejša.