Šumi ga veter v F1
v monaku ima do 160km manj kot 3.5s
“manever” pospesevanja iz mirovanja do 160km in nazaj do popolne ustavitve (0-160-0) pa izvede v 6.5 sekundah!
v turbo casih (slick gume, sirsi dirkalniki, drugacna geometrija!) so na nemalo ovinkih namerili tja do 5.4G pospeska! danes “komaj” 3.5G. Za primerjavo, t.i. vlaki smrti redkokje presezejo 2.5G 😉
BMW je v zlatih turbo casih med treningom in kvalifikacijami svojo 1.6 litrsko masino “navil” na 1600KM! Ampak s taksnim turbo-lagom , da je pohojena stopalka za plin “prijela” sele po dveh sekundah.
prav rad bi v taksnih bolidih videl nekaj maminih sinckov, ki danes grejejo sedeze F1. zacensi s sumaherjem mlajsim in montoyo
motorji serije GP na progi v enem krogu zaostanejo od 10-20s. kje so sele superbikes..
F1 nikoli niso dosegale kakrsnihkoli pospeskov 6G, kaj sele 9. razen pri nesrecah za stotinko sekunde (nekaj deset G). celado imajo obvezno privezano na kokpit sele od lanskega leta dalje…da ublazi poskodbe v nenamernih crash testih
4,5G je meja kjer povprecen clovek izgubi zavest, piloti vojaskih lovcev morajo brez “anti G suits” zdrzati do 30s pri 6-7G, nekajkrat zapored. teste izvajajo vsako leto