Tarok – vprašanje
Sem odprla kar novo temo.
Ker se nam je včeraj zgodilo, bom vprašala tukaj.
1. igralec ima obvezno trojko (in prednost)
2. igralec je rekel DVE
3. in 4. igralec sta rekla NAPREJ
Potem je bil na vrsti spet 1. igralec, ki je lahko igro DVE višal ali izenačil in je IZENAČIL IN REKEL DVE. Potem je bil na vrsti spet 2. igralec, ki je višal izenačeno dvojko na BERAČ. Konec.
Vprašanje – kaj bi se zgodilo v primeru, da 1. igralec ne bi izenačil igre in rekel NAPREJ. Kolikor vem, bi moral 2. igralec odigrati DVE, ne bi mogel svoje dvojke višati na BERAČ. Ali? Ker on je najprej trdil, da bi lahko. Ampak kolikor vem je to No go.
tudi na trenutno najbolj obiskani in igrani slovenski strani na netu je tako (valat.si, ne spomnim se pa več kako je bilo na tarok.net, ker je že tako zastarelo, da sem opustila igranje)
A si bovna ti???? A ne vidiš da si ravno to že napisala pod spodnjo temo ki je isto o taroku. Ti res nisi gladka. In zdaj bom dve teme imel na forumu ker pač si ti še eno odprla??? Pa tebi ne pomaga niti setelit.
res ste nekateri manj inteligentni in prav je da jaz kralj naredim red in to z laserjem pošljem podatke na drug planet ki ga vi še niste odkrili ker ga jaz skrivm
Wau! O, wau, kakšna dva odgovora. Saj ni res pa je. Obstajate takšni, ki samo zlivate svoj gnev.
Odprla sem novo temo, ker ni nihče odgovoril (ali pa si ti tisti, ki sploh ni razumel vprašanja in je napisal, da “oni igrajo tako, da igra človek sam berača” – se vprašaš o funkcionalni pismenosti, res).
Gospod Vinko je odgovoril kasneje – hvala.
Sprašujem pač, ker na valat.si, trenutno mega obiskani spletni aplikaciji je pač tako kot pravim jaz. Prijatelj je trdil drugače.
A ste vsi presrečnizdaj, ke boste zbolelei zaradi še ene odprte teme. Tu se jaz zamislim, kdo rabi kak satelit v glavi.
v prejšnji temi sem dal link do navodil
je pa res, da v vsaki gostilni (pa to celo v isti vasi) imajo neke svoje dodatke k standardnim navodilom — in to ni več tarok ampak … neko sranje, ki povzroča piz.duliranje, ker vsi ne poznajo dodatkov
[/quote]
Hvala za nič. Navodila so ohlapna in že tarok.net in Tarok zveza Slovenije nista zedinjeni. Na turnirju v 4 na valat.si, se je igralo kot pravim jaz – ne govorimo o vaši tarokaški gostilni. Da niste vi šnopsali ob litrcah.
Tale navodila so pa precej zastarela – od kdaj MORAŠ vzeti porufanega kralja iz talona. Kr neki.
Hvala za nič. Navodila so ohlapna in že tarok.net in Tarok zveza Slovenije nista zedinjeni. Na turnirju v 4 na valat.si, se je igralo kot pravim jaz – ne govorimo o vaši tarokaški gostilni. Da niste vi šnopsali ob litrcah.
Tale navodila so pa precej zastarela – od kdaj MORAŠ vzeti porufanega kralja iz talona. Kr neki.
[/quote]
Tarok.net s svojimi pravili je last pravne osebe enega poznavalca taroka, podobno e-mesto, obe strani imata kar nekaj uporabnikov in kolikor mi je znano vec ali manj obe uporabljata pravila TZS (je pa res tezje vse mozne razlicice skomponirati v kodo, ker to predvsem stane). Tzs je poenotila pravila s strani mnogih clanov tarok drustev iz celotne Slo in so edina merodajna. To je gentlmenska igra, vse ostalo so vaske razlicice, ki s tarokom nimajo mnogo skupnega.
Pa se odgovor, lahko si visas igro, ceprav vsi igralci rekli naprej.
Vedno smo igrali, da lahko sam sebe višaš. Tako da, ja, opisana situacija je čisto v redu.
Lahko bi 2. igralec tudi najprej višal na 1. Mogoče bi prisilil 1., da igra višjo igro. V taroku, če nimaš kralja (ker potem itak ne igraš), je pač fajn, če nasprotnika prisiliš v višjo igro, kot jo zmore. Je bistveno, ali zamenjaš eno ali dve karti, ker imaš lahko eno “rupo” več.
Licitiramo pa po lestvici s točkami:
trojka 10
dvojka 20
enka 30
solo tri 40
BERAČ 45
solo dva 50
solo ena 60
Valata (kot je bilo v enem linku v ta drugi temi) pa nismo nikoli licitirali, se ga je le napovedalo. Tudi barvnega valata nismo igrali.
Huh. Pri nas je bil beraš vedno 70, potem solo brez 80 in še ena opcija, to je odprti berač 90. Za tem še barvni valat 125 in valat 250.
Zlo švoh. Berač je vedno 70. Odprti berač 90. Solo brez 80. Barvič 125, valat 250.
Barvni valat je itak igra in moraš povedati kaj igraš (po tem ko si menjal talon s solo igro 3,2,1,brez). Valat pa lahko napoveš – 250. Kot seveda tudi trulo, kralje, palco, trulpagat…
sicer pa sem vmes že ugotovila – turnirska pravila ne dopušajo takih mahinacij kot je opisan primer – torej višanja samega sebe. Kar je tudi edino logično, če boljše premisliš.
Huh. Pri nas je bil beraš vedno 70, potem solo brez 80 in še ena opcija, to je odprti berač 90. Za tem še barvni valat 125 in valat 250.
[/quote]
Hja, ne vem, tako smo igrali, da je solo dva več kot berač. Odprti berač pa več kot solo ena. Nad odprtim je samo še solo brez. Valata nismo licitirali, lahko pa si ga napovedal, takrat kot vse drugo (no, če si napovedal valata, ponavadi nisi napovedal ostalih “malenkosti”). Barvnega valata nismo igrali.
Zlo švoh. Berač je vedno 70. Odprti berač 90. Solo brez 80. Barvič 125, valat 250.
Barvni valat je itak igra in moraš povedati kaj igraš (po tem ko si menjal talon s solo igro 3,2,1,brez). Valat pa lahko napoveš – 250. Kot seveda tudi trulo, kralje, palco, trulpagat…
sicer pa sem vmes že ugotovila – turnirska pravila ne dopušajo takih mahinacij kot je opisan primer – torej višanja samega sebe. Kar je tudi edino logično, če boljše premisliš.
[/quote]
Kot odgovarjam že Markotu, tako smo igrali, ne trdim, da je prav. Mogoče zato tak vrstni red, ker bi bilo če ne preveč beračev, ki ga je v 4 sorazmerno laže narediti kot solo dva. Smo pa Goričani kolikor vem vsi tako igrali. Barvnega valata nismo igrali, v bistvu je veljal za eno tako preveč enostavno igro, tj. z nekaj sreče v kartah si ga preveč enostavno naredil.
So pa nekateri igrali tudi, da ni obvezno tri. Vendar potem ni nikoli prišlo do klopa. Klop pa je fajn zadeva: je vzgojno za tistega, ki ne gre igrat z dovolj dobrimi kartami in se samo šlepa, saj je tak ponavadi “puhn” (pobere več kot 35 puntov) in dobi 70 minusa. Tako da so brez obvezno tri igrali le bolj začetniki.
Ampak vprašanje je bilo, ali lahko sam sebe višaš. Pri nas lahko. Dostikrat je kdo, ki je izlicitiral igro, preden je klical kralja in odprl talon, še prekalkuliral (preštel taroke, preštel svoje kralje, “rupe”) in potem zvišal npr. z dva na solo tri.
Tarok – pravila igre
Uvod
Tarok je igra s kartami za 3 ali 4 igralce.
Za lažje razumevanje razložimo pomen nekaterih izrazov:
Štih – ena karta od vsakega igralca odvržena na mizo.
Obvezni igralec – igralec, ki sedi levo od delilca. Ta igralec je edini ki lahko igra igro “Tri”.
Nosilec igre – igralec, ki je izbral igro in jo igra, njegovi ekipi se na koncu pišejo točke.
Nosilec napovedi – igralec, ki je napovedal realizacijo.
Razlika – vsota točk, ki jih prinesejo pobrane karte, minus 35. Se zaokrožuje na 5.
Zarufati se – klicati kralja, ki je v talonu.
Barva – srce, kara, pik ali križ.
Tarok – karte z rimskimi številkami.
Igra se začne tako, da se naključno izbere igralca, ki bo zmešal in razdelil karte.
Najprej se posebej razdeli talon, ki vsebuje šest kart. Talona nihče ne sme videti.
Nadaljuje se razdelitev kart med igralce. Karte dobi igralec na delilčevi levi in se nadaljuje v smeri urinega kazalca.
Če so trije igralci, potem vsak igralec dobi 16 kart, če so štirje pa le 12.
V navadi je, da se deli tako, da vsak igralec dobi dvakrat po osem ali šest kart.
Klicanje iger:
Ko so vse karte razdeljene in si je vsak igralec ogledal svoje karte, se začnejo napovedi iger. Prvi začne z napovedjo igralec levo od obveznega igralca.
Naslednji igralec mora klicati višjo igro ali pa klicati naprej.
Igralec, ki je po vrsti pred igralcem s trenutno najvišjo izbrano igro, jo lahko enači ali pa preseže, če ni pred tem klical naprej.
To se ponavlja, dokler vsi razen enega igralca ne kličejo naprej. Tisti, ki ni klical naprej je postal nosilec igre, ki jo je izbral.
Če vsi igralci kličejo naprej, potem se igra Klop.
Klop Vsak igra zase, pobrati poskuša čim manj kart. Prvim šestim štihom se doda še zgornja karta iz talona. Točkovanje: Izgubis toliko točk, kolikor si pobral (zaokroženo na 5). Če nekdo zbere več kot 35 točk, dobi -70 točk, ostali pa ne pišejo negativnih točk. Če ne poberes nobene karte dobis 70 točk!
Tri Nosilec igre iz talona vzame 3 karte, pobrati mora vsaj 36 točk. Ekipa nosilca igre s pozitivno razliko piše razlika + 10 sicer razlika – 10
Dve Nosilec igre iz talona vzame 2 karti, pobrati mora vsaj 36 točk. Ekipa nosilca igre s pozitivno razliko piše razlika + 20 sicer razlika – 20
Ena Nosilec igre iz talona vzame 1 karto, pobrati mora vsaj 36 točk. Ekipa nosilca igre s pozitivno razliko piše razlika + 30 sicer razlika – 30
Solo tri Nosilec igre iz talona vzame 3 karte, igra sam, pobrati mora vsaj 36 točk. Možno igrati le pri štirih igralcih. Nosilec igre s pozitivno razliko piše razliko + 40 sicer razlika – 40
Solo dve Nosilec igre iz talona vzame 2 karti, igra sam, pobrati mora vsaj 36 točk. Možno igrati le pri štirih igralcih. Nosilec igre s pozitivno razliko piše razliko + 50 sicer razlika – 50
Solo ena Nosilec igre iz talona vzame 1 karto, igra sam, pobrati mora vsaj 36 točk. Možno igrati le pri štirih igralcih. Nosilec igre s pozitivno razliko piše razliko + 60 sicer razlika – 60
Berač Nosilec igre ne sme pobrati nobenega štiha. Če pobere piše -70, sicer +70.
Solo brez Nosilec igre igra sam in ne menja kart s talonom, pobrati mora vsaj 36 točk. Vrednost je razlika +80 točk (ali -80 če izgubi).
Klicanje kralja / rufanje
Pri igri štirih igralcev, če se igra ena, dva ali tri, nosilec kliče kralja. Igralec izbere kralja v eni barvi (tega kralja ne sme imeti sam). Tisti igralec, ki ima klicanega kralja v roki, je v tej igri partner nosilca. Igralca igrata skupaj in na koncu oba pišeta točke.
V primeru, da je izbrani kralj v talonu, nosilec igra sam. Če nosilec iz talona vzame klicanega kralja in z njim pobere štih, dobi preostanek talona.
Prikaz talona
Pri igrah nižjih od berača, se odpre talon. Če se igra tri, se talon radeli v dve skupini po tri karte, če se igra ena, se prikaže šest skupin po eno karto.
Nosilec igre izbere eno skupino kart iz talona in jo vzame v roko. Njegovi nasprotniki dobijo preostanek talona (za točkovanje).
Zalaganje
Iz roke si mora igralec založiti natanko toliko kart, kot jih je prejel iz talona. Založena karta ne sme biti kralj ali del trule. Če je mogoče, karta ne sme biti tarok. Izjemoma se lahko založi taroka takrat, ko v roki ni druge barve. Založen tarok se pokaže tudi drugim igralcem.
Napovedi
Pri vseh igrah razen pri klopu in beraču lahko igralci napovejo realizacije.
Trula Ekipa pobere škisa, monda ter pagata. Nenapovedana 10, napovedana 20 točk.
Kralji Ekipa pobere vse štiri kralje. Nenapovedani 10, napovedani 20 točk.
Kralj ultimo V zadnjem štihu ekipa nosilca igre pobere klicanega kralja, možno le pri štirih igralcih. Nenapovedan 10, napovedan 20 točk.
Pagat ultimo Zadnji štih pobere pagat. Nenapovedan 25, napovedan 50 točk. Če štih s pagatom pobere tvoj partner, je pagat ultimo izgubljen!
Barvni valat Če je prva karta na mizi barva, je katera koli karta te barve močnejša od taroka. Nosilec napovedi mora pobrati vse karte, možno napovedati le, ko je nosilec sam v ekipi. Možen je le napovedani barvni valat, ki je vreden 125 točk.
Valat Ekipa pobere vse štihe. Nenapovedan je vreden 250, napovedan 500 točk.
Napovedi valat in barvni valat sta nadgradnji izbrane igre in razveljavita vse ostale napovedi. Imata enako vrednost ne glede na izbrano osnovno igro.
Kontre
Kontro na napoved ali igro lahko da igralec le svojemu nasportniku. Kontri lahko nosilec napovedi ali njegov soigralec da rekontro, subkontro lahko potem da eden izmed igralcev v nasprotni ekipi in potem je možnost mordkontre, ki jo lahko da kdor koli iz ekipe, ki je napovedala realizacijo.
Točkovanje:
kontra x2
rekontra x4
subkontra x8
mordkontra x 16
Kontra igri je kontra na celotno vsoto točk (vključno z napovedmi).
Začetek igranja
Ko se igra valat, barvni valat, solo brez talona in berač, začne nosilec igre, sicer začne tisti, ki je prvi dobil karte v roko.
Igralec, ki prvi položi karto na mizo lahko izbere poljubno karto, izjema sta klop in berač, kjer ne smes igrati pagata razen če je to edina možna karta.
Prva karta na mizi določi kakšne karte smejo ostali igralci odvreči. Če je barva, potem morajo igralci odvreči enako barvo ali če je nimajo, taroka, v primeru, ko nimajo v roki niti prave barve niti taroka, lahko odvržejo poljubno karto.
Pri klopu in beraču moraš, če imaš možnost, igrati karto, ki je močnejša od trenutno najvišje karte. Še vedno moraš upoštevati zgornje pravilo.
Pri barvnem valatu tarok ne vzame barve.
Mond fang
Se zgodi takrat, ko igralec izgubi monda. V tem primeru igralec izbubi 20 točk. Igralec lahko izgubi monda med igro (ga pobere škis) ali pa ga pusti v talonu.
Če je mond v talonu ter se igralec zarufa in mu uspe dobiti preostanek talona, monda ni izgubil!
Točkovanje po končani rundi in pregled po rundah
Vse napovedi in igra se štejejo nosilcu igre (in njegovemu partnerju). Napovedi, ki jih napove nasprotna ekipa, se negativno štejejo prvi ekipi.
Mond fang se šteje samo igralcu, ki je monda izgubil.
Radli
Radle dobijo vsi igralci ob koncu klopa, berača, barvnega valata, napovedanega valata ter solo brez.
Radl se porabi nosilcu igre ob zmagi. Če ima nosilec igre radl, se točke na koncu igre podvojijo.
Pri klopu se točke podvojijo igralcem, ki imajo radl.
Glede na nastavitev igre, lahko ob koncu igre vsak neporabljen radl prinese -100 točk.
Kot odgovarjam že Markotu, tako smo igrali, ne trdim, da je prav. Mogoče zato tak vrstni red, ker bi bilo če ne preveč beračev, ki ga je v 4 sorazmerno laže narediti kot solo dva. Smo pa Goričani kolikor vem vsi tako igrali. Barvnega valata nismo igrali, v bistvu je veljal za eno tako preveč enostavno igro, tj. z nekaj sreče v kartah si ga preveč enostavno naredil.
So pa nekateri igrali tudi, da ni obvezno tri. Vendar potem ni nikoli prišlo do klopa. Klop pa je fajn zadeva: je vzgojno za tistega, ki ne gre igrat z dovolj dobrimi kartami in se samo šlepa, saj je tak ponavadi “puhn” (pobere več kot 35 puntov) in dobi 70 minusa. Tako da so brez obvezno tri igrali le bolj začetniki.
Ampak vprašanje je bilo, ali lahko sam sebe višaš. Pri nas lahko. Dostikrat je kdo, ki je izlicitiral igro, preden je klical kralja in odprl talon, še prekalkuliral (preštel taroke, preštel svoje kralje, “rupe”) in potem zvišal npr. z dva na solo tri.
[/quote]
Ja, očitno je višanje stvar dogovora. Saj ko igraš z istimi soigralci so “pravila” znana. Ko pa na frišno z nekom igraš pa pač pride do zagat.
In še pripomba: barviča je jako težko naredit! Zelo zelo. Precej težje kot odprtega berača. Pa tudi po mojih vseh neštetih špilih, tudi berač ni kar tako, te lahko kar hitro pohapsajo na malem taroku ali kavalu.
“Prvi začne z napovedjo igralec levo od obveznega igralca.
Naslednji igralec mora klicati višjo igro ali pa klicati naprej.
Igralec, ki je po vrsti pred igralcem s trenutno najvišjo izbrano igro, jo lahko enači ali pa preseže, če ni pred tem klical naprej.
To se ponavlja, dokler vsi razen enega igralca ne kličejo naprej. Tisti, ki ni klical naprej je postal nosilec igre, ki jo je izbral.”
Bistvo je: je postal nosilec igre, ki jo je klical. Že prej. Prej lahko viša že klicano igro – npr. direkt lahko reče solo 2, če nekdo reče 2, vendar, če so vsi rekli naprej, ne more več višati svojega solo 2 na berača.
Očitno so si igralci tekom let malo po svoje razlagali pravila in je postalo samoumevno, da lahko sam sebe zvišaš po zaprtem krogu. A-a.
beri
[/quote]
Berem. Beri še ti. Ali pa mi argumentirano razloži po kakšnem ključu lahko višaš samega sebe – višaš soigralčevo igro, ne svoje. Še bolj me pa zanima, zakaj so torej prioritete igralcev v vsaki rundi, če bi si lahko kar v nedogled izmišljeval. Ravno zato je vedno eden z najvišjo prioriteto (obvezen 3), da “nadzira” igro in ima tisti moment strateško prednost in prednost pri igranju. “Izmišljuješ” si lahko, dokler vsi ostali ne rečejo naprej. Potem je konec. Postaneš nosilec igre, ki si jo izbral. Sicer pa – če imaš tarokaško zgodovino, razumeš točno v čem je problem, če ne pa pač ne.
Berem. Beri še ti. Ali pa mi argumentirano razloži po kakšnem ključu lahko višaš samega sebe – višaš soigralčevo igro, ne svoje. Še bolj me pa zanima, zakaj so torej prioritete igralcev v vsaki rundi, če bi si lahko kar v nedogled izmišljeval. Ravno zato je vedno eden z najvišjo prioriteto (obvezen 3), da “nadzira” igro in ima tisti moment strateško prednost in prednost pri igranju. “Izmišljuješ” si lahko, dokler vsi ostali ne rečejo naprej. Potem je konec. Postaneš nosilec igre, ki si jo izbral. Sicer pa – če imaš tarokaško zgodovino, razumeš točno v čem je problem, če ne pa pač ne.
[/quote]
sta dva postopka:
1. licitiranje igre
2. izbira igre (izbere jo nosilec igre) – seveda višje vrednotene, močnejše igre.
Nikjer ni omejitve (da si je nosilec igre izbral igro preje (v postopku licitacije)).
Pač pa jasno piše(š), da nosilec igre igra igro, ki si jo je izbral. Igralec igra svojo!! igro, ne pa soigralčevo
sta dva postopka:
1. licitiranje igre
2. izbira igre (izbere jo nosilec igre) – seveda višje vrednotene, močnejše igre.
Nikjer ni omejitve (da si je nosilec igre izbral igro preje (v postopku licitacije)).
Pač pa jasno piše(š), da nosilec igre igra igro, ki si jo je izbral. Igralec igra svojo!! igro, ne pa soigralčevo
[/quote]
Nisi odgovoril na vprašanje – kaj je potem bistvo prioritete igralcev? Nekako bi mi še šlo v račun. če bi pri taroku bile igre rangrane v smislu “boljše karte, boljša igra”. Pa niso. Za barviča, berača ali solo brez potrebuješ točno določene karte, ki se ne rangirajo po sami osnovni “moči” kart. Pagat je pri barviču “brez veze”. Srčev platlc pa dominira nad škisom.
“Nosile vi gre, ki SI JO izbral.” Ne nosilec igre, ki jo (še) izbiraš. Pa se tebi res zdi smiselno višati sebe iz brača iz dvojke na berača? Tarok je (če izvzamemo noto sreče pri delitvi) – miselna igra. Zanjo samo poznavanje pravil ni ovolj. Treba je znati igrati (kot npr. šah – le brez note sreče). Torej? Meni je načeloma vseeno kako kdo igra, gre za logiko, ki stoji zadaj. Po zaprtem krogu višati samega sebe. Idiotsko še že bere.