Transalpina in Transfăgărășan
Transfăgărășan, poleti. To so kraji, kjer pozimi itak ne moreš čez, obvezno spremljaj objave, kdaj se prelaz odpre. Poleti je prelaz motoristom bolj prijazen kot avtomobilistom, saj se lahko vsaj pogojno premikajo po sredini, pozabi pa naj, kdor misli, da bo ovinke vozil kot čez postonjske ride, no morda v vznožju in v zgodnjih jutranjih urah, ko še ni toliko prometa iz nasprotne smeri. Mi smo za deset km do vrha potrebovali 3 ure, pa ni bil vikend, pač pa polna turistična sezona. Okolica je prelepa, vendar resnično zoprno premikat avto toliko časa meter po meter. Tudi sicer je poleti čez Karpate precej obremenjeno. Stoječe in počasi premikajoče kolone so dosti normalen pojav, sploh vikendi, ja.
Še splošen napotek za vožnjo po Romuniji. Če boš izbiral stranpoti, imej rezervo goriva še v kanti. Ni nujno, da je na vsaki bencinski možno dobit bencin, pa tudi neposeljena območja so lahko kar velika. Divjina je resnično divjina, srečaš lahko tudi divje živali.
Transalpine ne morem komentirat, nismo bili. Vsekakor pa dežela, ki še ji bomo namenili pozornost. Sploh narava kot taka je božjastno lepa.
Transfăgărășan, poleti. To so kraji, kjer pozimi itak ne moreš čez, obvezno spremljaj objave, kdaj se prelaz odpre. Poleti je prelaz motoristom bolj prijazen kot avtomobilistom, saj se lahko vsaj pogojno premikajo po sredini, pozabi pa naj, kdor misli, da bo ovinke vozil kot čez postonjske ride, no morda v vznožju in v zgodnjih jutranjih urah, ko še ni toliko prometa iz nasprotne smeri. Mi smo za deset km do vrha potrebovali 3 ure, pa ni bil vikend, pač pa polna turistična sezona. Okolica je prelepa, vendar resnično zoprno premikat avto toliko časa meter po meter. Tudi sicer je poleti čez Karpate precej obremenjeno. Stoječe in počasi premikajoče kolone so dosti normalen pojav, sploh vikendi, ja.
Še splošen napotek za vožnjo po Romuniji. Če boš izbiral stranpoti, imej rezervo goriva še v kanti. Ni nujno, da je na vsaki bencinski možno dobit bencin, pa tudi neposeljena območja so lahko kar velika. Divjina je resnično divjina, srečaš lahko tudi divje živali.
Transalpine ne morem komentirat, nismo bili. Vsekakor pa dežela, ki še ji bomo namenili pozornost. Sploh narava kot taka je božjastno lepa.
[/quote]
10x – odličen komentar.
se mi je zdelo, da ni več za mene, da je preveč prometno.
Uživam v malce športni vožnji s šajnijem
buggy .. zadaj gume 295
[/quote]
Cute Nisem poznavalec tovrstnih štirinožcev, ampak Romunija samo če ima resnično dobro vzmetenje, ker če naletiš na zhebano cesto, ti odtrga križ. Kjer je zrihtano, je pa odlično in tudi tega je precej in dostopno po prijaznih cenah. Verjetno ga prepelješ na lokacijo? Španija se mi zdi odličen poligon za kaj takšnega. Umirjeno priobalno, če zaviješ v notranjost od Barcelone proti Saragosi in Logronom, imaš odlične ravne ceste, lahko pa zaviješ delat kroge in dvigovat pesek tudi v puščavo. Recimo https://goo.gl/maps/xN2TLp3TzYo grrrr
Cute Nisem poznavalec tovrstnih štirinožcev, ampak Romunija samo če ima resnično dobro vzmetenje, ker če naletiš na zhebano cesto, ti odtrga križ. Kjer je zrihtano, je pa odlično in tudi tega je precej in dostopno po prijaznih cenah. Verjetno ga prepelješ na lokacijo? Španija se mi zdi odličen poligon za kaj takšnega. Umirjeno priobalno, če zaviješ v notranjost od Barcelone proti Saragosi in Logronom, imaš odlične ravne ceste, lahko pa zaviješ delat kroge in dvigovat pesek tudi v puščavo. Recimo https://goo.gl/maps/xN2TLp3TzYo grrrr
[/quote]
nice potka
ni ravno težkokategorni off-roader. imam raje kaj takega kot je z Jezerskega v Železno kapljo (in nazaj)
ja na Transalpina in Transfăgărășan bi si ga dal pripeljati — sicer malce drag projekt …
nice potka
ni ravno težkokategorni off-roader. imam raje kaj takega kot je z Jezerskega v Železno kapljo (in nazaj)
ja na Transalpina in Transfăgărășan bi si ga dal pripeljati — sicer malce drag projekt …
[/quote]
Nica – Gap – Grenoble https://goo.gl/maps/pJdgSCwPMhA2
Odlična cesta, dva prelaza nad dva jurja, če se prav spomnim. Gužve ni pretirane, tekoča vožnja. Policajev ni bilo niti ko smo jih potrebovali. Za razliko z Avstrijo, kjer te začopatijo na vsakem vogalu. No, odvisno, koliko stegne tvoj šajni
Nica – Gap – Grenoble https://goo.gl/maps/pJdgSCwPMhA2
Odlična cesta, dva prelaza nad dva jurja, če se prav spomnim. Gužve ni pretirane, tekoča vožnja. Policajev ni bilo niti ko smo jih potrebovali. Za razliko z Avstrijo, kjer te začopatijo na vsakem vogalu. No, odvisno, koliko stegne tvoj šajni
[/quote]
10x za hint
bi moral še vedno organizirati prevoz šajnija.
najdlje kar mu “zaupam” je Grossglockner
ne, nimam težav zaradi hitrosti
Transfăgărășan, poleti. To so kraji, kjer pozimi itak ne moreš čez, obvezno spremljaj objave, kdaj se prelaz odpre. Poleti je prelaz motoristom bolj prijazen kot avtomobilistom, saj se lahko vsaj pogojno premikajo po sredini, pozabi pa naj, kdor misli, da bo ovinke vozil kot čez postonjske ride, no morda v vznožju in v zgodnjih jutranjih urah, ko še ni toliko prometa iz nasprotne smeri. Mi smo za deset km do vrha potrebovali 3 ure, pa ni bil vikend, pač pa polna turistična sezona. Okolica je prelepa, vendar resnično zoprno premikat avto toliko časa meter po meter. Tudi sicer je poleti čez Karpate precej obremenjeno. Stoječe in počasi premikajoče kolone so dosti normalen pojav, sploh vikendi, ja.
Še splošen napotek za vožnjo po Romuniji. Če boš izbiral stranpoti, imej rezervo goriva še v kanti. Ni nujno, da je na vsaki bencinski možno dobit bencin, pa tudi neposeljena območja so lahko kar velika. Divjina je resnično divjina, srečaš lahko tudi divje živali.
Transalpine ne morem komentirat, nismo bili. Vsekakor pa dežela, ki še ji bomo namenili pozornost. Sploh narava kot taka je božjastno lepa.
[/quote]
Mi imamo pa malce drugačne izkušnje. 4 članska družina z avtom. Bili od 12.8.20. 8 pred pol leta.
Pot Budimpešta severno AC MP Artand/Bors, Cluj Napoca, Sighisoara, Bran, Brasov, Sinaia iz južne strani na Transfăgărășan potem v Sibiu, MP Nadlac od tam pa direkt v Ljubljano. V Branu smo prespali 3 dni za 60 € od tam naredili nekaj enodnevnih izletov, veliko stvari v bližini do 50 km) Vstopnine za znamenitosti, gradovi, rudnik soli, so nizke, res pa je, da moraš bit tam med prvimi, da ne čakaš za nakup vstopnine, ker so tam od 10 ure dalje res zelo dolge vrste turistov.
Bili v višku sezone, praznik 15.8.. lepo sončno vreme od 25-28 stopinj. Nobenih zastojev in gužve čez prelaz. niti po cesti. Vse potekalo tekoče. Peljati se je dalo hitro kolikor so ovinki dopuščali. Smo se pa na poti večkrat ustavili in si ogledali znamenitosti al pa občudovali naravo.
Vzeti si moraš vsaj 10 dni časa, pa še to je premalo. Bukarešto, črno morje in naprej moldavijo pa smo pustili za drugič, mogoče za letos.
Mi imamo pa malce drugačne izkušnje. 4 članska družina z avtom. Bili od 12.8.20. 8 pred pol leta.
Pot Budimpešta severno AC MP Artand/Bors, Cluj Napoca, Sighisoara, Bran, Brasov, Sinaia iz južne strani na Transfăgărășan potem v Sibiu, MP Nadlac od tam pa direkt v Ljubljano. V Branu smo prespali 3 dni za 60 € od tam naredili nekaj enodnevnih izletov, veliko stvari v bližini do 50 km) Vstopnine za znamenitosti, gradovi, rudnik soli, so nizke, res pa je, da moraš bit tam med prvimi, da ne čakaš za nakup vstopnine, ker so tam od 10 ure dalje res zelo dolge vrste turistov.
Bili v višku sezone, praznik 15.8.. lepo sončno vreme od 25-28 stopinj. Nobenih zastojev in gužve čez prelaz. niti po cesti. Vse potekalo tekoče. Peljati se je dalo hitro kolikor so ovinki dopuščali. Smo se pa na poti večkrat ustavili in si ogledali znamenitosti al pa občudovali naravo.
Vzeti si moraš vsaj 10 dni časa, pa še to je premalo. Bukarešto, črno morje in naprej moldavijo pa smo pustili za drugič, mogoče za letos.
[/quote]
Priporočam, če boste v Bukarešti http://www.bnr.ro/Turul-virtual-al-BNR-8857.aspx. Potrebno je predhodno dogovoriti ogled. Enako velja tudi za palačo parlamenta.
Ne vem … berem in berem… mal cudno. Sicer pa morda nisem “up to date” v Romunji sem bil samo 3x od leta 2007, prevozil samo nekje dobro tretjino drzave in obiskal kakih 50 / 60 razlicnih lokacij med gradovi, citadelami, tabori, dacianskimi najdbisci, cerkvicami, mestnimi jedri, vasicami, … … Tankal sem povsod (sicer samo dizel in super 95) tudi v odrocnih vasicah po dobri 1 uri voznje brez pumpe, ko mi je zena ze n-tic rekla, da ce se mi pa torkat zgodi, da bomo brez goriva, da naj pozabim, da gre se kdaj z mano.
Naj povzamem, ce pomaga samo zadnje 2016 (torek – petek) – Trasnfagarasan in Transalpina. Citroen C8, 5 potnikov najmlajsi otrok 1 leto, najstaresji 7.
Kot izhodisce postavljam Sebes; se nahaja ob glavni prometnici med madzarsko mejo in Brasovom – tam se cesta odcepi za Bukuresto. Do Sebesa najalazje LJ – ZG proti BG ven za NS in naprej Zrenjanin – Srpska Crnja (mejni prehod) pa Temisvar in ze je avtocesta preknjna 2x, od skupne razdalje si na AC priblizno polovico. Skupno kake 3,5 ure sproscene voznje z eno krajso pavzo. Ceste so cist OK, oznacene luknjicaste nic kaj bolj kot nase – glavne prometnice. Po raznih Transilvasnkih in Valaških vasicah v raziskovanju saksonskih gradov pa je makadamska pot po celi vasi pogosto “standarad”. Navigacije res niso najbolj zanesljive pa se te na telefonu vcasih komaj da uspejo najt komunikacijo s satelitom. Na poti od meje do Sebesa je en kup stvari za videt in se ustavit a osredoticimo se na kar je vprasano. No en namig pa le: v mestu Deva se splaca it do Hunedoare pogledat grad. Ce pa mas cas in voljo dej prespat kar v Sebes-u in se na poti tja ustavi se v blizini mesta Orăștie in skoci na Sarmizegetusa Regia (Daciansko svetisce na hribu v gozdovih Orastia) in mesto Alba Iulia. Pac 3 pomembnejse loakcije vredne ogleda v tem delu Transilvanije, ce ze gres tja.
kakorkoli… Iz Sebesa (st. stevca: 151780) se gre na (DN67C) – ustavli smo se nekaj krat, izjemna narava, zanimivi kar mal zastrasujoci jezi in enormna jezera, prostori za piknike, pocivalisca s stojnicami z magneti, kozarcki, raznimi drugimi spominki in prigrizki. Ce nimas srece te “toka” se 10 minutna voznja za 5-imi divjimi konji, ki jih en klinc briga, da so na cesti… Ko se konca gozdnati del (na torek smo res srecali tu pa tam kak avto) in vse zgoraj nasteto prezivis si na gozdnatem “vrhu”. Hiske, kampi, motelcki, hotelcki, ma kar hoces… kr neki… In mislis, da je to, to … No ni… To je Obârşia Lotrului. Pac neke vrste hribovski “pobirajsoldeunmukijihda” … Mal se zmedes, gledas (navigjacije nimas ker itak obvladas – jaz)… Zena vprasa , ce je to blo to, in kje bomo spali in po par minutah se vprasa ali smo se zgubili… Otroci pa bi se sli kopat in ribe lovit… No mal tuhtas pogledas karte in zapeljes desno… BTW ugotvis da tudi na 1000 in + m, Romuni ob vsakem potoku postavijo avto in kampirajo. Ko mal peljes vidis, da bo treba levo vidis namrec tablo kjer v “jasni” romunscini pise; “Transaplina” in, da je voznja cez Transalpino prepovedana od 19: 00 – 7:00. Ampak brez skrbi na cist vsakem kamnu od te table napreji pise “tractari” in tel stevilka… te bodo prisli iskat. In se dobro, da zena ne razume romunsko ker je ura itak ze 18:00. In, ce sem iskren dobor, da tut sam nisem sploh razumel kaj na tabli pise razen napisa “Transaplina”. Kakorkoli… tu se prava transpalina “The devils’ path / The kings’ road” zacne… stOjis na vsakem izviru vode (pac jaz) na vsakem klincevem ovinku ker so slike vse lepse in se na dveh ali treh postojankah kjer so super ponudbe magnetov in raznoraznih drobnarij. In na cist vsaki postojanki te zena vprasa, ce se bomo spet ustavli n toroci pa, ce morajo tudi oni ven ali ap ce lahko tudi oni ven … odvisno. Na vrhu (po prelazu Urdele) se mal spustis (mal ti ni vseeno, ker ljudem res ni jasno, da ograja sodi na zacetek in ne na konec ovinka) in prides v vasico Ranca. Na stevcu pise 151902 (prevozenih 122km) vozil pa si kakih 5 ur cca.
V Ranci prespis, pohajas, hribolazis al pa na terasi izjemne planinske koce kjer imas prav lepo in cisto sobo peces zar in lastniku razlagas zakaj pa si ti medi vsemi Romuni edini neromun in kako to, da si prisel tja gor s familijo.
No tu je potem bil plan, da gremo iz Transalpine dol na juzno stran (Valakijo / Vlaško) cez Novaci, na krziscu z Bumbesti Pitic levo in proti Râmnicu Vâlcea in naprej na Curtea de Argeş in gor na Transfagarasan.
A smo se po nasvetu lastnika Cabane kjer smo spali odlocli nazaj do Obârşia Lotrului pa desno… cez gozdove, reke, potoke, … (dobesedno) in na Râmnicu Vâlcea iz severne namesto iz vzhodne vpadnice. Ostalo je isto… Po karti je razdalja sicer podobna a mislim, da se nam je kar vleklo. Stanje stevca v Râmnicu Vâlcea pred McDonaldsom (so si ga zasluzli) je bilo 152060 (prevoženih 155km) vozili pa smo slabe 4 ure. Cesta pa je na mnogih mestih bila dobesedno gozdna pot… sem si pa tu kriv sam morda se najbolj zarad svoje zelje se 1x prevoziti Transalpino zjutraj v nasprtono smer.
Dalje smo torej sli do Curtea de Argeş (stanje stevca 152095) prevoženih 35 km cca 1h. Tu sem klical lastnika (odgovornega) v koci na vrhu prelaza in mu rekel, da do 19:00 morda ne bom gor ura je bila namrec 16:40 – zmenjeno je bilo, da moram bit do 19:00… Rezerviral sme apartma v katerem je menda spal sam Ceaușescu in je menda ful iskan. In tip meni pravi, da ni problem ampak, da niti do 21:00 ne bom gor, ce sem se vedno v Curtei… Hm no ja… pa sem bil, parkiran pred Cabano 18:37 stanje na stevcu 152177 (prevoženih 117 km) . Tip me gleda, gleda avto, gleda mene pa pravi: “Bat ju rili vaz in Curtea ven ju kol” pa brez da sploh pridem do besede mu kar zena odogvori “Jes hi voz” … Pa sej ne, da je blo neki mulci so bli ful veseli. Bil je itak večer, poln kufer smo že imeli slikanja in gozodv in vsega, mulci so mal bli naveličani pa se sploh nismo ulvarjali vec z okolico…In za povrh mi je se tip povedal, da niti do 21:00 ne bom gor… Tako, da smo pač bili. Drugi dan smo se zjutraj vrnili nazaj na južno stran prelaza pogledat in doživet najlepše scene (cascada capra, razni izviri, romuni ki kampirajo na 1700m z avtom na travniku med dvemi ovinki in razpetim šotorskim krilom in tako… ) v glavnem slikanje ovinkov in scen iz več zornih kotov. Ker smo se namenili na sever Transilvanije smo žal preskočili grad Poenari – to je pravi grad od Vlada Tepeša, se pa ponuja iz enega ovinka prečudovit pogled nanj. Grad je kake slabe pol ure iz Curtee po južni strani Transfagarasana.
Na vrhu Transfagarasana je nekaj koč. Glavna je menda Cabana Platinu tik nad ledeniškim jezerom Balea. Je pa mal nižje še ena ravno tako ob jezeru. Zdela se mi je še lepša. Ampak OK hotel sem spat v Ceaușescu jevem apartmaju in sem… Mal je bilo nerodno samo, da je bil ravno v takem stanju kot ga je Ceaușescu pustil nazadnje ko je bil gor. Renovirali so samo kopalnico in zgleda pozabili priklopit odtočno cev.
Na vrhu, ki je na severni strani prelaza je ob omenjenih kočah vstop v tunel ki pelje na južno stran, pred vstopom v tunel je večje peščeno parkirišče in vse naokoli stojnice… seveda tudi z magneti. Iz vrha se ponuja razgled na južno stran in se lahko naredijo tiste slike, ki se pojavljajo na netu. Bili smo gor v petek in gužve je bilo kar nekaj ampak nič tako grozljivega. Klasično turistično celo ne prenatrpano. Vrh Transfagarasana smo zapustili okoli 11:00 s stanjem števca 152190 in prišli v Fagaras s stanjem števca 152264 (prevoženih 74km) . Če se recimo nekdo zanima samo za prevoziti ta dva prelaza bo po spustu namesto desno za Fagaras zavil levo proti Sebes-u in se ustavil v Sibiu-u torej 10km več.
Glede gužve bi težko rekel, da je bila promet je bil normalno gosto ampak zagotovo 10x bolj gost kot na TransAlpini. Nismo pa srečali nobene kolone, zastoja, … celo na vseh parkiriščih je bilo veliko mest je pa bil petek sredine julija ura med 11:00 in 13:00.
Na poti nazaj sem razmisljal kaj bi rekel, ce me kdo vprasa, kateri prelaz je bolj vredno it obiskat. Takrat sem menil, da sta oba enakovredna. No ze po mesecu dni in razbistritvi misli lahko recem, da definitivno TransAlpina. Je bolj pristna, surova, polna, odprta in raznolika (le to z ograjami je mal nejasno). Transfagarasan je nekako komercialna verzija. Obenem pa na Transfagarasan pelje avtobus na Transaplino pa ze vecji kombi ni ravno “prevozno sredstvo izbora”. Je pa tudi res, da nam pri Transalpini manjka še 2/3 južnega dela prelaza. Videti je, da pride na vrsto letos Pogledat bomo šli še Poenari pa do tja treba prit… seveda čez Transalpino… Mar ne?
Sicer pa info o odprtosti cest v Rominiji je tu:
http://romaniatourism.com/travel-advisory.html
Praviloma pa nekako velja, da je Transfagarasan odprt od nekej 5 julija do 15 septembra. Transaplina pa ze konec aprila, do konca oktobra. Letos je mal izjeme.
Zelo realno (infrastrukturno) stanje njihovih cest pa je tu:
http://romaniatourism.com/romania-maps/romania-roads-condition.html
In vinejto si vzami kar na spletu:
https://www.roviniete.ro/en
lp, Igor
PS: Kljub napisanemu v zgornjem tekst imam čudovito ženo in potrpežljive ter radovedne otroke, ki so na vsaki poti ekipa brez katere ne bi šlo. Zgoraj napisano je namensko “oblikovano” zarad zanimivosti branja ;-).